Fido Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 ---------- Post dopisany 27-01-2014 at 14:56 ---------- Poprzedni post napisany 07-12-2013 at 21:02 ---------- Jeździcie na OCT czy zdemontowaliście na zimę ? Ja go odłączyłem bo woda która się nazbierała w wężu zamarzła a nie mam ogrzewanego garażu. Wróciłem do standardowego rozwiązania.
elmer80 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ja jezdze. Jak sobie przypomne to spuszczam mazidlo. Jutro moze zajrze do srodka to napisze co i jak.
lukaszooo Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 (edytowane) Odgrzeje troszkę temat z racji tego że ostatnio sporo sie pisze o oleju w dolocie postanowiłem pokazać jak rozwiązałem to u siebie. Jakies 3 lata temu gdy OCT był nowością na tym forum ja również ostro sie na niego napaliłem. W tamtym okresie dostępne były tylko chińskie kolorowe separatory z wężykami fi 8mm a to stanowczo za mało. Jak wiadomo potrzeba jest matką pomysłów więc wymodziłem domowy OCT. Dawcą korpusu była podstawa filtra paliwa z jakiegoś ursusa, z boku zostały wywiercone dwa otwory na zasilanie i powrót. Rurka zasilania została wspawana pod kątem prostym a jej wylot został skierowany na ściankę wewnętrzną korpusu tak aby powietrze z drobinami oleju i wody rozbijały sie o ściankę i swobodnie po niej ściekały. Powrót został wspawany na równo ze ścianka wewnętrzną tak aby zasysał czyste powietrze, na wyjściu zastosowałem kolanko tak aby łatwiej było zamontować wąż. Dekiel został wytoczony przez znajomego a od środka został wyfrezowany pierścień na oring, całość skręcam na ori śrubę trzymająca korpus filtra. Aby podłączyć wynalazek przeciąłem ori rurkę odmy mniej więcej w 2/3 wysokości i połączyłem zbrojonym węzęm olejowym, na brzegach poskręcałem na opaski. OCT został przymocowany do jakiegoś uchwytu pasa przedniego za prawą lampą a pod plastikowym dolotem, gdy dolot jest założony nie widać żadnych modyfikacji. Na początku w środku był wsadzony druciany zmywak kuchenny jako dodatkowy filtr ale po 2 czyszczeniach stwierdziłem że szkoda zachodu bo efektywność tego wynalazku jest i tak spora. Opróżnianie jest banalne, nie potrzeba żadnych dodatkowych wężyków, kraników itp. Poprostu demontuje dolot odkręcam śrubę dekla i duża warsztatową strzykawką wyciągam olejo-wode. Koszt wynalazku to 4 piwa za wytoczenie dekla, resztę znalazłem w warsztatowych odpadkach które zawsze sie do czegoś przydają. Spostrzeżenia po ok 3 latach są takie że sporo syfu zostaje w tym wynalazku, przez dwie zimy zero problemów z racji na ori grubość przewodów. Raz towaru nazbierała sie pełna bańka ale wtedy poprostu przelało sie w dolot...... Edytowane 17 Grudnia 2014 przez lukaszooo
elmer80 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Łukasz Ty wiesz że ja Cię lubię ;-)... ale po co tyle roboty skoro gotowiec i to lepszy bo z odpływem jest dostępny za dwie flaszki wódki. Mowa o separatorze z Lublina który jest opisany w moim wątku o EGR. wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Lepszy lub nie. Wszystko zależy od człowieka ja wole zrobić cos sam i mieć z tego radochę, ty wolisz cos kupić i mieć pewność że to jest lepsze.
elmer80 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Głównie chodzi mi o odpływ w takim gotowcu. Długo już jeździsz z tą puszką? Bo mój separator nie eliminuje w 100% syfu z dolotu. wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Odpływ nie jest potrzebny co jakies 3-4 miesiące odkręcam dekiel i wybierał błotko strzykawką, 3 min i separator czysty. Pisząc "syf" co masz na mysli ???? u mnie separator łapie sporo olejo/kleju ale oleju w dolocie nie eliminuje. Turbina powoli się konczy więc oleju w dolocie jest dość dużo, ale puki co mi to nie przeszkadza. Mam to jakies 3 lata Edytowane 27 Grudnia 2014 przez lukaszooo
elmer80 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Właśnie o olej mi chodzi. Tylko w sumie to sam już nie wiem czy to przypadkiem turbo nie puszcza. W moim separatorze też takie mazidło się zbiera a w odpływie olej i woda. wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 jesli oleju nie ubywa w dużych ilościach to olej temat bo te silniki poprostu tak mają.
elmer80 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 W sumie raz lub dwa dolewam na 15 tys od 500 do 700 ml to myślę że nie jest źle wysłane z Commodore 64
lukaszooo Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Czyli w normie, uwierz mi że praktycznie w kazdym b6 jest masa oleju w dolocie a po zdjęciu dolotu słychać dudnienie, te silnik tak mają.
elmer80 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Wiem że tak jest ale sporo oleju wychodzi przez EGR i wszystko uwalone. Czas chyba na zatkanie go na stałe i wyłączenie elektronicznie. wysłane z Commodore 64
marcuso86 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 gar.bik w tej odmie z renault od góry podłączam odme z silnika a z boku wylot "do turba" mam rozumiec dalej do dolotu czyli w miejsce ori przejscia odmy do dolotu montujemy te ustrojstwo
lukaszooo Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Tak zasilanie z dekla zaworów, wyjście do dolotu, montujesz pod plastikowym splotem filtra za lampa.
marcuso86 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 mozesz pokazac na zdjeciu te miejsce gdzie to zamontowac bo nie mam pojecia szczerze. Oraz jakich węży użyć do podłączenia
Fido Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Ja pindole. Weź przejrzyj ten temat. Przecie są foty.
hellbean Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 (edytowane) Zabieram się właśnie za zrobienie OCT a konkretniej to chyba zdecydowałbym się na zainstalowanie separatora z Lublina, nie mniej powiedzcie mi jak rozumiem wąż dochodzący od odmy do dolotu tuż za turbiną ucinacie? Ponieważ jak dobrze widziałem, u mnie ten odcinek odmy jest zwulkanizowany z dolotem. Z teorii wiem, że należy zachować przynajmniej taki sam przekrój rur etc, nie mniej chciałbym aby jak najmniej modyfikować tą która jest oryginalna, ponieważ ona ładnie dopasowuje się pokrywy zaworów. To po primo, a secundo przy jakich opcjach wy pozostaliście, wyprowadzenie odmy gdzieś na zewnątrz (i ewentualnie jakiś filtr) czy po prostu wstawienie OCT w rurę dochodzącą do dolotu. I jeszcze jedno ponieważ wyczytałem, a chciałbym się upewnieć, że odma powinna być wpięta w króciec niżej zaś wylot w stronę dolotu poprzez pionową rurkę wewnątrz i następnie górny króciec (akurat nie widoczny na poniższym foto). http://s440.photobucket.com/user/lacrits68/media/Cyclone_1.jpg.html Edytowane 7 Czerwca 2015 przez hellbean
lukaszooo Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Za duzo kombinujesz, zamontuj OCT i utnij tak aby nie było problemu z podłączeniem. Ja mam uciete w połowie wysokosci rurki, wstawiony OCT i spowrotem do dolotu tak jak było oryginalnie.
marcin120383 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Witam to jaki najlepiej OCT żeby średnica węzy pasowała proszę o konkrety link pozdro
marcin120383 Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 http://allegro.pl/zbiorniczek-odmy-oil-tank-catch-separator-odmy-tdi-i6686217264.html#thumb/4 coś takiego zda egzamin
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się