JanekBravo Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Witam forumowiczow, Za chwile zacznę sie odpychać samochodem pożyczonym od rodzicow - a4b5 sedan 99 1.6 AHL 140 tys przebiegu - sprowadzona z Austrii z 3 mce temu od rodziny tam byla 4 samochodem wiec miala okresy za dluugo stala nie odpalana - ale przeglądy robione regularnie. Staram sie go doprowadzić do stanu, który pozwoli mi go użytkować bezstresowo i bezproblemowo - wymieniliem wszystkie sprezyny amortyzatory przod tarcze i klocki ale wystepują pewne problemy z silnikiem : odcina zaplon pow 5 tys - jest to o tyle nieciekawe bo można sie delikatnie spocić podczas wyprzedzania jak odetnie - świece wymienione na nowe ale podobno wg mechanika przewody od swiec juz nieciekawe ( tez do wymiany), generalnie samochód raczej trochę mułowaty ale to może moje wrażenie bo ostatnio odpychalem sie 150 konnym dieslem. Druga usterka (lub ta sama) to podczas włączania i wyłączania klimatyzacji na biegu jałowym obroty potrafia tak spaść ze silnik gaśnie. Jakieś sugestie porady bardziej doświadczonych posiadaczy audi z silnikiem 16 AHL? ( co mam jeszcze wymienic ) Pozdrawiam R. ---------- Post dopisany 12-09-2013 at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany 08-09-2013 at 13:27 ---------- Wymienione swiece (NGK) wymienione przewody (NGK) wymieniona cewka (BOSH) wymieniony filtr paliwa - i zero poprawy. Może ktoś może pomoc ? Będę wdzięczny.
pox Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Może podepnij Vag-a? Sprawdź jakie błedy zanotował sterownik silnika.
Norge10 Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 To nie jest silnik do jazdy powyżej 5 tys obr. To słaby 100-konny silnik do spokojnej , wygodnej jazdy. Nie ma sensu niczego więcej w nim wymieniac bo to niewiele da. Jak będziesz go katował obrotami powyżej 5 tys. to długo nie pojeździsz. A jeśli chcesz jezdzic bardzo szybko to zmien auto.
JanekBravo Opublikowano 22 Września 2013 Autor Opublikowano 22 Września 2013 Musze podpiac pod tego vaga - wiem ze to nie rajdówka ale tez nie diesel - generalnie nie przekraczam 5 tys ale się tak zdarza ze trzeba kogoś wyprzedzić na 3ce i wtedy jednak przekracza się te 5 tys. poza tym nie pracuje tak jak powinna chodzic benzyna nawet 100 konna do spokojnej jazdy. ---------- Post dopisany 22-09-2013 at 11:45 ---------- Poprzedni post napisany 15-09-2013 at 15:02 ---------- Wiec tak : po przepuszczeniu przez komputer diagnostyczny wyskoczył słynny czujnik Halla - toptalny brak komunikacji - sygnalu z czujnika i podobno dlatego te wszystkie kłopoty. Orientujecie sie jaki to jest mniej wiecej koszt czujnik + robota?
bediks Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Właśnie Ci mialem pisać o tym czujniku ze to na 100 % on jest winien odcince przy 5 tyś . znajdź w etce nr tego czujnika i kup nowy w serwisie, nie szukaj zamienników albo lepiej kup uzywke i zobacz czy jakas zmiana nastąpi , bo wiadomo ze jednak może a nóż nie to , a wymienić możeszz sam tylko go zlokalizuj i obadaj czy dasz rade
sokal Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 W AHL powinien być przy kole zębatym wałka rozrządu (z przodu silnika).
xdanielx Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Temat chyba najbardziej zbliżony do mojego problemu więc się podpinam. Problem polega na tym, że tak jak autor pisze, odcina jakby zapłon przy około 4,5 tyś. obr. Byłem na kompie i wyskoczył czujnik halla, ale tak, po wykasowaniu tego błędu powiedzmy gdzieś przez 2 tygodnie było ok. Teraz problem wrócił, albo raczej wraca, bo występuje często ale nie zawsze, z tym, że czasem odcina przy 3200 obr. czasem przy 4000 obr. Rozrząd niedawno wymieniany, kopułka + palec nowe, przewody razem ze świecami takie 10-cio miesięczne, rozrząd ustawiony na znakach - sprawdzałem. Pytanie ode mnie czy jeśli czujnik halla jest walnięty to będą takie wahania tego problemu (chodzi o to czy przez ten czujnik problem będzie raz przy takich obrotach, a raz przy innych) czy może to gdzie indziej szukać przyczyny? Dodam, że auto odpala normalnie, ładnie, jak zimno to trochę na ssaniu pochodzi, a później trzyma wzorowo 850 obr. na jałowym, bez falowań czy nurkowań. Spalanie wydaje się normalne, przyspieszenie do powiedzmy 3000 obr. też. Szukać, sprawdzać coś jeszcze przed wymianą aparatu? (Bo jeśli będzie trzeba to wpadnie używany)
Wojtala77 Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 Witam, Kolego na 100% czujnik obrotu wałka rozrządu, przerabiałem ten temat w swoim, wymieniłem na nowy i nie ma żadnego problemu
xdanielx Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Wracam z problemem. Odcina ten zapłon, ale tak że auto szarpie, przy 3200 obr. albo 4200 obr. albo 4500 obr. jak pisałem, słychać cykanie jakiegoś przekaźnika podczas tego.Na benzynie i na gazie to samo, problem o tyle dziwny, że w czasie jednej podróży może to wystąpić albo i nie, nie ma reguły, zimny ciepły to samo. Przy próbie odczytania parametrów na kompie przy rozpędzaniu kiedy łapie te odcinke rozłącza kompa. Podłączyłem kabel do "-" przy aku i do silnika problem ustąpił. No to oczyściłem połączenia masowe i dalej to samo. Komputer pokazuje tylko taki błąd: 17978 (P1570) engine control module blocked SPORADYCZNY, nie ma żadnego błędu więcej. Kilka razy podpinany komputer i nic o czujniku HALLA nie ma. Coś ktoś podpowie? Czy mimo że brak błędu związanego z czujnikiem wziąć to jednak pod uwagę?
tattiis Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Witam. Mialem taki sam problem. Wymienilem czujnik halla od walu korbowego i po problemie. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się