e2rd-85 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Potrzebuje dowiedzieć się gdzie najlepiej podkładać łapy przy podnoszeniu na podnośniku warsztatowym (takim jak na zdjęciu) ? Najczęściej "spece" podstawiają pod ten rant za który łapie lewarek . A przecież przy takiej masie, rozłożonej tylko na wąskie ranty jest ryzyko uszkodzenia (wygięcia) . Przy podnoszeniu lewarkiem nie dość że ten rant jest obejmowany z boków przez łapę lewarka, to jeszcze przenosi część masy na koła które stoją na ziemi i nie ma takiego ciężaru żeby go uszkodzić . dałbym sobie rękę uciąć że kiedyś gdzieś widziałem( instrukcja B5, albo sam naprawiam) i było tam zdjęcie z taką łapą podnośnika i gdzie go podkładać . Ale nie mogę tego znaleźć . Są jakieś fabryczne punkty np. na podłodze do podkładania łap, takich podnośników jak na zdjęciu ?
gurban6 Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Witaj Mam takie auto ja Ty,nigdy nie zastanawiałem się gdzie podstawiają łapy.Raczej nigdy nic mi nie wgięto ale warto na to zerknąć,Nie mam zdjęcia podwozia,znalazłem tylko to Bezpiecznie do góry muszę sam to sprawdzic gdzie podkładają
Banan Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 na bokach progów masz romby i według instrukcji tam powinno się podkładać - wypadają one akurat w miejscach tych rantów więc po co sie przejmować zaraz się nie pogną Chcąc oszczędzić ranty to za nimi jest płaska wzmocniona powierzchnia na którą trzeba podłożyć klocek o wysokości 3-4 cm - można myślę tam podpierać
bediks Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 a ja Ci powiem ze za kazdym razem jak zapinam auto na takim podnosniku to lapy podkladam pod te ranty i nic a nic sie z nimi nie dzieje , sa tak wyprofilowane ze maja wiekszosc wytrzymalosc niz Ci sie wydaje, podczas pierwszego podnoszenia bardzo dokladnie przygladalem sie zachowaniu ich i ani milimetr sie nie odkształcaja ani nic z tych rzeczy na wulkanie podkladaja w tych samych miejscach 10 cm gumowe klocki i tyle, ja podnosze bez klockow na samych lapach i ma sie wszystko ok
e2rd-85 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 tak dla jasności o który rant mi chodzi, oznaczony literą A
Banan Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 nam wszystkim o ten sam rant chodzi
Trzesio Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 takie miejsce przewidzieli do podnoszenia i myslisz ze sie moze cos pogiac czy uszkodzic
e2rd-85 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 takie miejsce przewidzieli do podnoszenia i myslisz ze sie moze cos pogiac czy uszkodzic Miejsce na podnoszenie lewarkiem . Ale nie ma nic powiedziane o innych podnośnikach Nie drążyłbym tak tego tematu, ale nie chciałbym być potem mądrym Polakiem po szkodzie, jak mi uszkodzi ranty .
Banan Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 w Elsie i Sam Naprawiam też każą pod te ranty podłożyć
e2rd-85 Opublikowano 26 Września 2013 Autor Opublikowano 26 Września 2013 Jeszcze raz odświeżę wątek , bo za tydzień będę musiał podjechać na taki podnośnik i mam nadzieję że się nie mylicie i trzeba łapy podstawiać normalnie tak jak lewarek pod te ranty . Może ktoś podzieli się doświadczeniem . Ja tak drąże temat , bo w poprzednim VW to mi sprasowali całkiem te ranty.
Banan Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 ale męczysz temat w weekend nawet postawiłem auto na kobyłkach w tych miejscach i jakoś wszystko ok
j4s2c2vr Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 We wszystkich autach z jakimi miałem do tej pory do czynienia, to własnie na tych rantach należało podnosić. Tam jest najmocniejsza konstrukcja. Uważajcie na podstawianie podnośnika za rantem... Pierwszy właściciel mojego poprzedniego auta chyba nie dopilnował gdzieś i po podnośniku zostały dwa garby w podłodze z przodu
wojtek13001 Opublikowano 9 Listopada 2013 Opublikowano 9 Listopada 2013 Z tego co wiem to za tymi rantami na podłodze są takie duże gumowe jakby korki należy je wyjąć i dokupić takie duże gumowe podkładki pod podnośnik i to są miejsca do podnoszenia auta na podnośniku, już nie pamiętam ale chyba jest o tym wątek na forum passata jak się komuś chce to może sobie tam poczytać
j4s2c2vr Opublikowano 9 Listopada 2013 Opublikowano 9 Listopada 2013 A to nie sa otwory technologiczne, którymi spływały nadmiary lakieru, ocynku itp. w procesie produkcji ??
e2rd-85 Opublikowano 10 Listopada 2013 Autor Opublikowano 10 Listopada 2013 Dzięki za pomoc. Zrobiłem tak jak mówiliście i podłożyłem pod ranty, i faktycznie nic się nie stało . Tylko zawsze lepiej potem zabezpieczyć ten rant , bo często łapy na styku z rantem, przecierają "baranka" . Z tego co wiem to za tymi rantami na podłodze są takie duże gumowe jakby korki należy je wyjąć i dokupić takie duże gumowe podkładki pod podnośnik i to są miejsca do podnoszenia auta na podnośniku, już nie pamiętam ale chyba jest o tym wątek na forum passata jak się komuś chce to może sobie tam poczytać Też wydaje mi się że są to otwory odwadniające
j4s2c2vr Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Dzięki za pomoc.Zrobiłem tak jak mówiliście i podłożyłem pod ranty, i faktycznie nic się nie stało . Tylko zawsze lepiej potem zabezpieczyć ten rant , bo często łapy na styku z rantem, przecierają "baranka" . Dlatego też gumy się podkłada, żeby nie było bezpośredniego styku :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się