Mateusz8989 Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Witam, Jakiś czas w aucie (B8 2,0 TDI 170 CAHA 2009, przebieg 195 tys.) zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE. Auto zostało podpięte pod komputer i mechanik twierdzi, że to błąd klap wirowych. Chciałem w związku z tym was zapytać czy ten błąd wynika z uszkodzenia nastawnika klap wirowych (kierujących), czy raczej nagar osiadł w dolocie i uniemożliwia pełną regulację tych klapek i dlatego wyrzuca błąd? Miał już ktoś podobny problem? Co o tym myślicie? Pozdrawiam, Mateusz
wrclaguna Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Tak pewnie masz nagar i dlatego bład sie pojawił . Wyczyscisz i zniknie problem .
Mateusz8989 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Opublikowano 24 Października 2013 Nagar wyczyszczony i niestety błąd pojawia się ponownie. Dzwoniłem do ASO i powiedzieli, że niekoniecznie musi to być nagar lub uszkodzony nastawnik klap wirowych. Podobno te klapki wirowe łapią jakiś luz (tak twierdzi ASO) i wyrzuca błąd. Jak poradzę sobie z tym problemem to napiszę jak go rozwiązałem. ---------- Post dopisany 24-10-2013 at 21:55 ---------- Poprzedni post napisany 02-10-2013 at 15:04 ---------- Problem rozwiązany. Skończyło się na wymianie nastawnika klap wirowych.
Pitrucha1 Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Jaki koszt? podziel sie kolego. I ile skasowali Cie za wyczyszczenie?
popisko Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Witam mam podobny problem blad P2009 kontrolka swieci, wyczyscilem caly nagar (kontrolka dalej swieci), wymienilem 2 czujniki ten malutki ostatni i srodkowy a kontrolka dalej nie zgasla, po skasowaniu bledu chwilke chodzi dobrze a pozniej zapala sie. Koszt czyszczenia nagaru to okolo 100zl (znajomy mechanik) ostatni czujnik to okolo 160 zl, a srodkowy 950... Macie moze jakies porady co z tym zrobic.....
skrab Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Spytaj sie kolegi Mateusza(chociaż na PW) może odpisze bo tu jednak ślad po nim zaginął On widocznie rozwiązał problem.
DawidShelby Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Chodzi o klapy kolektora ssącego ? Czyżby taki sam problem jak w 3.0 TDI ? Hm najlepiej je wyciąć i wyłączyć. Niestety mają to do siebie że cięgno które nimi steruje po jakimś czasie dostaje luzu, niby ładnie się przesuwa ale czujniki widzą że z powodu tego luzu nie domykają się do końca, przykre jest to że zamontowali to również w 2.0TDI (nabijanie kasy). Hah dopiero problem się zaczyna... jak to się urwie i wpadnie do silnika. Podobno słychać kiedy to zrobi...
popisko Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 W dalszym ciagu mam ten problem grrrrrrrrrrrrrr.... ale spotkanie z zaprzyjaznionym mechanikiem wariatem wkrotce hahah oczywiscie opisze jak to zostalo rozwiazane pozdrawiammmm
KystianP Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 w CAHA koszt klapek to 1780 zł - towar dostępny TYLKO w ASO. - niestety nie ma tak jak w 3,0 TDI że można wymienić tylko wycierający sie mechanizm, wymienia się całość Jakieś 8 tyś km temu, również miałem check-engine z tego powodu (nie opadały do końca), podpięcie kompa i zrzucenie błedu pomogło.... jak na razie, zastanawiam sie do kiedy!
DawidShelby Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Do czasu aż będzie jeszcze większy luz. Wycięcie tego ,,zjadacza" pieniędzy to koszt 700zł (chyba) ale spokój na zawsze. Edytowane 16 Września 2014 przez DawidShelby
KystianP Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 też tak myślę, że do czasu.... co masz na myśli pisząc "wycięcie" ?
DawidShelby Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 można je wyłączyć u tunera i wyciągnąć klapki z kolektora. Gdzieś kiedyś było na forum Audi Klub Polska chyba, o zestawie naprawczym na cięgno.
skrab Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 Klapki wyrzucasz otwory zaślepiasz i jest po sprawie.
ryba116 Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 kolego a czym te otwory zaślepić żeby mieć pewność że nie wpadną do silnika? ja miałem ten sam problem. poradziłem sobie z nim sam. poprosztu zdjąłem kolektor i wyjąłem z niego klapki. złożyłem spowrotem i bład zniknął. Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA
Nightmarishreaper Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Necrobump! Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA 143KM 2008, 164k km Podobna sytuacja, więc się podepnę. Z 3 miesiące temu kontrolka check engine nie zgasła po zapłonie. Po kolejnym odpaleniu auta tego samego dnia już normalnie zgasła. Potem jeszcze innego dnia miałem wrażenie, że delikatnie zamrugała jak obroty spadały przy zmianie biegów, ale sam już nie wiem czy mi się to nie wydawało. Problem zniknął do przedwczoraj. Wieczorem check engine znów się zapalił i kolejnego dnia palił się już całą drogę jak jechałem do pracy. Kontrolka zgasła ponownie wczoraj wieczorem i już się nie zapaliła. Dzisiaj podpiąłem do kompa i 3 błędy: dwa od DPF (o ile dobrze pamiętam stężenie spalin i jeszcze jakiś drugi), trzeci błąd dotyczy nastawnika klap wirowych. Jakiegoś spadku mocy nie zauważyłem, ale nie jestem super ekspertem. Też człowiek wiele rzeczy się doszukuje jak widzi zapalone kontrolki, a to często siedzi w głowie. Auto jest regularnie serwisowane (co 15k płyny i filtry), po kompletnej wymianie rozrządu, dwumasy, sprzęgła i świec żarowych. Tankuje zawsze na Statoil, trasy mieszane, codziennie ok 100 km - dojazd do pracy tam i z powrotem głównie po zadupiach. Oprócz tego śmigam dłuższe trasy co parę miechów gdzie prędkości są spore + do tego raz w roku wyjazd na wakacje po 5k km (Austria, Niemcy, Włochy). Styl jazdy określiłbym jako dynamiczny Macie jakieś pomysły co to jest? Czy to ten DPF i mam zacząć już buczeć czy co innego? Mechanik nakazał jeździć dalej i zobaczyć co się stanie. Mnie to jakoś denerwuje i po prostu spać nie mogę. Proszę pomóżcie.
A4B9 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Tez mam problem z kontrolka check engine i klapkami. Nie wiem od czego zacząć , wyczysciłem i nasmarowałem cięgno nastawnika ale nic .... Co dalej ?
Gibons Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 padł pewnie nastawnik więc zerknij na niego rozkręć go w środku są plastikowe tryba więc zobaczysz czy wszystko hula
MAJAKOS Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 MIałem ten sam problem - zapalił się check , zgasł, po jakimś czasie kontrolka już się świeciła cały czas, komputer czytał błąd klap, nie było różnicy w mocy ale po jakimś czasie może wpaść ten badziew do środka i zrobić większą szkodę więc zdecydowałem się na naprawę. Kolektor + wymiana 1800 zł Audi 2.0 TDI
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się