Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika różnicy ciśnień DPF w A4 B8 2.0TDI


mardock81

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, kkt napisał:

Witam. Nowy czujnik trzeba zaadaptować.

Wymieniłem, skasowałem błędy i Zrobiłem adaptacje w Basic setting. Po przejażdżce chciałem sprawdzić czy nie ma błędów i od razu zaczęły się robić jakieś adaptacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że po wymianie i adaptacji czujnika filtr powinien się wypalić. U mnie na vcds pokazuje że wypalał się ponad 200km temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany mam problem. Wymieniłem czujnik i zrobiłem adaptacje z resetem starych wartości. Ktoś ma jakieś pomysły. Bledy poniżej CE6FF84A-DFF5-49D6-90FC-D7C802572466.jpeg

35689831-C6BE-429F-96AF-999EFD6E1414.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniałem dziś rozrząd w vw cc 2.0 177 km CFGC i zauważyłem że jeden wężyk od czujnika różnicy ciśnienia nie jest nigdzie podłączony, czy tak ma być? . Na schemacie też niby wygląda że ma być luźny- chodzi o ten krótszy wężyk

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie powinny być oba wężyki podpięte do dpfu. Jeden przed drugi za dpfem. Czujnik ten, jak sama jego nazwa wskazuje, mierzy różnice ciśnien na wlocie i wylocie z dpfu. 

Screenshot_20210204-171300_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sęk w tym że za chiny nie wiem gdzie mógłby być podłączony- u mnie jest podobny i jest 1 rurka

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwidoczniej są dwa rodzaje czujników. Pierwsze są te, króre są wpięte przed i za dpfem oraz te drugie, które są wpięte tylko przed dpfem a przez drugi wężyk jest mierzone tylko ciśnienie atmosferyczne. Na podstawie tego wylicza różnicę ciśnień. Wtedy drugi wężyk jest otwarty i nigdzie nie podpięty. Czyli tak jak u Ciebie. Tak wynika z opisu demontażu czujnika w tym silniku. 

20210204_184146.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wymieniałem u taty w q5 oznaczenie silnika cahb . Po zmianie zerowanie . 
 

przy wyciąganiu starego połamały mi się rurki ale ważne ze nowy dział jak trzeba . 
 

na zdjęciu stary i nowy 

 

5AC7CBE3-3D52-40B2-995B-05D5FC52EE7B.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie, resecie i adaptacji wartości ujemnie zamieniają się na prawidłowe czy jak to wygląda ? Nie mam u siebie błędów ale wypalił się dpf a wartość zmierzona wskoczyła na -5,3 i zastanawiam się czy nie wymienić czujnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, KingRaider napisał:

po wymianie, resecie i adaptacji wartości ujemnie zamieniają się na prawidłowe czy jak to wygląda ? Nie mam u siebie błędów ale wypalił się dpf a wartość zmierzona wskoczyła na -5,3 i zastanawiam się czy nie wymienić czujnika 

Po wymianie czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 
U mnie w aucie jest czujnik o nr

0 281 006 006, lecz nowy jest niedostępny. Czy czujnik o nr 0 281 006 005 będzie pasował?

Edytowane przez janek81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary to oryginalny czujnik. Czym różni się czujnik boscha od boscha ze znaczkiem vw/audi?

IMG_0103.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałeś nr części Boscha więc myślałem, że masz zamiennik z Boscha. To jest czujnik oryginalny z nr części

059906051A i taki zamów najlepiej w ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1czy awaria czujnika różnicy ciśnień mogła spowodować uszkodzenie kolektora ssącego?

miałem takie uszkodzenie w grudniu z tym czujnikiem różnicy ciśnień przejechałem około 50km z pełnym DPF'em, mechanik zmienił mi ten czujnik wypalił DPFa pod kompem i działało ok

chodzi o 2.0TDI 2009r z kolektorem plastikowym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Czujnik RC nie ma żadnego wpływu na kolektora ssącego więc odp. jest nie. 

 

ok, myślałem że jazda z pełnym dpfem mogła coś zrobić z kolektorem, bo niespełna po  3 miesiącach zepsuły mi się klapy kolektora, musiałem wymienić nastawnik i cały kolektor bo przecież ten ogranicznik co się zakłada w moim przypadku nie pomagał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...