benyA4 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 Witam wszystkich kolegow. Moj problem moze banalny ale z doswiadczenia wiem ze male problemy przeradzaja sie w wieksze, wiec wole dmuchac na zimne. Problem polega na tym ze silnik gdy pracuje na gazie ( tylko w momencie gdy stoje , obroty biegu jalowego) czasem "zarzuci" zadrży, nie jest to regularne . Dojezdzam do swiatel, staje, silnik przez pare sekund pracuje normalne a pozniej co jakic czas zadrzy , tak jak by nie dostawal gazu na ktorys cylinder , moze dostaje go za malo albo za duzo. Problem wystepuje tylko i wylacznie na gazie, na benzynie silnik pracuje rowno. Podczas normalnej jazdy na gazie tez nie ma zadnych problemow auto normalnie przyspiesza nic nie szarpie , praktycznie nie widac roznicy miedzy paliwem i gazem. Dopiero gdy sie zatrzymam cos jest nie tak. Jezdzilem wielokrotnie do gazownika ktory jest moim znajomym i wszelkie ustawienia czasow wtryskow itd sie zgadzaja. Mapy gazu i benzyny tez sa ok. Zaczynam wiec podejrzewac usterke mechaniczna?? Swiece byly wymieniane , cewki tez podmienilismy od innego kolegi. A problem ciagle jest. Sterownik gazu to KME Nevo. Wtryski Hana . Reduktor Tomasetto. Moze podpowiecie co sprawdzic ??? czy mozliwe jest by swieca lub cewka pracowala normalnie na benzynie a na gazie niedomaga ??
kiko79 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 jak nie świece i nie cewki to może kable? A może dwumas? Ja u siebie gazu nie mam, ale na wolnych obrotach mam wrażenie że czasem lekko drży. Swiece nowe, cewki wymieniane w ramach akcji serwisowej, kabli nie sprawdzałem.
Wandej Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 Jakich kabli?? U nas w ALT są tylko kable zwykłe pradowe nie wysokiego napięcia. Ja też walczę z falowaniem i już mi ręce opadają. A spróbuj odpiąć przepływomierz i zobaczyć czy będzie zarzucać
benyA4 Opublikowano 29 Września 2013 Autor Opublikowano 29 Września 2013 To nie o takie falowanie chodzi ono nie jest zauwazlane nawet na obrotomierzu. Poprostu tak jak by co pare cykli na ktoryms cylindrze bylo cos nie tak z mieszanka lub iskra i delikatnie zadrży. Dwumas mialem sparwdzany przy wymianie sprzegla i jest ok, poza tym to wystepuje tylko na gazie. Wiekszosc kolegow zbagatelizowalo by to , ale ja jestem zbyt pedantyczny zwlaszcza w stosunku do tego silnika
kiko79 Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 no ja tam się na kablach nie znam, ale fakt faktem trochę drży i ja też nie wiem co to jest. Dwumasu nie sprawdzałem, sprzęgło chodzi prawie jak nowe. Jak kiedyś padła mi cewka to auto trzęsło się jak stary dziad na przystanku, a teraz od czasu do czasu lekko zadrży. W sumie nic wielkiego ale jednak jest.
Wandej Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 To nie o takie falowanie chodzi ono nie jest zauwazlane nawet na obrotomierzu. Poprostu tak jak by co pare cykli na ktoryms cylindrze bylo cos nie tak z mieszanka lub iskra i delikatnie zadrży. Dwumas mialem sparwdzany przy wymianie sprzegla i jest ok, poza tym to wystepuje tylko na gazie. Wiekszosc kolegow zbagatelizowalo by to , ale ja jestem zbyt pedantyczny zwlaszcza w stosunku do tego silnika No właśnie tak ja mam że co jakiś czas jest silnik się przydusi i zaraz wyrównuje:wink:
chrzanio Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Ja u siebie mam podobnie, na gazie silnik jak się nagrzeje to czuć wyraźne bujnięcie silnikiem taki mały ,,kopniak" czuje się na budzie. Jest to wypadanie zapłonu na jakims cylindrze. U mnie vag pokazuje że to na 1 czasem wypada. Swiece nowe, cewki przekladane i brak wniosków. Przez to mam checka ze zbyt bogata mieszanka, gazownik twierdzi że to przez to i nie dopala gazu. Dodam że u siebie mam kabel od sygnałów obrotów co idzie do kompa LPG, dolutowany do kabelkja sterującego cewką cylindra 1 i to mi się nie podoba ale boje sie to ruszać bo gazownik stwierdzi że grzebie.
edekxp Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Pewnie wtryski lpg już niedomagają, można spróbować je przeczyścić. Gaz w PL nie jest najlepszy i filtry nie wyłapią wszystkiego, często sklejają się tłoczki w listwach Drgania są na wolnych obrotach bo są krótkie czasy, i wtryski muszą szybko reagować. Jak są pozaklejane lub wysłużone to tak bedzie się działo Jakie masz wtryskiwacze? Przez to mam checka ze zbyt bogata mieszanka, gazownik twierdzi że to przez to i nie dopala gazu. Dodam że u siebie mam kabel od sygnałów obrotów co idzie do kompa LPG, dolutowany do kabelkja sterującego cewką cylindra 1 i to mi się nie podoba ale boje sie to ruszać bo gazownik stwierdzi że grzebie. Wtryski pewnie leją. Kabel nie ma tu nic do tego.Czy na pewno do pierwszego cylindra? 1 cylinder to ten od rozrządu
chrzanio Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Instalacja jest z czerwca 2013. Wtryski OMVL Dream XXI SL, były sprawdzane na maszynie do testowania listw wtryskowych LPG i są podobno Ok. Cena tej listyw to 130-150 zł więc jak dla mnie to cos za tanio jak na cos porządnego, a ALT to nie 1.6 8v Sterownik mam A.E.B, więc całkiem spoko. Ahaa i problemy z drganiem na jałowym i podczas przyspieszania pojawiły sie ok po miesiącu po montażu. Na razie temat odstawiłem bo chce wymienić wariator który trryykkaaa przy przyspieszaniu,a nie chce żeby gazownik miał coś do zarzucenia. Zobaczymy jak się pojawię u gazoiwnika nastepnym razem.
rade Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Beny coś się ruszyło w tym temacie? Zauważyłem, że u mnie jest to samo, ale na obrotomierzu to widać, zadrży wskazówka raz czy dwa będąc na 900 obrotach na ponad 1000 i koniec. Mam wrażenie że powinien mieć przynajmniej ten tysiąc obrotów po prostu zawsze. Instalacja nowa KME Nevo,reduktor KME Silver, Hany zielone. Co prawda i tak jadę do gazownika żeby podciągnął temperaturę przełączania no ale ciekaw jestem co jest grane.
edekxp Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Skoro instalki prawie nowe to pewnie wina cewek lub świec. Silnik na lpg bardziej jest czuły na takie rzeczy.Na Pb też tak macie?
rade Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Póki co nic pewnego nie powiem, bo przejechałem 180km, ale widzę, że ustawienie jest do poprawki ewidentnie. Szczególnie temperatura przełączania 20 stopni ... Niby fajnie bo z podwórka wyjadę i jest gaz no ale potem własnie takie kwiatki jak auto nie jest ciepłe. Zagrzane nie odstawiało szopek a przed gazem nic się nie działo. Zobaczę w czwartek co powie gazownik, bo jeszcze trochę pojeżdżę i może dozbieram uwag. Bo póki co to był raz kiedy zafalowało na chłodnym silniku i mnie to zaciekawiło.
benyA4 Opublikowano 2 Listopada 2013 Autor Opublikowano 2 Listopada 2013 Ja dzis wymienilem swiece , chociaz stare przejechaly moze 2 tysiace. Pojezdze chwile i zobacze co sie bedzie dzialo , jesli nadal bedzie zle to wysylam wtryskiwacze hany na reklamacje. Zauwazylem ze sytuacja znacznie sie pogarsza po szybkiej jezdzie np. smigam autostrada okolo 190km/h dojezdzam do bramek , zatrzymuje sie i silnik zaczyna latac jak szalony. Przelaczam na PB wszystko sie stabilizuje, ponownie przelacze na gaz silnik pracuje nierowno. Wystarczy ze zgasze silnik i natychmiast odpale i juz jest znacznie lepiej, ale roznice miedzy PB a LPG sa wyczowalne, w pracy silnika na jalowym. Podczas jazdy wszysto jest ok na PB i LPG.
rade Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Tobie też obroty się trzymają na jałowym tak koło 850-900? Mało mi się to wydaje, jak dodam gazu do 1 tyś to już równiutko chodzi. Dziś odpaliłem przy okazji sprzątania, silnik zimny, i na benzynie falowało :/ Nie podoba mi się to :/
Horas91 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Pany... Podłączcie się Vagiem! Wasze obroty na luzie bez ssania to ~820-840 obrotów i jest to PRAWIDŁOWE! ~1100 MA AUTO NA SSANIU! benyA4 - przerabiałem podobny temat u siebie i zadam Ci proste pytanie Sprawdzałeś przepustnicę? Czyściłeś ją? Robiłeś adaptację? Podobny problem miałem u siebie, jak go przegoniłem to falowały obroty - przeczyściłem przepustnicę i jak ręką odjął. Pozdrawiam
arek20w Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Też mam gaz w moim aucie Obroty na biegu jałowym wachają się od 900 do 850 i z tego co wiem to prawidłowe Ja zobaczyłem u siebie inny problem a mianowicie chyba jest jest przebicie na kablach albo nie taka iskra na świecy bo dziś jak jechałem to jakieś 6 km (i na gazie i na benzynie szarpał) Nie chcę zaśmiecać tego postu Możecie napisać jakie są interwały wymiany świec i kabli zapłonowych (świece wymieniał poprzedi właściciel) i mają przejechane 30 tys km na gazie
Horas91 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Też mam gaz w moim aucie Obroty na biegu jałowym wachają się od 900 do 850 i z tego co wiem to prawidłowe Ja zobaczyłem u siebie inny problem a mianowicie chyba jest jest przebicie na kablach albo nie taka iskra na świecy bo dziś jak jechałem to jakieś 6 km (i na gazie i na benzynie szarpał) Nie chcę zaśmiecać tego postu Możecie napisać jakie są interwały wymiany świec i kabli zapłonowych (świece wymieniał poprzedi właściciel) i mają przejechane 30 tys km na gazie Gdyby to było ALT to poleciłbym sprawdzić cewki zapłonowe a tak to nie wiem
rade Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Horas podsunąłeś bardzo dobry pomysł z ta przepustnicą. Poczytałem i rozumiem, że po odłączeniu Aku trzeba przeprowadzać takie : http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/adaptacja-przepustnicy-2300/ manewry za każdym razem? Gazownik mi odłączał aku, to by wyjaśniało brak mocy i to falowanie Oo Bo wcześniej na benzynie chodził jak powinien...
hagi Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 Witam ! Trochę się podepnę ,bo mam podobny problem . Na wolnych obrotach silnik 1,8 T AVJ LPG nierówno pracuje . Świeci mi check silnika .Po kilku kasowaniach ciągle wywala "niesprawność katalizatora". Teraz jak chwilę nim "potrzęsie" check pulsuje,a jak tylko zwiększę obroty świeci stale i pracuje płynnie. Przy normalnej jeździe nie ma problemów. Wszystkie cewki nowe. Wymieniony jeden wtryskiwacz (hana zielony),bo wcześniej wypadały zapłony na jednym cylindrze. Po tej wymianie znowu ten check,ale już tylko niesprawność katalizatora . Poza tym wszystko OK . Gdzie szukać ? Od czego zacząć?
benyA4 Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Opublikowano 4 Listopada 2013 Kolego Horas91 , podmienialem wszystkie cewki, wymienilem swiece. Pzepustnice najpierw wyczyscilem , pozniej podmienilem na inna , Za kazdym razem adaptacja. U mnie problem wystepuje tylko i wylacznie na gazie . Nie jest to falowanie obrotow, poprostu od czasu do czasu "zarzuci" silnikiem. Kolege hagi odsylam do watku http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/alt-wymiana-katalizatora-245446/ jest tu wszystko na temat bledu katalizatora i jak go ogarnac.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się