Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prosze o pomoc


mario1980

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegow wiem ze tego typu tematow jest wiele ale nikt nie odpowiedział konkretnie mam AEB który na rozgrzanym silniku przy ruszaniu puszcza niebieskiego bucha i podobnie jest gdy dam ostro w palnik wtedy na wolnych obrotach podymi trochę i przestanie dodam ze turbo wymienione ok.5000tys temu sprawdzone doloty wszystko ok turbo od dolu suche nie powiem ile oleju mi zjadł bo dopiero sprawdzam ale ostatnio po 6000 tys dolałem 0.7l.Pomocy na co musze się liczyc glowica(same uszczelnienie)czy kopac glebiej

dodam jeszcze ze po nocy jest spokoj ani grama dymy tylko po 90st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy przy uszczelniaczach nie powinien dymic po nocy?a dodam jeszcze ze mam padniety lancuszek rozrządu ale pewnie to nie ma nic wspólnego ale kolego 0.7l to znaczy ze mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, powinien, ale mowa tu o "zajechanych" uszczelniaczach, poza tym masz katalizator i jeśli jest sprawny to nie zobaczysz tej małej ilości dymu. na chłopski rozum, jeśli by to były pierścienie to podczas dużych prędkości obrotowych olej nie byłby zgarniany i wtedy by dymił. 0.7/6k to zużycie jak najbardziej w normie. Nie napisałeś na jakim oleju jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zalany polsyntetyk mobila no i nie mam kata ale jak już pisałem jak daje mu w palnik to nie zadymia zdaza się ze od czasu do czasu zadymi przy ostrej jeździe ale to w momecie zmiany biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe, masz ksiazkowe oznaki zuzycia, olej lipa

Wylej to g.... i zapodaj porzadnego fulla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest przyczyną ale do tego silnika tylko full

Zadne polsyntetyczne wynalazki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak wiesz lepiej, to lej półsyntetyk : )

Dużo zależy od tego jeszcze jaki i o jakiej specyfikacji. syntetyk (5w40) będzie szybciej zapewniał optymalne smarowanie niż (10w40), a jeśli posiadasz zegarek od temp. oleju, to sprawdź przy dynamicznej jeździe autostradą w okolicach V-max, lub przeganiając go zdrowo w miejscu, które na to pozwala, jaka różnica będzie już między Motulem 5w40 (temp. nie przekroczy 110 st.) a Castrolem, temp. ~120 st. Pomijając już samą turbosprężarkę różnicę masz w szybkości zużywania się elementów, które wymagają smarowania lub odpowiedniej temperatury. Nie jest powiedziane, że od razu zacznie się cały silnik sypać, ale na pewno dłużej i w lepszej kondycji będzie ten z optymalnym smarowaniem, więc chyba jednak tak nie do końca "nie zaszkodzi" ; )

A co do dymienia, to również obstawiałbym uszczelniacze, zwłaszcza jeśli dymi na niebiesko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu bez przesady. Wiadomo że pełny syntetyk będzie najlepszy ale półsyntetyk też nie zaszkodzi.

do swojego padła tez lejesz pół... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu bez przesady. Wiadomo że pełny syntetyk będzie najlepszy ale półsyntetyk też nie zaszkodzi.

do swojego padła tez lejesz pół... ?

No a jaki :doh:po co by pisał ze semi też dobry :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie może ktoś konkretnie odpowiedzieć na moje pytanie.....bo wy tu wykłady na temat oleju robicie a nic wspólnego z moja prosba.moze tez mi ktoś jeszcze dokładnie opisze jakie sa ewentualnie objawy padniętego turbo od zimniej strony bo mam niewielkie ilości oleju w dolocie od strony puszki filtra no i jak by to wszystko jeszcze wygladalo przy niedrożnej odmie jeszcze raz proszę o pomoc bo nie wiem do czego przylozyc rece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie zuzycie to zadne zuzycie... normalne jak na 15 letnie auto z turbo, nie ma tak ze auto w takim wieku nie bedzie bralo oleju w ogole, tym bardziej jesli chodzi o samo turbo... jesli pompuje dobrze, auto ma dynamike i nie dymi to nie pchaj sie w koszty tylko jezdzij bo wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, podczas jazdy dymu nie ma nawet jak go przegonisz mocno - objaw jest dziwny i dlatego szukamy jakiegoś rozwiązania zanim głowice będzie Mariusz ściągał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.7l na 6 tys to jest naprawde nieduzo nawet jak na zuzyte prowadnice/uszczelniacze czy turbo... ja bym jeszcze jezdzil i kontrolowal stan

ja zauwazylem u siebie zwiekszone zuzycie od kiedy na zewnatrz jest duzo chlodniej, auto nei dymi po odpaleniu ale pol litra/2000 lub ciut wiecej musze dolewac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...