Skocz do zawartości
IGNOROWANY

hałas z okolic filtra powietrza podczas dodawania gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam problem z którym nie za bardzo mogę sobie poradzić, kilka m/c temu kupiłem swoją wymarzoną A4 2.0 TDI BRD 170 KM, na samym początku z okolic filtra powietrza podczas dodawania gazu odchodził dziwny świst/hałas powietrza. Na początku był mało słyszalny, lecz po przejechaniu kilku tys. zaczyna strasznie hałasować, zaczęło już dochodzić do sytuacji że na postoju bez dodawania gazu słyszalny był ten hałas. Pewnego razu zaraz po odpaleniu silnik zaczął strasznie klekotać jak stary ropniak schodził i wchodził na wyższe obroty a opisywany wyżej hałas strasznie się nasilił. Zjeżdziłem kilku fachowców ale żaden nie dał mi konkretnej odp. Filtr powietrza był zmieniany. Turbo ciągnie poprawnie, auto ma moc taka jaka powinno mieć BRD, był podłączany do VAG-a nie ma żadnego konkretnego błędu. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o jakiekolwiek wskazówki co mnie czeka.......

pozdro

Opublikowano

Jak to głuchy dźwięk i dochodzi z filtra to pokrywa zaworów do zdjęcia. Albo brok wyleciał albo szklanki już mają dość.

Opublikowano

Uszczelka pokrywy zaworów była wymieniana, Dzwięk jaki dochodzi z filtra to bardzo głośny podmuch powietrza, taki nienaturalny, podczas dodawania gazu jest słyszalny cały czas wew. auta, Dodaje gazu powoli od samego dołu i już się pojawia. Ostatnio jak pisałem powietrze waliło nawet na postoju bez gazu. A silnik miał nierówne obroty

Opublikowano

nagraj ten dzwiek wrzuc na YT i daj linka posluchamy... ale lubia w tych silnikach klekac hydrosztosy

Opublikowano

Ok nagram i wrzucę na YT, nie napisałem wcześniej ale podczas każdego zapalania jak auto postoi i troszkę ostygnie strasznie smierdzi gryzący smród spalin, jak zrobie kilka km przepala i ustaje, ale jak tylko zatrzymam się ponownie na chwilę -znowu .... Nie wiem czy to ma cos wspólnego z hudrosztosami ale napisałem.

pozdro i dzięki za odp.

---------- Post dopisany at 12:16 ---------- Poprzedni post napisany at 00:25 ----------

Jeżeli mieliście podobny problem to napiszcie co może być powodem tego.

pozdro

Opublikowano

jak dla mnie to ten silnik strasznie klekocze, metalicznie stuka - bynajmniej tak na filmie słychać...

jeśli chodzi o dźwięk - szurania/chrobotania -to mam tak samo. tylko ze u mnie silnik pracuje o wiele ciszej - miękko.

sprawdzany był rozrząd - synchronizacje

Opublikowano

Witam

A czym spowodowane jest u mnie nasilenie tego chrobotania?. Wiem ,że przepływające powietrze ma taki charakterystyczny hałas, ale ja to słyszę w środku w aucie, i też nie ma zależności czy turbo ciągnie czy nie-przynajmniej u mnie.

Opublikowano

wina EGR-u ja dzis u siebie na to zwróciłem uwagę i po zaślepieniu EGRu ten dźwięk jest bardzo mały az nawet tak uwagi mojej nie przykówa co mnie denerwowało od kupna auta...

wygląda to tak -egr jest nie domknięty i powietrze doładowane które przez niego przypływa wytwarza taki szum a ze egr jest uchylony dzwiek ten przemieszacza sie przewodem spalinowym który poprowadzony jest z tyłu silnika stad ten hałas słyszalny bardzo w środku a na zewnątrz hałas jest słyszalny przy turbosprężarce...

kub nową uszczelkę na łączenie rury spalinowej do EGRu na łaczenie i odrysuj od tej uszczelki na grubej blaszcze - 0,8mm- obrys uszczelki z dwoma otworami na sruby i na środku otworek fi 5mm i załóż to wszystko - to taki ogranicznik przepływu spalin do zaworu EGR... i testuj

Dieselpower forum :: Zobrazit tma - EGR .zaslepit ,nezaslepit ??? anketka :-)) masz zrobic cos takiego tylko ze na srodku otwór ma byc.

Opublikowano

witam!

ponieważ mam taki sam odglos ze swojego silnika zapytam inaczej, czy ta "niedogodnosc" moze miec jakis wplyw na awaryjnosc samochodu (tj. czy auto zz tego powodu nie rozkraczy mi sie na srodku ulicy?) czy to jest "normalny" objaw pracy tego silnika?

Opublikowano

dokłądnie egr/ też tak miałem w 2.0. Zaślepiłem i cisza:wink:

Opublikowano

Z tym dźwiękiem było wiele walki już w silnikach 1.9 aż do teraz w 2.0 - u mnie okazało się, że inny filtr powietrza i ucichło, przy czym później również miałem wymieniony EGR na nowy.

Opublikowano

Dzisiaj również w swoim zaobserwowałem ten dźwięk.

Póki co przy małych obrotach, głównie podczas przyspieszania.

Czyli mówicie że EGR?

Jakoś na dniach planuje oddać auto do warsztatu więc przy okazji zwrócę im uwagę żeby wyczyścili i zobaczymy.

Opublikowano

W wielu przypadkach dolna część filtru powietrza wchodzi w wibracje i uderza o obudowę filtra.

Usuń do testów wkład filtra powietrza i sprawdź.

Wywalenie filtra DPF nie ma na to wpływu.

Opublikowano
żaden EGR, zostaw to BRD tak ma wypieprzysz DPF dźwięku nie będzie

nie zgodze sie z Toba kolrgo, ja mam BPW i od jakiegos czasu tez mi sie taki dzwiek nasila, identyczny, w miedzyczasie wywalilem dpf i nadal to jest. wiec nie jest to wina dpf-a, a temat mnie meczy nadal...

a tak pozatym, dzwiek slyszalny po puszczeniu gazu, nie przy dodawaniu prawda?

Opublikowano

Kiedys do tego dojdziemy :) egr trzebaby podmienic... na 99% to jego wina...

Opublikowano

w moim autku po wyrzuceniu dpf świst się nasilił.Ostatnio wymieniłem nową sondę lambda,świst po puszczaniu gazu jest prawie nie odczuwalny,silnik płynnie ciągnie od dołu .

Opublikowano

Sonda lambda nie ma tu niestety nic wspólnego gdyż podczas puszczania pedału gazu następuje hamowanie silnikiem i wtryski są odcinane a zatem sterownik nie analizuje składu mieszanki na który ma wpływ w/w sonda.

Gazy sprężone przez turbinę przy odpuszczaniu gazu wprawiają w drgania cały układ dolotowy. To powoduje w tym silniku wiele słyszalnych objawów na których wpływ ma wiele współpracujących układów.

Układ dolotowy to także EGR i pośredni wpływ na te drgania ma też i on. Gdy jest włączony układ dolotowy ma inną długość gdy wyłączony bądź zaślepiony jest krótszy. Dlatego tu mogą wystąpić różnice. Ktoś tam zaślepił i problem znikł. Ktoś inny zaślepił i problem został lub nasilenie objawu się zmniejszył.

Demontaż DPF z kolei ma wpływ po stronie gorącej turbiny i powoduje że turbina pracuje dużo szybciej tzn. szybciej wchodzi na obroty i nie ma już takiego oporu spalin przy wyhamowywaniu jak w wersji z DPF.

Skutki są takie, że po demontażu DPF w większości przypadków problem się nasila gdyż turbina wolniej wytraca obroty.

Po wyeliminowaniu drań filtra, obudowy, itd zawsze sprowadza się to niestety do układu doładowania czyli samej turbiny.

W większości przypadków należy wyeliminować luzy turbiny. Jak są małe nie ma się czym przejmować - to normalne troszkę oleju w kanałach intercoolera to normalny objaw. Jeśli luzy wzdłużne i poprzeczne są zbyt duże należy zastanowić się nad regeneracją lub wymianą.

Dźwiękowe objawy mogą tylko sygnalizować aby udać się do mechanika i zweryfikować stan ogólny turbiny by móc spać spokojnie.

Opublikowano

Czyli te nasilające sie chrobotanie jakie słychać u mnie to pewnie zbliżające się 1000 zł w plecy za regener. turbo? ,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...