bober882 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Witam Posiadam Audi A4 B5/B5 2000/2001 TDI. Ciekawi mnie temat elektrycznej nagrzewnicy która jest wspaniała podczas mroźnych dni. Nie jestem pewien czy moje auto ma tą nagrzewnicę i tu pytanie do forumowiczów jak sprawdzić czy ją posiadam?? Czy można jakoś sprawdzić bez odkręcania tunelu i deski rozdzielczej?? Pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Nie jestem pewien czy w B5 to występowało.Natomiast w B6 abyś miał elektryczną szybę z przodu musisz mieć modół ogrzewania który jest montowany pod akumulatorem oraz szybę grzaną która to występuje tylko w oryginale.
lapek85 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Elektrycznej nagrzewnicy b5 nie ma, natomiast sporo wersji ma na wyjściu z głowicy na nagrzewnicę króciec z 3 świecami żarowymi, które w określonych warunkach załączają się i podgrzewają płyn chłodniczy co przyśpiesza nagrzewania silnika/wnętrza.
Mauros88 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 W b5 nie bylo dodatkowej nagrzewnicy. W 1.9 TDI wystepowały dogrzewacze płynu chłodzącego 3 swiece żarowe wkrecone w króciec wody
bober882 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Czy ktoś mógłby podrzucić zdjęcie albo dokładny opis gdzie szukać 3 świec żarowych podgrzewających płyn chłodniczy?? Pozdrawiam Dzięki za zainteresowanie tematem
lapek85 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 http://obrazki.elektroda.net/43_1232523203.jpg AUDI A4 99-01 1.9 TDI 115KM PODGRZEWACZ WODY (3541485847) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Warunki załączenia: - silnik pracuje od min. 10 s - temp. płynu chłodzącego < 70° - temp. powietrza < 5° - obr. silnika > 800 - obciążenie Alternatora < 50% - pobór prądu 30A jedna, moc 100W (to jest jeszcze do sprawdzenia) jedna -"małe grzanie"dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora.
ryba85 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 kolego z tyłu silnika wychodzi kruciec w którym sa te swiece.widac je od góry. ---------- Post dopisany at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany at 19:38 ---------- ma ktos moze nr tych swiec?bo pasuje je wymienic.
lapek85 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 u mnie(o ile dobrze pamiętam:wink:) podchodziły takie Świeca żarowa dogrzewania elektrycznego - BERU - GN 928 - AUDI / FORD / SEAT / SKODA / VOLVO / VW :: MOTOPLATFORMA.COM
bober882 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Dziękuję koledzy za pomoc i wyjaśnienie jutro postaram się odnaleźć te świeczki i sprawdzić ich stan, bo poprzedniej zimy jakoś nie odczułem za bardzo żeby w aucie było cieplej w chwili odpalenia. A czy u Was szybko odczuwalne było ciepło??
ryba85 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 odrazu ciepło nie bedziesz miał.u mnie po przejechaniu ok 4 km zaczyna leciec cieple powietrze.
bober882 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 W sumie to dobre i to :) jednakże czytając jak działa elektryczna nagrzewnica to jest niedosyt
lapek85 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Ja w swoim aucie do pracy (passat b4) przerobiłem ten układ. Od świeć pociągnąłem nowe przewody do przekaźników zwiernych (po przekaźniku na świece), a sterowanie sygnałem odbywa się przez przekaźnik bistailny ze sterowniem czasowym 5 minutowym. Cały układ uruchamiam przyciskiem zwiernym na kokpicie. Gdy rano odpalam auto przy temp 0oC i włączam grzanie świeczek od płynu to ciepło zaczyna już lecieć po ok 500m, a po 5 minutach mam już tak ciepło, że muszę zmniejszyć nawiew z II biegu na I i temp zmianić z MAX na połowę.
PRZEMEKC Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 a to ciekwie kolega lapek85 to zrobił, a podobne warunki do grzania swiec musza byc spełnione tez chyba w innych autach w a4 b6 tez tak jest,z tym ze proces uruchamia sie przyciskiem econ tzn trzeba go wyłonczyc tak jakby uruchamiało sie klime, dział to od <5 stopni C,ogólnie tak przy <5 pojawia sie śnieżynka przy temperatuze.
bober882 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Super pomysł kolego lapek85 Tylko pogratulować W takim razie mam pytanie odnośnie przycisku ogrzania przedniej szyby na climatronicu?? Jaką on spełnia funkcję?? Na jednych z forów spotkałem się z tym iż to właśnie on załącza elektryczną nagrzewnicę a na innych forach iż jedynie kieruje on max nawiewu na szybę. Jeżeli byłoby tak że kieruje jedynie max nawiewu na szybę to po co byłby przycisk STRZAŁKI W GÓRĘ na climatronicu?? Pozdrawiam
Mauros88 Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 jak klikniesz sobie na ogrzewanie szyby to wieje tylko na szybe na max predkosci. A po to dali strzalke w gore zebys mogl sobie puscic nawiew nie tylko na szybe ale i na nogi czy kratki srodkowe.
Dawid0 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 ja u siebie założyłem nagrzewnice z passat b5 FL, i juz miała grzałkę elektryczną w środku 3 grube przewody, może uda mi się to niedługo podłączyć :-)
bober882 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Dawid0 to zamieść fotorelację z tego jak Ci udało się to zrobić uważam iż taka nagrzewnica to super sprawa
ryba85 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 ja u siebie założyłem nagrzewnice z passat b5 FL, i juz miała grzałkę elektryczną w środku 3 grube przewody, może uda mi się to niedługo podłączyć :-) a ta nagrzewnica jest taka sama jak w naszych b5?czy cos trzeba przerabiac?
lapek85 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 ja u siebie założyłem nagrzewnice z passat b5 FL, i juz miała grzałkę elektryczną w środku 3 grube przewody, może uda mi się to niedługo podłączyć :-) a ta nagrzewnica jest taka sama jak w naszych b5?czy cos trzeba przerabiac? a zdajesz sobie sprawę ile jest roboty aby wymienić nagrzewnicę??
ryba85 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 ja u siebie założyłem nagrzewnice z passat b5 FL, i juz miała grzałkę elektryczną w środku 3 grube przewody, może uda mi się to niedługo podłączyć :-) a ta nagrzewnica jest taka sama jak w naszych b5?czy cos trzeba przerabiac? a zdajesz sobie sprawę ile jest roboty aby wymienić nagrzewnicę?? http://img89.imageshack.us/img89/47/xrof.jpg :shock3::shock3:to mnie pocieszyłes.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się