nitol Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Witam przymierzam się do wymiany popychaczy ponieważ klekotają,czy ktoś już to robił mógłby opisać czy to trudne zadanie silnik 1.6 ADP obawiam się wałka rozrządu nie wiem czy będę umiał go ustawić no i czy dam rade samemu,przy okazji wymienił bym chłodnice bo cieknie.
Grzesiek1985 Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 jeśli sobie poznaczysz i ustawisz rozrząd to nie ma z tym wielkiego problemu Zdejmujesz rozrząd Pokrywe od zaworow i odkręcasz walek i zdejmujesz panewki Tylko pamiętaj żeby przy składaniu panewki dociągnąć z odpowiednia silą kluczem dynanometrycznym
nitol Opublikowano 14 Października 2013 Autor Opublikowano 14 Października 2013 Dzięki spróbuje to ogarnąć może się uda poznaczę koła pisakiem oczywiście wcześniej ustawie na znakach, będzie problem z kluczem dynamometrycznym dokręcę z wyczuciem.
soul87 Opublikowano 14 Października 2013 Opublikowano 14 Października 2013 dokręcę z wyczuciem. lepiej oddaj do mechanika w takim razie ...
Labiel Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Jaki przebieg ma auto? Jaki olej lejesz? Ciśnienie oleju sprawdzane?
Arkom Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 A ja jeszcze coś zapytam. Mam podobny problem też mi klekotają popychacze tzn ta sądzę, i chciałbym to zrobić. Pytanie jest takie gdzie znajdę schemat ustawienie rozrządu do ADP 1.6 i czy muszę demontować cały pas przedni z chłodnicą???? Ja mam automat i chciałbym tego uniknąć ponieważ z tego co wiem to przez chłodnice idzie olej ze skrzyni i nie chciałbym tego ruszać. Kolejne pytanie jak odkręcę koło rozrządu to jest opcja, że przykręcę go w innej pozycji??? Tzn czy wałek w miejscu mocowania koła wałka rozrządu ma jakieś cechy?? Ile mogą kosztować popychacze. I jeszcze jedno jak już wyjmę wałek rozrządu to popychacze ładnie powinny wyjść "gołymi rękami"???? Przebieg to 200 tyś olej Mobil 10W40
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Bedziesz zakladac nowe czy uzywki ? Sprawdz cisnienie oleju, moze byc zapchany smok w pompie.
Arkom Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Najlepiej to nowe ale zapewne cena ich mnie z tego wyleczy. Dodam, że nie zawsze klekocze czasami zaraz po odpaleniu a czasami jak się nagrzeje i nie klekocze ciągle pewien czas że tak powiem.
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Najpierw cisnienie oleju i smok w pompie. Potem zmiana oleju na 5w40. Jeden popychacz kosztuje ok 30zl firma INA
Arkom Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Aha no ok a jakie powinno być ciśnienie ?? I gdzie znajdę czujnik ciśnienia, żeby wykręcić tam manometr . I jeszcze jedno czy pasek rozrządu musi być nowy czy może zostać stary, pytam bo jestem że tak powiem po wymianie rozrządu jakieś 7 tyś temu. I jeszcze mi się przypomniało czy muszę demontować aparat zapłonowy żeby wyjąc wałek rozrządu? Aha jeszcze jedno czy wlanie rzadszego oleju nie "rozszczelni" silnika??
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Jak żyje to nie widziałem rozszelnionego silnika, co za bzdura
Grabek94 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Koledze chodziło o to, że rzadszy olej może pownikać w miejsca z nagarem, które uszczelniaja silnik np na tulejach cylindrowych i powodują, że nie bierze oleju, a z rzadszym może wypłukać te nagary i silnik zacznie palić olej. Dlatego np ja nie chce przechodzic na 5w40, bo mimo małego przebiegu poprzedni właściciel lał 10w40.
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 widzę że Twoja wiedza na temat olei silnikowych jest zerowa gęsty to on moze i jest ale na pólce w sklepie a nie w temperaturze pracy czyli 100 stopni nagary srary i ch.... wie co jeszcze, co "uszczelnia" silnik przestancie pisac głupoty, nie mając o tym bladego pojecia, siejecie tylko zamet jak tępi taryfiarze spod koscioła
powaguspisz Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Koledze chodziło o to, że rzadszy olej może pownikać w miejsca z nagarem, które uszczelniaja silnik np na tulejach cylindrowych i powodują, że nie bierze oleju, a z rzadszym może wypłukać te nagary i silnik zacznie palić olej. Dlatego np ja nie chce przechodzic na 5w40, bo mimo małego przebiegu poprzedni właściciel lał 10w40. :facepalm:Gdzie Ty się tego nasłuchałeś ?? Kto Ci to opowiadał ?? Jeśli jakiś mądry mechanik to zmień go szybko. Wejdź sobie na pierwszą lepszą stronę np. mobila i tak dowiesz się że nie zaleca się stosowania oleju 10W to tego auta i tego silnika.
Arkom Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Spokojnie nie nerwowo ja się tylko grzecznie zapytałem. Co do gęstości to owszem w temp pracy to każdy olej bd rzadszy ale np zimą gorzej bd odpalić na oleju mineralnym, niż na syntetyku taka moja opinia, bo jakby nie patrzeć to to 5, 10 , 15mówi o gęstości oleju. Co do "rozszczelnienia" to nie zgodzę się z Tb dev w 100% znam przypadki, że po takim przejściu auto miało problemy tzn silnik. Tak czy inaczej zalecasz przejście na 5W40 jakiej firmy? i Jakie ma byc to ciśnienie??? Żadna kontrolka mi sie nie świeci
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Kolego remontuję silniki od ponad 20 lat i nie trafiłem ŻADNEGO silnika który miał tego typu problemy po zmianie oleju na full, a zrobiłem ich juz pare setek, stek bzdur oliwe zapodaj Motula, Mobila, Liqui Moly, Millers, Amsoil, Valvoline, wybór nalezy do Ciebie cisnienie na wolnych obrotach - 0.1-0.35MPa przy 3000 obr/min - 0.5-0.7MPa
Arkom Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 A w którym miejscu jest wkręcony w blok czujnik ciśnienia oleju, dopytam jeszcze o to,czy jest do niego dojście od góry czy trzeba z kanału?
Dev Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 nie pamietam jak ma 1.6 ale chyba w podstawie filtra oleju
Arkom Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Ok lookne tam w wolnej chwili. Jeszcze coś jakby przyszło do wymiany tych popychaczy to aby zdementować wałek rozrządu muszę demontować aparat zapłonowy ?? A co się z tym wiąże później ustawiać zapłon. ---------- Post dopisany 06-11-2013 at 19:23 ---------- Poprzedni post napisany 02-11-2013 at 22:23 ---------- A ja jeszcze o coś zapytam. Ostatnio zaświeciła mi się inspekcja tzn chyba inspekcja takie trzy znaki w miejscu licznika km do 1000. Znaki te początkowo witają po pewnym czasie pojawia się przebieg do 1000. I jak sie zorientowałem to od ostatniej wymiany oleju miła mniej więcej 10 000 km, i muszę wymienić olej. Pytanie mam takie obecnie auto jest na mobilu 10w40 czy jest sens przejścia na 5W40?? Wiem, że dev pisał że nic sie nie stanie ale słyszałem różne opinie na ten temat. Jeszcze jedno ile wchodzi oleju do mojego silnika tj 1.6 ADP. Auto ma przebieg 204 tyś.
Labiel Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Co niektórzy piszą że od takiego i takiego przebiegu powinno lać się półsyntetyk a od takiego i takiego już minerał - wszystko to bzdury.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się