Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wypadanie zapłonu szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Jestem nowy na forum. Swoje pierwsze w życiu AUDI posiadam od ok. 6 miesięcy i pojawiły się podobne problemy jak u Was. Oznacza to, że od jakiegoś czasu auto cyklicznie zaczyna szarpać. Zauważyłem, że najczęściej kiedy przejadę jakieś 30km dostaje czkawki. Napisałem, że problemy są podobne, ponieważ u mnie komputer nie pokazuje żadnych błędów, nie wypadają zapłony, nie świeci się check, nie ma utraty mocy. Najbardziej odczuwalne szarpanie jest przy ok 3000obr. Nie mam pomysłu co robić, żeby nie powymieniać połowy silnika bez potrzeby.

Swoją drogą, to bardzo możliwe, że poprzedni właściciel (z W-wy, okolice Grochowskiej) również był zalogowany na tym forum, ponieważ uważał się za pasjonata tej marki. Ja nazwałbym go raczej silikonowym pasjonatem ze względu na uwielbienie do tego środka zamiast uszczelek:) Może ktoś zna ten vin :WAUZZZ8E03A389591

Drugi problem a może raczej pytanie dotyczy samego zapalania. Czy to normalne, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu trzeba odczekać chwilę a dopiero później próbować zapalić auto??? Tak twierdził silikonowy pasjonat kiedy spytałem dlaczego auto często nie zapala za pierwszym razem:) Czy tak ma być, czy jednak coś jest nie w porządku?

Jeśli ktoś z Was jest w stanie mi pomóc będę wdzięczny. Nie chcę się zrazić do tego auta (zwłaszcza, że moje córki go lubią bo twierdzą, że ładnie pachnie:)) przez niekończące się klopoty albo bardziej przez mechaników, którzy często nie mają pojęcia. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Opublikowano

1. Świece. Są włożone dedykowane do ASN-a?

2. Był wykonany telefon do ASO z pytaniem czy cewki były wymieniane (jest na nie akcja serwisowa)

3. Wizyta u gazownika była?

4. Jak na wszystkie powyższe pytania odpowiedziałeś twierdząco to warto by było rozważyć podjechanie do Sulejówka za Wawą, tam swoją siedzibę ma polecany na forum wybitny kardiochirurg, wieść niesie, że ma doktorat z leczenia ASN-ów :hi::wink:


PS. W tym silniku (jak i wielu innych) nie wszędzie są stosowane uszczelki... miska np.oryginalnie jest uszczelniona właśnie silikonem :P


Jak przed zapalaniem trzeba odczekać chwilę to może pompa paliwa niedomaga... i to może tylko ona jest przyczyną szarpania?

Albo zapchany filtr paliwa..

Opublikowano

1. Świece. Są włożone dedykowane do ASN-a?

2. Był wykonany telefon do ASO z pytaniem czy cewki były wymieniane (jest na nie akcja serwisowa)

3. Wizyta u gazownika była?

4. Jak na wszystkie powyższe pytania odpowiedziałeś twierdząco to warto by było rozważyć podjechanie do Sulejówka za Wawą, tam swoją siedzibę ma polecany na forum wybitny kardiochirurg, wieść niesie, że ma doktorat z leczenia ASN-ów :hi::wink:

PS. W tym silniku (jak i wielu innych) nie wszędzie są stosowane uszczelki... miska np.oryginalnie jest uszczelniona właśnie silikonem :P

Jak przed zapalaniem trzeba odczekać chwilę to może pompa paliwa niedomaga... i to może tylko ona jest przyczyną szarpania?

Albo zapchany filtr paliwa..

Dzięki za odpowiedź. Tak. Na wszystkie pytania odpowiadam twierdząco, niestety:) W takim razie będę musiał odwiedzić sławnego doktora ASN-a. Wiem, że są miejsca, gdzie stosuje się uszczelniacze zamiast uszczelek ale żeby sanitarny?:) Tyle silikonu to ja nie mam w łazience:)

Szarpanie jest niezależnie czy benzyna, czy lpg. A z tym zapalaniem, to też pomyślałem o pompie. Gdzie znajduje się fitr paliwa? Gdzieś pod autem?

Opublikowano

taa filtr paliwa jest pod autem po prawej stronie mnij wiecej w polowie samochodu

Opublikowano

Filtr znajdziesz pod małą plastikową osłoną pod podwoziem, przed prawym tylnym kołem.

Sprawdziłbym też regulator ciśnienia na listwie wtryskowej... i w ogóle jakie ciśnienie masz w układzie paliwowym.

Ale jeśli na LPG też się to dzieje, to problem może również leżeć gdzie indziej, sprawdziłeś szczelność dolotu i regulator podciśnienia (stan membrany) w układzie odpowietrzenia silnika?

PS. Jak jechać to od razu do specjalisty co zna ten silnik :)


Tym bardziej, że z Płońska daleko nie masz :wink:

Opublikowano (edytowane)

Witam

Tak i większość osób pisząca tutaj ma problem z wypadaniem zapłonu. Komp informuje mnie o wyrzuceniu zapłonu 1,2,3. (zdarzyło się tak dwa razy tylko ze za pierwszym razem wyrzuciło 1,2.). Do tego również dwa razy wywaliło mi 16805 Podgrzany katalizator poniżej progu wydajności strona 1 - zbyt mała oporność.

Objawy jakie zdążyłem zaobserwować to

- lekkie falowanie na wolnych obrotach i to nie zawsze,

- biegi nie przełączają się gdy wcisnę pedał gazu do końca, na około 7tys obrotach zapala się kontrolka check po puszczeniu gazu gaśnie (automat multi), na trybie ręcznym zmienia biegi bez problemu

- ciężko się zbiera na mniejszych obrotach (ponad 10s do 100km/h).

Skrzynia jest po kompletnym remoncie więc do niej nie mogę się przyczepić.

Dzwoniłem do serwisu i akcja wymiany cewek była przeprowadzana w 2011 r.

Odczytałem dane z bloku 93 i są następujące 6,8,13,6. Rozrząd wymieniony przez poprzednika.

Pytanie teraz do Was od czego najpierw zacząć? Czy próbować najpierw ustawić rozrząd a raczej wymienić czy może zabrać się za katy? O tych dwóch opcjach wyczytałem w tym poście i albo jedno jest przyczyną albo drugie.

Aha bym zapomniał :D podmieniłem cewki od kumpla i od razu wywaliło błąd cewek 1,2,3.

Dzisiaj znowu zrobiłem podmiankę, przy gazowałem, biegi się nie zmieniły ale błąd jak do tej pory nie wyskoczył

Świece wymienione na nowe

Dzięki wielkie za odpowiedź :)

Edytowane przez Endriu23
Opublikowano (edytowane)

Zrób VCDS-em test katalizatorów i jeśli są faktycznie przytkane lub przepalone to najpierw uporaj się z nimi, najlepiej wymień :wink:

Jeśli chcesz usunąć to wszystkie i KONIECZNIE jakiś magik od ECU musi Ci wyłączyć analizę spalin przez sondy za katalizatorami, w ich tulejkowanie się nie baw, szkoda nerwów...z tego co czytałem bo ja "ekologię" naprawiłem, tj. wymieniłem na nową :)

Rozrząd wypadałoby doregulować ale przy takich kątach mało prawdopodobne jest wypadanie zapłonu przez niego, bo ja mam podobnie i żadnych CHECK-ów nie mam. W pamięci usterek też jest czyściutko.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Zrób VCDS-em test katalizatorów i jeśli są faktycznie przytkane lub przepalone to najpierw uporaj się z nimi, najlepiej wymień :wink:

Jeśli chcesz usunąć to wszystkie i KONIECZNIE jakiś magik od ECU musi Ci wyłączyć analizę spalin przez sondy za katalizatorami, w ich tulejkowanie się nie baw, szkoda nerwów...z tego co czytałem bo ja "ekologię" naprawiłem, tj. wymieniłem na nową :)

Rozrząd wypadałoby doregulować ale przy takich kątach mało prawdopodobne jest wypadanie zapłonu przez niego, bo ja mam podobnie i żadnych CHECK-ów nie mam. W pamięci usterek też jest czyściutko.

Jak przeprowadzić test katalizatorów bo w tym temacie dopiero raczkuje :D

Opublikowano

Kolego jakie masz wartości w grupach 032 i 033? Wrzuć najlepiej screeny. Kiedy wymieniane świece? Co do rozrządu to jak kupiłeś auto i do tej pory go nie wymieniłeś to chyba najwyższa pora :)

Jeżeli te błędy są tylko na jednej głowicy i towarzyszy temu błąd katów to bardzo prawdopodobne,że to właśnie one są winowajcą całego zamieszania. Jaki masz przebieg?

Opublikowano

Kolego jakie masz wartości w grupach 032 i 033? Wrzuć najlepiej screeny. Kiedy wymieniane świece? Co do rozrządu to jak kupiłeś auto i do tej pory go nie wymieniłeś to chyba najwyższa pora :)

Jeżeli te błędy są tylko na jednej głowicy i towarzyszy temu błąd katów to bardzo prawdopodobne,że to właśnie one są winowajcą całego zamieszania. Jaki masz przebieg?

Wartości w poszczególnych grupach wrzucę jutro albo za jakieś 2h bo akurat jestem na wyjeździe. Świece wymieniłem w zeszłym tygodniu. Co do przebiegi to mam "niby" 183tys. Rozrząd był wymieniany przy około 160 tysi. Ps. Drogi taki interes z katami i czy każdy "mechanik" zajmujący się tłumikami poradzi sobie z ich wymianą?

Opublikowano

Masz jakieś faktury potwierdzające, że rozrząd był wymieniany? Mi gość powiedział, że był wymieniany, ale na słowo nigdy nie wierze i dla zasady wymieniam zawsze. Jak się okazało nie był wymieniany i gdybym wierzył na słowo to pewnie za jakiś czas szukałbym drugiego silnika.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Z wymianą każdy.

Większy problem będziesz miał ze znalezieniem odpowiednich zamienników.

Ewentualnie jeśli zdecydujesz się na mniej ekologiczną wersję też będziesz musiał poszukać kogoś w okolicy kto wyprogramuje z ECU kontrole spalin

Czy drogi hmmm jak byś chciał się bawić w ORI katy z serwisu to około 8 tysi albo i więcej

Opublikowano (edytowane)

Mnie wymiana kata na ori zamiennik (robi je niemiecki Eberspracher - czy jakoś tak się to pisze) wyniosła 1500zł z robotą + stówkę odzyskałem w punkcie skupu za starego, wypalonego. Od roku mam spokój z CHECK-ami, nie mam też żadnych błędów w pamięci usterek. Przy czym miej na uwadze, że ja mam amerykańca, w którym są dwa a nie cztery puchy z reaktorami TWC :)
Zapytaj się tutaj co mają do zaoferowania Tobie:
http://www.kalinski.pl/
Prowadzą też sprzedaż wysyłkową.

A z rozrządem to bym uderzał TYLKO do tych którym nie obce jest pojęcie doregulowywania wałków w tych motorach... same blokady to za mało.
Test katalizatorów zrobi za Ciebie odpowiednia opcja w VCDS-ie :wink:
Katalizatory dedyki P&P robi też Magnaflow.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Test katalizatorów zrobi za Ciebie odpowiednia opcja w VCDS-ie :wink:

Domyśliłem się tylko która grupa? :)


sonda1.png

takie dane mi wyszły w tym że w grupie 33 powinno być po 0% lecz dodałem gazu i tak pozostało. W sumie jak dodałem gazu do wartości sięgały około 8%

Edytowane przez Endriu23
Opublikowano (edytowane)

Czy kasowałeś błędy jakoś chwilę przed robieniem tych screenów?

Co do testu sprawności katów zajrzyj do tego linku, jest wszystko ładnie opisane tylko dla silnika 1.8t.

W 3.0 są dwie grupy do sprawdzenia katów (bo są 2 strony katalizatorów) więc ta w linku i jeszcze jedna której nie pamiętam.

Poszukaj tożsamej o podobnych wartościach. Będziesz wiedział, że to ta.

http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T

Edytowane przez damian92x
Opublikowano

Czy kasowałeś błędy jakoś chwilę przed robieniem tych screenów?

Co do testu sprawności katów zajrzyj do tego linku, jest wszystko ładnie opisane tylko dla silnika 1.8t.

W 3.0 są dwie grupy do sprawdzenia katów (bo są 2 strony katalizatorów) więc ta w linku i jeszcze jedna której nie pamiętam.

Poszukaj tożsamej o podobnych wartościach. Będziesz wiedział, że to ta.

http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T

Nie nie kasowałem. Błędy skasowałem z rana a pomiary były w nocy :)

Opublikowano

To zrób jeszcze screeny z tych grup od razu po skasowaniu błędów.

Opublikowano

To zrób jeszcze screeny z tych grup od razu po skasowaniu błędów.

po skasowaniu błędów

sonda2.png

Opublikowano

+ stówkę odzyskałem w punkcie skupu za starego, wypalonego.

Trochę mało :kwasny: mi za same wkłady bez obudów katów dali 750 zł (4 szt. 2 pre + 2 główne)

Opublikowano

Ten co miałem jest niby mniej ceniony, bo ma wkład metalowy a nie ceramiczny (miej na uwadze, że mam "ekologię" robioną pod normę LEV2). Druga sprawa, że spora część wkładu urwała się i poleciała wydechem, do dzisiaj jakiś mały kawałek pobrzękuje w tłumiku końcowym :D

Niemniej nie wykluczam, że mogłem trafić na cwaniaczków zaniżających ceny... fakt, nie chciało mi się jechać do innego punktu skupu, bo wszędzie gdy mówiłem, że kat pochodzi z auta na rynek US to prosili o przyjazd osobisty, bo nie są w stanie oszacować jego wartości przez tel. :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...