Gość radzio33c Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Witam wszystkich. Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Jestem nowy na forum. Swoje pierwsze w życiu AUDI posiadam od ok. 6 miesięcy i pojawiły się podobne problemy jak u Was. Oznacza to, że od jakiegoś czasu auto cyklicznie zaczyna szarpać. Zauważyłem, że najczęściej kiedy przejadę jakieś 30km dostaje czkawki. Napisałem, że problemy są podobne, ponieważ u mnie komputer nie pokazuje żadnych błędów, nie wypadają zapłony, nie świeci się check, nie ma utraty mocy. Najbardziej odczuwalne szarpanie jest przy ok 3000obr. Nie mam pomysłu co robić, żeby nie powymieniać połowy silnika bez potrzeby. Swoją drogą, to bardzo możliwe, że poprzedni właściciel (z W-wy, okolice Grochowskiej) również był zalogowany na tym forum, ponieważ uważał się za pasjonata tej marki. Ja nazwałbym go raczej silikonowym pasjonatem ze względu na uwielbienie do tego środka zamiast uszczelek:) Może ktoś zna ten vin :WAUZZZ8E03A389591 Drugi problem a może raczej pytanie dotyczy samego zapalania. Czy to normalne, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu trzeba odczekać chwilę a dopiero później próbować zapalić auto??? Tak twierdził silikonowy pasjonat kiedy spytałem dlaczego auto często nie zapala za pierwszym razem:) Czy tak ma być, czy jednak coś jest nie w porządku? Jeśli ktoś z Was jest w stanie mi pomóc będę wdzięczny. Nie chcę się zrazić do tego auta (zwłaszcza, że moje córki go lubią bo twierdzą, że ładnie pachnie:)) przez niekończące się klopoty albo bardziej przez mechaników, którzy często nie mają pojęcia. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
BeyerBrown Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 1. Świece. Są włożone dedykowane do ASN-a? 2. Był wykonany telefon do ASO z pytaniem czy cewki były wymieniane (jest na nie akcja serwisowa) 3. Wizyta u gazownika była? 4. Jak na wszystkie powyższe pytania odpowiedziałeś twierdząco to warto by było rozważyć podjechanie do Sulejówka za Wawą, tam swoją siedzibę ma polecany na forum wybitny kardiochirurg, wieść niesie, że ma doktorat z leczenia ASN-ów PS. W tym silniku (jak i wielu innych) nie wszędzie są stosowane uszczelki... miska np.oryginalnie jest uszczelniona właśnie silikonem Jak przed zapalaniem trzeba odczekać chwilę to może pompa paliwa niedomaga... i to może tylko ona jest przyczyną szarpania? Albo zapchany filtr paliwa..
Gość radzio33c Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 1. Świece. Są włożone dedykowane do ASN-a? 2. Był wykonany telefon do ASO z pytaniem czy cewki były wymieniane (jest na nie akcja serwisowa) 3. Wizyta u gazownika była? 4. Jak na wszystkie powyższe pytania odpowiedziałeś twierdząco to warto by było rozważyć podjechanie do Sulejówka za Wawą, tam swoją siedzibę ma polecany na forum wybitny kardiochirurg, wieść niesie, że ma doktorat z leczenia ASN-ów PS. W tym silniku (jak i wielu innych) nie wszędzie są stosowane uszczelki... miska np.oryginalnie jest uszczelniona właśnie silikonem Jak przed zapalaniem trzeba odczekać chwilę to może pompa paliwa niedomaga... i to może tylko ona jest przyczyną szarpania? Albo zapchany filtr paliwa.. Dzięki za odpowiedź. Tak. Na wszystkie pytania odpowiadam twierdząco, niestety:) W takim razie będę musiał odwiedzić sławnego doktora ASN-a. Wiem, że są miejsca, gdzie stosuje się uszczelniacze zamiast uszczelek ale żeby sanitarny? Tyle silikonu to ja nie mam w łazience:) Szarpanie jest niezależnie czy benzyna, czy lpg. A z tym zapalaniem, to też pomyślałem o pompie. Gdzie znajduje się fitr paliwa? Gdzieś pod autem?
Kruk_89 Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 taa filtr paliwa jest pod autem po prawej stronie mnij wiecej w polowie samochodu
BeyerBrown Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 Filtr znajdziesz pod małą plastikową osłoną pod podwoziem, przed prawym tylnym kołem. Sprawdziłbym też regulator ciśnienia na listwie wtryskowej... i w ogóle jakie ciśnienie masz w układzie paliwowym. Ale jeśli na LPG też się to dzieje, to problem może również leżeć gdzie indziej, sprawdziłeś szczelność dolotu i regulator podciśnienia (stan membrany) w układzie odpowietrzenia silnika? PS. Jak jechać to od razu do specjalisty co zna ten silnik Tym bardziej, że z Płońska daleko nie masz
Endriu23 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Witam Tak i większość osób pisząca tutaj ma problem z wypadaniem zapłonu. Komp informuje mnie o wyrzuceniu zapłonu 1,2,3. (zdarzyło się tak dwa razy tylko ze za pierwszym razem wyrzuciło 1,2.). Do tego również dwa razy wywaliło mi 16805 Podgrzany katalizator poniżej progu wydajności strona 1 - zbyt mała oporność. Objawy jakie zdążyłem zaobserwować to - lekkie falowanie na wolnych obrotach i to nie zawsze, - biegi nie przełączają się gdy wcisnę pedał gazu do końca, na około 7tys obrotach zapala się kontrolka check po puszczeniu gazu gaśnie (automat multi), na trybie ręcznym zmienia biegi bez problemu - ciężko się zbiera na mniejszych obrotach (ponad 10s do 100km/h). Skrzynia jest po kompletnym remoncie więc do niej nie mogę się przyczepić. Dzwoniłem do serwisu i akcja wymiany cewek była przeprowadzana w 2011 r. Odczytałem dane z bloku 93 i są następujące 6,8,13,6. Rozrząd wymieniony przez poprzednika. Pytanie teraz do Was od czego najpierw zacząć? Czy próbować najpierw ustawić rozrząd a raczej wymienić czy może zabrać się za katy? O tych dwóch opcjach wyczytałem w tym poście i albo jedno jest przyczyną albo drugie. Aha bym zapomniał podmieniłem cewki od kumpla i od razu wywaliło błąd cewek 1,2,3. Dzisiaj znowu zrobiłem podmiankę, przy gazowałem, biegi się nie zmieniły ale błąd jak do tej pory nie wyskoczył Świece wymienione na nowe Dzięki wielkie za odpowiedź Edytowane 9 Września 2016 przez Endriu23
BeyerBrown Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Zrób VCDS-em test katalizatorów i jeśli są faktycznie przytkane lub przepalone to najpierw uporaj się z nimi, najlepiej wymień Jeśli chcesz usunąć to wszystkie i KONIECZNIE jakiś magik od ECU musi Ci wyłączyć analizę spalin przez sondy za katalizatorami, w ich tulejkowanie się nie baw, szkoda nerwów...z tego co czytałem bo ja "ekologię" naprawiłem, tj. wymieniłem na nową Rozrząd wypadałoby doregulować ale przy takich kątach mało prawdopodobne jest wypadanie zapłonu przez niego, bo ja mam podobnie i żadnych CHECK-ów nie mam. W pamięci usterek też jest czyściutko. Edytowane 9 Września 2016 przez BeyerBrown
Endriu23 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Zrób VCDS-em test katalizatorów i jeśli są faktycznie przytkane lub przepalone to najpierw uporaj się z nimi, najlepiej wymień Jeśli chcesz usunąć to wszystkie i KONIECZNIE jakiś magik od ECU musi Ci wyłączyć analizę spalin przez sondy za katalizatorami, w ich tulejkowanie się nie baw, szkoda nerwów...z tego co czytałem bo ja "ekologię" naprawiłem, tj. wymieniłem na nową Rozrząd wypadałoby doregulować ale przy takich kątach mało prawdopodobne jest wypadanie zapłonu przez niego, bo ja mam podobnie i żadnych CHECK-ów nie mam. W pamięci usterek też jest czyściutko. Jak przeprowadzić test katalizatorów bo w tym temacie dopiero raczkuje
damian92x Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Kolego jakie masz wartości w grupach 032 i 033? Wrzuć najlepiej screeny. Kiedy wymieniane świece? Co do rozrządu to jak kupiłeś auto i do tej pory go nie wymieniłeś to chyba najwyższa pora Jeżeli te błędy są tylko na jednej głowicy i towarzyszy temu błąd katów to bardzo prawdopodobne,że to właśnie one są winowajcą całego zamieszania. Jaki masz przebieg?
Endriu23 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Kolego jakie masz wartości w grupach 032 i 033? Wrzuć najlepiej screeny. Kiedy wymieniane świece? Co do rozrządu to jak kupiłeś auto i do tej pory go nie wymieniłeś to chyba najwyższa pora Jeżeli te błędy są tylko na jednej głowicy i towarzyszy temu błąd katów to bardzo prawdopodobne,że to właśnie one są winowajcą całego zamieszania. Jaki masz przebieg? Wartości w poszczególnych grupach wrzucę jutro albo za jakieś 2h bo akurat jestem na wyjeździe. Świece wymieniłem w zeszłym tygodniu. Co do przebiegi to mam "niby" 183tys. Rozrząd był wymieniany przy około 160 tysi. Ps. Drogi taki interes z katami i czy każdy "mechanik" zajmujący się tłumikami poradzi sobie z ich wymianą?
damian92x Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Masz jakieś faktury potwierdzające, że rozrząd był wymieniany? Mi gość powiedział, że był wymieniany, ale na słowo nigdy nie wierze i dla zasady wymieniam zawsze. Jak się okazało nie był wymieniany i gdybym wierzył na słowo to pewnie za jakiś czas szukałbym drugiego silnika. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Robero321 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Z wymianą każdy. Większy problem będziesz miał ze znalezieniem odpowiednich zamienników. Ewentualnie jeśli zdecydujesz się na mniej ekologiczną wersję też będziesz musiał poszukać kogoś w okolicy kto wyprogramuje z ECU kontrole spalin Czy drogi hmmm jak byś chciał się bawić w ORI katy z serwisu to około 8 tysi albo i więcej
BeyerBrown Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Mnie wymiana kata na ori zamiennik (robi je niemiecki Eberspracher - czy jakoś tak się to pisze) wyniosła 1500zł z robotą + stówkę odzyskałem w punkcie skupu za starego, wypalonego. Od roku mam spokój z CHECK-ami, nie mam też żadnych błędów w pamięci usterek. Przy czym miej na uwadze, że ja mam amerykańca, w którym są dwa a nie cztery puchy z reaktorami TWC Zapytaj się tutaj co mają do zaoferowania Tobie:http://www.kalinski.pl/Prowadzą też sprzedaż wysyłkową.A z rozrządem to bym uderzał TYLKO do tych którym nie obce jest pojęcie doregulowywania wałków w tych motorach... same blokady to za mało.Test katalizatorów zrobi za Ciebie odpowiednia opcja w VCDS-ie Katalizatory dedyki P&P robi też Magnaflow. Edytowane 10 Września 2016 przez BeyerBrown
Endriu23 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Test katalizatorów zrobi za Ciebie odpowiednia opcja w VCDS-ie Domyśliłem się tylko która grupa? takie dane mi wyszły w tym że w grupie 33 powinno być po 0% lecz dodałem gazu i tak pozostało. W sumie jak dodałem gazu do wartości sięgały około 8% Edytowane 9 Września 2016 przez Endriu23
damian92x Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 (edytowane) Czy kasowałeś błędy jakoś chwilę przed robieniem tych screenów? Co do testu sprawności katów zajrzyj do tego linku, jest wszystko ładnie opisane tylko dla silnika 1.8t. W 3.0 są dwie grupy do sprawdzenia katów (bo są 2 strony katalizatorów) więc ta w linku i jeszcze jedna której nie pamiętam. Poszukaj tożsamej o podobnych wartościach. Będziesz wiedział, że to ta. http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T Edytowane 10 Września 2016 przez damian92x
Endriu23 Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 Czy kasowałeś błędy jakoś chwilę przed robieniem tych screenów? Co do testu sprawności katów zajrzyj do tego linku, jest wszystko ładnie opisane tylko dla silnika 1.8t. W 3.0 są dwie grupy do sprawdzenia katów (bo są 2 strony katalizatorów) więc ta w linku i jeszcze jedna której nie pamiętam. Poszukaj tożsamej o podobnych wartościach. Będziesz wiedział, że to ta. http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T Nie nie kasowałem. Błędy skasowałem z rana a pomiary były w nocy
damian92x Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 To zrób jeszcze screeny z tych grup od razu po skasowaniu błędów.
Endriu23 Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 To zrób jeszcze screeny z tych grup od razu po skasowaniu błędów. po skasowaniu błędów
Robero321 Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 + stówkę odzyskałem w punkcie skupu za starego, wypalonego. Trochę mało mi za same wkłady bez obudów katów dali 750 zł (4 szt. 2 pre + 2 główne)
BeyerBrown Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 Ten co miałem jest niby mniej ceniony, bo ma wkład metalowy a nie ceramiczny (miej na uwadze, że mam "ekologię" robioną pod normę LEV2). Druga sprawa, że spora część wkładu urwała się i poleciała wydechem, do dzisiaj jakiś mały kawałek pobrzękuje w tłumiku końcowym Niemniej nie wykluczam, że mogłem trafić na cwaniaczków zaniżających ceny... fakt, nie chciało mi się jechać do innego punktu skupu, bo wszędzie gdy mówiłem, że kat pochodzi z auta na rynek US to prosili o przyjazd osobisty, bo nie są w stanie oszacować jego wartości przez tel.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się