damian92x Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Ten co miałem jest niby mniej ceniony, bo ma wkład metalowy a nie ceramiczny (miej na uwadze, że mam "ekologię" robioną pod normę LEV2). Druga sprawa, że spora część wkładu urwała się i poleciała wydechem, do dzisiaj jakiś mały kawałek pobrzękuje w tłumiku końcowym Niemniej nie wykluczam, że mogłem trafić na cwaniaczków zaniżających ceny... fakt, nie chciało mi się jechać do innego punktu skupu, bo wszędzie gdy mówiłem, że kat pochodzi z auta na rynek US to prosili o przyjazd osobisty, bo nie są w stanie oszacować jego wartości przez tel. Mogłeś się nie chwalić, że masz amerykańca
Endriu23 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 (edytowane) Chłopaki powiedźcie mi bo już się lekko pogubiłem. Rozmawiałem z gościem który zajmuje się samochodami z grupy VW i po odczytaniu błędów stwierdził że to cewki. Błedy jakie wyskoczyły to losowe wypadanie zapłonu oraz wypadanie zapłonu cylinder 2 i 3. Co o tym myślicie? czy to na pewno jest rozrząd czy tez zapchany katalizator? Tym razem nie było błędu związanego z sondą lambda. Zapomniałem wspomnieć, że kontrolka silnika zaczęła się palić przy normalnej jeździe tj. 100km/h. Po czym zgasła. Edytowane 16 Września 2016 przez Endriu23
BeyerBrown Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 A zrobił chociaż test sond i katalizatora czy tylko skasował Cię za odczytanie błędów które można też odczytać najprostszym ELM-327 za 30zł z przesyłką? Pan specjalista niech weźmie pod uwagę, że tzw. wypadanie zapłonów (przy niesprawnym katalizatorze) powstaje na skutek odcięcia dawki paliwa na danym cylindrze celem nie przekroczenia norm emisji spalin bo skoro wydajność kata jest poniżej progu to siłą rzeczy wypluwanych jest więcej szkodliwych substancji - nie wiem tylko czy jest to założone z góry czy brany jest pod uwagę pomiar z sondy za katalizatorem De facto iskra się pojawia ale skoro w komorze spalania nie ma mieszanki paliwowo-powietrznej to nie zostaje przekazana energia kinetyczna na wał korbowy i powstaje nierównomierność obrotów silnika, a to ona jest podstawą do zgłoszenia błędu "wypadnięcie zapłonu", co zostało opisane w którymś z zeszytów szkoleniowych VW, bodaj w SSP231 Może inaczej - jeśli twierdzi, że to tylko cewki to pójdź z nim na taki układ, że owszem, niech Ci założy nowe i jeśli się okaże, że problemy zniknęły, to mu płacisz za usługę a jak nic to nie zmieni to niech spada na drzewo i nawet za robotę mu złamanego grosza nie dajesz PS. W Twoim aucie była już przeprowadzona akcja serwisowa na cewki, bo nie pamiętam...?
Endriu23 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 A zrobił chociaż test sond i katalizatora czy tylko skasował Cię za odczytanie błędów które można też odczytać najprostszym ELM-327 za 30zł z przesyłką? Pan specjalista niech weźmie pod uwagę, że tzw. wypadanie zapłonów (przy niesprawnym katalizatorze) powstaje na skutek odcięcia dawki paliwa na danym cylindrze celem nie przekroczenia norm emisji spalin bo skoro wydajność kata jest poniżej progu to siłą rzeczy wypluwanych jest więcej szkodliwych substancji - nie wiem tylko czy jest to założone z góry czy brany jest pod uwagę pomiar z sondy za katalizatorem De facto iskra się pojawia ale skoro w komorze spalania nie ma mieszanki paliwowo-powietrznej to nie zostaje przekazana energia kinetyczna na wał korbowy i powstaje nierównomierność obrotów silnika, a to ona jest podstawą do zgłoszenia błędu "wypadnięcie zapłonu", co zostało opisane w którymś z zeszytów szkoleniowych VW, bodaj w SSP231 Może inaczej - jeśli twierdzi, że to tylko cewki to pójdź z nim na taki układ, że owszem, niech Ci założy nowe i jeśli się okaże, że problemy zniknęły, to mu płacisz za usługę a jak nic to nie zmieni to niech spada na drzewo i nawet za robotę mu złamanego grosza nie dajesz PS. W Twoim aucie była już przeprowadzona akcja serwisowa na cewki, bo nie pamiętam...? tak była. cewki zostały wymienione w 2011
BeyerBrown Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 A ile tys.km temu? +/- Moim zdaniem pan specjalista poszedł na skróty z tą diagnozą, bo każdy kto pisał na forum o niesprawnym katalizatorze w swoim aucie miał też skorelowane wypadanie zapłonów. OK, może nie każdy, bo ja akurat nie miałem. Ale wszystko wskazywało na to, że wynikało to z przystosowania mojego auta pod inne wymogi emisji spalin (LEV2, norma na rynek US) i co za tym idzie inny jest w sterowniku zapisany algortym postępowania. No i mam kod silnika BGN a nie ASN (Euro4)
Endriu23 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Ciężko powiedzieć. Z tego co mi mila Pani w serwisie powiedziała to tylko rok w którym były wymieniane cewki
BeyerBrown Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Takie rzeczy są zapisywane w bazie, no cóż... Generalnie poproś specjalistę o zrobienie testu katalizatorów. Wcześniej niech wyczyści pamięć usterek z wszelkich innych błędów. Jestem niemal pewny, że pojawi się tylko błąd niesprawnego katalizatora i żaden inny Ciekawy jestem czy po tym doświadczeniu pan specjalista od VW wciąż będzie się upierał przy swojej teorii... PS. Ja kiedyś miałem batalię z mechanikiem co nie wymienił rolki przy rozrządzie w moim drugim aucie. W krótkim czasie po wymianie paska zaczęła piszczeć (dziwny przypadek...), wykluczyłem piszczenie od mechanizmów paska wielorowkowego (został zdjęty) a on twierdził, że to jego napinacz kwiczy Chyba mu 3 razy tłumaczyłem, że pasek był zdjęty i nadal coś tam ćwierkało... z wielką łaską rozebrał rozrząd, wymienił rolkę za którą oczywiście zapłaciłem, ale skubaniec chciał jeszcze zapłaty za robotę! Echhh....
blow3 Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Pojawiły się takie błędy. Katalizatory usunięte przez poprzedniego właściciela, cewki wymienione na akcji serwisowej w 2011r. Auto posiada Lpg. Od czego zacząć szukanie przyczyny?
BeyerBrown Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 Zacząłbym od softwareowego wyłączenia drugich sond, niepotrzebnie zgłaszają błąd katalizatorów czego efektem są/mogą być wypadania zapłonów. Przy okazji powinny zniknąć błędy związane z sondami.
szafa96 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Siemka ! Ostatnio zakupiłem kostkę do swojego pocisku, zrobiłem kilka logów silnika, niestety pokazały się błędy ... Wiem że dotyczą one wypadania zapłonów cylindra 2 oraz sondy lambdy, więcej informacji nie jestem w stanie zebrać bez waszej pomocy ... Wrzucam kody błędów, dodam że przy gwałtowniejszym dodaniu gazu (Multitronic), tak w granicach 30% jest wyraźnie wyczuwalne szarpnięcie. Na początku myślałem że to problem ze skrzynią a tu takie cuda ... Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam Michał https://zapodaj.net/8b2a36b259ed3.jpg.html>IMG_2740.JPG https://zapodaj.net/9ffecf4f842fa.jpg.html>IMG_2741.JPG
BeyerBrown Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 Jesteś w stanie ustawić kod gotowości tak by miał same zera? Przeprowadź wszystkie testy z rozwijanej listy w nastawach podstawowych. Uprzednio czyszcząc pamięć usterek
szafa96 Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 Chyba jakoś sobie poradziłem Wyczyściłem błędy w dniu wczorajszym, zrobiłem 30 km i dziś nic nie wyskoczyło. Dodatkowo sprawdziłem wg. tutoriala: Diagnostyka sond lambda i katalizatorów 1.8T i uzyskałem takie wyniki (link do dysku google ze zdjęciami i filmami poniżej). Dodam że cały czas czuć wyraźne bujanie silnika na wolnych obrotach... W grupie 93 prezentuje się wszystko następująco : 2 ... 6 ... 13 ... 1Link : https://drive.google.com/drive/folders/0ByT2KK1IIU9tN0RFZnVSbFY4Y1E?usp=sharing
BeyerBrown Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Kod gotowości ma same zera... katy więc można wykluczyć (przy okazji jaki mają wyliczony "factor"? - grupa 46 i 47 bodaj). Zamień cewki miejscami i zobacz czy błędy się przeniosą. Nie zaszkodzi też wymienić świeczki, szczególnie jeśli nie były wymieniane od co najmniej 40-50tys.km Edytowane 20 Października 2016 przez BeyerBrown
mefjiu Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Z innej beczki: Mam zamiar wymienić cewki w moim ASN-ie, tylko jest kwestia gdzie kupić? Na allegro jakaś hurtownia ma (rzekomo oryginalne Beru) po 100zł/ szt., a w Intercars, u Niedziałka i temu podobnych sklepach ceny tej samej cewki wahają się między 136 a 152zł. Hurtownia z allegro ma w zasadzie same pozytywy, gwarancja jest, opakowanie ori Beru... Czy może być taka sytuacja, że są to podróbki? Bo widziałem i na allegro jakieś cewki Max Gear po ok. 70zł, co podobnie wyglądają, ale chcę trochę pojeździć, więc wolę wydać trochę więcej. Druga sprawa- jakie świece polecacie? Mile widziane linki
BeyerBrown Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Jedź lub zadzwoń wpierw do ASO i zapytaj się o akcję serwisową związaną z bezpłatną wymianą cewek
mefjiu Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Fabrycznie mam Bremi, nie wiesz czy się załapię?
Kruk_89 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Wymiana zależy chyba od podejścia ASO u nas w Olsztynie zostało ładnie przedstawione jakę cewki podlegają wymianie warunkiem podstawowym było to by wszystkie były ori. Moje nie należały do tych wadliwych (okazano mi pismo w którym było czarni na białym jakie oznaczenia są wadliwe) więc zostały stare. BB miał wymienione mimo że dwie miał inne.
mefjiu Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Przekonam się w przyszłym tygodniu...
BeyerBrown Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Tak jak Kruk napisał - wymienili mi wszystkie choć dwie ewidentnie miałem z innej parafii, były szare z tego co pamiętam. Czy to były ori czy zamienniki to nie wiem.
kilwap Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 (edytowane) Witam panowie niestety u mnie radość trwała krótko bez wypadania zapłonu. Otóż teraz jest na 4 cylindrze cały czas nawet na wolnych obrotach jak się rozgrzeje już zamieniałem miejscami i cewki i świece a dziś spróbowałem takiego testu iż odłączyłem kostkę z wtryskiwacza i nie było praktycznie żadnej różnicy w zachowaniu silnika. Cały czas monitorowałem wszystko vagiem i wypadanie cały czas na 4 garze wzrastające do 350 jednostek więc podłączyłem ją na miejsce . Po odłączeniu kostki w 5 cylindrze zaczęło wypadać na tym cylindrze lecz ku mojemu zdziwieniu na 4 przestało......... tylko po wpięciu kostki powróciło na 4 cylinder i o co tu chodzi???? Czekam na wszelkie sugestie koledzy Pozdrawiam Edytowane 31 Października 2016 przez kilwap
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się