Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swiatla dzienne zamiast halogonów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam . chcialbym zrobic sobie swiatla dzienne zamiast halogonow , a mianowicie kupilem zarowki h7 led . chodzi mi o zalaczanie tych swiatel . mam a4 po lifcie i chcialbym zeby wlaczaly sie po zapaleniu auta ale tez zeby je na zapalonym aucie szlo wylaczyc wlacznikiem od halogenow. ma ktos jakis pomysl jak to zrobic ?

Opublikowano

Trzeba zrobić mały układzik włączający światła po przekroczeniu 14V, podłaczyć to pod włacznik halogenów, a jeden kabel odłaczyć - ten co ma + po włączeniu świateł mijania.

5239031000_1372963825_zps0c9c9f0c.jpg

Opublikowano

A nie prościej bez elektroniki? Ja wymyśliłem coś takiego

wiat_a_drl.jpg

Zaprojektowałem układ na dwóch przekaźnikach, żeby odciązyć instalację po zapłonie. Styki przekaźnika Pk1 zostają zwarte po przekręceniu kluczyka i podane zostaje 12V na żarówki (lampy) DRL. Po załączeniu świateł postojowych załącza się przekaźnik Pk2 a tym samym "puszcza" przekaźnik Pk1 i światła DRL gasną. Chwilowe załączenie świateł długich nie ma wpływu na pracę świateł DRL.

Zmontowane i chodzi u mnie bez problemów. Światła DRL w halogenach :wink:

---------- Post dopisany at 12:29 ---------- Poprzedni post napisany at 12:17 ----------

Trzeba zrobić mały układzik włączający światła po przekroczeniu 14V,

A co w przypadku jeżeli podczas jazdy napięcie w instalacji spadnie poniżej 14V z powodu np awarii alternatora, zbyt dużego obciążenia odbiornikami?

Opublikowano
A co w przypadku jeżeli podczas jazdy napięcie w instalacji spadnie poniżej 14V z powodu np awarii alternatora, zbyt dużego obciążenia odbiornikami?

Nie wiem czy znasz się na elektronice ale ten układ ma potrzymanie aż do wyłączenia stacyjki

Po to jest drugi przekaźnik

Mam taki układ zrobiony - może trochę rozszerzony schemat.

Nie mam żadnych dziennych świateł, tylko ksenon i taki układ włącza mi światła po odpaleniu auta.

Nigdy nie zapomnę włączyć czy wyłączyć świateł.

Jeżeli ktoś myśli że zaoszczędzi na paliwie na dziennych światłach to powodzenia.

Jedynie co skłania do montażu dziennych to palące się żarówki oraz grzejące się reflektory w lecie.

Oczywiście mowa o zwykłych żarówkach H4,H7 a nie ksenon

Opublikowano

Nie wiem czy znasz się na elektronice ale ten układ ma potrzymanie aż do wyłączenia stacyjki

Co nie zmienia faktu że łatwiej i to bez wiedzy elektronicznej kupić przekaźniki i złączki konektorowe niż bawić się w trawienie płytki lub montaż pająka.

Moja wiedza elektroniczna skończyła się na poziomie budowy i projektowania modułów cyfrowych więc na temat Twojego układu mam niewiele do powiedzenia :cheesy:

Opublikowano

Owszem łatwiej, ale światła palą się zaraz po zapłonie.

Po zastosowaniu ledów to nie przeszkadza ale zwykłych żarówek to dodatkowe obciążenie akumulatora w czasie rozruchu.

Montaż dziennych w halogenach raczej nie jest zgodne z przepisami, i miśki mogą się przyczepić

Popraw schemat, bo dzienne bedą działać dopiero jak włączysz postojowe.

Chodzi mi o styki bierne NC

Opublikowano

Jak ktoś miał styczność z przekaźnikiem będzie wiedział że w opisanym przeze mnie schemacie Pk2 podłącza się pod styki normalnie zwarte (co zresztą jest opisane) a dopiero podanie 12V ze świateł postojowych przerywa obwód.

Opublikowano

Pierwszy przegląd albo ogarniety policjant i po zabawie.

Opublikowano
Pierwszy przegląd albo ogarniety policjant i po zabawie.

Zresztą robienie dziennych ze świateł drogowych za pomocą modułu SD-2 też jest niezgodne z przepisami a na takie przeróbki jak czytam to forum chętnych nie brakuje...

Opublikowano
Pierwszy przegląd albo ogarniety policjant i po zabawie.

Zresztą robienie dziennych ze świateł drogowych za pomocą modułu SD-2 też jest niezgodne z przepisami a na takie przeróbki jak czytam to forum chętnych nie brakuje...

Zgadzam sie, jak mało kiedy. Miałem ten moduł przez 2 tygodnie, teraz leży gdzies w gratach. Oddałbym komuś to za darmo, ale nie chcę nikogo skrzywdzić.

Opublikowano
Pierwszy przegląd albo ogarniety policjant i po zabawie.

Zresztą robienie dziennych ze świateł drogowych za pomocą modułu SD-2 też jest niezgodne z przepisami a na takie przeróbki jak czytam to forum chętnych nie brakuje...

Zgadzam sie, jak mało kiedy. Miałem ten moduł przez 2 tygodnie, teraz leży gdzies w gratach. Oddałbym komuś to za darmo, ale nie chcę nikogo skrzywdzić.

A co się z nim działo?

Opublikowano

Nic, działał tak, jak został zaprojektowany, czyli dawał gówniane światło o trudnej do określenia barwie, które jest nieprzyjemne w odbiorze dla jadących z przeciwka. Dodatkowo rozwiązanie jest nielegalne i trąci wiejskim tuningiem, wygląda, jakby nieudolnie udwało światła dzienne oparte na żarówkach P21W w niektórych nowych autach VAG.

Opublikowano

Bez sensu,nikomu nie potrzebne,za takie psucie auta policja powinna dowód zabierać.No ale jak się komuś nudzi...

Opublikowano
http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-252/dzienne-okragle-4led-halogeny-250972/ - to polecam. Jak już i tak pozbywasz sie przeciwmgłowych, to warto to zrobić porządnie, a nie jakieś dziadoskie tuningi.

jesli wg ciebie zrobiebie dzinnych z oryginalnych halogenow bez DZIADOWKICH (jak to powiedziales) przerobek i montazu tych beznadziejnych lamp z allegro jest do du.. to nic tylko pogratulowac. po drugie nie pytalem sie o opinie tylko o to jak to podlaczyc !!!

Opublikowano

A nie jest dziadostwem jeżdzenie na światłach przeciwmgłowych z chińskimi zarówkami LED w oprawie H7 bez homologacji? Może to szczyt nowoczesnego tuningu, a ja już stary jestem. Jeśli tak to przepraszam.

Opublikowano

Ja tam sto razy bardziej wole zachowac halogen niz jego kosztem robic dzienne. Dla mnie auto traci na tym. Swiatlo z dziennych jest na tyle blade ze nie spelni funkcji halo we mgle.

...

Opublikowano
Nic, działał tak, jak został zaprojektowany, czyli dawał gówniane światło o trudnej do określenia barwie, które jest nieprzyjemne w odbiorze dla jadących z przeciwka. Dodatkowo rozwiązanie jest nielegalne i trąci wiejskim tuningiem, wygląda, jakby nieudolnie udwało światła dzienne oparte na żarówkach P21W w niektórych nowych autach VAG.

To chyba jakiś felerny trafiłeś, bo tyle ludzi tu z tym jeździ... mnie się to osobiście podoba... lepiej to niż przeciwmgielne poświęcać, lub na nich jeździć.

Opublikowano

Nie wydaje mnie się, że był trefny, bo tak to po prostu działa. Podawanie impulsowo napięcia powoduje efekt zasilania zarówki 4-5V. Wygląda to jak Wartburg ze skorodowanymi stykami na reflektorze - brzydka, ciemna, żółta barwa, ale jednocześnie rażąca po oczach.

Zresztą niestety widzę to każdego dnia u innych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...