kris-07 Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 witam . chcialbym zrobic sobie swiatla dzienne zamiast halogonow , a mianowicie kupilem zarowki h7 led . chodzi mi o zalaczanie tych swiatel . mam a4 po lifcie i chcialbym zeby wlaczaly sie po zapaleniu auta ale tez zeby je na zapalonym aucie szlo wylaczyc wlacznikiem od halogenow. ma ktos jakis pomysl jak to zrobic ?
edekxp Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 Trzeba zrobić mały układzik włączający światła po przekroczeniu 14V, podłaczyć to pod włacznik halogenów, a jeden kabel odłaczyć - ten co ma + po włączeniu świateł mijania.
maroblk Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 A nie prościej bez elektroniki? Ja wymyśliłem coś takiego Zaprojektowałem układ na dwóch przekaźnikach, żeby odciązyć instalację po zapłonie. Styki przekaźnika Pk1 zostają zwarte po przekręceniu kluczyka i podane zostaje 12V na żarówki (lampy) DRL. Po załączeniu świateł postojowych załącza się przekaźnik Pk2 a tym samym "puszcza" przekaźnik Pk1 i światła DRL gasną. Chwilowe załączenie świateł długich nie ma wpływu na pracę świateł DRL. Zmontowane i chodzi u mnie bez problemów. Światła DRL w halogenach ---------- Post dopisany at 12:29 ---------- Poprzedni post napisany at 12:17 ---------- Trzeba zrobić mały układzik włączający światła po przekroczeniu 14V, A co w przypadku jeżeli podczas jazdy napięcie w instalacji spadnie poniżej 14V z powodu np awarii alternatora, zbyt dużego obciążenia odbiornikami?
edekxp Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 A co w przypadku jeżeli podczas jazdy napięcie w instalacji spadnie poniżej 14V z powodu np awarii alternatora, zbyt dużego obciążenia odbiornikami? Nie wiem czy znasz się na elektronice ale ten układ ma potrzymanie aż do wyłączenia stacyjki Po to jest drugi przekaźnik Mam taki układ zrobiony - może trochę rozszerzony schemat. Nie mam żadnych dziennych świateł, tylko ksenon i taki układ włącza mi światła po odpaleniu auta. Nigdy nie zapomnę włączyć czy wyłączyć świateł. Jeżeli ktoś myśli że zaoszczędzi na paliwie na dziennych światłach to powodzenia. Jedynie co skłania do montażu dziennych to palące się żarówki oraz grzejące się reflektory w lecie. Oczywiście mowa o zwykłych żarówkach H4,H7 a nie ksenon
maroblk Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Nie wiem czy znasz się na elektronice ale ten układ ma potrzymanie aż do wyłączenia stacyjki Co nie zmienia faktu że łatwiej i to bez wiedzy elektronicznej kupić przekaźniki i złączki konektorowe niż bawić się w trawienie płytki lub montaż pająka. Moja wiedza elektroniczna skończyła się na poziomie budowy i projektowania modułów cyfrowych więc na temat Twojego układu mam niewiele do powiedzenia
edekxp Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Owszem łatwiej, ale światła palą się zaraz po zapłonie. Po zastosowaniu ledów to nie przeszkadza ale zwykłych żarówek to dodatkowe obciążenie akumulatora w czasie rozruchu. Montaż dziennych w halogenach raczej nie jest zgodne z przepisami, i miśki mogą się przyczepić Popraw schemat, bo dzienne bedą działać dopiero jak włączysz postojowe. Chodzi mi o styki bierne NC
maroblk Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Jak ktoś miał styczność z przekaźnikiem będzie wiedział że w opisanym przeze mnie schemacie Pk2 podłącza się pod styki normalnie zwarte (co zresztą jest opisane) a dopiero podanie 12V ze świateł postojowych przerywa obwód.
jihaad Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Pierwszy przegląd albo ogarniety policjant i po zabawie.
jihaad Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-252/dzienne-okragle-4led-halogeny-250972/ - to polecam. Jak już i tak pozbywasz sie przeciwmgłowych, to warto to zrobić porządnie, a nie jakieś dziadoskie tuningi.
maroblk Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Pierwszy przegląd albo ogarniety policjant i po zabawie. Zresztą robienie dziennych ze świateł drogowych za pomocą modułu SD-2 też jest niezgodne z przepisami a na takie przeróbki jak czytam to forum chętnych nie brakuje...
jihaad Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Pierwszy przegląd albo ogarniety policjant i po zabawie. Zresztą robienie dziennych ze świateł drogowych za pomocą modułu SD-2 też jest niezgodne z przepisami a na takie przeróbki jak czytam to forum chętnych nie brakuje... Zgadzam sie, jak mało kiedy. Miałem ten moduł przez 2 tygodnie, teraz leży gdzies w gratach. Oddałbym komuś to za darmo, ale nie chcę nikogo skrzywdzić.
Marcin6 Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Pierwszy przegląd albo ogarniety policjant i po zabawie. Zresztą robienie dziennych ze świateł drogowych za pomocą modułu SD-2 też jest niezgodne z przepisami a na takie przeróbki jak czytam to forum chętnych nie brakuje... Zgadzam sie, jak mało kiedy. Miałem ten moduł przez 2 tygodnie, teraz leży gdzies w gratach. Oddałbym komuś to za darmo, ale nie chcę nikogo skrzywdzić. A co się z nim działo?
jihaad Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Nic, działał tak, jak został zaprojektowany, czyli dawał gówniane światło o trudnej do określenia barwie, które jest nieprzyjemne w odbiorze dla jadących z przeciwka. Dodatkowo rozwiązanie jest nielegalne i trąci wiejskim tuningiem, wygląda, jakby nieudolnie udwało światła dzienne oparte na żarówkach P21W w niektórych nowych autach VAG.
jacek70 Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Bez sensu,nikomu nie potrzebne,za takie psucie auta policja powinna dowód zabierać.No ale jak się komuś nudzi...
kris-07 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Opublikowano 21 Października 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-252/dzienne-okragle-4led-halogeny-250972/ - to polecam. Jak już i tak pozbywasz sie przeciwmgłowych, to warto to zrobić porządnie, a nie jakieś dziadoskie tuningi. jesli wg ciebie zrobiebie dzinnych z oryginalnych halogenow bez DZIADOWKICH (jak to powiedziales) przerobek i montazu tych beznadziejnych lamp z allegro jest do du.. to nic tylko pogratulowac. po drugie nie pytalem sie o opinie tylko o to jak to podlaczyc !!!
jihaad Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 A nie jest dziadostwem jeżdzenie na światłach przeciwmgłowych z chińskimi zarówkami LED w oprawie H7 bez homologacji? Może to szczyt nowoczesnego tuningu, a ja już stary jestem. Jeśli tak to przepraszam.
Kowi87 Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Ja tam sto razy bardziej wole zachowac halogen niz jego kosztem robic dzienne. Dla mnie auto traci na tym. Swiatlo z dziennych jest na tyle blade ze nie spelni funkcji halo we mgle. ...
Marcin6 Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Nic, działał tak, jak został zaprojektowany, czyli dawał gówniane światło o trudnej do określenia barwie, które jest nieprzyjemne w odbiorze dla jadących z przeciwka. Dodatkowo rozwiązanie jest nielegalne i trąci wiejskim tuningiem, wygląda, jakby nieudolnie udwało światła dzienne oparte na żarówkach P21W w niektórych nowych autach VAG. To chyba jakiś felerny trafiłeś, bo tyle ludzi tu z tym jeździ... mnie się to osobiście podoba... lepiej to niż przeciwmgielne poświęcać, lub na nich jeździć.
jihaad Opublikowano 21 Października 2013 Opublikowano 21 Października 2013 Nie wydaje mnie się, że był trefny, bo tak to po prostu działa. Podawanie impulsowo napięcia powoduje efekt zasilania zarówki 4-5V. Wygląda to jak Wartburg ze skorodowanymi stykami na reflektorze - brzydka, ciemna, żółta barwa, ale jednocześnie rażąca po oczach. Zresztą niestety widzę to każdego dnia u innych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się