Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka skrzyni biegów w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. A4 b7 quattro - rano na zimnym ciężko wchodzi 2, strasznie niedokładnie - muszę wręcz docisnąć ją podczas jazdy, żeby dobrze weszła. Mam wrażenie, że po takim mocnym dociśnięciu jest opóźnienie w przełożeniach w skrzyni.

Czy to jest wina gęstego oleju czy tej kulki (zestaw naprawczy)? Proponowali mi wymianę oleju i właśnie zestawu wybieraka - tylko jak to wygląda? Dam rade to zrobić od góry, bez zdejmowania skrzyni w quattro? Czy muszę dużo tam rozbierać? Delikatny luz jest. Na ciepłym silniku nie ma tragedii. 

Opublikowano (edytowane)

Olej w skrzyni od nowości w aucie nie wymieniany? Jak tak to i tak należy go wymienić.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Mi wymiana oleju na poranne problemy z 1 i 2 biegiem nic nie pomogla.

Pomoglo dopiero wyczyszczenie i ponowne nasmarowanie lozyska noskowego w wale. Stary smar mial konsystencje smoly. Widocznie przez to walek nadal sie obracal po wysprzegleniu.

Posmarowane smarem syntetycznym -50 do 210 st. C.

Przyczyna moze byc rowniez slabe sprzeglo ale jak po nagrzaniu silnika jest ok to stawiam na to lozysko.

Mozna zrobic test- odpalic zimne auto, sprawdzic czy jest problem z wrzuceniem 2 biegu. Jak jest problem to wrzucic 1 bieg wcisnac sprzeglo i potrzymac tak wysprzeglone ze 2 minuty. W ten sposob rozgrzejemy to lozysko a olej w skrzyni nadal bedzie zimny.

Opublikowano

Wstawiam filmik z oporem, o ktorym mowie. Tak jakby cos blokuje przy zmianie biegu 1,2 glównie na zimnym.   

 

Opublikowano

Mialem dokladnie tak samo. Przy temperaturach minusowych bylo jeszze gorzej.

Opublikowano
W dniu 19.11.2021 o 19:51, nadybek napisał:

Mialem dokladnie tak samo. Przy temperaturach minusowych bylo jeszze gorzej.

I pomogła wymiana wybieraka lub oleju? Teraz ciężko znaleźć te części do wybieraka w jednym zestawie - chyba już ich nie produkują?

Opublikowano

Wymienilem olej - nie pomoglo.

Auto na podnosniku z wcisnietym sprzeglem na 1 biegu krecilo kolami tak ze sie nie dalo ich zatrzymac reka. Wiec padlo na sprzeglo. Ale po zrzuceniu skrzyni okazalo sie ze smar w lozysku jest tak zbrylony ze waleczki nie chcialy sie obracac. Wyczyszczone zmywaczem, ponownie nasmarowane i problem z wrzucaniem biegow na zimno sie skonczyl.

A ze nadal denerwowaly mnie luzy na lewarku to wymienilem jablko, przegub wybieraka i jego panewke.

Opublikowano

Serio miałeś to łożysko na wierzchu i go nie wymieniłeś, tylko wyczyściłeś?

Opublikowano

Ze tu sie szybko zrzuca skrzynie to ją zrzucilem w celach diagnozy sprzegla. Lozysko jest wcisniete i nie da sie go wytargac bez uszkodzenia. Ze takiego nie mialem a na drugi dzien potrzebowalem auto to wyczyscilem, posmarowalem i hula juz z 20kkm.

Opublikowano

Wypadło mi te leczenie tych dwóch jakby wybieraków. Jest tam jakaś tuleja plastikowa czy po prostu sie zakłada i daje to wsuwane zabezpieczenie? image.png.9cdd4a535f9ee036399b87e7495a85d5.png

Opublikowano (edytowane)

Panowie wiem, ze w tym temacie większość rzeczy jest juz wyjaśniona.

Ale u mnie jest trochę inny problem. 

Poruszałem go w innym dziale,ale zapytam tez tu.

A mianowicie mój caly drążek zmiany biegów jest przekręcony prawie o 45 stopni,początkowo myslalem ze moze opaska puściła i galka sie obkrecila.

Ale nie.Galka jest dobrze zacisnieta i w dodatku zaczął się pojawiać problem wbiciem drugiego biegu,poprostu jakby go nie bylo.

Wyglądało to tak pierwszy bieg wchodzi drugiego brak,dopiero powrót na 1 lub wbicie 3 i powrót pozwal na wbicie 2.

Zakupiłem caly zestaw naprawczy wybieraka jak powyżej w postach było wymieniane.

Tylko czy to ma sens,jesli caly trzpien na ktorym siedzi galka jest rowniez przekrecony.

Możecie mi napisac co jeszcze dokupić w razie co?Tak aby dwa razy tego nie rozbierac.

Czy zakupic cala uzywana kasate I ja wymienic?Moze któreś z ciengiel jest uszkodzone(wykrzywione)lub cos.

Jesli tak to prosze o pomoc w doborze odpowieniej,u mnie w aucie brak wlep z kodami wiec wklejam foto wyposażenia.

Z gory dziekuje za pomoc.

 

 

20220104_195327.jpg

20220104_195238.jpg

Screenshot_20220104-192956_Gallery.jpg

Screenshot_20220104-193025_Gallery.jpg

Edytowane przez Piotrek81
Opublikowano

Spójrz na DIY short-shiftera, z tego co wiem, da radę to naprawić wykonując przy okazji ten mod ?

Opublikowano

Wyciagnij dekielek i wklej go tak jak powinien byc ?

Opublikowano

Rozwiązał ktoś ten problem w 5-cio biegowej skrzyni? Tam ten zestaw naprawczy nie pasuje bo całkowicie inaczej wygląda wybierak z jabłkiem.

Opublikowano (edytowane)

Witam, też przymierzam się wymienić czop kulisty 8E0 711 118,
Tulejkę 8D0 711 279 i te tulejki gumowe osłony lewarka 8D0711901A ale widzę nie idzie tego na necie dokupić w zestawie co już tego nie robią?
Znalazłem tu podróbkę niby pasuje aż za ciasno czasami to spasowane, natomiast te oryginalne w kolorze białym elementy są widzę nie dostępne albo za 1 element około 100zł lub już towar niedostępny, zakładał ktoś to z linku niżej?

ALLEGRO.PL

Mam jeszcze takie w tym białym ale to podróby pewnie:

ALLEGRO.PL

 

ALLEGRO.PL

 I nw na co się decydować w końcu :)

Tu mi się tylko chyba tulejkę udało znaleźć oryginalną:

ALLEGRO.PL

Nie wiem coś muszę kupić i proszę o pomoc.. A i te tulejki gumowe osłony lewarka pewnie zostaną stare bo to się chyba nie zużywa i nie wyciera? I jaki tam smar nawalić, tam w 1 linku jest jakiś w zestawie, ale co tam można zastosować jakbym chciał dokupić smar jakiś do tego?

Edytowane przez FabianB
Opublikowano

No i co nikt nic się nie orientuje już, jak jest z tymi zamiennikami tych podzespołów?

Opublikowano

Smar obojętny, wystarczy taki, co nie zamarza przy -30 i nie reaguje żrąco z materiałami z grupy poli. Co do wodzików, wystarczy sam zestaw naprawczy z tą kulką i osłoną, bo te tulejki się nie wyrabiają.

Opublikowano

Czy do tej kulki przy skrzyni trzeba dać jakiegoś smaru?

Kupilem org do wybieraka,czy mam go tez tam uzyc?

Screenshot_20230102-172847_eBay.jpg

Screenshot_20230102-174319_eBay.jpg

Opublikowano

Pytanko mam u mnie w audi na lewarku jest lekki luz gora dół to tak ma być?

A drugie pytanko to czy da się te jabłko wyciągnąć bez odkręcania i wyjmowania tej całej kasety od lewarka , jak wyciągnąć do góry mocno wystarczy wyszarpać?

Opublikowano

Kasety nie wyciągasz, zdemontuj osłonę lewarka, popielniczkę i po zdjęciu kolejnych osłon, będziesz miał widok i dojście do wszystkiego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...