Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie o silniku i koszty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pierwsze sondy masz przed perkatymi prawie nie widoczne, drugie sondy masz przed katalizatorami głównymi i te widać jak na dłoni.

no to coś nie tak bo u mnie tych drugich sond nie ma. Widać dwie rury wychodzące z komory silnika, potem elementy elastyczne i dalej katy a później już tylko tłumiki. Może ktoś wrzucić schemat układu wydechowego ASN?

Opublikowano (edytowane)

...

Edytowane przez dean
Opublikowano (edytowane)

Ile może kosztować wycięcie tych katów? Albo raczej usunięcie ich ze sterownika, bo ciąć i wspawać to umie mój kolega co mnie nie wyczyści na pieniądze. Sprzedaję swoje B7 i pewnie wezmę to 3.0 tylko chcę mniej więcej wiedzieć jakie są koszty tej zabawy - lepiej je wyciąć nawet jak nic się nie dzieje? Jazda ze strumiennicami (bo chyba to trzeba wstawić) jest po prostu zdrowsza dla silnika?

Edytowane przez Awra
Opublikowano

Strumienice mogą ci brzęczeć lepiej wspawać tłumiki przelotowe a najlepiej to zrobić w starych obudowach katalizotorów.

Koszt tłumików ze wspawaniem to około 600 zł

Zmiana softu to 500 zł no i ewentualnie wyjęcie rur z katalizatorami żeby oddać je do tłumikarza bo nie każdy chce się bawić w opuszczanie skrzyni i silnika żeby to wykręcić szczególnie w Q i Tipie jest to musowe

Łącznie od 1100 zł do 1500 zł w mazowieckim. Jak wyjmiesz środki z katów możesz je sprzedać zwróci Ci się jakieś 600 zł

Opublikowano

a czy da się gdzieś te tłumniki dokupić przelotowe . ktoś poleci jakiś sklep z takowymi . co do wyjęcia to w manual quatrro raczej nic nie trzeba opuszczać z tego co widziałem u siebie .

Opublikowano

Strumienice mogą ci brzęczeć lepiej wspawać tłumiki przelotowe a najlepiej to zrobić w starych obudowach katalizotorów.

Koszt tłumików ze wspawaniem to około 600 zł

Zmiana softu to 500 zł no i ewentualnie wyjęcie rur z katalizatorami żeby oddać je do tłumikarza bo nie każdy chce się bawić w opuszczanie skrzyni i silnika żeby to wykręcić szczególnie w Q i Tipie jest to musowe

Łącznie od 1100 zł do 1500 zł w mazowieckim. Jak wyjmiesz środki z katów możesz je sprzedać zwróci Ci się jakieś 600 zł

Dzięki. No nie wyobrażam sobie już jazdy bez quattro dlatego własnie 3.0 chcę a nie 2.4. Dzięki jeszcze raz :wink:

Opublikowano

Strumienice mogą ci brzęczeć lepiej wspawać tłumiki przelotowe a najlepiej to zrobić w starych obudowach katalizotorów.

Koszt tłumików ze wspawaniem to około 600 zł

Zmiana softu to 500 zł no i ewentualnie wyjęcie rur z katalizatorami żeby oddać je do tłumikarza bo nie każdy chce się bawić w opuszczanie skrzyni i silnika żeby to wykręcić szczególnie w Q i Tipie jest to musowe

Łącznie od 1100 zł do 1500 zł w mazowieckim. Jak wyjmiesz środki z katów możesz je sprzedać zwróci Ci się jakieś 600 zł

a co z prekatami? co zamiast nich?

Opublikowano

Zamiast prekatów również wstawione tłumiki przelotowe

Opublikowano (edytowane)

Pamietasz może jakie tam powinny być rozmiary tych przelotowek?

Edytowane przez narkil
Opublikowano

Jestem wlasnie po wycieciu katow. Poradzilem sobie w wiekszosci z metalowym brzmieniem za pomoca wymiany srodkowego tlumika z wkladka. Do 3 tysiecy jest cicho, zaczyna glosniej ryczej dopiero powyzej. Tak bardzo dobra kultura pracy. Wyprogramowanie sond to koszt okolo 300-500zl jak sie orientowalem.

Opublikowano

Ja już od prawie roku jeżdżę bez katów i check się nie zapala ku mojemu zdziwieniu.

Opublikowano

Mi wywala srednio co 800km, nie wiem dlaczego.

Opublikowano

pomimo wykluczenia sąd z ECU wywala ci błędy?

Opublikowano

A co to za błąd Ci się zapisuje?

Opublikowano

Czesc koledzy, dawno mnie tu nie bylo, bo w zasadzie jakies 4 lata odkąd sprzedałem swoją A4 B5. Przyszła zmiana auta i prawdopodobnie padło na A4 B6 3.0.
​Poczytałem troche na forum i oprócz tego co zauważyłem chciałbym abyście mi podpowiedzieli na co jeszcze zawracać uwage, a mianowicie:

​Szukac sztuki po 2002 roku bo wtedy wychodziły juz 6 biegowe czyli to już są poliftowe?
​Omijac automatu i brać zwykłego manuala?
​Chciałbym wkoncu kupic cos z quattro, lecz czy ten naped nie jest problematyczny?
​Sprawdzić uszczelke pod głowicą i kompresje bo pierścienie "lubią się zapiec"?

Widzę, że dużo kolegów zamontowało LPG i nikt nie narzeka, wiec sądze, że LPG jakos nie szkodzi temu silnikowi?
​Do 20 tysięcy kupie cos sensownego?

​Podpowiedzcie proszę na co powinienem zwrocic uwagę podczas kupna, posiadacie te motory już pewien czas wiec zdecydowanie wasze rady mi się przydadzą.

​Dzięki!

Opublikowano

Zależy jaki rocznik, ale o 2004 dobrze i ładnie utrzymanym musisz zapomnieć z tą gotówką.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Za te pieniądze zapomnij to raz a dwa pakiet startowy czyli rozrzad, gaz, plyny to 6000 min. Ewentualny problem z katami lub sonda to kolejny 1000. Poszukaj zdrowej 1.8t. Zrobisz program, fimic, wydech, jeździło bedzie niegorzej i pieniedzy e portfelu zostanie ;)

Opublikowano

Czesc koledzy, dawno mnie tu nie bylo, bo w zasadzie jakies 4 lata odkąd sprzedałem swoją A4 B5. Przyszła zmiana auta i prawdopodobnie padło na A4 B6 3.0.

​Poczytałem troche na forum i oprócz tego co zauważyłem chciałbym abyście mi podpowiedzieli na co jeszcze zawracać uwage, a mianowicie:

​Szukac sztuki po 2002 roku bo wtedy wychodziły juz 6 biegowe czyli to już są poliftowe?

​Omijac automatu i brać zwykłego manuala?

​Chciałbym wkoncu kupic cos z quattro, lecz czy ten naped nie jest problematyczny?

​Sprawdzić uszczelke pod głowicą i kompresje bo pierścienie "lubią się zapiec"?

Widzę, że dużo kolegów zamontowało LPG i nikt nie narzeka, wiec sądze, że LPG jakos nie szkodzi temu silnikowi?

​Do 20 tysięcy kupie cos sensownego?

​Podpowiedzcie proszę na co powinienem zwrocic uwagę podczas kupna, posiadacie te motory już pewien czas wiec zdecydowanie wasze rady mi się przydadzą.

​Dzięki!

Odpowiem Ci na te pytania, na które znam odpowiedź:

1. Jeśli auto nie miało (mocnego) dzwona to quattro jest bezproblemowym napędem, profilaktycznie możesz się pokusić o wymianę oleju w tylnym moście i to wszystko. Jak miało dzwon to po tyłku mógł oberwać wał napędowy.

2. Stan uszczelki sprawdzisz kupując tester na jej szczelność za 20-30zł z allegro.

3. Sprawdź stan katalizatorów (test VCDS), chyba, że ktoś już je naprawił (czyt. wywalił :P )

4. Automat tylko w tipie (=tylko z quattro), multi (=tylko FWD) potrafi być dużo bardziej problematyczna, choć wielu ją sobie chwali. Od handlarza Audi z taką skrzynią bym nie kupił.

5. Rozrząd w tym motorze dobrze składa garstka mechaników, procedura serwisowa to za mało bo kąty poszczególnych wałków nie zawsze po niej ustawiają się na 0 KW czy nawet w jego okolice. Niby silnik potrafi chodzić poprawnie, ale pozostawia to pewien niedosyt, że mogło być lepiej...

6. Z LPG silnik współpracuje bezproblemowo o ile macher co zakładał instalkę zna się na rzeczy i nie przyoszczędził na komponentach.

7. Wałek w kolektorze dolotowym potrafi się ukręcić lub odpadają z niego klapki. Nowy kosztuje 1200zł, używany wraz z kolektorem: 300-400zł

8. Na podciśnieniu pracuje wiele podzespołów a wężyki układu parcieją... koszt naprawy niewielki, a potrafi zdziałać cuda.

Opublikowano

Dzieki bardzo panowie za podpowiedzi, bede zwracał na to wszystko uwage, przyczepności! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...