Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak na tym foto wyżej mam +5 

 bo zawsze w każdym 1.8 1.8t znak trafiał jak tu czyli po staremu  ,czarny znacznik ale w ten sposób jest -10

IMG_20170116_164728.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Następnym razem przy wymianie rozrządu pożyczę czujnik zegarowy i oznacze dokładnie GMP pierwszego cylindra, bo ten znak na kole pasowym że się tak wyrażę trochę pływa i być może stąd te rozbieżności, ułatwiona sprawa jest w silnikach montowanych poprzecznie, bo wyciąga się zaślepkę na skrzyni i można ustawić idealnie na znak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1z na kole wałka = 15CF z tego co mi wychodzi,no nic w wolnej chwili będę dalej grzebał bo mnie oko boli na widok -10cf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, krzysiekml napisał:

Łukasz to lepiej jest na -10 czy +5 ?bo tyle to przestawienie o 1z daje 

tak jak napisałem wyżej, z opisu bloków pomiarowych "wałek w normalnym położeniu -3cf do 6cf" więc 5cf w normie, -10 cf już nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Łukasz13 napisał:

tak jak napisałem wyżej, z opisu bloków pomiarowych "wałek w normalnym położeniu -3cf do 6cf" więc 5cf w normie, -10 cf już nie bardzo.

Z ciekawosci sprawdzałem u siebie, i jest "-1"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co debatować, tylko składać tak jak na obrazku

TU http://www.passatworld.com/forums/b5-garage/326922-changed-timing-belt-car-wont-start-post2715435.html#post2715435

a łańcuch - jak niżej

rozrz 1-8.jpg

Edytowane przez Wylye
dodanie mediów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, krzysiekml napisał:

:hi:zabrałem się za wymianę ślizgów i łańcuszka przed zabiegiem w 093 było -3.0 CF zmieniłem łańcuszek iwis i ślizgi ori używki.....

czy odkręcałeś koło pasowe od wałka wydechowego? Jeśli tak to podobno można je odwrotnie założyć a z drugiej strony też jest znak i wtedy jest przesunięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło ma dobrze bo widać te wybite znaki z logo, z drugiej strony jest pusto. Powinno być właśnie logiem do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze doczytałem na innych forach to manewr z obrucenieniem koła pasowego wałka można wykonać w starszych typach silnika 1,8-1,8t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak koło odkręcane ale jest dobrze wsadzone jak to Rafał napisał,przestawiłem rozrząd o 1z w prawo,po odpaleniu +3CF a po 10min pracy silnika +5CF i tak zostaje,zakładam że z czasem jak się łańcuch i ślizgi zużyją to wartość będzie schodziła do zera,ogólnie z ustawieniem na + silnik jest dołem elastyczniejszy i jakby ciszej pracował no bynajmniej takie mam wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A JEDNAK... SIĘ KRĘCI...


Witam.
W związku z tym, że wcześniej KILKAKROTNIE wypowiadałem się publicznie - powtarzając "zasłyszane informacje odnośnie działania zaworu N205 tzw "fazatora" a które to informacje okazały się być w pewnym stopniu mylące, zdecydowałem się w oparciu o rosyjskojęzyczną stronę https://www.drive2.ru/l/590821/ dokonać ISTOTNEJ AUTO KOREKCJI poprzednich wpisów
i wcześniej wypowiadanych opinii...

W skrócie
Do tej  pory moje wypowiedzi nt N205 sprowadzić można do tego, że działanie urządzenia jest "mało przydatne i spełnia JEDYNIE funkcje ekologiczne"

Po lekturze w/w strony oraz po zapoznaniu się z zawartymi tam materiałami  (z rosyjskiej AUTODATY) zdecydowałem się na zmieszczenie niniejszego sprostowania.

Każdy czytający po rosyjsku może tam znaleźć b precyzyjny opis działania nastawnika N205 i okoliczności jego działania.
Ponieważ, jednak rosyjski jest dziś w PL mało popularny, znając ten język i czując się poniekąd WINNYM głoszenia niezweryfikowanych poglądów, postanowiłem przetłumaczyć 2 z 4 najistotniejszych slajdów z tego sajtu.
(Uzupełniając je pomocniczo o kilka dodatkowych wyjaśnień)

Oto one.

Po pierwsze, N205 nie jest jedynie EKOLOGICZNYM "dodatkiem" do zmodyfikowanego silnika 1.8
- wałek ssący podlegający w tej jednostce "fluktuacji" in "+" oraz in "-" w istocie posiada... nie quasi ale FAKTYCZNIE!!! zmienną fazą-ę rozrządu (ssącą)
Realizację "zmienności" osiągnięto w tym urządzeniu poprzez szczególne zachowanie napinacza "spinającego" oba wałki. Otóż - co znajdziecie w opisach na "slajdach" - napinacz ten realizuje dwie zasadnicze funkcje stany N205- - po podaniu ciśnienia oleju (start silnika) poprzez "doprowadzenie oleju" (rys - slajdy) następuje rozwarcie odsuniecie od siebie dwóch niezależnych części napinacza T1* oraz T2* co w efekcie powoduje napięcie łańcucha łączącego oba wałki.
- O ile (co opisują rysunki) soleonid nie wypchnie trzpienia (nie nastąpią opisane na slajdach warunki wg ECM) to łańcuch pozostaje "jedynie" napięty obie płozy napięte, pozostają w górnej pozycji (slajd 2) a tuning silnika wg ECM pozostaje wówczas w opcji "max moc"
- sytuacja taka występuje,również kiedy np zdejmiemy wtyczkę z N205
Opisany stan jest jednym z dwóch i nazywa się MAX MOC.

Sytuacja inna zdarza się (szczegóły jej występowania na slajdach) kiedy trzpień napinacza wyniku przesunięcia tłoczka regulacyjnego przesunie się do przodu i połączy "kanał doprowadzania oleju z kanałem B" wówczas 
zdarzą się dwie rzeczy
- tak samo jak do tej pory utrzymujące się ciśnienie pomiędzy T1* i T2* utrzyma napięcie łańcucha, JEDNAK w związku z 
zasileniem kanału B, nastąpi przesunięcie JEDNOCZESNIE OBU PŁÓZ w DÓŁ

Pociągnie to za sobą "wyprzedzenie faz na wałku ssącym" poprzez jego obrót w kierunku przeciwnym o pewien kąt.
W efekcie zaowocuje to przyśpieszaniem otwarcia i zamknięcia zaworów ssących w stosunku do wcześniej opisanej sytuacji. (wałek wydechowy w tej konstrukcji nie podlega żadnym przesunięciom) De facto, stan ten spowoduje "część wspólną" pomiędzy jeszcze nie zamkniętym zaworem wydechowym i wcześniej (niż normalnie) otwartym zaworem ssącym... (ang. overlap po polsku - "płukanie")
Ten stan nazywany jest MAX MOMENTEM OBROTOWYM

Konkluzja
Chociaż, nigdy nie "widziałem" żadnej różnicy jeżdżąc z podłączona lub odłączoną wtyczką na N205
- to uznałem, że czytelnikom należy się mój suplement...


Teraz, każdy dociekliwy - niech sam uzna - warto czy nie "reanimować" N205

 

______________________________

*T1 oraz T2*

Na istniejących rysunkach, dokonałem dodatkowych oznaczeń T1 i T2 , w celu ułatwienie sobie wyjaśnienia zasady działania nastawnika

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

str1.PNG

str2.PNG

widok A.jpg

widok B.jpg

BASSIC SETTINGS CAMSHAFT ADJUSTING.docx

Edytowane przez Wylye
Korekty tekstu + załączniki
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi:

Czy jakby Ci padł oryginalny napinacz to czy byś zamontował z fazatorem czy bez u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, WYSKUN napisał:

Pytanie brzmi:

Czy jakby Ci padł oryginalny napinacz to czy byś zamontował z fazatorem czy bez u siebie?

Ponieważ, jak powiedziałem kilkakrotnie - wcześniej, nie widzę żadnej różnicy testując auto z podłączoną wtyczka i bez - zdecydowanie zamontowałbym "uproszczoną" wersję

Jak wynika z opisu na slajdach, silnik "idzie" wówczas z MAX MOCĄ, jednak będzie miał  zmniejszoną fazę "płukania" (a de facto nie ma jej w ogóle) co wprawdzie wpłynie ujemnie na moment obrotowy nie na tyle jednak, bym... wydał o 1000zł więcej za napinacz.

To tak w skrócie.

Napisałem to wszystko by "odszczekać" swoje wcześniejsze twierdzenia o "ekologii" N205

Napisałem, by podzielić się swoimi dociekaniami "jak to działa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...