Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

 

2 godziny temu, Pawelkiwi napisał:

Rób sobie gdzie chcesz a z takim podejściem najlepiej nie u mnie.

:0) :) Bardzo przepraszam Cię za wszelkie insynuacje, już będę polecał Twoje usługi a w szczególności Twoje porady będę czytał uważnie i będę stosował ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zauważyłem ciekawą rzecz. Przy porannym odpaleniu auta standardowo sekundowy grzechotnik.

Natomiast kiedy auto stoi na leciutkim wzniesieniu (bardzo delikatnym) przodem do góry, poranny grzechotnik nie występuje. Nawet po weekendowym postoju 2 dniowym. Filtr oleju mam zwykly jakis zaden mann czy knecht

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i mnie dopadł błąd nastawnika. Ale to pół biedy bo przy okazji czytania tego wątku postanowiłem sprawdzić ustawienie rozrządu w bloku 93 i wyszło -12. Czy to normalne. Dodam że rorząd wymieniony jakieś 1000 km temu.

IMG_20170220_162500.jpg

IMG_20170220_162557.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przestawiony rozrząd o 1 ząbek,przestaw o jeden do przodu i będzie git 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja aż tak się nie bawię żeby rozrząd ustawiać ale dzwoniłem do mechanika co mi robił i stwierdził że rozrząd jest idealnie na znakach i że wychodzi -12 to wina padniętego napinacza. Dodam ze smok był czyszczony ciśnienie oleju już ok. Aha i napinacz zagrzechocze przy odpalaniu dopiero jak auto ze 3 dni ni odpalane a tak to w miarę cicho. Co radzicie wymianę mechanika??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.01.2017 o 22:10, Barosz95 napisał:

Witam,

niestety w moim Audi mam do wymiany napinacz rozrządu. Mam takie pytanie czy ma ktoś może jakaś propozycje skąd wziąć dobry nie chiński napinacz. Interesuje mnie napinacz febi, ale ciężko go dorwać. Orientuje się ktoś czy w carsie może się on pojawić? 

Trudno powiedzieć, bo -12 to już duży odchył. U mnie po wymianie rozrządu (jak i przed) jest w punkt. 

Trzeba organoleptycznie to ocenić, tak napinacz, jego ślizgi jak i łańcuch (może być już wyciągnięty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przestawiony rozrząd o 1 ząbek,przestaw o jeden do przodu i będzie git 
 

O jeden do tyłu bo teraz jest wyprzedzony żeby nie było zaraz kolizji [emoji2]

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na pierwszego umówiony już do innego mechanika zobaczymy co i jak. Ma na nowo wszystko poustawiać. i przy tym zrobić fotorelację. Zobaczymy co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zeszłej jesieni wyminiłem łańcuch + gorny tlok z slizgiem w napinaczu. Napinacz zostawilem stary, bo optycznie wygladal na sprawny. łanuch byl rozciagniety o 5-10mm. Objawy byly takie jak u wszystkich. Terkot z rana, przy kazym odpaleniu cieplego/zimnego silnika i na wolnych przy temp oleju 80+. Po wymianie łańcucha terkot na rozgrzanym ustal, ale poranny i przy kazdym odpaleniu nadal sie pojawiał. W blokach 90-93 same 0, czasem wskoczylo na 1., wczesniej bylo 2/3.

Kilka dni temu wymienilem olej na Millers 5w40, wczesniej byl Valvo 5w40 maxlife, Do tego czyszczenie odmy i wymiana zaworka w trojniku. Od tego momentu terkot na wolnych znowu sie pojawil ale przy temp oleju 90+ stopni. Bloki 90-93 dalej same 0, czasem na 1 wskoczy. Przed wymiana zastosowalem plukanke. Miska i smok byly czyszczone w 2015 na jesien.

Wiem, ze powinienem wymienc od razu caly napinacz, ale kazdy jest kowalem swojego losu i probowalem najpierw innej metody. Cisnienie oleju nie bylo sprawdzane i moze tu tkwi przyczyna tego terkotu. Moze pompa oleju juz nie domaga i cisnienie oleju na wolnych jest zbyt niskie....

Zapewne sam sobie odpowiedzialem, gdzie moze lezec przyczyna, ale mile widziane uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, volvo132 napisał:

Moze pompa oleju juz nie domaga i cisnienie oleju na wolnych jest zbyt niskie....

Też myślę, że sobie sam odpowiedziałeś.  ;)Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję bardzo za porady :hi: Przestawienie rozrządu o jeden do przodu pomogło. Auto wyraźnie żwawsze. :banan:

IMG_20170301_184232.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrze na obroty biegu jałowego i widze juz pare sztuk co trzyma 800rpm..... moj BFB trzyma jałowe 720rpm.....

:wtf:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też 720 :) i tak ma być

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Marecki1 napisał:

Tak patrze na obroty biegu jałowego i widze juz pare sztuk co trzyma 800rpm..... moj BFB trzyma jałowe 720rpm.....

:wtf:

mój też 720, a co to niby oznacza że niektóre trzymają 800?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniejsze obroty na jałowym to lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, k232 napisał:

Im mniejsze obroty na jałowym to lepiej.

ale dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiane w fabryce tak aby były małe wibracje silnika, z tego co pamiętam można zmienić vagiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo lepiej dla auta pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...