cr9azy Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 Witam silnik AVJ 2001 Czy ktoś z członków grupy miał przyjemność wymieniać zaworek w podstawie filtra oleju (077 103 175b) oraz czy wymiana poprawiła ciśnienie oleju? Na zimnym ciśnienie jest okej Na gorącym oleju wychodzi 0,65b na jałowych, około 3,5b na 2K RPM Pompa oleju wymieniona (sprawna używka ORI) i wyczyszczony smok - bez różnicy, panewki na wale są okej, filtr oleju średniej wielkości od mann'a
Pieterb Opublikowano 21 Listopada 2023 Opublikowano 21 Listopada 2023 (edytowane) A czy ktoś bawił się w wymianę tych ślizgów, allegro.pl ALLEGRO.PL bo sam napinacz niby tak jeszcze ok ale ma wycięte trochę te ślizgi. A wymieniam sam łańcuch i może to bym wrzucił. Pytanie tylko czy to aby coś warte i nie rozleci się zaraz z hukiem. ps jeszcze takie allegro.pl ALLEGRO.PL coś znalazłem niby super jakość ale czy faktycznie, hmm Edytowane 21 Listopada 2023 przez Pieterb
Pieterb Opublikowano 22 Listopada 2023 Opublikowano 22 Listopada 2023 (edytowane) Panowie poratujcie inny problem/pytanie mam. Czyściłem to sitko w napinaczu troszeczkę i zapomniałem go włożyć 😬 będzie problem z wyciekiem itp itd. Bo jeśli tak to jutro rozbieram jeszcze raz, bo jeszcze wszystkiego i tak nie poskładałem. Edytowane 22 Listopada 2023 przez Pieterb
Pieterb Opublikowano 23 Listopada 2023 Opublikowano 23 Listopada 2023 (edytowane) No dobra nie czekałem na podpowiedzi rozebrałem jeszcze raz, założyłem to. Odpalam i klepie w okolicy napinacza ale przypomina to bardziej hydropopychacz. Szlag mnie trafi zaraz z tym autem. Nie jest idealnie ale chyba może być. Napinacz napięty dość mocno. Chyba trzeba rozbierać jęczeć raz 😬 Edit dobra temat opanowany. Edytowane 25 Listopada 2023 przez Pieterb
RocketBunny90 Opublikowano 23 Listopada 2023 Opublikowano 23 Listopada 2023 Witam. Mam pytanie do kolegów odnośnie łańcuszka i napinacza. Temat wiele razy wałkowany, i ile mechaników tyle zdań i opinii i się już gubię. Otóż na zimnym silniku słychać takie odglosy jak na filmie, kiedy silnik się nagrzeje to ustaje V_20231123_151259_ES6.mp4 "tłuczenie", słychać tylko obracające się koła i pracę łańcucha. Stąd pytanie: czy wymieniać ten rozrząd czy nie? Pozdrawiam
przem8 Opublikowano 23 Listopada 2023 Opublikowano 23 Listopada 2023 Ja nic strasznego nie słyszę. Popraw sobie opaskę od odmy przy pokrywie zaworów.
RocketBunny90 Opublikowano 23 Listopada 2023 Opublikowano 23 Listopada 2023 49 minut temu, przem8 napisał(a): Ja nic strasznego nie słyszę. Popraw sobie opaskę od odmy przy pokrywie zaworów. Faktycznie, dzięki za uwagę o tej opasce. Czyli krótko nie przejmować się i jeździć. Będę planował wymianę paska. Auto ma 350tys przebiegu i nie wiem kiedy był ostatnio wymieniany i myślałem żeby przy okazji tego klekotania wymienić i łańcuch z napinaczami ale może faktycznie niepotrzebnie pchać sie w koszta.
przem8 Opublikowano 23 Listopada 2023 Opublikowano 23 Listopada 2023 A terkocze przy dodawaniu gazu albo przy schodzeniu z obrotów? Jeśli to jeszcze ori, niewymieniany napinacz to zacny przebieg. Ciekawe jak ślizgi...
RocketBunny90 Opublikowano 23 Listopada 2023 Opublikowano 23 Listopada 2023 50 minut temu, przem8 napisał(a): A terkocze przy dodawaniu gazu albo przy schodzeniu z obrotów? Jeśli to jeszcze ori, niewymieniany napinacz to zacny przebieg. Ciekawe jak ślizgi... Właśnie tyrkotania przy zwiększaniu/zmniejszaniu obrotów jeszcze nie sprawdzałem. Dobra uwaga, dzięki. Ślizgi z tego co mi wiadomo to można dokupić i wymienic?
przem8 Opublikowano 23 Listopada 2023 Opublikowano 23 Listopada 2023 9 minut temu, RocketBunny90 napisał(a): Ślizgi z tego co mi wiadomo to można dokupić i wymienic? Można ,tylko po co jak po takim przebiegu w sumie może paść napinacz z dnia na dzień i lepiej już wymienić całość, jedna robota
Mike9 Opublikowano 5 Stycznia Opublikowano 5 Stycznia W dniu 25.04.2023 o 12:16, przem8 napisał(a): Sprawdź czy to czasem nie combi zawór hałasuje jeszcze, chyba że też już usunięte. Jak to mówią w d*pie byli i gówno widzieli. Zdalnie zrobi to kilka osób z forum. Ja jeżdżę na zamienniki febi bez zmiennych faz i nic się nie dzieje, a kosztuje 3x mniej. Zrobiłem na nim ponad 60tys. Napisałbyś, proszę, o którym zamienniku febi piszesz? Chodzi o zamiennik tego napinacza bez zmiennych faz? NAPINACZ ŁAŃCUCHA FEBI BILSTEIN 27070 058109217B - cena ok 350zł a oryginał OE ok 1000 zł
przem8 Opublikowano 5 Stycznia Opublikowano 5 Stycznia Jest jeden jedyny zamiennik febi bez zmiennej fazy więc filozofii tu nie ma (niewazny kod silnika), a czy kupisz oryginał czy zamiennik to juz Twój wybór.
Mike9 Opublikowano 5 Stycznia Opublikowano 5 Stycznia (edytowane) W dniu 28.11.2017 o 20:51, Wylye napisał(a): NAPINACZ BEZ FAZATORA Numery OE AUDI: 058 109 217 B AUTLOG: KT7005 BUGIAD: BSP23265 FEBI BILSTEIN: 27070 JP GROUP: 1112600400 MAXGEAR: 54-0506 OSSCA: 08386 SEAT: 058 109 217 B SKODA: 058 109 217 B VAICO: V10-9865 VPM: VPM058109217B VW: 058 109 217 B Po montażu, jak przeszkadza Ci świecąca kontrolka MIL (check engine) trzeba pojechać do kogoś żeby Ci wyłączył kontrolkę MIL na tę okoliczność. To w zależności od "widzi mi się" tunera będzie od 200 do 300zł OK znalazłem w tym temacie. Febi 27070 jest OK do BFB. A pytałem, bo w sieci znalazłem jeszcze Febi 28446, który też jest bez fazatora (z tego jak rozumiem opis) i obydwa np. na stronie iparts nie nadaja się do silnika BFB (czyli tak jak wspomniałeś) - dlatego wolę się upewnić o który dokładnie chodzi. Edytowane 5 Stycznia przez Mike9
Mariusz96 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia W dniu 5.01.2024 o 13:58, Mike9 napisał(a): OK znalazłem w tym temacie. Febi 27070 jest OK do BFB. A pytałem, bo w sieci znalazłem jeszcze Febi 28446, który też jest bez fazatora (z tego jak rozumiem opis) i obydwa np. na stronie iparts nie nadaja się do silnika BFB (czyli tak jak wspomniałeś) - dlatego wolę się upewnić o który dokładnie chodzi. Witam. Wytłumaczysz czemu się nie nadaje o innym numerze ? Może dlatego mój po zmianie terkocze przy schodzeniu z obrotów ,a mechanik nie zauważył ,że inny . Ciśnienie oleju mam 1 6 na wolnych , przy 3k 4.7 bara. Został założony o numerze KSP 7005 , nie wiem jakiej to firmy jest napinacz , może tu jest problem???
przem8 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia 27 minut temu, Mariusz96 napisał(a): KSP 7005 Przecież to jest nr producenta autolog. 28 minut temu, Mariusz96 napisał(a): może tu jest problem??? Zapewne tak albo hałasuje klapka wg przy turbinie. Jestes na 100% pewien, że to napinacz?
soul87 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Napinaczy sa dwa rodzaje, ze zmienna faza i bez . Nie ma zadnych innych podtypów. Każdy nadaje się do każddego 1.8t. Tylko poprostu po zmianie z takiego ze zmiennymi fazami na tkai bez zmiennych faz nalezy to wykodować w sofcie silnika (ECU)
Mariusz96 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia 25 minut temu, soul87 napisał(a): Napinaczy sa dwa rodzaje, ze zmienna faza i bez . Nie ma zadnych innych podtypów. Każdy nadaje się do każddego 1.8t. Tylko poprostu po zmianie z takiego ze zmiennymi fazami na tkai bez zmiennych faz nalezy to wykodować w sofcie silnika (ECU) Wykodowane to zostało przez Łukasz13 z tego forum. (Byłem osobiście u niego ). Co do terkotanie to dzieje się to jak rozgrzeje się olej ,chodź już na zimnym rano w mrozy to słychać . Chyba kupię orginal poprostu bez zmiennej fazy . Ost. jeżdżąc również zauważyłem że turbina po stronie gorącej zrobiła się czerwona , jechałem że stałą prędkością 120km/ h przez 30 min wtedy. 1 godzinę temu, przem8 napisał(a): Przecież to jest nr producenta autolog. Zapewne tak albo hałasuje klapka wg przy turbinie. Jestes na 100% pewien, że to napinacz? Czyli to nie jest napinacz Febi ,bo taki miał być założony ? Gdzie znajdę klapkę west geate ,o to Ci chodzi ?
przem8 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Godzinę temu, Mariusz96 napisał(a): Czyli to nie jest napinacz Febi Po tym nr co podałeś to nie. Godzinę temu, Mariusz96 napisał(a): Gdzie znajdę klapkę west geate W turbinie. Godzinę temu, Mariusz96 napisał(a): Co do terkotanie to dzieje się to jak rozgrzeje się olej ,chodź już na zimnym rano w mrozy to słychać Może jednak masz problem z ciśnieniem oleju, który ujawnia się po dłuższym rozgrzaniu oleju. U mnie stał ostatnio dwie doby i odpala bez żadnego, minimalnego grzechotnięcia w te mrozy.
Mariusz96 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia 32 minut temu, przem8 napisał(a): Po tym nr co podałeś to nie. W turbinie. Może jednak masz problem z ciśnieniem oleju, który ujawnia się po dłuższym rozgrzaniu oleju. U mnie stał ostatnio dwie doby i odpala bez żadnego, minimalnego grzechotnięcia w te mrozy. Ost. Było sprawdzane to Ciśnienie i wychodzi ,że na bardzo rozgrzanym aucie jest jak pisałem wyżej 1.6 /4.5 (dwa dni temu był robiony test ) . Nie wiem już sam ,pompa nowa panewki nowe ,ręce mi już opadają do tego samochodu.
gacekkstb Opublikowano 21 Lipca Opublikowano 21 Lipca Witam Poszukuje nowego napinacza z fazatorem + łańcuch (cały komplenty zestaw) Pacjent Audi A4B7 1.87 BFB
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się