Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

silnik AVJ 2001

 

Czy ktoś z członków grupy miał przyjemność wymieniać zaworek w podstawie filtra oleju (077 103 175b) oraz czy wymiana poprawiła ciśnienie oleju?

 

Na zimnym ciśnienie jest okej

Na gorącym oleju wychodzi 0,65b na jałowych, około 3,5b na 2K RPM

Pompa oleju wymieniona (sprawna używka ORI) i wyczyszczony smok - bez różnicy, panewki na wale są okej, filtr oleju średniej wielkości od mann'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A czy ktoś bawił się w wymianę tych ślizgów, 

ALLEGRO.PL

bo sam napinacz niby tak jeszcze ok ale ma wycięte trochę te ślizgi. A wymieniam sam łańcuch i może to bym wrzucił. Pytanie tylko czy to aby coś warte i nie rozleci się zaraz z hukiem.

 

ps jeszcze takie 

ALLEGRO.PL

coś znalazłem niby super jakość ale czy faktycznie, hmm

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poratujcie inny problem/pytanie mam. Czyściłem to sitko w napinaczu troszeczkę i zapomniałem go włożyć 😬 będzie problem z wyciekiem itp itd. Bo jeśli tak to jutro rozbieram jeszcze raz, bo jeszcze wszystkiego i tak nie poskładałem.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra nie czekałem na podpowiedzi rozebrałem jeszcze raz, założyłem to. Odpalam i klepie w okolicy napinacza ale przypomina to bardziej hydropopychacz.

Szlag mnie trafi zaraz z tym autem.

IMG_20231123_160528.thumb.jpg.4fe81f3add76ec09a57c9da4b5b5fe1a.jpg

Nie jest idealnie ale chyba może być.

Napinacz napięty dość mocno.

 

Chyba trzeba rozbierać jęczeć raz 😬

 

 

Edit dobra temat opanowany.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie do kolegów odnośnie łańcuszka i napinacza. Temat wiele razy wałkowany, i ile mechaników tyle zdań i opinii i się już gubię. Otóż na zimnym silniku słychać takie odglosy jak na filmie, kiedy silnik się nagrzeje to ustaje

 

 

"tłuczenie", słychać tylko obracające się koła i pracę łańcucha. Stąd pytanie: czy wymieniać ten rozrząd czy nie? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, przem8 napisał(a):

Ja nic strasznego nie słyszę. Popraw sobie opaskę od odmy przy pokrywie zaworów.

Faktycznie, dzięki za uwagę o tej opasce. Czyli krótko nie przejmować się i jeździć. Będę planował wymianę paska. Auto ma 350tys przebiegu i nie wiem kiedy był ostatnio wymieniany i myślałem żeby przy okazji tego klekotania wymienić i łańcuch z napinaczami ale może faktycznie niepotrzebnie pchać sie w koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A terkocze przy dodawaniu gazu albo przy schodzeniu z obrotów? Jeśli to jeszcze ori, niewymieniany napinacz to zacny przebieg. Ciekawe jak ślizgi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, przem8 napisał(a):

A terkocze przy dodawaniu gazu albo przy schodzeniu z obrotów? Jeśli to jeszcze ori, niewymieniany napinacz to zacny przebieg. Ciekawe jak ślizgi...

Właśnie tyrkotania przy zwiększaniu/zmniejszaniu obrotów jeszcze nie sprawdzałem. Dobra uwaga, dzięki. Ślizgi z tego co mi wiadomo to można dokupić i wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, RocketBunny90 napisał(a):

Ślizgi z tego co mi wiadomo to można dokupić i wymienic?

Można ,tylko po co jak po takim przebiegu w sumie może paść napinacz z dnia na dzień i lepiej już wymienić całość, jedna robota :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2023 o 12:16, przem8 napisał(a):

Sprawdź czy to czasem nie combi zawór hałasuje jeszcze, chyba że też już usunięte. 

Jak to mówią w d*pie byli i gówno widzieli. Zdalnie zrobi to kilka osób z forum.

Ja jeżdżę na zamienniki febi bez zmiennych faz i nic się nie dzieje, a kosztuje 3x mniej. Zrobiłem na nim ponad 60tys.

Napisałbyś, proszę, o którym zamienniku febi piszesz?
Chodzi o zamiennik tego napinacza bez zmiennych faz?
NAPINACZ ŁAŃCUCHA FEBI BILSTEIN 27070 058109217B - cena ok 350zł a oryginał OE ok 1000 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden jedyny zamiennik febi bez zmiennej fazy więc filozofii tu nie ma (niewazny kod silnika), a czy kupisz oryginał czy zamiennik to juz Twój wybór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2017 o 20:51, Wylye napisał(a):

NAPINACZ BEZ FAZATORA

Numery OE

AUDI:    058 109 217 B
AUTLOG:    KT7005
BUGIAD:    BSP23265
FEBI BILSTEIN:    27070
JP GROUP:    1112600400
MAXGEAR:    54-0506
OSSCA:    08386
SEAT:    058 109 217 B
SKODA:    058 109 217 B
VAICO:    V10-9865
VPM:    VPM058109217B
VW:    058 109 217 B

Po montażu, jak przeszkadza Ci świecąca kontrolka MIL (check engine) trzeba pojechać do kogoś żeby Ci wyłączył kontrolkę MIL na tę okoliczność. To w zależności od "widzi mi się" tunera będzie od 200 do 300zł

OK znalazłem w tym temacie.
Febi 27070 jest OK do BFB.

A pytałem, bo w sieci znalazłem jeszcze Febi 28446, który też jest bez fazatora (z tego jak rozumiem opis) i obydwa np. na stronie iparts nie nadaja się do silnika BFB (czyli tak jak wspomniałeś) - dlatego wolę się upewnić o który dokładnie chodzi.

Edytowane przez Mike9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2024 o 13:58, Mike9 napisał(a):

OK znalazłem w tym temacie.
Febi 27070 jest OK do BFB.

A pytałem, bo w sieci znalazłem jeszcze Febi 28446, który też jest bez fazatora (z tego jak rozumiem opis) i obydwa np. na stronie iparts nie nadaja się do silnika BFB (czyli tak jak wspomniałeś) - dlatego wolę się upewnić o który dokładnie chodzi.

 

Witam. Wytłumaczysz czemu się nie nadaje o innym numerze ? 

Może dlatego mój po zmianie terkocze przy schodzeniu z obrotów ,a mechanik nie zauważył ,że inny . 

Ciśnienie oleju mam 1 6 na wolnych , przy 3k 4.7 bara. 

Został założony o numerze KSP 7005 , nie wiem jakiej to firmy jest napinacz , może tu jest problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Mariusz96 napisał(a):

KSP 7005

Przecież to jest nr producenta autolog. 

28 minut temu, Mariusz96 napisał(a):

może tu jest problem???

Zapewne tak albo hałasuje klapka wg przy turbinie. Jestes na 100% pewien, że to napinacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinaczy sa dwa rodzaje, ze zmienna faza i bez . Nie ma zadnych innych podtypów. Każdy nadaje się do każddego 1.8t. Tylko poprostu po zmianie z takiego ze zmiennymi fazami na tkai bez zmiennych faz nalezy to wykodować w sofcie silnika (ECU)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, soul87 napisał(a):

Napinaczy sa dwa rodzaje, ze zmienna faza i bez . Nie ma zadnych innych podtypów. Każdy nadaje się do każddego 1.8t. Tylko poprostu po zmianie z takiego ze zmiennymi fazami na tkai bez zmiennych faz nalezy to wykodować w sofcie silnika (ECU)

Wykodowane to zostało przez Łukasz13 z tego forum. (Byłem osobiście u niego ). 

Co do terkotanie to dzieje się to jak rozgrzeje się olej ,chodź już na zimnym rano w mrozy to słychać . 

Chyba kupię orginal poprostu bez zmiennej fazy . 

Ost. jeżdżąc również zauważyłem że turbina po stronie gorącej zrobiła się czerwona , jechałem że stałą prędkością 120km/ h przez 30 min wtedy. 

1 godzinę temu, przem8 napisał(a):

Przecież to jest nr producenta autolog. 

Zapewne tak albo hałasuje klapka wg przy turbinie. Jestes na 100% pewien, że to napinacz?

Czyli to nie jest napinacz Febi ,bo taki miał być założony ? 

Gdzie znajdę klapkę west geate ,o to Ci chodzi ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mariusz96 napisał(a):

Czyli to nie jest napinacz Febi

Po tym nr co podałeś to nie. 

 

Godzinę temu, Mariusz96 napisał(a):

Gdzie znajdę klapkę west geate

W turbinie. 

Godzinę temu, Mariusz96 napisał(a):

Co do terkotanie to dzieje się to jak rozgrzeje się olej ,chodź już na zimnym rano w mrozy to słychać

Może jednak masz problem z ciśnieniem oleju, który ujawnia się po dłuższym rozgrzaniu oleju.

U mnie stał ostatnio dwie doby i odpala bez żadnego, minimalnego grzechotnięcia w te mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minut temu, przem8 napisał(a):

Po tym nr co podałeś to nie. 

 

W turbinie. 

Może jednak masz problem z ciśnieniem oleju, który ujawnia się po dłuższym rozgrzaniu oleju.

U mnie stał ostatnio dwie doby i odpala bez żadnego, minimalnego grzechotnięcia w te mrozy.

Ost. Było sprawdzane to Ciśnienie i wychodzi ,że na bardzo rozgrzanym aucie jest jak pisałem wyżej 1.6 /4.5 (dwa dni temu był robiony test ) . 

Nie wiem już sam ,pompa nowa panewki nowe ,ręce mi już opadają do tego samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Poszukuje nowego napinacza z fazatorem + łańcuch (cały komplenty zestaw) Pacjent Audi A4B7 1.87 BFB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...