Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A te napinacze mają regulacje ? bo na tym zdjęciu napinacza wygląda jak by był regulowany na śrubie. U mnie grzechocze trochę ale nie wiem czy łańcuch się wyciągnął czy napinacz nie napina. Ale jak już rozbiorę go to pewnie wymięnie jedno i drugie chyba że można go podregulować .

http://www.ebayphotogallery.com/zdjecia/epck1512-timing-chain-kit/5733354/3#zdj5

Zanim zamowisz cokolwiek radził bym rozebrac, obejrzec napinacz i łancuch.... porownywałem nowy napinacz ze starym i ja nie widze co by mogło sie w nim zepsuc, bardzo wazna rzecza jest sprawdzenie tych tłoczków na ktorych sa slizgi czy nie maja jakichs nadmiernych zuzyc (wygladem przypominaja układ tłok/cylinder)

Moj napinacz był z 2009 roku i oryginał audi, jedynie zmieniłem slizgi na nowe bo juz były zmeczone i sam łancuch ktory ktos olał i chyba był zamontowany od nowosci bo roznica miedzy nowym była ogromna na tyle ze lekko rysowało juz pokrywe zaworów... narazie jezdze od pazdziernika i nic nie słysze grzechotania rannego, cisza i spokoj... mam nadzieje ze na długo ;P

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie raczej nikt tego nie wymieniał , tzn odkupowałem go z niemiec osobiście od rolnika. Powiedział mi że nie zrobił nic prócz olejów kloców i filtrów. No jak się potem okazało wszystko jest w oryginale z 2006 roku jak auto . Ja nawet nie zrobiłem rozrządu ponieważ wg serwisu wymienia się go dopiero przy 180 tys. Wiec właśnie zbliżam się do tego momentu i chciałbym wymienić rozrząd wraz z tym napinaczem bo mi grzechocze na zimnym silniku dość długo. Jak zacząłem się interesować tym to włąsnie na tym zdjęciu dojrzałem że tam jest jakaś regulacja, wolałbym aby to szło wyregulować niż zakładać chińskie zamienniki bo oryginał jak kolega wyzej ponad 2 tys. może faktycznie łańcuch się wydłużył jak koledzy wyżej pisali . Tylko u mnie z tym jest problem że jak auto rozbiore to maksymalnie 2 dni mam na to aby je złożyć ponieważ używam auta do pracy , wiec muszę być przygotowany na to ;)

Opublikowano

Tam nic nie ma do regulacji, rozumiem ze auto potrzebne to i nie ma miejsca na grzebanie tylko wyjecie starego i zamontowanie nowego dobrego... ja mam akurat to ze moge pozwolic sobie na tydzien przestoju bez auta wiec i dam rade pogrzebac ale tez nie zawsze rodzina jednak na pierwszym miejscu

Opublikowano

A te napinacze mają regulacje ? bo na tym zdjęciu napinacza wygląda jak by był regulowany na śrubie. U mnie grzechocze trochę ale nie wiem czy łańcuch się wyciągnął czy napinacz nie napina. Ale jak już rozbiorę go to pewnie wymięnie jedno i drugie chyba że można go podregulować .

http://www.ebayphotogallery.com/zdjecia/epck1512-timing-chain-kit/5733354/3#zdj5

Zanim zamowisz cokolwiek radził bym rozebrac, obejrzec napinacz i łancuch.... porownywałem nowy napinacz ze starym i ja nie widze co by mogło sie w nim zepsuc, bardzo wazna rzecza jest sprawdzenie tych tłoczków na ktorych sa slizgi czy nie maja jakichs nadmiernych zuzyc (wygladem przypominaja układ tłok/cylinder)

Moj napinacz był z 2009 roku i oryginał audi, jedynie zmieniłem slizgi na nowe bo juz były zmeczone i sam łancuch ktory ktos olał i chyba był zamontowany od nowosci bo roznica miedzy nowym była ogromna na tyle ze lekko rysowało juz pokrywe zaworów... narazie jezdze od pazdziernika i nic nie słysze grzechotania rannego, cisza i spokoj... mam nadzieje ze na długo ;P

Ślizgi kupiłeś te dostępne na allegro?
Opublikowano

Tak dokładnie, tylko dobrze zamontuj je bo one nie sa takie same... jak bedziesz miał w reku to bedziesz widział

Opublikowano

Da radę sprawdzić vagiem czy wałki się nie rozjeżdżają przez np rozciągnięty łańcuch?

Będę zmieniał rozrząd, ale nie mam luźnych 2k na komplet napinacza i może bym spróbował wymienić przy okazji łańcuch, ewentualnie zaryzykować że ślizgami, bo słychać już niestety trochę grzechot..

Kanały 090,091 i 093. Generalnie w 1.8T trudno znaleźć sensowne informacje nt. interpretacji odczytów.

Swego czasu znalazłem coś takiego, ale od tamtej pory nawet nie zlogowałem u siebie:

Try with OBD analysis software to find the measurement block 093, you'll see there camshaft to crankshaft deviation. If it exceeds 8 or more degrees, your chain is clearly worn out. Normal value is 0 to 5 degrees, depending upon work precision at the last timing belt change. This is an easy check every workshop can do.
Opublikowano

Dzięki za info :thumbup1: Zgłębię temat i sprawdzę jutro u siebie

Opublikowano

wolałbym aby to szło wyregulować niż zakładać chińskie zamienniki bo oryginał jak kolega wyzej ponad 2 tys

mozliwe ze wystarczy wymienic lancuch, ale najczesciej ory napinacze przy tym przebiegu juz zaczynaja sie konczyc.

Bron boze nie montuj chinczykow jesli bedizesz wymienial

Opublikowano (edytowane)

Cześć, po przeczytaniu całego tematu szczerze jestem troche wystraszony :D Oceńcie prosze dźwięk z okolic tego nieszczęsnego napinacza. Niestety nie uchwyciłem dźwięku na ssaniu ale na pierwszym filmie 18-19 sekunda i na koncu filmu slychać te dziwny dźwięk czy jest on normalnym odgłosem pracującego prawidłowo łańcucha czy może już powoli zaczyna coś się tam luzować. Fakt, nie chodzi jak diesel ale wole za w czasu zdiagnozować stan tego rozrządu. ( troche poci się jeden wtrysk :D )

tu na wyższych obrotach do chyba 3 tys.

Edytowane przez tom5151
Opublikowano (edytowane)

Da radę sprawdzić vagiem czy wałki się nie rozjeżdżają przez np rozciągnięty łańcuch?

Będę zmieniał rozrząd, ale nie mam luźnych 2k na komplet napinacza i może bym spróbował wymienić przy okazji łańcuch, ewentualnie zaryzykować że ślizgami, bo słychać już niestety trochę grzechot..

Kanały 090,091 i 093. Generalnie w 1.8T trudno znaleźć sensowne informacje nt. interpretacji odczytów.

Swego czasu znalazłem coś takiego, ale od tamtej pory nawet nie zlogowałem u siebie:

Try with OBD analysis software to find the measurement block 093, you'll see there camshaft to crankshaft deviation. If it exceeds 8 or more degrees, your chain is clearly worn out. Normal value is 0 to 5 degrees, depending upon work precision at the last timing belt change. This is an easy check every workshop can do.

Sprawdzałem, w kanale 91 mam -5... Hm

Edit

Kurde źle spojrzałem, nie sprawdziłem 090 więc temat wstrzymany do jutra

Edytowane przez toman
Opublikowano

Da radę sprawdzić vagiem czy wałki się nie rozjeżdżają przez np rozciągnięty łańcuch?

Będę zmieniał rozrząd, ale nie mam luźnych 2k na komplet napinacza i może bym spróbował wymienić przy okazji łańcuch, ewentualnie zaryzykować że ślizgami, bo słychać już niestety trochę grzechot..

Kanały 090,091 i 093. Generalnie w 1.8T trudno znaleźć sensowne informacje nt. interpretacji odczytów.

Swego czasu znalazłem coś takiego, ale od tamtej pory nawet nie zlogowałem u siebie:

Try with OBD analysis software to find the measurement block 093, you'll see there camshaft to crankshaft deviation. If it exceeds 8 or more degrees, your chain is clearly worn out. Normal value is 0 to 5 degrees, depending upon work precision at the last timing belt change. This is an easy check every workshop can do.

Sprawdzałem, w kanale 91 mam -5... Hm

Edit

Kurde źle spojrzałem, nie sprawdziłem 090 więc temat wstrzymany do jutra

Tylko chgw do czego to odnosić :-) i jak to interpretować.

Sam niedługo będę musiał zmieniać pasek rozrządu i chyba profilaktycznie zmienię łańcuch, choć do końca nie mam przekonania...

Opublikowano

Witam. mam znowu problem z napinaczem. Więc zaczne od poczatku. Miałem założonego chinola i wytrzymał jakies 20tyś , dodam ze mialem zalany olej 10w40 valv. Przyjechałem do Polski na urlop i zacząłem od pukanki a potem wymiana napinacza i łancucha za 2600zł z ASO w lublinie, następnie zalałem olejem 5w40 motul 8100 xcess a do tego zregenerowałem turbo bo się juz pociło a ja mam podkercone na 194km i juz slabiej dmuchało. Po WYMIENIE napinacza znow rano (tylko rano) słychac grzechot przez 1-2 sekundy lecz nie za kazdym razem. Błedów nie ma. I co tym myslicie ? 3 klocki wyrzucone w błoto?

Opublikowano

a łańcuch wymieniałeś ?


Sprawdz ciśnienie i smok .

Opublikowano (edytowane)

a łańcuch wymieniałeś ?

Sprawdz ciśnienie i smok .

smok wyczyszczony i cisnienie sprawdzone na wolnych 1.2 a na 2000rmp 4.2. komplet z łancuchem wymieniony

a łańcuch wymieniałeś ?

Sprawdz ciśnienie i smok .

smok wyczyszczony i cisnienie sprawdzone na wolnych 1.2 a na 2000rmp 4.2-3. komplet z łancuchem wymieniony

Edytowane przez globi1234
Opublikowano

też miałem problem z napinaczem u mnie objawy były następujące:

terkotanie po nocy

terkotanie po godzinnym postoju mocno rozgrzanego silnika

terkotanie na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku

charakterystyczne bzzzyk podczas zmiany faz podczas jazdy

Napinacz z łańcuszkiem wymieniłem na oryginał i pozostał tylko jeden objaw:

terkotanie po nocnym postoju

o tym objawie jest nawet wzmianka w instrukcji auta i nie jest to usterka.

Przyczyną tego jest spływanie oleju z napinacza i szklanek zaworowych a przyczyn tego może być kilka:

zaworek w podstawie filtra

szklaki już trochę zużyte

Moim zdaniem jeśli terkotanie jest tylko po nocy i trwa max 2 sek a innych objawów brak to nić nie trzeba robić

Opublikowano

też miałem problem z napinaczem u mnie objawy były następujące:

terkotanie po nocy

terkotanie po godzinnym postoju mocno rozgrzanego silnika

terkotanie na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku

charakterystyczne bzzzyk podczas zmiany faz podczas jazdy

Napinacz z łańcuszkiem wymieniłem na oryginał i pozostał tylko jeden objaw:

terkotanie po nocnym postoju

o tym objawie jest nawet wzmianka w instrukcji auta i nie jest to usterka.

Przyczyną tego jest spływanie oleju z napinacza i szklanek zaworowych a przyczyn tego może być kilka:

zaworek w podstawie filtra

szklaki już trochę zużyte

Moim zdaniem jeśli terkotanie jest tylko po nocy i trwa max 2 sek a innych objawów brak to nić nie trzeba robić

właśnie jest tak jak mówisz tylko po nocy

Opublikowano (edytowane)

U mnie dawno temu grzechotanie pojawialo się po nocy, najpierw w chłodniejsze dni, wraz z rosnacym przebiegiem, grzechotanie zaczęło występować praktycznie po każdym nocnym postoju. Zauważyłem, że po założeniu webasta, gdy podgrzeje silnik, grzechotanie jest o wiele mniejsze i krotsze, lub nie ma w ogóle, tłumaczę sobie to tym, że ciepły olej szybciej dociera do glowicy. Od początku leję Motula 8100 xcess 5w40.

Z takimi objawami zrobiłem już blisko 170tyś. km.,i nie zamierzam wymieniać napinacza, ze wzgledu na przebieg silnika, co najwyżej będę szukał drugiego (chociaż wiem, że może być trudno znaleźć w dóbr kondycji). :wink:

Edytowane przez Bromchit
Opublikowano

a jakie powinno być cienienie oleju na biegu jałowym bo przy 2000rmp chyba od 3.5 do 4.5 ?

Opublikowano

Kiedyś już pisałem o tym, widziałem dokumentację techniczno naprawczą 1.8t bfb taką jak mają w ASO i było napisane że olej rozgrzany do 80stopni i przy 2000obr minimum 1.6bara. Ciśnienie na wolnych nie było sprecyzowane była jeszcze informacja jakie ma być przy 3000 coś mi się kojarzy że było to minimum 2,5bara

Opublikowano (edytowane)

Z kolei ja zmieniłem tylko slizgi napinacza bo słabo wygladały ale bez tragedii.... i łancuch.... narazie pare miesiecy nie mam zadnych objawów terkotania/grzechotania po nocy, w dzien itp.

Teraz jeszcze miałem stłuczke delikatna i zdejme miske w celu inspekcji i czyszczenia...

Edytowane przez Marecki1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...