Marecki1 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Opublikowano 27 Grudnia 2015 A te napinacze mają regulacje ? bo na tym zdjęciu napinacza wygląda jak by był regulowany na śrubie. U mnie grzechocze trochę ale nie wiem czy łańcuch się wyciągnął czy napinacz nie napina. Ale jak już rozbiorę go to pewnie wymięnie jedno i drugie chyba że można go podregulować . http://www.ebayphotogallery.com/zdjecia/epck1512-timing-chain-kit/5733354/3#zdj5 Zanim zamowisz cokolwiek radził bym rozebrac, obejrzec napinacz i łancuch.... porownywałem nowy napinacz ze starym i ja nie widze co by mogło sie w nim zepsuc, bardzo wazna rzecza jest sprawdzenie tych tłoczków na ktorych sa slizgi czy nie maja jakichs nadmiernych zuzyc (wygladem przypominaja układ tłok/cylinder) Moj napinacz był z 2009 roku i oryginał audi, jedynie zmieniłem slizgi na nowe bo juz były zmeczone i sam łancuch ktory ktos olał i chyba był zamontowany od nowosci bo roznica miedzy nowym była ogromna na tyle ze lekko rysowało juz pokrywe zaworów... narazie jezdze od pazdziernika i nic nie słysze grzechotania rannego, cisza i spokoj... mam nadzieje ze na długo ;P
Vassyli Opublikowano 27 Grudnia 2015 Opublikowano 27 Grudnia 2015 U mnie raczej nikt tego nie wymieniał , tzn odkupowałem go z niemiec osobiście od rolnika. Powiedział mi że nie zrobił nic prócz olejów kloców i filtrów. No jak się potem okazało wszystko jest w oryginale z 2006 roku jak auto . Ja nawet nie zrobiłem rozrządu ponieważ wg serwisu wymienia się go dopiero przy 180 tys. Wiec właśnie zbliżam się do tego momentu i chciałbym wymienić rozrząd wraz z tym napinaczem bo mi grzechocze na zimnym silniku dość długo. Jak zacząłem się interesować tym to włąsnie na tym zdjęciu dojrzałem że tam jest jakaś regulacja, wolałbym aby to szło wyregulować niż zakładać chińskie zamienniki bo oryginał jak kolega wyzej ponad 2 tys. może faktycznie łańcuch się wydłużył jak koledzy wyżej pisali . Tylko u mnie z tym jest problem że jak auto rozbiore to maksymalnie 2 dni mam na to aby je złożyć ponieważ używam auta do pracy , wiec muszę być przygotowany na to
Marecki1 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Tam nic nie ma do regulacji, rozumiem ze auto potrzebne to i nie ma miejsca na grzebanie tylko wyjecie starego i zamontowanie nowego dobrego... ja mam akurat to ze moge pozwolic sobie na tydzien przestoju bez auta wiec i dam rade pogrzebac ale tez nie zawsze rodzina jednak na pierwszym miejscu
toman Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 A te napinacze mają regulacje ? bo na tym zdjęciu napinacza wygląda jak by był regulowany na śrubie. U mnie grzechocze trochę ale nie wiem czy łańcuch się wyciągnął czy napinacz nie napina. Ale jak już rozbiorę go to pewnie wymięnie jedno i drugie chyba że można go podregulować . http://www.ebayphotogallery.com/zdjecia/epck1512-timing-chain-kit/5733354/3#zdj5 Zanim zamowisz cokolwiek radził bym rozebrac, obejrzec napinacz i łancuch.... porownywałem nowy napinacz ze starym i ja nie widze co by mogło sie w nim zepsuc, bardzo wazna rzecza jest sprawdzenie tych tłoczków na ktorych sa slizgi czy nie maja jakichs nadmiernych zuzyc (wygladem przypominaja układ tłok/cylinder) Moj napinacz był z 2009 roku i oryginał audi, jedynie zmieniłem slizgi na nowe bo juz były zmeczone i sam łancuch ktory ktos olał i chyba był zamontowany od nowosci bo roznica miedzy nowym była ogromna na tyle ze lekko rysowało juz pokrywe zaworów... narazie jezdze od pazdziernika i nic nie słysze grzechotania rannego, cisza i spokoj... mam nadzieje ze na długo ;P Ślizgi kupiłeś te dostępne na allegro?
Marecki1 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Tak dokładnie, tylko dobrze zamontuj je bo one nie sa takie same... jak bedziesz miał w reku to bedziesz widział
azure Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Da radę sprawdzić vagiem czy wałki się nie rozjeżdżają przez np rozciągnięty łańcuch? Będę zmieniał rozrząd, ale nie mam luźnych 2k na komplet napinacza i może bym spróbował wymienić przy okazji łańcuch, ewentualnie zaryzykować że ślizgami, bo słychać już niestety trochę grzechot.. Kanały 090,091 i 093. Generalnie w 1.8T trudno znaleźć sensowne informacje nt. interpretacji odczytów. Swego czasu znalazłem coś takiego, ale od tamtej pory nawet nie zlogowałem u siebie: Try with OBD analysis software to find the measurement block 093, you'll see there camshaft to crankshaft deviation. If it exceeds 8 or more degrees, your chain is clearly worn out. Normal value is 0 to 5 degrees, depending upon work precision at the last timing belt change. This is an easy check every workshop can do.
toman Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Dzięki za info Zgłębię temat i sprawdzę jutro u siebie
roman_tyk Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 wolałbym aby to szło wyregulować niż zakładać chińskie zamienniki bo oryginał jak kolega wyzej ponad 2 tys mozliwe ze wystarczy wymienic lancuch, ale najczesciej ory napinacze przy tym przebiegu juz zaczynaja sie konczyc. Bron boze nie montuj chinczykow jesli bedizesz wymienial
tom5151 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Cześć, po przeczytaniu całego tematu szczerze jestem troche wystraszony Oceńcie prosze dźwięk z okolic tego nieszczęsnego napinacza. Niestety nie uchwyciłem dźwięku na ssaniu ale na pierwszym filmie 18-19 sekunda i na koncu filmu slychać te dziwny dźwięk czy jest on normalnym odgłosem pracującego prawidłowo łańcucha czy może już powoli zaczyna coś się tam luzować. Fakt, nie chodzi jak diesel ale wole za w czasu zdiagnozować stan tego rozrządu. ( troche poci się jeden wtrysk ) tu na wyższych obrotach do chyba 3 tys. Edytowane 3 Stycznia 2016 przez tom5151
toman Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Da radę sprawdzić vagiem czy wałki się nie rozjeżdżają przez np rozciągnięty łańcuch? Będę zmieniał rozrząd, ale nie mam luźnych 2k na komplet napinacza i może bym spróbował wymienić przy okazji łańcuch, ewentualnie zaryzykować że ślizgami, bo słychać już niestety trochę grzechot.. Kanały 090,091 i 093. Generalnie w 1.8T trudno znaleźć sensowne informacje nt. interpretacji odczytów. Swego czasu znalazłem coś takiego, ale od tamtej pory nawet nie zlogowałem u siebie: Try with OBD analysis software to find the measurement block 093, you'll see there camshaft to crankshaft deviation. If it exceeds 8 or more degrees, your chain is clearly worn out. Normal value is 0 to 5 degrees, depending upon work precision at the last timing belt change. This is an easy check every workshop can do. Sprawdzałem, w kanale 91 mam -5... HmEdit Kurde źle spojrzałem, nie sprawdziłem 090 więc temat wstrzymany do jutra Edytowane 3 Stycznia 2016 przez toman
azure Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Da radę sprawdzić vagiem czy wałki się nie rozjeżdżają przez np rozciągnięty łańcuch? Będę zmieniał rozrząd, ale nie mam luźnych 2k na komplet napinacza i może bym spróbował wymienić przy okazji łańcuch, ewentualnie zaryzykować że ślizgami, bo słychać już niestety trochę grzechot.. Kanały 090,091 i 093. Generalnie w 1.8T trudno znaleźć sensowne informacje nt. interpretacji odczytów. Swego czasu znalazłem coś takiego, ale od tamtej pory nawet nie zlogowałem u siebie: Try with OBD analysis software to find the measurement block 093, you'll see there camshaft to crankshaft deviation. If it exceeds 8 or more degrees, your chain is clearly worn out. Normal value is 0 to 5 degrees, depending upon work precision at the last timing belt change. This is an easy check every workshop can do. Sprawdzałem, w kanale 91 mam -5... HmEdit Kurde źle spojrzałem, nie sprawdziłem 090 więc temat wstrzymany do jutra Tylko chgw do czego to odnosić :-) i jak to interpretować. Sam niedługo będę musiał zmieniać pasek rozrządu i chyba profilaktycznie zmienię łańcuch, choć do końca nie mam przekonania...
globi1234 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Witam. mam znowu problem z napinaczem. Więc zaczne od poczatku. Miałem założonego chinola i wytrzymał jakies 20tyś , dodam ze mialem zalany olej 10w40 valv. Przyjechałem do Polski na urlop i zacząłem od pukanki a potem wymiana napinacza i łancucha za 2600zł z ASO w lublinie, następnie zalałem olejem 5w40 motul 8100 xcess a do tego zregenerowałem turbo bo się juz pociło a ja mam podkercone na 194km i juz slabiej dmuchało. Po WYMIENIE napinacza znow rano (tylko rano) słychac grzechot przez 1-2 sekundy lecz nie za kazdym razem. Błedów nie ma. I co tym myslicie ? 3 klocki wyrzucone w błoto?
marcinch001 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 a łańcuch wymieniałeś ? Sprawdz ciśnienie i smok .
globi1234 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) a łańcuch wymieniałeś ? Sprawdz ciśnienie i smok . smok wyczyszczony i cisnienie sprawdzone na wolnych 1.2 a na 2000rmp 4.2. komplet z łancuchem wymieniony a łańcuch wymieniałeś ? Sprawdz ciśnienie i smok . smok wyczyszczony i cisnienie sprawdzone na wolnych 1.2 a na 2000rmp 4.2-3. komplet z łancuchem wymieniony Edytowane 17 Stycznia 2016 przez globi1234
radko123 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 też miałem problem z napinaczem u mnie objawy były następujące: terkotanie po nocy terkotanie po godzinnym postoju mocno rozgrzanego silnika terkotanie na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku charakterystyczne bzzzyk podczas zmiany faz podczas jazdy Napinacz z łańcuszkiem wymieniłem na oryginał i pozostał tylko jeden objaw: terkotanie po nocnym postoju o tym objawie jest nawet wzmianka w instrukcji auta i nie jest to usterka. Przyczyną tego jest spływanie oleju z napinacza i szklanek zaworowych a przyczyn tego może być kilka: zaworek w podstawie filtra szklaki już trochę zużyte Moim zdaniem jeśli terkotanie jest tylko po nocy i trwa max 2 sek a innych objawów brak to nić nie trzeba robić
globi1234 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 też miałem problem z napinaczem u mnie objawy były następujące: terkotanie po nocy terkotanie po godzinnym postoju mocno rozgrzanego silnika terkotanie na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku charakterystyczne bzzzyk podczas zmiany faz podczas jazdy Napinacz z łańcuszkiem wymieniłem na oryginał i pozostał tylko jeden objaw: terkotanie po nocnym postoju o tym objawie jest nawet wzmianka w instrukcji auta i nie jest to usterka. Przyczyną tego jest spływanie oleju z napinacza i szklanek zaworowych a przyczyn tego może być kilka: zaworek w podstawie filtra szklaki już trochę zużyte Moim zdaniem jeśli terkotanie jest tylko po nocy i trwa max 2 sek a innych objawów brak to nić nie trzeba robić właśnie jest tak jak mówisz tylko po nocy
Bromchit Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) U mnie dawno temu grzechotanie pojawialo się po nocy, najpierw w chłodniejsze dni, wraz z rosnacym przebiegiem, grzechotanie zaczęło występować praktycznie po każdym nocnym postoju. Zauważyłem, że po założeniu webasta, gdy podgrzeje silnik, grzechotanie jest o wiele mniejsze i krotsze, lub nie ma w ogóle, tłumaczę sobie to tym, że ciepły olej szybciej dociera do glowicy. Od początku leję Motula 8100 xcess 5w40. Z takimi objawami zrobiłem już blisko 170tyś. km.,i nie zamierzam wymieniać napinacza, ze wzgledu na przebieg silnika, co najwyżej będę szukał drugiego (chociaż wiem, że może być trudno znaleźć w dóbr kondycji). Edytowane 17 Stycznia 2016 przez Bromchit
globi1234 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 a jakie powinno być cienienie oleju na biegu jałowym bo przy 2000rmp chyba od 3.5 do 4.5 ?
radko123 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Kiedyś już pisałem o tym, widziałem dokumentację techniczno naprawczą 1.8t bfb taką jak mają w ASO i było napisane że olej rozgrzany do 80stopni i przy 2000obr minimum 1.6bara. Ciśnienie na wolnych nie było sprecyzowane była jeszcze informacja jakie ma być przy 3000 coś mi się kojarzy że było to minimum 2,5bara
Marecki1 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 (edytowane) Z kolei ja zmieniłem tylko slizgi napinacza bo słabo wygladały ale bez tragedii.... i łancuch.... narazie pare miesiecy nie mam zadnych objawów terkotania/grzechotania po nocy, w dzien itp. Teraz jeszcze miałem stłuczke delikatna i zdejme miske w celu inspekcji i czyszczenia... Edytowane 18 Stycznia 2016 przez Marecki1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się