Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
spoko wymieniaj wymieniaj, ciekawe za ile padnie jezeli bedzie pracowac na za niskim cisnieniu oleju :)

Czy w Twoim silniku byla choć raz juz zdejmowana miska olejowa zeby ocenic stan smoka na pompie oleju ?

to będzie następna rzecz jaką zrobię przy okazji zmiany oleju

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W mojej Audi 1.8 turbo avj 2001 215 tys przebiegu-przebieg autentyczny szwankowała pompa oleju. Po zdjęciu miski okazało się że smok prawie całkowicie zatkany. Auto przyprowadzone z Niemiec gdzie wymiany oleju dokonywane były co 30 tys. km zgodnie z zaleceniem serwisu. Mój mechanik od razu powiedział mi że olej co 10-12 tys. i nie będzie problemu, zalecił olej Liqui molly z dwusiarczkiem molibdenu. gość specjalizuje się w vw audi. Usłyszałem od niego że to nie pierwszy taki przypadek, smok ma małe otworki. Miało to wpływ na pracę napinacza.

Opublikowano
W mojej Audi 1.8 turbo avj 2001 215 tys przebiegu-przebieg autentyczny szwankowała pompa oleju. Po zdjęciu miski okazało się że smok prawie całkowicie zatkany. Auto przyprowadzone z Niemiec gdzie wymiany oleju dokonywane były co 30 tys. km zgodnie z zaleceniem serwisu. Mój mechanik od razu powiedział mi że olej co 10-12 tys. i nie będzie problemu, zalecił olej Liqui molly z dwusiarczkiem molibdenu. gość specjalizuje się w vw audi. Usłyszałem od niego że to nie pierwszy taki przypadek, smok ma małe otworki. Miało to wpływ na pracę napinacza.

Ma gość rację. Olej max co 10tyś. Olej to LM, Motul, AMSoil, Milers. Ja swoją miskę też ściągałem przy przebiegu 175tyś (100% oryginalny) ale jak się okazało i smok i miska są czyste mimo, że olej też był wymieniany przez Niemca co 30tyś km.

Opublikowano

Witam. Udzielicie mi informacji jakim momentem dokręcić śruby wałka ssącego rozrządu, śrubę główną od czoła i śruby stop panewek wałka rozrządu. Silnik 1,8t bfb. z góry dzieki

Opublikowano

Witam. Proszę o informacje czy do wyciągnięcia napinacza wystarczy zrobić znaki na zębatce i łańcuchu czy też trzeba pokręcić wałem i ustawić cały rozrząd na znaki.Z góry dziękuje.

Opublikowano

Witam, Proszę o Pomoc. Właśnie zakupiłem Audi A4 B6 1.8 t. I wszystko było ok do momentu wymiany rozrządu. Po wymianie rozrządu, oleju , filtrów, płynu chłodniczego samochód został odpalony i wszystko było ok do momentu nagrzania się silnika. Po czym widoczne jest kapanie oleju od spodu z silnika. Mechanik powiedział że to uszczelka pod głowica. Czy to możliwe że w poprzednim oleju był jakiś uszczelniacz ( bo wcześniej nic nie kapało , tylko zbiorniczek od płynu chłodzącego był taki jakby w kamieniu od czajnika ale po zdjęciu i wyczyszczeniu go octem i benzyną ekstrakcyjną zauważyłem jakby śladu oleju). Dodam że auto nie grzało się, nie ubywało starego płynu do chłodnicy ( choć wyglądał płyn na bardzo brudny) i nie kapał olej. Proszę o jakieś podpowiedź co i jak i dlaczego. Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.

Opublikowano

powtórka z historii napinacz się zaczyna odzywać ciśnienie sprawdzone na rozgrzanym prawie 2 bary a na zimnym5 barów miska zdemontowana smok czysty jakieś pomysły czas założyć oryginał?

Opublikowano
powtórka z historii napinacz się zaczyna odzywać ciśnienie sprawdzone na rozgrzanym prawie 2 bary a na zimnym5 barów miska zdemontowana smok czysty jakieś pomysły czas założyć oryginał?

Jaki napinacz wstawiłeś, jakie dokładnie objawy teraz?

pozdrawiam

Opublikowano

napinacz made in china słychac go na rozgrzanym silniku ok 2500obrotów

Opublikowano

Wielki_Dao ma to samo , tez chinol.

Opublikowano

czyli zostaje zakup ori

Opublikowano

Niestety, a koszta nie małe 2,5tyś :facepalm:. A łańcuch też wstawiłeś hiinol? Może na początek jego sprawdzić ew. zmiana na oryginał.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Niestety, a koszta nie małe 2,5tyś :facepalm:. A łańcuch też wstawiłeś hiinol? Może na początek jego sprawdzić ew. zmiana na oryginał.

łańcuch febi chyba nie możliwe by się rozciągnął po pół roku.

Opublikowano

Rozmawiałem jakiś czas temu z właścicielem tej firmy Genowefa Garage | Swapy silników z grupy VAG i nie tylko. na temat napinacza i powiedział że dwa razy przełożył sam ślizg z napinacza od 1.8T z B5. Ori kosztuje ok 500zł więc gra warta świeczki. W tych dwóch przypadkach zdało to egzamin.

Opublikowano

robota ta sama wiec zawsze warto wymienic napinacz, a wlasnie nagorzej jest jak łyżwa peka i sieje spustoszenie w glowicy

ale nie tylko to sie zuzywa, czesto wyciera sie tulejka w ktorej chodzą tłoczki na ktorych są te łyżwy, wtedy nic sie nie zrobi, olej spierdziela bokiem a napinacz nie napina jak powinien, wiec wymiana samych slizgow zda egzamin pod warunkiem ze napinacz jest szczelny

Opublikowano
Witam.

Dziś byłem u mechanika, ponieważ spotkał mnie problem, a jest nim stukanie pod pokrywą zaworów z tyłu silnika (od strony kabiny). Stuki wydobywają się na biegu jałowym i tylko podczas większego rozgrzania silnika - po dłuższej jeździe. Pan mechanik stwierdził, że do wymiany jest łańcuch rozrządu bo pewnie jest za bardzo wydłużony i żeby długo tak nie jeździć. Czytając podobne wątki na forum wyczytałem że wymieniają cały komplet: napinacz łańcucha, łańcuch i uszczelki. I teraz już nie wiem czy wymieniać sam łańcuch i czy to on jest przyczyną tych stuków? Bo napinacz kosztuje 500zl, a sam lańcuch widziałem za 130zl, więc jest to różnica w kosztach. Proszę doradźcie mi co robić.

Pozdrawiam

Napinacz 500zł? Chyba Chiński. Ori kosztuje do 2tyś zł.

Myślicie że to ryginał? http://allegro.pl/audi-a4-1-8t-napinacz-lancucha-rozrzadu-058109088e-i4427929853.html

Opublikowano

Sam sobie odpowiedziales na pytanie czy to ori

Opublikowano

Dla porównania narałem pracę swojego silnika przy przebiegu 180tyś.

Wg Was pracuje ok czy nie?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam borykam sie z podobnym problemem. U mnie mianowicie po odpaleniu silnika jest cisza na biegu jalowym czy cieply czy zimny. Natomiast przy todaniu gazu slychac ewidentnie stukanie w tylej czesci silnika, prostym slowem jak by zawor klepal.... mechanior powiedzial ze napinacz z lancuchem do wymiany bo jak wywalony to walki sie nie zgrywaja.... wymienilem i d*pa... zadnej poprawy napinacz chinol lancuch febi. I teraz .. Mechanior mowi ze mam za slabe cinienie oleju w silniku i ze trzeba wymienic pompe oleju. Mowi ze trzeba zawieche rozpinac i koszt wymiany 300 zl + pompa. Zapytralem czy jest pewien ze to pomoze...? Powiedzial ze na 70 % ;/ . I juz nie wiem co mam robic ... Moze wy mi pomozecie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...