MaciekW. Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Też to oglądałem ale w katalogu używanych aut auto-świata w jednym miejscu chwalą altka chyba przy passacie , a potem ganią za branie oleju w audiku - paranoja. Niby silnik nie jest zły i nawet mało pali. Ale ja miałem czerwone kombi które brało olej ( passka b4 1.8) ,a teraz mam (passka b5 fl) bordowe kombi które też bierze olej tylko było 7 razy droższe W którymś numerze Auto Świat było opisane używane A4 w trzech przedziałach cenowych i odpowiednio opisane B5, B6 i B7. Polecane silniki w przypadku B6 to nasz 2.0 i 1.9TDI; żadnego wspominku o np.: 1.8T
kiko79 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Też to oglądałem ale w katalogu używanych aut auto-świata w jednym miejscu chwalą altka chyba przy passacie , a potem ganią za branie oleju w audiku - paranoja. Niby silnik nie jest zły i nawet mało pali. Ale ja miałem czerwone kombi które brało olej ( passka b4 1.8) ,a teraz mam (passka b5 fl) bordowe kombi które też bierze olej tylko było 7 razy droższe W którymś numerze Auto Świat było opisane używane A4 w trzech przedziałach cenowych i odpowiednio opisane B5, B6 i B7. Polecane silniki w przypadku B6 to nasz 2.0 i 1.9TDI; żadnego wspominku o np.: 1.8T hmmm...bo 1.8t może nie najgorzej jeździ, ale gorzej brzmi niż 2.0 no i ryzyko awarii turbiny... ---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:29 ---------- swoją drogą w jednym z odcinków Zakupu kontrolowanego pojawiła się A4-ka z silnikiem ALT i prowadzący Kornacki wypowiadał się o niej w samych superlatywach kontrastując nasz silnik z 1.8T, który nazwał lekko problemowym. Może w świecie wielkiej motoryzacji problemy olejowe niewiele znaczą. Kiedy usłyszałem ten komentarz od razu przypomniał mi się wątek olejowy z naszego forum, plany modyfikacji odmy przedstawiające plątaninę węży i zdjęcia z remontu silnika, które zamieściłeś na forum. Również oglądałem ten program i czekałem ze zniecierpliwieniem co powie p. Kornacki na temat oleju w ALT a tu cisza; tak jakby to w ogóle nie był żaden problem Może jest tak jak piszesz, sporo innych aut też bierze olej i nie widzą w tym nic nadzwyczajnego. A u Ciebie jak po tym remoncie? Jest jakaś poprawa, czy postawiłeś już na tym aucie krzyżyk? Bo jak sobie przypominam to ostatnio pisałeś coś o zmianie na Octavię...
MaciekW. Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 swoją drogą w jednym z odcinków Zakupu kontrolowanego pojawiła się A4-ka z silnikiem ALT i prowadzący Kornacki wypowiadał się o niej w samych superlatywach kontrastując nasz silnik z 1.8T, który nazwał lekko problemowym. Może w świecie wielkiej motoryzacji problemy olejowe niewiele znaczą. Kiedy usłyszałem ten komentarz od razu przypomniał mi się wątek olejowy z naszego forum, plany modyfikacji odmy przedstawiające plątaninę węży i zdjęcia z remontu silnika, które zamieściłeś na forum. Również oglądałem ten program i czekałem ze zniecierpliwieniem co powie p. Kornacki na temat oleju w ALT a tu cisza; tak jakby to w ogóle nie był żaden problem Może jest tak jak piszesz, sporo innych aut też bierze olej i nie widzą w tym nic nadzwyczajnego. A u Ciebie jak po tym remoncie? Jest jakaś poprawa, czy postawiłeś już na tym aucie krzyżyk? Bo jak sobie przypominam to ostatnio pisałeś coś o zmianie na Octavię... U mnie po remoncie zużycie spadło z 1L do ok. 500ml (na trasie wciąga zauważalnie mniej, natomiast ja jeżdżę sporo w cyklu mieszanym i w zasadzie trzeba mu te prawie 500ml liczyć), więc poprawa jest, ale nie ukrywam że spodziewałem się lepszych efektów. Owszem chodzi mi po głowie sprzedaż Audi i kupno czegoś młodszego; ale z drugiej strony bardzo chciałbym zakupić "nowy" motocykl W tamtym roku właśnie przez remont i inne wydatki związane z Audi zrezygnowałem (czyt. wystukałem się z kasy) ze zmiany motocykla. Chcąc teraz zmienić samochód musiałbym dalej zrezygnować z dwóch kółek. Teraz chciałbym na wiosnę sprzedać moto które mam i wstawić do garażu kolejne; w Audi zainwestowałem sporo kasy, porobiłem to co trzeba było naprawić/wymienić więc na siłę nie muszę sprzedawać i pewnie póki co zostanie ze mną
kiko79 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 rozumiem, że zużywa 500ml/1000km. W sumie spadek znaczny, ale zużycie jednak dalej spore. Ale z drugiej strony, Audi w książce obsługi takie właśnie zużycie przedstawia jako normą.
MaciekW. Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Nie wiem od czego to zależy, ale przypuszczam, że od stylu jazdy i chyba od temperatury zewnętrznej (no i wiadomo od ilości pokonanych kilometrów) bo nieraz w sobotę po całym tygodniu sprawdzam bagnet i sam jestem zdziwiony, bo w zasadzie nie musiałbym dolewać (jest te powiedzmy 2/3 na bagnecie) a nieraz jest na bagnecie 1/4 stanu tak więc średnio licząc między te 300/400 a 500ml zużywa niestety Z drugiej strony Przemku jak popatrzysz na inne samochody to też wiele z nich ma problem z nadmiernym zużyciem oleju; wybierając z tych roczników co nasze B6 inne samochody, też byłyby z nimi jakieś problemy- albo rdza, albo elektryka/elektronika itd. Auta mają tyle lat ile mają, najmłodsze nie są a przebieg też robi swoje
enrike2 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 zgadzam sie Macku ja robiłem ostatnio uszczelke pod glowica i w planach jest remont silnika i nie mam zamiaru zmieniac mi tez bierze ok 0,5l na 1k wiec nie jest zle ale przy rozbieraniu glowicy bylo wszytsko widac co tam sie stalo z tym silnikiem byl tylko zrobiony na sprzedaz masakra
lukassteryd Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 Chłopaki jest rezultat. Po kuracji naftą był olej nalany na poziom max. Po 1200 km zapaliła się kontrolka oil min. Więc do stanu max brakuje niespełna litr. Czyli jest lekka poprawa, ale nie ma szału Zobaczymy co dalej. W planach mam wlanie ceramizera 1 lub 2 dawki i do tego po zaaplikowaniu sie tego specyfiku przejście na olej 10W60 znalazłem angielski CARLUBE 10W60 110 zł za 5 l lub shell 10w60 120 zł za 4 litry.
MaciekW. Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 No to elegancko Trochę ograniczysz zużycie po nafcie, być może trochę spadnie (tego Ci życzę) po zmianie oleju i może okaże się, że jesteś kilka setek na 1000km do przodu
uris Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Chłopaki jest rezultat. Po kuracji naftą był olej nalany na poziom max. Po 1200 km zapaliła się kontrolka oil min. Więc do stanu max brakuje niespełna litr. Czyli jest lekka poprawa, ale nie ma szału Zobaczymy co dalej. W planach mam wlanie ceramizera 1 lub 2 dawki i do tego po zaaplikowaniu sie tego specyfiku przejście na olej 10W60 znalazłem angielski CARLUBE 10W60 110 zł za 5 l lub shell 10w60 120 zł za 4 litry. U mnie od minimum do maximum to jest 500ml dlaczego u ciebie jest niespelna litr ? Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
kiko79 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 litr na 1200km...faktycznie szału nie ma. Może jak wlejesz ceramizer i 10W60 to zaoszczędzisz kolejne 100ml...nie chciałbym Cię martwić, ale ten wynik sugeruje statystycznie nieistotną zmianę.
zapsu Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Właśnie, ile oleju trzeba wlać od minimum, żeby była maksimum?
zapsu Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Bez względu na typ silnika? Chyba będę musiał pobrać książkę, bo nie mam.
lukassteryd Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Czytajcie ze zrozumieniem ja mówie o kontrolce oil min, a nie o min. na bagnecie . U mnie oil min. zapala się kiedy tylko na czubeczku bagnetu jest olej. Jak sie zapalił to potem wlałem jakieś 6-7 setek i po jeździe zmierzyłem poziom i był idealnie na granicy kratek i max z tym, że jak zaczynałem pomiar to olej był całkowicie na max- całe pole max w oleju. Może faktycznie spala troche mniej tego oleju nie wiem może 800 do 900 ml na 1200 km. Pozdrawiam.
Dajmon Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Nie są dla mnie zrozumiałe Twoje kolego wypowiedzi. Nie rozumiem co to ''czubeczek'' bagnetu. Napisz jeszcze raz jak z twoim zużyciem oleju.
lukassteryd Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Ok po eksperymencie z nafta wlany był olej do maksymalnego poziomu, czyli jakieś. 3-4 multimetry ponad zakratkowane pole.Zrobiłem 1200 km i zapaliła się kontrolka Oli min. U mnie wtedy tylko widać milimetr oleju na bagnecie czyli poniżej min. na bagnecie. Wlalem jakieś 600 do 700 ml i po kilkunastu km sprawdziłem stan i było do stanu max czyli całe pole zakratkowane w oleju.
kiko79 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Czytajcie ze zrozumieniem ja mówie o kontrolce oil min, a nie o min. na bagnecie . U mnie oil min. zapala się kiedy tylko na czubeczku bagnetu jest olej. Jak sie zapalił to potem wlałem jakieś 6-7 setek i po jeździe zmierzyłem poziom i był idealnie na granicy kratek i max z tym, że jak zaczynałem pomiar to olej był całkowicie na max- całe pole max w oleju. Może faktycznie spala troche mniej tego oleju nie wiem może 800 do 900 ml na 1200 km. Pozdrawiam. z instrukcji obsługi wynika, że nie wolno jeździć z poziomem oleju poniżej MIN, bo grozi to rozwaleniem silnika. Nie ma się więc co dziwić, że później silnik olej gubi.
lukassteryd Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Być może masz racje. Ale tylko być może. Bo u mnie przy minimalnym poziomie oleju jego temperatura jest jak najbardziej prawidlowa. Jeżeli byłaby za wysoka to zgodzę się że silnik mógłby się wtedy przegrzać i nawet zatrzeć. Ale tak w moim przypadku nie jest więc Twoje domniemania co do pobierania oleju przez Mój silnik są bezpodstawne
kiko79 Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Być może masz racje. Ale tylko być może. Bo u mnie przy minimalnym poziomie oleju jego temperatura jest jak najbardziej prawidlowa. Jeżeli byłaby za wysoka to zgodzę się że silnik mógłby się wtedy przegrzać i nawet zatrzeć. Ale tak w moim przypadku nie jest więc Twoje domniemania co do pobierania oleju przez Mój silnik są bezpodstawne a jaką masz temperaturę oleju? ---------- Post dopisany at 06:50 ---------- Poprzedni post napisany at 06:50 ---------- i jak ją zmierzyłeś?
darkle Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Prawdopodobnie kolega ma A6 a tam jest wskaźnik temperatury oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się