Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety silnika 2.7 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogólnie motorek polecany przez mechaników, na pewno bardziej niż 2.0

Mniej olejo żerny niż jednostka 2.0

A po za tym rozrząd na łańcuchach i wymiana co 500tyś km.

Niestety trzeba wyciągać jednostkę z auta :kwasny:

Miałem okację prowadzić 2.7TDI w A6C6... bardzo żwawy motorek :decayed:

Opublikowano

Co do klap można je wywalić i wykodować, żaden problem. Koszt z jakieś 400zł

Można również zastosować zestaw naprawczy. Co do części i rozrządu, stać Cię na autko to będzie i na części. Znajomy również ma 2.7 już dłuższy czas i poza klapami nie działo mu się całkowicie nic, u mnie tylko termostat, ale z winy syfu. Więc wg mnie jest bardzo ok.

Jednak jeśli miałbym obecnie wybór to 3.0 i quattro ;) Ale tylko ze względu na to, że dla mnie priorytet ma MOC.

Opublikowano
dpf wymontowac a z klapkami ponoc cos przerabiaja zeby sie nie psuly . prawda to ? Sam powoli sie przekonuje do 3.0 ale ten piepszony rozrzad mnie troche przeraza , wtryski to do regeneracji za 400zl i da sie to przełknac ( za sztuke ) :D

Kto regeneruje wtryski do 2.7/3.0? piezo?

Ogólnie motorek polecany przez mechaników, na pewno bardziej niż 2.0

Mniej olejo żerny niż jednostka 2.0

A po za tym rozrząd na łańcuchach i wymiana co 500tyś km.

Niestety trzeba wyciągać jednostkę z auta :kwasny:

Miałem okację prowadzić 2.7TDI w A6C6... bardzo żwawy motorek :decayed:

Nie wytrzyma na pewno 500 tyś km, jeśli 250/300 tyś to będzie dobrze.

Opublikowano

Panowie kto polaczyl dwa watki w jeden?? przeciez zalozylem ten watek a tu jakies jaja..

Opublikowano

@qwertykk samo czyszczenie po demontażu do 0 mogę Tobie zrobić, uszkodzonych elementów póki co jeszcze nie wymieniam.

Opublikowano

Minusem jest fakt, że są tam 2 łańcuchy rozrządu, 4 hydronapinacze i wymiana tego nie należy do tanich. Spotkałem się też z kilkunastoma przypadkami w których 3.0 TDI miało wypalony tłok, przez lejący wtryskiwacz. Ogólnie jest to dobry silnik, ale czuły na jakość oleju. Szukać auta z pewnego pochodzenia od człowieka który dbał o auto. Przy zakupie zwrócić uwagę czy rozrząd na zimnym nie grzechocze. Unikać okazji i cieszyć się naprawdę udanym motorem:wink:

Opublikowano

temat jest w zakładce B8 a więc powinniśmy gadać o silnikach 2008+ o oznaczeniach czteroliterowych a zauważyłem dużo wzmianek o bolączkach silników do 2008 z A4 B7 i A6 C6 przed-liftem

Zapraszam użytkowników A4 B8 do wypowiedzi :hi:

Opublikowano
temat jest w zakładce B8 a więc powinniśmy gadać o silnikach 2008+ o oznaczeniach czteroliterowych a zauważyłem dużo wzmianek o bolączkach silników do 2008 z A4 B7 i A6 C6 przed-liftem

Zapraszam użytkowników A4 B8 do wypowiedzi :hi:

Ja również bardzo mało złego słyszałem na temat czteroliterowych 3.0 TDI

Opublikowano

Kupiłem z przebiegiem 210tys km gdzie klapki powodowaly blad zrobilem i mam juz 217tys km chodzi jak złoto i silnik i skrzynia, ale przy 150 mialem ją wymienianą jest to automat, napęd na przednie koła.

Opublikowano

patrząc na twój podpis to skrzynia multitronic a ona nie miała nigdy zbyt dobrych opinii rozpoczynając od B6-tki

Opublikowano

Witam. Posiadam Audi A4 B8 2.7 tdi automat tiptronic 8 biegów z audi drive select i uważam że pomimo braku quatro ma wystarczajaco duzą moc żeby wystartowac sporo lepiej niz sporo innych aut. 190 km sprawuje sie wysmienicie , a wszczegolnosci w trybie dynamic i zbiera sie calkiem, calkiem niezle. Fakt ze przy normalnej jeżdzie średnio spala 9,5 litra na setke (spora wiekszosc po miescie), ale przy tym motorze....... i dużej frajdzie z jazdy to mysle ze spoko. Jeżdżę co prawda od półtora miesiąca ale muszę powiedzieć że jestem mile zaskoczony kultura jazdy i wyposażeniem auta. Zdecydowanie polecam i pozdrawiam.

Opublikowano

no to spalanie jak na FWD dosyć spore

Opublikowano

mi w mieszanym łyka 9

Opublikowano
Witam. Posiadam Audi A4 B8 2.7 tdi automat tiptronic 8 biegów z audi drive select i uważam że pomimo braku quatro ma wystarczajaco duzą moc żeby wystartowac sporo lepiej niz sporo innych aut. 190 km sprawuje sie wysmienicie , a wszczegolnosci w trybie dynamic i zbiera sie calkiem, calkiem niezle. Fakt ze przy normalnej jeżdzie średnio spala 9,5 litra na setke (spora wiekszosc po miescie), ale przy tym motorze....... i dużej frajdzie z jazdy to mysle ze spoko. Jeżdżę co prawda od półtora miesiąca ale muszę powiedzieć że jestem mile zaskoczony kultura jazdy i wyposażeniem auta. Zdecydowanie polecam i pozdrawiam.

nie masz tipa tylko multi.... jak dalej bedziesz tak ruszal z pod swiatel to czeka cie to co kolege wyzej przy 150 tys.... proponuje nauczyc sie jezdzic z ta skrzynia troszke delikatniej oczywiscie mozna przycisnac mocno ale nie ze startu od swiatel do swiatel

Opublikowano

do tych silnikow nie bralbym manuala ale automat 4x4 tip albo oska i multi jak w b8 to i moze byc juz multi

Opublikowano

jestek uzytkownikiym od miecha, silniczek 2,7 manual i oska, do tyj pory srednio poli ok 7-7,5 l/100 (tak pokazuje komp), silniczek dynamiczny, bardzo przyjemnie sie prowadzi, przy szukaniu (a szukolek dlugo) niy spotkolek sie z silnikiym 3,0 w manualu, ogolnie takich konfiguracji jest dardzo malo.

jak narazie niy za wiele wiym na tymat tego silnika ale wszystko idze w kierunku poglebiania wiedzy w tym kierunku :D

Opublikowano

Nie multitronic tylko tiptronic. Między innymi pokazuje to decoder vag: 0G7 to tiptronic

---------- Post dopisany at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ----------

Witam. Posiadam Audi A4 B8 2.7 tdi automat tiptronic 8 biegów z audi drive select i uważam że pomimo braku quatro ma wystarczajaco duzą moc żeby wystartowac sporo lepiej niz sporo innych aut. 190 km sprawuje sie wysmienicie , a wszczegolnosci w trybie dynamic i zbiera sie calkiem, calkiem niezle. Fakt ze przy normalnej jeżdzie średnio spala 9,5 litra na setke (spora wiekszosc po miescie), ale przy tym motorze....... i dużej frajdzie z jazdy to mysle ze spoko. Jeżdżę co prawda od półtora miesiąca ale muszę powiedzieć że jestem mile zaskoczony kultura jazdy i wyposażeniem auta. Zdecydowanie polecam i pozdrawiam.

nie masz tipa tylko multi.... jak dalej bedziesz tak ruszal z pod swiatel to czeka cie to co kolege wyzej przy 150 tys.... proponuje nauczyc sie jezdzic z ta skrzynia troszke delikatniej oczywiscie mozna przycisnac mocno ale nie ze startu od swiatel do swiatel

Nie multitronic tylko tiptronic. Między innymi pokazuje to decoder vag: 0G7 to tiptronic.

Jeżdżę raczej spokojnie. Nie wyrywam się na światłach

Opublikowano

Wujasz

Masz Multi.... chyba że to b7

Opublikowano

Witam wszystkich. Już od jakiegoś czasu mam ten motor i do tej pory spisuje się bez zarzutów. Także osobiście polecam i nie napiszę nic o wadach bo ich jeszcze nie stwierdziłem i mam nadzieję, że tak zostanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...