Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wycinanie katalizatora w dieslu - czy nie będzie kopcił ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie nie... :no: dudnienie jest cały czas na wolnych obrotach jak i na wyższych, szklanki miałem sprawdzane i są wporządku...

A wycie... przy odpalaniu silnika wyje koło 10 sekund później cichnie, no i przy dodawaniu gazu jest tak samo czyli wyje. Jeden mechanik mówi że to turbo wyje a drugi że to napewno nie turbo :confused4:

Wczoraj nawet zauważyłem, że jak deptam hamulec pare razy do twardego i trzymam go to też zaczyna wyć, pytałem mechanika i stwierdził, że silnik dostaje obciążenia i zwiększa obroty po czym załącza się turbina.

Aha... jak przytkam ręką wlot powietrza do obudowy filtra to jest cicho(nie ma dudnienia) ...

Opublikowano

Przykro mi ale skoro tylu mechaników sie gubi to ja chyba tez nie pomoge. Tez nie jestem mechanikiem choć tam troche dłubie w wolnej chwili.

I cześć moich doświadczeń jest zasłyszana :confused4:

Zapytaj chłopaków na wątku spotów z waszej okolicy o jakiegos sprawdzonego mechanika z głowa na karku i powinien zdiagnozować.

Opublikowano

Może pompa od wspomagania Ci wyje, ale to by nie miało związku z obudową filtra :mysli:

Opublikowano

Dzięki Panowie za podpowiedzi :)

Będę szukał dalej, może w końcu uda mi się zdiagnozować przyczynę tych objawów.

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Witam :hi: no i ja też przymierzam się do wycięcia kata z tego co wyczytałem to najlepiej by było rozciąć, wybebeszyć i wstawić rurkę o tej samej szerokości czyli średnica ok 5,5 cm , ukrytą w puszce dla ewentualnego zamaskowania braku kata , czy lepiej samą rurkę? ciekawe ile w lublinie by to kosztowało ,ewentualnie w rozliczeniu go zostawić . Samemu to zrobić i szukac chętnego na resztki ? pozdrawiam

Opublikowano

Witam :hi: no i ja też przymierzam się do wycięcia kata z tego co wyczytałem to najlepiej by było rozciąć, wybebeszyć i wstawić rurkę o tej samej szerokości czyli średnica ok 5,5 cm , ukrytą w puszce dla ewentualnego zamaskowania braku kata , czy lepiej samą rurkę? ciekawe ile w lublinie by to kosztowało ,ewentualnie w rozliczeniu go zostawić . Samemu to zrobić i szukac chętnego na resztki ? pozdrawiam

Jeśłi masz jak go wyciągnąć i plecionke masz ok to daruj sobie wspawywanie rury. Twierdza niektórzy że tak sie powinno itp itd. Ja wywaliłem tylko wkład, katalizatora nie rozcinałem. Przecinakiem pokruszyłem i wysypałem wkład. Nic sie nie będzie działo. A zrobisz to szybciej niz samo wyjęcie go z samochodu.

No chyba ze niemasz jak wyjąć to wtedy uderzaj do tłumikarza i jak on bedzie robił to niech spawa te rure :hi:

Opublikowano

no to jestem po usunieciu kata...swist jest bardzo mily :gwizdanie:

Kat po przelocie 250kkm nie byl zbyt czysty wiec bankowo autko musi byc lzej :ad:

Opublikowano

no to jestem po usunieciu kata...swist jest bardzo mily :gwizdanie:

Kat po przelocie 250kkm nie byl zbyt czysty wiec bankowo autko musi byc lzej :ad:

:good:

I tak ma być :cool1:

Opublikowano

Czy przy turbinie od strony wydechu idzie jakaś uszczelka którą później trzeba wymienić na nową? Jeśli tak to do kupienia jest np. w IC czy tylko ASO?

Opublikowano

Jest uszczelka między turbo i katem i miedzy katem a reszta wydechu.

Niema konieczności jej wymiany ale na pewno nie zaszkodzi bo jak będzie zakorodowana to po następnym założeniu może nie trzymać dobrze.

Chyba w IC mają ale musisz sie upewnić.

Opublikowano

Jest uszczelka między turbo i katem i miedzy katem a reszta wydechu.

Niema konieczności jej wymiany ale na pewno nie zaszkodzi bo jak będzie zakorodowana to po następnym założeniu może nie trzymać dobrze.

Chyba w IC mają ale musisz sie upewnić.

Dzięki :hi:

Opublikowano

wpisz w google ,jest mnustwo osób skupujących katalizatory jak i sam wkład z niego,podzwonić kto ma lepszą cenę,pozdrawiam

Opublikowano

Wczoraj wywalilismy kata u brachola w AFNie, odkrcilismy śruby przy turbinie oraz rozkrćilismy łączenie w połowie wydechu po czym całosć wytargaliśmy górą po uprzednim wyjęciu obudowy filtra powietrza. Wybiliśmy tylko środek bez wstawiania rurki.

Opublikowano

Wczoraj wywalilismy kata u brachola w AFNie, odkrcilismy śruby przy turbinie oraz rozkrćilismy łączenie w połowie wydechu po czym całosć wytargaliśmy górą po uprzednim wyjęciu obudowy filtra powietrza. Wybiliśmy tylko środek bez wstawiania rurki.

:good:

Ja będe jutro wspawywał plecionke. Co do uszczelek o które pytałes kupowałem wczoraj w IC 10zł obie.

Opublikowano

Uszczelki kupiłem w motoryzacyjnym za 17 zł/2 szt

Opublikowano

Uszczelki kupiłem w motoryzacyjnym za 17 zł/2 szt

To cena ok raczej.

I jak wrażenia po wybiciu kata?

Opublikowano

Miły dla ucha świst turbo,jakiegoś znacznego wzrostu dynamiki nie zauwazyłem :wink4:

Opublikowano

Miły dla ucha świst turbo,jakiegoś znacznego wzrostu dynamiki nie zauwazyłem :wink4:

I tak powinno być. Na wywaleniu kata na mocy nie zyskujesz. Może minimalnie lepiej jest na niskich obrotach tzn jest troche żywszy.

No a świst suszarki przy ruszaniu bezcenny :evil:

Wywalenie kata słuzy głównie temu by spaliny miały lżej do ujścia i nie osadza sie tyle sadzy w turbo :hi:

Opublikowano

Mam zamiar u siebie wywalic kata i na allegro znalazłem cos takiego czy ktos moze ma cos takiego ???

Obyło by sie bez spawania i kombinowania

http://moto.allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1510657176.html

lub

http://moto.allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1508054593.html

lub

http://moto.allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1508054484.html

Co wybrac i czy to bedzie pasowac do mojej maszyny??

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...