Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wycinanie katalizatora w dieslu - czy nie będzie kopcił ?


grzes1150

Rekomendowane odpowiedzi

hmm może faktycznie być cięzko. Ciekawe czy nie idzie go tam jakoś rozłaczyć gdzie dałem 1 albo jak długie sa te rury które zaznaczyłem jako 2. Bo jak sie dało by rozłaczyć to niema najmniejszego problemu z wybiciem albo jak te rury sa krótkie. Bo jesli sa długie te rury i nieda sie rozłaczyc to może sie nie dać.

3f167e0da3d43697.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam olałem te wybijanie wnętrzności kata i jakieś spawanie rurek bo nie mam znajomego spawacza :tongue4: kupiłem zamiennik i jest spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam olałem te wybijanie wnętrzności kata i jakieś spawanie rurek bo nie mam znajomego spawacza :tongue4: kupiłem zamiennik i jest spokój

może i dobre podejście tylko pytanie czy ten wybebeszony kat nie pociągnie dłużej niż ten zamiennik. O jakości plecionki nie wspomne bo nie znam tego zamiennika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam olałem te wybijanie wnętrzności kata i jakieś spawanie rurek bo nie mam znajomego spawacza :tongue4: kupiłem zamiennik i jest spokój

może i dobre podejście tylko pytanie czy ten wybebeszony kat nie pociągnie dłużej niż ten zamiennik. O jakości plecionki nie wspomne bo nie znam tego zamiennika

były na forum wątki od Gruchota a nawet on sam się tu zarejestrował. Firma sie nazywa Antpol Andrzej Gruchot. Zamiennik pasuje idealnie a plecionki są bardzo dobre bo polecił mu ktoś z naszego forum i lepsze plecionki są montowane tylko dla klubowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były na forum wątki od Gruchota a nawet on sam się tu zarejestrował. Firma sie nazywa Antpol Andrzej Gruchot. Zamiennik pasuje idealnie a plecionki są bardzo dobre bo polecił mu ktoś z naszego forum i lepsze plecionki są montowane tylko dla klubowiczów.

ja wlasnie bede kupowal od pana Andrzeja Gruchot taki zamiennik, duzo ludzi z forum sobie chwali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bez ciecia sie nie obedzie a czytalem ze jak nie wspawali tych rur to niektorzy nie byli zadowoleni bo troche pierdzial ten wydech ???????

nie da się w 2.5 wydłubać środka bez cięcia kata?

Nic nie pierdzi ludzie - jest rasowo :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie ma prawa kopcic jesli jest silnik zdrowy. Poprostu w katalizatorze jest platyna która w zetknięciu ze spalinami utlenia niektóre metale cięzkie. A na wygląd spalin niema on najmniejszego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp do śrub zaraz za katem jest ciężki. Lepiej rozepnij sobie wydech w połowie, wyciągnij cały kawałek przez maske i odkręć/utnij śruby na wierzchu. Musisz sobie egr odkrecic i filtr powietrza wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGRa nie wykręcałem,po wymontowaniu obudowy filtra powietrza .Odpowiednio przekręcając rurę z katem elegancko wyszła górą,jak i później wlazła na swoje miejsce :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja EGR musiałem zdemontować i odkręcić rurke od smarowania turbiny żeby kat wyszedł :decayed: zamiennik od Gruchota nie jest drogi (170zł) ale jak sie kupuje u niego zamiennik trzeba wspomnieć że jest sie z klubu Audi A4 żeby dostać lepszą plecionkę za dopłatą 10zł a dla użytkowników forum jest zniżka 20zł :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ale te sruby od turbo do kata widziałem nakretki i te od strony d*py chu,owy dostęp wszystke dzisiaj psiknałem odrdzewiaczem potraktowałem , tam też są nakrętki czy już kręce śrubami dobrze wiedzec czy ukręce śubę jej łeb czy ruszę nakrętką , płaską 11 nie szło nawet ruszyc więc szykuje się jakaś przedłóżka , żeby nie ukręcic , a w połowie wydechu tej jakies uszczelki idą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy turbo nie ma większego problemu bo ja nawet nie musiałem sie wiele z nimi meczyc bo tam masz szpilki wkrecone w turbo a na to nakretki ino przychodzą ale ten łącznik za katem próbowałem odkrecic kluczem nasadowym bo od dołu masz nakrętki a od strony kata jest śruba. Mi klucz nasadowy z przegubem i przedłużką objechał nakrętki więc musiałem rozłączyć wydech na środku i kątówka w ruch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanko odnosnie srub, maja one jakies nr w ASO, chodzi mi o te 3szt. srub od strony turbo-plecionki i 3szt. srób od strony kata, zamowilem zamiennik od Pana Andrzeja Gruchota z uszczelkami i wziocniona plecionka i mysle ze w piatek przyjdzie, no ale jak psikalem na sruby wd40 to sa juz skorodowane, wiec musze nowe kupic...pozdr0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam sie nie bawiłem w takie rzeczy :tongue4: zastosowałem standardowe śruby i nakrętki do tego podkładki sprężyste i po sprawie :decayed: tam bodajże założyłem śruby pod klucz 13 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam sie nie bawiłem w takie rzeczy :tongue4: zastosowałem standardowe śruby i nakrętki do tego podkładki sprężyste i po sprawie :decayed: tam bodajże założyłem śruby pod klucz 13 :mysli:

tez tak zrobie , bo jak zadzwonilem i spytalem sie o sruby zaspiewali 8,50zl za 1szt sruby :polew: :polew: :polew: niedam 60zl za sruby :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie do ASO dzwoniłeś :gwizdanie: ja omijam to miesce szerokim łukiem chyba że nie mam wyjścia jak ostatnio gdy musiałem kupić dwie podkładki na pokrywie zaworów i dałem 9 zł za 2szt. :kwasny: rozbój w biały dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noi przyszedl czas na mnie :decayed: kat wywalony - wsadzony zamiennik z tlumikiem przelotowym pana A. Gruchot, wyciagnelem filtr powietrza, i rozlaczylem rure na srodku ( 2 poprzeczki podrzymujace po szerokosci rure tez) i wszystkie srubki wd40 i rozkrecilem ale z jedna (ta najblizej kolektora sie meczylem z 30min),udalo sie bez rozkreceniu egr-u, tak trudny dostep na klucz 12 - ale udalo sie :> i calosc wyciagnelem góra przez silnik obracajac w rozne strony. Przy okazji przeczyscilem przepływke preparatem do styków... pojechalem przejechac sie po miescie i przedmuchac autko, na 2biegu przy 4000obr jakies 30sek i caly syf wylecial - jaki efekt? Powiem tak jestem zadowolony z operacji "out-Kat" autko lepiej sie zbiera, juz niema drżenia w aucie(gdyz stara plecionka byla rozczepiona), pojezdze troszke wiecej km to wiecej powiem jak sie sprawuje autko:cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noi przyszedl czas na mnie :decayed: kat wywalony - wsadzony zamiennik z tlumikiem przelotowym pana A. Gruchot, wyciagnelem filtr powietrza, i rozlaczylem rure na srodku ( 2 poprzeczki podrzymujace po szerokosci rure tez) i wszystkie srubki wd40 i rozkrecilem ale z jedna (ta najblizej kolektora sie meczylem z 30min),udalo sie bez rozkreceniu egr-u, tak trudny dostep na klucz 12 - ale udalo sie :> i calosc wyciagnelem góra przez silnik obracajac w rozne strony. Przy okazji przeczyscilem przepływke preparatem do styków... pojechalem przejechac sie po miescie i przedmuchac autko, na 2biegu przy 4000obr jakies 30sek i caly syf wylecial - jaki efekt? Powiem tak jestem zadowolony z operacji "out-Kat" autko lepiej sie zbiera, juz niema drżenia w aucie(gdyz stara plecionka byla rozczepiona), pojezdze troszke wiecej km to wiecej powiem jak sie sprawuje autko:cool1:

gratuluję kolejnej zadowolonej osobie z odpowiedniego kroku :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...