Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TK: koniec bezterminowych praw jazdy


Skyliner89

Rekomendowane odpowiedzi

W tym co piszesz także jest wiele racji ale trzeba wziąść pod uwagę ,ze cywilizacja idzie do przodu i tak jak kiedyś auto było dobrem bardzo luksusowym na które mogli sobie pozwolić nie liczni dziś jest czymś normalnym i raczej jest dziwne jezeli auta nie masz.To samo sie ma do smartfona piwa itp.Ale np w USA lub EUROPIE ZACH. jest wieksze prawdopodobieństwo ze pod sklep po piwo na świeta podjedzie koleś w audi z 2013r niż w PL prawda i tu jest ta róznica miedzy nami a nimi bo my po to samo podjedziemy audi ale ponad 10-letnimi teraz coś żartem :mówi sie ze producenci aut przewidują okres eksploatacji auta na ok 10 lat ale nie przewidzieli ze te auta dopiero po 10latach trafiaja do PL:)

Masz rację, chodzi o standard życia. Nie można jednak zapominać, że na standard życia trzeba zapracować. Zachód pracował na swój dobrobyt bardzo długo. Europa była w ruinie a USA kwitły. W Polsce dzieci uciekały przed bombami a w Stanach dzieci oglądały kreskówki w telewizji. W Europie budowano dobrobyt a w Polsce wcisnkano ciemnotę do głowy przez prawie 50 lat. Dzisiaj nie ma innej możliwości jak pracować i dbać aby ta praca była jak najbardziej wydajna. Czyli że każda godzina twojej czy mojej pracy ma przynosić coraz więcej pieniędzy rodzimej gospodarce. Musi się stopniowo zwiększać konkurencyjność i innowacyjność gospodarki i powoli trzeba odchodzić od sprzedawania tylko siły roboczej. Najwięcej zysku przynosi sprzedaż gotowego, wysokoprzetworzonego towaru a nie półproduktu, surowców czy właśnie siły roboczej. Ale to się nie da zrobić z dnia na dzień. Przykro jest patrzeć, że sąsiad z zachodu pracuje czasem mniej niż my ale ma z tego wiele więcej pieniędzy. Tylko jego praca jest wydajna i przynosi konkretny pieniądz gospodarce, która może zapewnić przywileje pracownicze i wysokie wynagrodzenia. Tego nie określa się dekretem... Nie ma drogi na skróty a otwarcie granic i rynków pracy powoduje, że każdy patrząc swojego interesu idzie tam gdzie łatwiej i wygodniej. To oczywiście nie jest nic złego bo ta emigracja suma sumarum wychodzi gospodarce krajowej na korzyść. Przynajmniej chwilowo bo na dłuższą metę trzeba zmierzyć się z problemami demograficznymi.

Na dzień dobry to co trzebaby zrobic to wywalić na pysk połowę urzędników w Polsce bo to skończone nieudaczniki przejadające tylko podatki. Poza tym zrobić wszystko żeby rodzimi przedsiębiorcy mieli łatwiej a nie trudniej niż zagraniczni. Wszystko tak, żeby stopniowo i łagodnie gospodarka przechodziła od sprzedaży siły roboczej do wytrzarzania i eksportowania hi-tech (i nie tylko bo w końcu sporo kasy można zarobić na żywności). To czego brakuje w Polsce to troska o rozwój rodzimej przedsiębiorczości. Reszta sama się załatwi. A za kilkanaście lat będzie zupełnie inaczej. Trzeba też być ostrożnym bo to co w ostanich latach wyprawia Europa to staczanie się po równi pochyłej. Teraz zachód przejada to co wypracowali ich ojcowie i dojdzie do tragedii. Już dawno Włosi Hiszpanie czy Grecy nie wyparcowują takiego dochodu żeby pokryć wszelkie dotychczasowe przywileje i podtrzymać standard życia. My powoli idziemy jeszcze w górę a oni już lecą w dół i za moment spotkamy się w pół drogi.

SWIĘTA PRAWDA!!!tylko do tego nie dojdziemy jeżeli firma bedaca kura znoszaca złote jaja zostanie sprzezdana za bezcen lub umowa sprzredazy zostanie skutecznie utajniona przed narodem

Gdyby Państwo wspomogło FSO może by nie upadli. Teraz dużo producentów upada... :facepalm:. Były pogłoski, że LOT ma trafić w prywatne ręce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz skończyć medycynę i zarabiać te 70 zł.....

pewnie ze moze, kazdy moze sobie zostac lekarzem, architektem czy prawnikiem, wystarczy miec bogatych starych ktorzy beda go utrzymywac do trzydziestki...

Lenistwo i brak chęci do nauki zawsze najwygodniej wytłumaczyć ubogim pochodzeniem.

sraty taty majtki w kraty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz skończyć medycynę i zarabiać te 70 zł.....

pewnie ze moze, kazdy moze sobie zostac lekarzem, architektem czy prawnikiem, wystarczy miec bogatych starych ktorzy beda go utrzymywac do trzydziestki...

Lenistwo i brak chęci do nauki zawsze najwygodniej wytłumaczyć ubogim pochodzeniem.

sraty taty majtki w kraty...

:facepalm:

no to teraz błysnąłeś językoznawstwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Wy nie umiecie normalnie odpowiadać na posty tylko cytujecie całość poprzednika który cytował zacytowany cytat cytatu ??? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Wy nie umiecie normalnie odpowiadać na posty tylko cytujecie całość poprzednika który cytował zacytowany cytat cytatu ??? :facepalm:

to tylko po to zeby bylo wiadomo na czyje brednie sie odpowiada zeby ktos inny nie poczul sie urazony kolego:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że jak odpowiadasz od razu na mój post bezpośrednio pod nim to cytowanie całości nie ma sensu.

Tak jak to właśnie zrobiłeś.:thumbdown:

Modzi powinni się trochę tym zająć bo źle się czyta taki wątek.

Cytat cytatu zacytowanego cytatu.:thumbdown:

Bezsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fido ma rację-cytujcie ostatnie cytaty- czytając na bieżąco -nie ma potrzeby cytowania całej konwersacji z poprzedniej strony:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale teraz kurs na przewóz rzeczy to jakaś kpina ....chodzi o okresowe ( uaktualnienie ) 98% z pytań to pierdolenie o szopenie co nie ma związku z przewozem towarów ....plus jakieś posrane testy na laptopie ( okresówke ) robimy online ..:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem coś na temat prawo jazdy napisać a tu temat o polityce :]

Wysłane z hajźla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skyliner89 - FSO możnabyło dotować w jakiś sposób byle tylko ktoś chciał kontynuować tam produkcję czegokolwiek i zachować miejsca pracy. Bo samo FSO to za przeproszeniem kupa a nie marka i nie przedstawiała nigdy żadnej wartości. To był typowy twór komuszej "nowej świeckiej tradycji". Marka bez pochodzenia, bez tradycji bez jakichkolwiek osiągnięć, klepacze złomu na licencjach przez prawie 50 lat takimi samymi technologiami na tych samych maszynach. Marka powstaje zazwyczaj w głowie jednego człowieka, który ma wizję (ten największe i najbardziej cenione marki a nie koreańskie wytłoczki) i tę wizję realizuje. Stąd marka ma jakiegoś ducha, niesie za sobą jakieś wartości które bliskie były twórcy. Proszę popatrzeć na historię tak wyszydzanej w Polsce (z zawiści) Skody. FSO przy tym to jakaś kpina.

Co do LOT-u, tylko prywatny właściciel, który będzie widział sens ulepszania i rozwoju tej marki ma szansę na postawienie firmy na nogi. Nie zrobi tego żaden partyjny aparatczyk bo co tez mu się stanie jeśłi nie wyjdzie? nic. Poza tym wydaje nie swoje pieniędze na różnego rodzaju "akcje naprawcze" chociaż jego pojęcie o tym może być żadne. Państwowe firmy nigdy nie miały właściciela z prawdziwego zdarzenia, a jeśli dodać do tego polską, kombinatorską i złodziejską naturę to już wszystko jest jasne. LOT-u z resztą tak na prawdę i tak nikt nie chce kupić - bo z tej firmy jako taką wartość ma tylko znaczek a to tez jest treochę wartość sentymentalna, lokalna. Poza tym LOT ma tylko pracowników, nie posiada na własność samolotów, nawet biurowiec LOT nie jest własnością firmy.obsługa naziemna, catering, to wsyzstko nie jest lotowskie. LOT nie ma żadnego majątku, więc co tu sprzedawać? albo inaczej za co miałby niby zapłacić ten inwestor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem coś na temat prawo jazdy napisać a tu temat o polityce :]

Wysłane z hajźla

+1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak więc widać, wykazaliśmy tutaj, że prawo jazdy jest w Polsce tematem jak nabardziej politycznym. I o czym wspominałem na początku, każda okazja jest dobra żeby pomarudzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skyliner89 - FSO możnabyło dotować w jakiś sposób byle tylko ktoś chciał kontynuować tam produkcję czegokolwiek i zachować miejsca pracy. Bo samo FSO to za przeproszeniem kupa a nie marka i nie przedstawiała nigdy żadnej wartości. To był typowy twór komuszej "nowej świeckiej tradycji". Marka bez pochodzenia, bez tradycji bez jakichkolwiek osiągnięć, klepacze złomu na licencjach przez prawie 50 lat takimi samymi technologiami na tych samych maszynach. Marka powstaje zazwyczaj w głowie jednego człowieka, który ma wizję (ten największe i najbardziej cenione marki a nie koreańskie wytłoczki) i tę wizję realizuje. Stąd marka ma jakiegoś ducha, niesie za sobą jakieś wartości które bliskie były twórcy. Proszę popatrzeć na historię tak wyszydzanej w Polsce (z zawiści) Skody. FSO przy tym to jakaś kpina.

Fakt, że praktycznie od początku jechali na licencji innych marek. Głównie Fiata. Zresztą konstrukcja Poloneza w momencie jego debiutu była przestarzała jak na tamte czasy.

Mamy utalentowanych inżynierów, projektantów itp. Jak by było wsparcie ze strony Państwa to może mielibyśmy swoją markę samochodów.

Ile powstało prototypów. Nie zrealizowanych projektów...

Trzeba wziąć pod uwagę, że Skoda jest pod skrzydłami Volkswagena i wiele nowinek technicznych, rozwiązań jest współdzielone przez obie marki, a Dacia jest pod skrzydłami Renault. Także Skoda i Dacia mają łatwiej. Są odpowiednio zarządzane itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz Skoda to VAG, ale wcześniej? już przed wojną robili to co robili. Cały czas tworzyli a muzeum Skody jest pełne śladów czeskiej tradycji motoryzacyjnej. Co mamy w PL? dziarmolenie to tym co to mogliśmy zrobić i jak to wiecznie nam wszystko przeszkadzło... prototypy.... zobacz ile ich skoda zrobiła. Znowu śmiech na sali z tego polskiego gadania...Skoda nawet jeśli obecnie jest tylko brandem w niemieckim koncernie to ma za sobą wielką historię i ten znaczek określany przez niektórych kurą coś za sobią niesie i znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:bla:

Jak to się wszystko ma do końca bezterminowego prawka? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już prawie 7 lat samochodem i to co się dzieje na polskich drogach to szok... :shock3:. Zastanawiam się jak niektórzy kierowcy (nie ważne czy kobieta czy mężczyzna) zdobyli prawo jazdy... Powolna jazda lewym pasem, powolny start z pod świateł... (nie mam na myśli, żeby ruszać z piskami czy coś :decayed:), włączanie kierunkowskazu w ostatniej chwili lub w ogolę i kilka inny grzechów by się jeszcze znalazło. Nie kiedy trzeba myśleć za dwóch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby z wymianą prawka byłby sprawdzający egzamin teoretyczno-praktyczny to odsiew byłby rzędu 85% :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że badania kontrolne mają jak najbardziej sens, patrząc na to jak uparcie niektórzy seniorzy trzymają się kierownicy.

Z tym że prawo jazdy, które jest ważne 15 lat to jakieś chore wypociny.

Ogólnie to moje zdanie na temat prawa do jazdy jest trochę ekstremalne....

Moim zdaniem każdy powinnien mieć naturalne prawo do prowadzenia pojazdu, bez żadnego papierka. Oczywiście kodeks drogowy miałby nadal swoją ważność, z tym że jeżeli ktoś nie chciałby popaść w konflikt z prawem to powinien się tego nauczyć dobrowolnie.

Dodatkowo kładł bym większy nacisk na to że przestrzeń drogowa jest miejscem które dzielimy miedzy sobą i nie ma w niej miejsca na walki o terytorium...

Ograniczenia powinny mieć miejsce tylko gdy kierowca się starzeje i zmienia się szybkość jego reakcji...- powiedzmy tak od wieku 60lat.

Wysłane z mojego LIFETAB_E10316 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, zdanie na ten temat dość ekstremalne :)

Idąc za ciosem przełóżmy to na pilotów samolotów, na maszynistów i kogo tam tylko jeszcze. Lekarze też ? ;) Póki odpowiadamy sami za siebie i mamy wpływ tylko na własne życie i zdrowie to nie ma problemu. Ale wyjeżdzając poza podwórko sytuajca się zmienia. Ten wymóg zdobywania uprawnień w kontekście tego co mówisz stanowi swego radzaju filtr odsiewający i sprawia, że osoby z papierkiem spełniają jakieś minium żeby mieli chociaż szanse poruszać się bezpiecznie po drogach. To też taki trochę element chroniący ludzi przed ich własną głupotą. Bo nie wierzę w odpowiedzialność ludzi i zdobywanie wiedzy i umiejętności na własną rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie wierzę w odpowiedzialność ludzi i zdobywanie wiedzy i umiejętności na własną rękę.

no tu się nie mogę zgodzić do końca:wink: bo to, czy ktoś ma "papier" certyfikat, et cetera wcale nie oznacza, że jest fachowcem w danej dziedzinie, to samo w drugą stronę, wielu jest takich, którzy z różnych przyczyn nie mają udokumentowanych kwalifikacji, a jednak ich wiedza i umiejętności, czasem przewyższają, lub dorównują umiejętności "specjalistów". Odnosi się to w tym przypadku do kierowców, ale w innych dziedzinach życia-po prostu dokument, jako taki, daje możliwość wykonywania jakiegoś zawodu, który jest usztywniony normami i przepisami, zakończony testem o "jakiejś" tolerancji błędu, jedni zdają test bez większych problemów-inni podchodzą to tego wiele razy, zdają, a w ogóle sie do tego nie nadają, z różnych innych przyczyn, nie objętych testem:wink: zgadzam się z tym, że testy muszą być, choćby po to, żeby określić "poziom" wiedzy i umiejętności :wink:

podsumowując- terminowe PJ jak najbardziej, ze względów lekarskich, choćby dlatego, że wzrok u ludzi posiadających jakieś wady-z wiekiem nie polepsza się-jest dobrze, jak pozostaje na tym samym "poziomie", ale w większości przypadków-pogarsza się znacznie w wieku 50+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...