adamss75 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witam. Mam problem z zimnym silnikiem ponieważ bardzo dymi na biało .Silnik z przebiegiem 192 tys. nie bierze ani grama oleju,więc pierścienie odpadają. Turbina nie wyje,ani nie brzęczy....moc jest prawidłowa bo ostro się zbiera,ale gdy dostanie gazu to kopci bardzo mocno na biało. Jeżdże na zmiane trasa-miasto...więcej na zimnym miasto ale czy to może wypuszczać DPF jakieś dziwne dymy? Po rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury kopcenie z rury zanika i jest okey.... Wtryski na kompie pokazały od 65-75% Dwa razy w ciągu 2 miesięcy zapaliła się kontrolka DPF przy jeżdzie miejskiej ale po przegonieniu gaśła i jest okey. Proszę o radę.
briano Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 http://a4-klub.pl/2-0-197/ubywa-plynu-chlodniczego-delikatnie-minimum-kopci-bialo-zimnym-silniku-276250/ poczytaj moze to? moze cos ci podpowie.
adamss75 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 Nie wskazuje na uszczelkę pod głowicą ponieważ płynu chł. nie ubywa.Nie przybywa również oleju na wskażniku .
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 A to na pewno nie jest para wodna , która w obecnych temperaturach się skrapla ?
adamss75 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 Witam.Myśle że nie jest to para wodna-wiem że niska temperatura daje więcej dymu w aucie.Ten dym na zimnym jest przerażliwie śmierdzący,coś jakby palony olej z paliwem.Moje podejżenia to zaczyna się coś z głowicą-uszczelka albo gorzej.Chcę zacząć od tańszych rzeczy za co dziękuję za podpowiedż briano. Pierwsze co zrobie to wyczyścić zawór EGR czego nie robiłem jeszcze ale na forum dużo się dowiedziałem(tylko to mały pewniak bo kopyto jest i zbiera się OK). Drugie to wymiana chłodniczki oleju(chłodnica spalin)tak można rozumieć lub ....z mieszanym uczuciem padnie na likwidacje DPF.Jeżeli w trakcie to nie pomoże to czas pokaże i jak pojeżdżę to padnie na uszczelkę ponieważ dziś uzupełniłem płyn chł. i zaznaczyłem żeby sprawdzić czy ubywa...... Proszę o podpowiedzi ponieważ nie chcę pochopnie rozkręcać silnika i siedzę tu już prawie 24/h na dobę i myślę że diagnostyka postawiona dobrze ale proszę o wsparcie Nie wiem czy się zgadzacie ze mną ale myślę że co do kosztów to chyba dobra strategia i kolejność szukania ,,dziury w całym".
KrzysiekSPI Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Ja bym szukal czegos pod katem nie szczelnosci ze paliwo przedostaje ci sie do oleju a olej do komory spalania dlatego ci poziom oleju nie ubywa.
adamss75 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Może to jakaś podpowiedż: dzisiaj odpaliłem silnik i chodził bez ruszenia na wolnych obrotach około 25 minut -puszczał lekkiego dymka białego ,ale wiadomo że zimno na dworze to sobie kopcił i potem gdy ruszyłem to biała świeca dymna-ulica cała niebiesko biała,kiedy dodawałem więcej gazu dymił coraz bardziej(jedna wielka mgła w lusterku wstecznym).Kiedy wypalił to coś bardzo śmierdzącego to już na rozgrzanym silniku dymił mniej.Jeszcze bardzo ważne co może podpowiedzieć to po odpaleniu na zimnym maxsymalnie na pełnym gazie do dechy na postoju mam 2800 obrotów i nie wchodzi wyżej a po rozgrzanym jest maxymalnie bo przekracza 5000 tys obr. Mam jeszcze jedną uwagę że przybyło oleju 1 cm ponad stan max. a w sierpniu wymieniałem olej i co pamiętam było równo max. Podejrzewam gdy stał na wolnych obrotach to nazbierał się olej w turbinie i kiedy dostał kopa to wypalał wszystko ?? nie wiem to tylko moja sugestia bo zbiera sie normalnie... Proszę fachowców o pomoc bo nie chcę sie ,,nadziać" ponieważ jak zacznę jeżdzić po mechanikach to każdy wymieni coś innego i czasami niepotrzebne koszty:facepalm:
piotrsob1 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Jak oleju masz 1 cm ponad max, to jest go około litra za dużo,czyli 5l Jeżeli wymieniałeś go w sierpniu, to założę się że tak na prawdę w misce olejowej masz mixa, max 3l oleju zmieszanego z 2 l napędu Z ciekawości, ile km przejechałeś od wymiany ? Pierwsze co zrób, to wymień olej, bo coś takiego nie ma właściwości smarujących i ma tendencję do przeciekania przez wszystkie nieszczelności (olej może przedostawać się do cylindrów przez pierścienie na tłokach, do wydechu i części ssącej przez uszczelniacze zaworów i uszczelnienia turbiny). Taka sytuacja powoduje szybkie zapychanie DPF-a, i bardzo częste próby jego wymuszonej regeneracji, co przy jeździe na krótkich odcinkach prowadzi do przedostawania się paliwa do oleju i proces ten się sam coraz bardziej nakręca Jak olej będzie świeży, dopiero napisz jak zachowuje się silnik, wtedy dopiero może coś uda się wydedukować
niestandardowy Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 jak zimny silnik i dymi to szybko nagrzewa Ci sie silnik? przybywanie oleju to przez dpf-a, na bank bo mialem to samo. ja wywalilem dpf ( przy okazji wirus ) , mechanicznie i programowo i od tej pory zero problemow. koszt calej operacji okolo 1500 zł z czego dpf sprzedasz na skup zlomu. jedz do jakiegos a magika co ci dpf sprawdzi. na moje juz umiera ...
adamss75 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2013 Z obrotami jak wyżej pisałem to fałszywy alarm bo w manualu ponoć przy wciśniętym sprzęgle jest tylko obrotów do 3000. Dziś wyjechałem na próbe przegonić rure na autostrade i musiałem jechać awaryjnym pasem bo siwy dym i straszny smród nawet gdy osiągnął temperature. Przy przejechanych 15km po zjezdzie z A4 dymić przestało nawet gdy dałem wielkiego kopa. Przejechałem ok 20-30 km i gdy po 2 godzinach silnik ostygł to płyn chł wskazuje tak samo a olej dalej powyżej max ok 1 cm na wskażniku na kulce. Tak jak piszesz piotrsob podejżewam teraz paliwo w oleju lub najgorsze głowica po temperaturze szczeliny zamyka. Zobaczymy....jutro jade na spr.szczelności głowicy.
niestandardowy Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Niech ci od razu stan dpfa sprawdza ja bym sie kierowal w ta strone...
adamss75 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 WITAM. Problem niby stoi w miejscu ponieważ kiedy to sie stało zaczęły sie Swięta i Nowy Roczek już mamy za sobą a moje Audi stoi nadal w warsztacie sprawdzonym....i szukają przyczyny.Na szczelność głowicy wyszło OKey,na sprawność turbiny OKey,wyczyszczony został EGR,ponoć odma zawalona była i jest wyczyszczona lub sugeruje wymiane pokrywy zaworów z odmą na nową.Jest diagnoza że DPF nie jest taki zły i mój mechanik nie chce narażać mnie na koszty likwidacji bo powiedział że przepustowość DPFa jest OKey.,Wpadło na sprawdzenie wtryskiwaczy i komp wskazuje na wolnych 75% do 80% skuteczności ale ponoć lały podczas jazdy bo powiedział że komputer pokazał mu to na podłączonym podczas jazdy i wymieniliśmy narazie uszczelniacze no a jak to nie pomoże to pompowtryskiwacze do wymiany i koszt . Proszę o poradę. ---------- Post dopisany 17-03-2014 at 23:37 ---------- Poprzedni post napisany 01-01-2014 at 22:51 ---------- Fatalny FINISCH . Po demontażu głowicy jest przyczyna dymienia: pęknięty tłok(bardzo mała rysa) - powód pęknięcia to wina wtrysku który lał podczas jazdy. Wymiana tłoka,2 pompowtryskiwaczy i dodatkowy koszt to wymiana kieliszków popychaczy oraz wałek rozrządu do wymiany bo krzywki wyjechane. Wiadomo że uszczelka pod głowicą i olej nowy.... Wszystko naprawiłem i cały szajs sprzedałem-Nie jestem już posiadaczem Audika i zapominam o tej marce na zawsze. Wybiłem sobie z głowy szajs spod szyldu Audi i VW.Mocne słowa ale niestety opinię mam już wyrobioną .
SotoM Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 no niestety bywają egzemplarze pechowe... co byś nie kupił to auta maja wady... ale to juz sie przekonasz na innej marce...
pitszum Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Miałem ten problem. Sprawa opiera się oczywiście na jakiejś pier**lę jak zwykłe. Tu chodzi o odpowietrzenie silnika. W deklu zaworów są jakieś (zjebane) zaworki które się zapychają. Ja zmieniłem dekiel na zaworach na taki z Passata z takim silnikiem tzw 2.0 TDI 140km który wygląda na mniej skaplikowany od środka a jest oczywiście tali sam jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny (pasuje) bo taki akurat szczęśliwie miałem. Kopcenie znikło podczas nagrzewania. Zero problemu. Cieszę się jazdą. Nie wiem czy psikanie i wszelkie czyszczenie źle dzialajacych zaworków w deklu coś by dało, używane mogą byś w nie leprzym stanie a nowe to wiadomo - worek kasy.ialem też przechery z turbo jak by kogoś interesowalo, to pisać ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się