Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tiptronic ślizga na 2 i 3 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cały temat dotyczy bardziej skrzyni 5hp19 , w 6hp lockup może być już spięty od 1 biegu 

Opublikowano
10 godzin temu, gordo napisał:

u kolegi w bmw E60 z tiptronic 6HP19 takie zjawisko nie występuje jak lockup

To niestety skrzynia do naprawy jak nie zapina się lock up.

Opublikowano
1 godzinę temu, pelonek1 napisał:

To niestety skrzynia do naprawy jak nie zapina się lock up.

tak, jasne ;)
Sprawna skrzynia do naprawy.
Jak pisałem wyżej: podaj wiarygodne źródło, że właśnie tak ma być, a nie opinie internetowych znawców.

Opublikowano
31 minut temu, gordo napisał:

tak, jasne ;)
Sprawna skrzynia do naprawy.
Jak pisałem wyżej: podaj wiarygodne źródło, że właśnie tak ma być, a nie opinie internetowych znawców.

Jak nie zapina lock up to nie może być sprawna niestety i nie potrzeba tu opinii "internetowych znawców" jak ma to działać poprawnie. Żeby to sprawdzić nie potrzeba tu akurat specjalnej wiedzy. Sam mam w jednym aucie 6HP19A i u mnie lock up zapina się - pewnie wg. Ciebie skrzynię mam niesprawną bo skoro u Twojego kolegi BMW nie zapina to piszesz że jest sprawna :wink:.

Opublikowano
2 minuty temu, pelonek1 napisał:

Jak nie zapina lock up to nie może być sprawna niestety i nie potrzeba tu opinii "internetowych znawców" jak ma to działać poprawnie. Żeby to sprawdzić nie potrzeba tu akurat specjalnej wiedzy. Sam mam w jednym aucie 6HP19A i u mnie lock up zapina się - pewnie wg. Ciebie skrzynię mam niesprawną bo skoro u Twojego kolegi BMW nie zapina to piszesz że jest sprawna :wink:.

Ok w takim razie nagraj filmik i pokaż na czym polega ten lockup skoro nie chcesz podać wiarygodnego źródła, że tak ma właśnie być.
U mnie w aucie też 3 bieg wchodzi jak by 2 razy tzn. zapnie 3 bieg, następnie obroty trochę spadają i znowu się podnoszą cały czas na 3 biegu i właśnie wtedy jest wrażenie że się ślizga lub 3 zapina się dwa razy. Uważam, że to nie jest normalne i tak być nie powinno. Nigdzie nie znalazłem wiarygodnych informacji na ten temat (np. na stronie ZF o niczym takim nie napisali), wszystkie opinie jakie przeczytałem to właśnie internetowi znawcy którzy twierdzą, że tak ma być.
Przejrzałem też różne filmiki na youtube i u nikogo nie zauważyłem tego sławnego lockupu - z pewnością napiszesz, że mają też skrzynię do naprawy ;)

Opublikowano
1 minutę temu, gordo napisał:

U mnie w aucie też 3 bieg wchodzi jak by 2 razy tzn. zapnie 3 bieg, następnie obroty trochę spadają i znowu się podnoszą cały czas na 3 biegu i właśnie wtedy jest wrażenie że się ślizga lub 3 zapina się dwa razy.

Mam tak samo i jest to normalne zjawisko przy skrzyni tiptronic. Zauważysz to tylko jak delikatnie wciskasz gaz, przy bucie w podłogę tego nie zauważysz nawet. Zauważysz za to że lock up jest zapięty jak będziesz jechał np na 4 biegu, puścisz gaz i obroty nie będą spadać gwałtownie tylko będzie się zachowywał tak jak byś hamował silnikiem w skrzyni manualnej, przy nie zapiętym lock upie obroty spadną do obrotów na biegu jałowym w takiej sytuacji.

2 minuty temu, gordo napisał:

Uważam, że to nie jest normalne i tak być nie powinno.

Tak być powinno.

5 minut temu, gordo napisał:

Ok w takim razie nagraj filmik i pokaż na czym polega ten lockup skoro nie chcesz podać wiarygodnego źródła, że tak ma właśnie być.

Filmiku Ci nie nagram bo auto zimuje w garażu obecnie :)

Opublikowano
25 minut temu, gordo napisał:

Nigdzie nie znalazłem wiarygodnych informacji na ten temat (np. na stronie ZF o niczym takim nie napisali)

Tu masz trochę na ten temat, jednak za dużo tam nie piszą jak to ma działać tylko że coś takiego istnieje.

 

Opublikowano

Zawsze możesz podjechać do tunera, aby zmodyfikował program skrzyni.

 

Opublikowano
4 godziny temu, pelonek1 napisał:

Tak być powinno.

 

Na filmiku Audi A4 B7. Nie widać, żadnego lockupa na 3 biegu. Wszystko idzie płynnie.

 

Opublikowano
7 minut temu, gordo napisał:

Na filmiku Audi A4 B7. Nie widać, żadnego lockupa na 3 biegu. Wszystko idzie płynnie.

 

Czytasz wszystko co Ci pisałem np:

4 godziny temu, pelonek1 napisał:

Zauważysz to tylko jak delikatnie wciskasz gaz, przy bucie w podłogę tego nie zauważysz nawet.

 

4 godziny temu, pelonek1 napisał:

Zauważysz za to że lock up jest zapięty jak będziesz jechał np na 4 biegu, puścisz gaz i obroty nie będą spadać gwałtownie tylko będzie się zachowywał tak jak byś hamował silnikiem w skrzyni manualnej, przy nie zapiętym lock upie obroty spadną do obrotów na biegu jałowym w takiej sytuacji.

Czy gość jedzie delikatnie, czy z butem w podłodze?

Czy jak puścił gaz to miał obroty biegu jałowego czy miał zapięty lock up i obroty spadały wraz ze zmniejszaniem prędkości?

Szczerze to już nie chce mi się tłumaczyć że tak ma być jak u Ciebie. Jak sądzisz, że masz niesprawną skrzynię a kolega z BMW ma sprawną to jedź naprawiać swoją sprawną :wink:

Opublikowano

Zobacz tutaj, nie ma delikatnej jazdy a widać na 2 biegu, że przez chwilę obroty spadły a bieg się nie zmienił - zapiął się wtedy lock-up.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@gordo

 

Nagrałem Ci dzisiaj dwa filmiki jak to jest u mnie. Na drugim filmiku widać że na dwójce lock-up nie jest zapięty, natomiast już na trzecim biegu jest. Na pierwszym filmiku widać że takie zjawisko jak zapinanie lock-up jest tylko na trzecim biegu, na innych nie występuje, chociaż na zimnym oleju zapiął się dopiero na piątym. Na Twoim filmiku widać że zapina się na drugim, tylko Twoja skrzynia to pewnie 5HP u mnie jest 6HP.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki.
Skrzynię mam 6HP19.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...