Awra Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Mój ojciec kupił sobie ostatnio outlandera z silnikiem 2.0 TDI BSY, auto dość świeże bo to chyba 2009 rok i nalotu ma koło 100tys. No i po jakimś czasie zaczęły się odgłosy jak na filmie, dokładniej grzechotanie. Ten dźwięk występuje tylko jak do ruszania używa się sprzęgła, czyli wrzucam 1 i puszczam sprzęgło, im gwałtowniej puszczam tym głośniej grzechocze... jak ruszam z gazem to nie grzechocze i dzieje się tak tylko na zimnym silniku, albo jak auto kilka godzin postoi. Wiem że to Mitsubishi ale silnik 2.0 TDI i może ktoś się z czymś takim spotkał? Najwyraźniej to słychać około 30 sek nagrania
piotrsob1 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Chyba dwumas klekocze :whistling:ale pewny na odległość nie jestem
piogorski Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Ja miałem podobne objawy w b7 2005 tylko tam była pompa oleju na wałkach wyrównawczych do wymiany, ale i na biegu jałowym było słychać takie stukanie jak i przy ruszaniu bez gazu. Nie wiem jaka pompę u siebie masz, wałki czy już na łańcuch. Albo może to być dwumasa, sprawdz jak gasisz samochód jeśli zatrzesie karoserią to znak -dwumasa jesli dwumas jest ok to silnk miękko zgasnie
Awra Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2014 Nie odpisywałem bo musiałem poczekać aż auto ostygnie. Przed chwilą byłem w garażu - zimny silnik - odpalam i wciskam sprzęgło, i podkreślam na zimnym silniku jak auto pochodziło z 30 sek, falują obroty wciskam i obroty spadają i podnoszą się (zwracam na to uwagę bo w audi tak nie mam). Czy gaśnie miękko czy nie to pojęcie względne, gaśnie tak samo z wciśniętym sprzęgłem i odpuszczonym. Mogę jakoś sprawdzić czy to dwumas czy nie? ---------- Post dopisany at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany at 19:57 ---------- No i pytanie jeszcze jedno... jak to dwumas to stukanie może być zależne od temp. silnika? Jak się zagrzeje to nie stuka nic
SotoM Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 pojedź tym autem do warsztatu na sprawdzenie albo weź kogoś niech ci ten dźwięk wywołuje a ty jesli masz pojęcia choć ciut i mniej więcej wiesz o co chodzi to szukaj skąd ten dźwięk się wydobywa.... czy przy silniku ,czy skrzynia biegów czy, drżący układ wydechowy... bo to jest w tym momencie zgaduj zgadula... np dla mnie ten dźwięk jest jak zablokowany byłby napinacz paska klinowego... na dwumas mi to nie wyglada - 2umas jak sie rozypuje to nie zaleznie od temp bedzie hałasował/drgał itp...
Awra Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2014 Auto było na przeglądzie jak ten dźwięk już był. Jakąś tam rolkę napinacza wymieniali do tego olej i filtry - jak zwykle. No i zwrócił im uwagę na ten dźwięk, jak odbierał auto to powiedzieli że muszą się temu przyjrzeć bo narazie nic nie wymyślili... no a że ja zaufanie do mechaników trochę straciłem a nabrałem chęci do siedzenia w garażu to kombinuję sam. Jutro wjadę na kanał i popatrzymy skąd ten dźwięk.
H4mm3R Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Dwumas sprawdzasz tak > prędkość ok 70km, wrzucasz najwyższy bieg i pedał gazu do podłogi, wtedy go słychać i w aucie czuć mocne wibracje. Kolega pisał o wałkach wyrównoważających, w tym silników również jest ten wynalazek ale to raczej nie to hałasuje.
Marynarz____ Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Ja miałem podobne objawy w b7 2005 tylko tam była pompa oleju na wałkach wyrównawczych do wymiany, ale i na biegu jałowym było słychać takie stukanie jak i przy ruszaniu bez gazu. Nie wiem jaka pompę u siebie masz, wałki czy już na łańcuch.Albo może to być dwumasa, sprawdz jak gasisz samochód jeśli zatrzesie karoserią to znak -dwumasa jesli dwumas jest ok to silnk miękko zgasnie oprócz kilku to wszystkie pompy w 2.0 TDI mają wałki i różnią się napędem- łańcuch lub na zębatki. Głupoty piszesz- niekoniecznie jak trzęsie karoserią przy gaszeniu to od razu dwumasa... nie wprowadzaj kolegi w błąd:doh: ---------- Post dopisany at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany at 14:23 ---------- mi np taki odgłos wydawała przy ruszaniu luźna osłona wydechu w okolicach skrzyni- wystarczyło dokręcić jedną śrubkę i po kłopocie. Ale też stawiam na kończący się dwumas
Awra Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2014 No dobrze, ja niestety nie wjadę autem do garażu bo na kanale stoi rozebrana koparka ale może mi ktoś wyjaśnić czemu nie grzechocze jak auto się zagrzeje? No bo mówię jak się zagrzeje to nie grzechocze jaki to ma związek z kołem dwumasowym No już pomijam osłony i inne na które nie ma wpływu temperatura silnika. Postaram się jak najszybciej sprawdzić skąd dobiegają te stuki, jak narazie to dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi
Gonzo 144 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Witam Mam taki sam problem spalania stukowego w zimnym silniku BSY (VW) Mitsubishi Outlander . Ciekawy jestem czy poradziliście sobie z tym problemem?.Moim zdanie jest to zbyt wczesny kąt zapłonu , może jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu?
Awra Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2015 Ojciec już dawno oddał do majstra który stwierdził, że to pompowtryskiwacz i wymiana ppd nie pomogła, ogólnie z tym jeździ i nic się nie dzieje. Podobno jakiś znajomy jego kolegi też to ma a dziś na parkingu pod marketem taki zbieg okoliczności był że akurat ruszał taki outlander i też słyszałem że grzechocze nie wiem czy auto mojego ojca miało sprawdzany kąt zapłonu. Wiem tylko że dalej grzechocze i się nie zepsuło ale to trzecie auto w domu więc jeździ też bardzo rzadko. Daj proszę znać jak coś ustalisz.
JANDAR Opublikowano 21 Listopada 2015 Opublikowano 21 Listopada 2015 witam mam ten sam problem czy cos się wyjaśniło z dziwnym trzaskaniem ??? pozdrawiam
ChilliPalmer Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 Jak dla mnie to na 90% dwumasa. Może nawet nie powodować drgań. Ale ten dźwięk jest bardzo charakterystyczny.
JANDAR Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 Byłem u znajomego mechanika i stwierdził ze to spalanie stukowe przy niskich obrotach zapytałem go czemu tylko na zimnym silniku , powiedział ze później poprawiają się warunki spalania , w przyszłym tygodniu zdejmie pasek i sprawdzi , czujnik położenia wałka rozrządu bo to tez może być tego przyczyna ,pozdrawiam
Dariusz Bielecki Opublikowano 21 Lipca 2016 Opublikowano 21 Lipca 2016 Byłem u znajomego mechanika i stwierdził ze to spalanie stukowe przy niskich obrotach zapytałem go czemu tylko na zimnym silniku , powiedział ze później poprawiają się warunki spalania , w przyszłym tygodniu zdejmie pasek i sprawdzi , czujnik położenia wałka rozrządu bo to tez może być tego przyczyna ,pozdrawiam mam taki sam problem, czy kolega znalazł już rozwiązanie?
JANDAR Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 witam problem rozwiązany i tak naprawdę błachy . po prostu ten typ tak ma !!! ludzie wymieniali wtryski dwumasy i paski rolki rozrząd . A tam po prostu jest układ wtryskowy z mitsubishi a nie z vw inna mapa inny moment obr i ten silnik jeśli nie ma dobrych warunków spalania mieszanki (a jak jest zimny to niema ) to jeśli obroty schodzą poniżej 600 obr to dawka paliwa nie jest dobrze spalana i dlatego takie odgłosy . Jak silnik się troszkę rozgrzeje problem znika i nawet gdyby się chciało to nie zastuka . Kolega kupił outlandera 2010 rok aso 98000 przebieg i identyczne obiawy . Wiec jak auto jest zimne dawac troszkę gazu przy ruszaniu i po problemie pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się