ganjaq Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Tyle żyje że wiem iż oxygen sensor to lambda a za odczyt poziomu tlenu w mieszance odpowiedzialna jest pierwsza sonda. Mi na kanale engine 01 meas blocks 08 na kanale 001 w trzeciej grupie na biegu jałowym pokazuje 25 a zakres to od -10 do +10, na kanale 002 w drugiej grupie 19% a w czwartej 2,85 g/s. Jakiej bym przepływki nie włożył (wartości na kanale 002 zmieniają się adykwatnie do stanu przepływomierza i jego typu bo mam różne, nawet od diesli) to mam wciąż fuel system to lean a nieszczelności nie mam, chociaż tego to do końca nie wiem i wole nie pisać że mam szczelne wszystko bo mi napiszecie że wtryski mi padły albo gaz do strojenia. Jeżdże na ubogo i tylko czekać aż mi gniazda zaworów wypali. Przepływka czy nieszczelność czy co bo zaraz siekiere wbije w maske. Co radzicie? Dodam jeszcze że jeździłem z odpiętą przepływką jakiś czas i mi wskoczył błąd którego nigdy na oczy nie widziałem 18011
Łukasz13 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 I co na lpg i na pb tak samo idzie cały czas na plus? ten bład to jakby ktos w ecu grzebał albo się cos dzieje innego z komputerem, ale jeśli tylko jednorazowo wyskoczył to chyba nie ma o czym mówić.
gregor10 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 a pomyślał ktos ze sonda mogła się skończyć
ganjaq Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2014 pomyślał tylko niby dlaczego skoro auto potrafi powiedzieć o wszystkim nie mówi nic o sondzie, żadnej wzmianki, tylko jakieś podchody
gregor10 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 ster w ANB nalezy do tych polmozgich
ganjaq Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2014 Da coś jak sprawdze stan sondy vagiem? Naprawde wydaje mi sie że gdyby było z nią nie tak to coś by powiedziała, chyba że mówi dopiero wtedy kiedy całkiem pada. Kiedyś przyglądałem się oscylacji napięcia na kanale 033 i coś cienko oscylowała, raczej trzymała się bliżej dolnej granicy oscylacji jak górnej. Jak jeździłem bez podpiętej przepływki to palił mało benzyny, byłoby tak że gdyby sonda była padnięta palił by więcej? Mocy brak to już standard, mam dwie dv jak zakładam jedną z nich to za każdym razem słysze delikatne buczenie przy jeździe z równym gazem ale ta jak i ta druga na której nic nie buczy nie powoduje zmiany korekty. Dodam że oxygen +25 jest na jałowym jak dodam gazu to zbliża się do 0 jak obroty spadają to wchodzi na +25. Mam teraz przepływkę z wkładem:
gregor10 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 niezle masz nomotane tam u siebie. skasuj bledy i zrob loga 002+033 na PB , a potem na LPG jesli masz 002+033. daj na forum. Powiem ci czy masz sonde walnieta czy nie. mozliwe ze trzeba bedzie do kompletu sprawdzic cisnienie paliwa na listwie.
ganjaq Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2014 A jak powiem że wkład jest od diesla to ... z tym że mam jeden F 00C 2G2 040 od przepływomierza 0-280-218-032 i na nim mocy nie przybywa, to jest ten mój pierwszy który troche zaniżał, na nim też mam mieszankę ubogą, później miałem jeszcze jeden F 00C 2G2 040 ale załatwiłem go czyszcząc go i teraz pokazuje 0,01 g/s a wiesz na pewno co to znaczy, jak dodaje gazu to mi auto gaśnie. Wąż dolot raczej szczelny, cały na długości od filtra po turbo aż do dv. W tym wężu nie ma ciśnienia jako tako bo turbo zasysa przez niego powietrze. Nieszczelność czyli lewe powietrze a w tym przypadku ubogo to za dużo powietrza, gdyby była dziura na tym odcinku to byłoby go mniej czy byłoby go więcej ale ciśnienie byłoby mniejsze? Czy nieszczelność powoduje utrate ciśnienia i wzrost ilości powietrza za razem? Bo jak ciśnienie jest ok to i nieszczelności nie powinno być a wtedy skąd te korekty? Zostaje przepływka choć to naprawde dziwne że na każdej mam na + (choć nie każda od ANB) albo dawka paliwa za mała albo sonda? Czyli teoretycznie tylko te trzy warianty?
Marc!n Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Sprawdź dobrze ten dolot, jak jest nieszczelność to silnik dostaje więcej powietrza niż zmierzy przepływka.. Sprawdź ciśnienie paliwa, podmień wtryski, może któryś niedomaga. Wymień wężyki od podciśnień, nie ma dużo roboty, majątku też nie kosztują a przynajmniej tego będziesz pewien. Rób logi to wyjdzie czy sonda się do czegoś nadaje (ale jak błędami nigdy nie rzucała to powinna być ok) No a przede wszystkim zainwestuj w odpowiednią przepływkę.. może reszta działań okaże się zbędna.
ganjaq Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2014 Logi 002 033 115 PB 002 033 115 LPG
Łukasz13 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Na pb żekłbym że jest bardzo dobrze, nie wiem co tam za problem jest sonda pracuje i pokazuje tak jak powinna, za to na gazie to już inna bajka bo za ubogo jest w całym zakresie.
koziol1172 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 bieda na lpg faktycznie przydałoby się porządne strojenie na korekty a pętlenie z szerokopasmówką... napisz jaki masz reduktor wtryski i elektronike
Łukasz13 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Moze graty słabe, bez szerokopasmowki tez sie da ustawic zeby nie bylo ubogo. Wysłane za pomoca sputnika.
ganjaq Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2014 A nie jest tak przypadkiem że żeby od razu po wykasowaniu błędów się wystroiło to trzeba kilka kilometrów zrobić? Chodzi mi o to że PB było robione od razu a LPG po 4 km jazdy więc może na PB też wyszło by źle gdybym zrobił po dłuższym czasie od wykasowania. widze ubogo w ruchach napięcia sondy gdzie jest źle więc jestem o ten szczegół mądrzejszy za co dziękuje. Później napisze jaką mam elektronike itd. na razie co moge powiedzieć to to że mam instalacje BRC. Co znaczy strojenie na AFR i strojenie na korekty a pętlenie z szerokopasmówką i czy ktoś zauważył że DV po odjęciu nogi z gazu podbiło o 0,2 bara (mam prosto z dv do ssącego z pominięciem n245 bo czasem pojawiały mi się błędy z wtórnym powietrzem i chciałem wyeliminować potencjalną nieszczelność) cały czas jeżdże na wkładzie f 00c 2g2 055 od diesla ---------- Post dopisany at 20:57 ---------- Poprzedni post napisany at 20:28 ---------- Już wiem co to AFR nie wiem tylko kto jest mi to w stanie ustawić, napewno wpierw przepływke ogarne
Łukasz13 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Dokladnie ktos juz to przerabial na innym forum niby wskazuje podobnie ale to jednak nie to samo, takze powrot do wlasciwej przeplywki wskazany Wysłane za pomoca sputnika.
gregor10 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Powtórze się -Przeplywka musi byc do ANB.
koziol1172 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 a na strojenie lpg to napisz skąd jesteś, prościej to na lpg-forum zarejestrować się wypełnić profil i napisać w odpowiednim miejscu zlecę strojenie a ludzie podrzucą namiar na fachowca jak najbliżej Ciebie. "szerokopasmówka"to Szerokopasmowa sonda lambda do precyzyjnego pomiaru AFR air to fuel ratio a strojenie na korekty to najlepszy sposób na dostrojenie lpg w CL (close loop) zamkniętej pętli.... Tylko najpierw ogarnij w 100% auto na PB potem strojenie lpg ---------- Post dopisany at 23:33 ---------- Poprzedni post napisany at 23:27 ---------- Moze graty słabe, bez szerokopasmowki tez sie da ustawic zeby nie bylo ubogo. Wysłane za pomoca sputnika. Owszem te nowsze które mają szerokopasmową w sobie to wystarczy po samych korektach;) A tak na poważnie to bez AFR można ustawić że niby ubogo może i nie będzie ale tak czy siak to dobrze nie będzie
gregor10 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Bez szerokopasmowego AFR nie da sie tego ustawic dobrze. Wystarczy zapiac AFRke i wychodzi jak kiepsko jest zestrojone. Zawsze bedzie za bogato i cenne lpg bedzie sie marnowac, albo za ubogo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się