Burawski Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Witam, niedawno zakupiłem swoje B5 1.9 tdi 110KM 1996 i szwankuje tam zawór N75, przynajmniej mam taką nadzieję, że to on, ale chcę zacząć od wymiany przewodów podciśnienia. Ponadto mam jakąś wiszącą wtyczkę oraz (calkiem w innym miejscu) miejsce na wpięcie wtyczki i chciałbym sie zapytac czy moze ktoś wie co z tym zrobić. A zatem: 1. Jakie mają byc rozmiary przewodów na zdjeciach poniżej (tzn. średnica), bo nigdzie nie mogę znaleźć info do tego na forum? 2. Wisząca wtyczka za zbiornikiem wyrównawczym chłodziwa - nie wiem od czego ta wtyczka i pod co ją podpiąć... Moze jakieś sugestie? 3. No i na koniec miejsce gdzie mogę "coś" wpiąć, lecz nie ma tam żadnej wtyczki...? Z góry dziekuję za pomoc
pj_pe_jot Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Wężyki średnica wewnętrzna 3.2mm Ta kostka na zdjęciu na być na 100% ma być wpięta do czujnika poziomu płyny chłodniczego. Czujnik znajduje się pod spodem zbiorniczka wyrównawczego. Zbiorniczki mają 2 typy czujników i są niezamienne. Może ktoś wymienił zbiorniczek na płyn i ma inna krostę i nie wpiął jej. Jęśli okaże się, że w zbiorniczku masz inny czujnik nie pasujący na ten kabelek to musisz wymienić cały zbiorniczek na taki jaki masz kabelek. Czujnika się nie wymieni, bo jest zalany ze zbiorniczkiem i w chwili obecnej nie będziesz miał info jak pęknie ci wąż od wody i płyn Ci wyleci. Coś tak dziwnie na zdjęciu wygląda twój zbiorniczek Jest tam może płyn chłodniczy?? No chyba że masz wodę wlaną a zima się zbliża. Co do ostatniego zdjęcia, to jest to czujnik powietrza doładowania. Szukaj kostki blisko tego czujnika. Jeśli szukasz przyczyny złego chodzenia auta i zaczynasz od zaworka N75, to ja bym polecił profilaktycznie wymienić wężyki na nowe. ale przyczyny szukał bym w tym czujniku co nie masz kostki, a jak będzie odpięta to auto nie będzie chodzić idealnie. Napisz jakie masz objawy w aucie??
Gasparro Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Mi auto ostatnio muła złapało ale po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko w normie, podejrzewam właśnie N75 albo któryś z wężyków jest pęknięty.
pj_pe_jot Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 bardziej stawiam na zapieczone kierownice w turbo. Turbo do czyszczenia.
Burawski Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2014 Ja mam dokładnie tak jak kolega Gasparro - po przekroczeniu 2 - 2,5 tys. obrotow siada turbina. Po ponownym odpaleniu auta jest ok (chyba ze ponownie przekrocze 2 - 2,5 tys. obrotow). Poza tym mam poprzecierane weze od N-75. Co do wtyczki pod ten czujnik doładowania to tam naprawde nie mam zadnej wtyczki... Nawet przewodow z urwana wtyczka nie widze... :/
samekgsx550 Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Zdejmij wężyk z gruszki turbiny. Jeśli zasysa powietrze to na 99% N75 masz dobry. Jeśli dalej będziesz miał wątpliwość to podmień zawory N75 z N18. Znajduję się on pod rurą, obok tego czujnika gdzie nie masz podpiętej kostki. Ja bym obstawiał kierownice. Zdejmij wężyk z gruszki. Weź płaski klucz 12-13, podłuż pod cięgno gruszki i ruszaj góra dół. A ze 300 razy. Podepnij wężyk na gruszkę i się przejedź. Jeśli zauważysz poprawę to masz odpowiedź. Turbo na stół i kierownice do czyszczenia. Nie wymieniaj pochopnie N75 bo to b. rzadko siada. Daj znać na PW jak się sprawa potoczyła.
dziadekM Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 U ojca też coś AVG się zamulił. Jak by był 1,9 wolnossący. Wogóle sztanga nie chodziła, ssania na wężyku brak. Zdjąłem wężyk i zwyczajnie dmuchnąłem. Okazało się że puścił przewód zasilający N75. Po złączeniu jak ręką odjął. Czyli podstawa to szczelny układ.
solpeusz Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Na vagu nic nie wyskakuje? Nr. 3 wygląda mi na niepodpięty czujnik ciśnienia w dolocie, spadek mocy może być przez niego spowodowany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się