Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie grupy logujemy w 1.8t AJL ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Potrzebuję zlogować A4 B5 1.8t AJL. Jak wiadomo AJL jest na "starej" elektronice więc grupy są zupełnie inne niż w nowszych 1.8t.

Jakie grupy logujemy w AJL-u, i co dana grupa zawiera ?

Wbrew pozorom nie mogę nigdzie znaleźć jednoznacznych i prawidłowych informacji na ten temat.

W moim VAG-u nie ma też pliku label do tego silnika więc grupy mam nie opisane.

W Polskim VAG-u niby wyświetlają się informacje o zawartości danej grupy ale grupy te są zupełnie inne niż w VAG-u.

Taka informacja na pewno przydałaby się nie tylko mnie.

Opublikowano

Najważniejsze to:

002 czas wtrysku, masa powietrza (przepływomierz).

007 sonda lambda korekta i napięcie.

008 korekty sondy długie.

013 spalanie stukowe.

025 wysterowanie N75.

Opublikowano

002+007 i 013+025 na pocztek wystraczy po koleji czasy wtryskow maf, sonda zaplony i n75

Wysłane za pomoca sputnika.

Opublikowano

bloki 2 , 7 , 13 , 25

Opublikowano

Dziękuję Panowie.

Oczywiście to wszystko cenne informacje ale np. co jest w grupach 004, 005, 006 bo też jest tam kilka okienek z napisem "lambda" a wartości wyświetlane są inne niż w grupie 007.

Myślę, że warto by było wspólnymi siłami dojść do tego co jest w danej grupie bo w sieci jest mało informacji na temat "starych" sterowników.

A może ktoś ma lub wie gdzie można znaleźć plik label do tego sterownika. Mam VAG-a 311.2 i nie ma w nim tego pliku. Czy w nowszych wersjach VAG-a jest ?

Opublikowano

Przeciez 3 osoby Ci napisaly co logowac i co gdzie jest wiec? przeciez rownie dobrze mozesz jezdzic pol dnia i logowac wszystkie bloki po koleji

Wysłane za pomoca sputnika.

Opublikowano

Owszem, mogę logować wszystkie grupy ale później muszę wiedzieć co które dane znaczą. Inaczej dane są bezużyteczne.

Opublikowano

Do czego chcesz użyć tych danych ?

Opublikowano

Mam drobny problem. Bardzo niejednoznaczny i próbuję go rozwiązać.

Poza tym po prostu pytam o to, bo może mi się to przydać w przyszłości. Mam ten samochód od kilku miesięcy, wcześniej nie miałem do czynienia z diagnostyką VAG więc próbuję się jak najwięcej dowiedzieć. Szukałem dużo w sieci, dużo znalazłem ale najwięcej informacji jest do nowszych 1.8t. Do 1.8t na "starej" elektronice jest mało informacji.

W innych samochodach z jakimi miałem do czynienia wszystkie dane jakie przetwarza program diagnostyczny były jasno opisane, w Audi i podobnych jest inaczej więc chcę się dowiedzieć co poszczególne cyferki oznaczają.

Opublikowano
Mam drobny problem. Bardzo niejednoznaczny i próbuję go rozwiązać.

mhm

Opublikowano

Sorry. Nie zrozumiałem, że pytasz o konkretny problem.

Chcę logować z powodu "przymulenia auta". Tzn. czasami idzie bardzo dobrze, czasami jest przymulony, a czasami do około 4500 obr/min idzie ok a później słabnie.

Co sprawdziłem / wymieniłem: przepływka wyczyszczona - bez zmian, DV sprawdzony ciśnieniowo - ok, szczelność dolotu sprawdzona - ok, N75 wymieniony na nowy z ASO - bez zmian, czujnik temp. pokazuje prawidłowe wartości, klapka WG jest na swoim miejscu, katalizator drożny, świece nowe, lambda nowa z ASO - bez zmian.

Poza tym czasami wyskoczy mi błąd 0561 "regulacja składu mieszanki, zakres przekroczony".

Nie jest to tak, że całkiem nie jedzie. Na oko jak jest "przymulony" to może mieć tak w okolicach 150 koni.

Opublikowano

Zdejmij przewod od N75 do aktuatora i sie przejedz

Mozesz miec zapchanego kata choc to mało prawdopodobne

Opublikowano

Katalizator nie jest zapchany.

Usterka pojawiła się z dnia na dzień, poza tym nie ma żadnych innych problemów ani błędów.

Opublikowano

Nomt najlatwiej bedzie ja zaczniesz od zlogowania tych podanych blokow.

Wysłane za pomoca sputnika.

Opublikowano

Zrob kompletne logi ww. bloków pomiarowych, od 1000rpm do końca limitera.

Opublikowano

Zrobiłem logi.

Log (6 - 002,013) Nie za dużo stuków ? Może dlatego, że paliwo Pb95 ?

Log (7 - 007,008)

Log (8 - 002,025,002,025) Ten log jest podwójny. Pierwszy log - od razu gaz do dechy. Drugi log - najpierw około 3/4 gazu później pełny.

Zrobiłem tak bo jeśli się nie wciska od razu pełnego gazu to auto idzie tak jak powinno czyli lepiej.

Mam wrażenie, że jeśli poniżej 2000 obr wciśnie się pełny gaz to wypadają zapłony dopóki nie osiągnie około 3000 obr/min.

W momencie "przymulenia" 2000 - 3000 obr/min przy pełnym gazie jest mocno słyszalne turbo. Jeśli zaczynam przyspieszać od około 3000 obr to turbiny wogóle nie słychać a auto idzie tak jak powinno.

Log (9 - 002,025) Standardowy log przy pełnym gazie.

Opublikowano

Czas wtrysku to masz za długi bo pod koniec pętlić zaczyna.

N75 masz założony dobrze? WG jest na pewno? Sprawdź czy przy sterowaniu turbiną nie ma nieszczelności i samą gruszkę.

Opublikowano

Tak wszystko jest dobrze złożone i szczelne. Nieszczelności w dolocie brak, sprawdzałem przy 1 bar i nic nawet nie syknie. WG jest zamkniety, sprawdziłem. Poza tym jak by go nie było to by cały czas był przymulony. Jedyne co nie sprawdziłem to czy gruszka jest szczelna.

Still_2014_01_04_10_24_52_834.jpg

Still_2014_01_04_10_18_59_324.jpg

Klapka WG.

Still_2014_01_04_10_31_51_626.jpg

Cięgno WG.

Po przeanalizowaniu logów mam wrażenie, że brakuje paliwa. Dobrze myślę ?

Opublikowano

Wg mnieklapanie jest domknieta

Opublikowano

problemem jest program powered by 'j'ebay ;)

patrząc w loga to na pełnym bucie na dole nie jedzie wogole i może nawet szarpie w okolicy 2200rpm , na gorze jako tako pewnie , zgadza się ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...