Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ciężko pali przy -10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Otóż zauważyłem że 2 dzień z rzędu moja B6 ciężko pali z rana przy -10C.

Filtr olej wymieniane w listopadzie 2013 r.

Oto filmik jak wygląda tu u mnie przy odpalaniu ( 3 razy grzane świece):

Opublikowano

Hmm.ciekawe.mam podobnie z rana ale to chyba wina mrozu.

Opublikowano

No dobra. Ale rok temu przy -10c palił lepiej niz na filmiku. I nie puszczał takiej chmury przy odpaleniu.

Oczywiście auto garażowane pod gołym niebem.

Opublikowano

Miałem tak samo :) zmieniłem świeczki na NGK i ostatnio przy -22st odpalił praktycznie po 1/2 obrotu rozrusznika.

Co prawda mam zalany na pełny zbiornik "liqui moly diesel spülung" może to ma jakiś wpływ :)

Opublikowano

Jeśli masz sprawne świece po co grzejesz je 3 razy?

To nic nie pomoże a może skrócić ich żywotność.

Opublikowano

Mi też właśnie podobnie zaczął palić teraz.

W innym temacie wyczytałem że może być to wina czujnika G62/G2 (107zł w ASO).

Rok temu nie było tego problemu. Palił od strzała. Lałem do baku odmrażacz Shell. Teraz wlałem zwykły depresator z Castoramy, może to jest problemem?

Jeszcze jedno zauważyłem, to strasznie ciężko chodzi i prawie się skleja w skrajnych położeniach lewarek zmiany biegów.

Opublikowano
Witam.

Otóż zauważyłem że 2 dzień z rzędu moja B6 ciężko pali z rana przy -10C.

Filtr olej wymieniane w listopadzie 2013 r.

Oto filmik jak wygląda tu u mnie przy odpalaniu ( 3 razy grzane świece):

Świece nie są grzane jeszcze przez chwilę od zgasniecia kontrolki na zegarach ? Mi dopiero po kilku sekundach cyka przekaźnik i ładowanie pokazuje 12v ,a nie jak przy grzaniu ok 10v

Opublikowano

u mnie taka sama sytuacja, silnik pali po 1-2 obrotach "bez problemu", ale co z tego jak poźniej dzieję się to samo co u kolegi na filmiku włącznie z dymieniem przez 10-15sek przy -10, gdzie zeszłej zimy przy -20 to wyrównywanie obrotów trwało do 5sek no i tak nie kopciło. Świece wymienione, stare nie były spalone. Tematów z tym problemem jest bardzo dużo w internecie tak samo jak i potencjalnych przyczyn takiego odpalania:/

Opublikowano

Ja dziękuje toż u Ciebie pewnie te świece wyzionęły ducha dawno temu jak Ty 3x przekręcasz stacyjkę do grzania :facepalm: wymieniaj komplet świec na dzień dobry i więcej nie spalaj tak świec chyba że chcesz wymieniać znowu za tydzień. Polecam NGK stosunek cena/dobry towar. Następna sprawa to kiedy wymieniany filtr paliwa, czy paliwo zimowe czy używałeś depresatora? aha i jakie synchro na rozrządzie?

Opublikowano
Ja dziękuje toż u Ciebie pewnie te świece wyzionęły ducha dawno temu jak Ty 3x przekręcasz stacyjkę do grzania :facepalm: wymieniaj komplet świec na dzień dobry i więcej nie spalaj tak świec chyba że chcesz wymieniać znowu za tydzień. Polecam NGK stosunek cena/dobry towar. Następna sprawa to kiedy wymieniany filtr paliwa, czy paliwo zimowe czy używałeś depresatora? aha i jakie synchro na rozrządzie?

Kolego; 3 razy grzalem świece bo po kilku dniach kiedy grzalem po1 razie nie było efektu wiec myslalem ze kilkukrotne zagrzanie cos pomoże.

Dzisiaj kupilem nowe 4 świece ngk. Jak sie okazało te ktore mialem u siebie 3na 4 niedzialaly. Jutro sprawdze czy wymiana świec cos pomoże temu efektowi co widać na w/w filmiku.

Opublikowano

Akumulator ile ma lat? Zmierz napięcie przy rozruchu jeśli zbytnio spada(poniżej 8v ale mogę się mylić) aku do wymiany.

Opublikowano

Ostatnie mocne mrozy na wschodzie kraju, temp w nocy dochodziła do -21C, auto garażowane na parkingu, rano -17C, bez dodatków do paliwa itp, nie ma problemów z odpaleniem. Chyba tylko stan silnika i osprzętu jest tu ważny.

Opublikowano

mam tak samo jak na filmiku,wymieniony olej,filtry,siwece

Opublikowano

Możliwe że czujnik temperatury coś knoci. Ale dla pewności polecam zrobić logi wszystkie + odczyt błędów:wink:

Opublikowano

a ja bym obstawił czujnik temperatury paliwa znajdujacy sie pod czapka w pompie wtryskowej. Moze podawac błedna wartosc temperatury paliwa .....

Opublikowano

Odepnij kabel od czujnika G62, wtedy komp będzie sterował jakby było -40 :wink: Czyli full ssanie :grin:

Opublikowano

Spróbuj zatankować do pełna, pod sam korek dodatkowo odpowietrzając bak. Wygląda jakby auto się zapowietrzało.

Ojciec ostatnio odpalał 3.0 tdi po kilku dniach postoju, raz podgrzał świece auto pięknie zaskoczyło. Tam jest o tyle dobrze że są przeźroczyste węże i można zauważyć ewentualne bąbelki powietrza. Pełna szczelność.

Opublikowano
Akumulator ile ma lat? Zmierz napięcie przy rozruchu jeśli zbytnio spada(poniżej 8v ale mogę się mylić) aku do wymiany.

Poniżej 8V to jest trup...

Niech autor wątku wymieni uszczelnienia PD tak na dobry początek... jeżeli tu zagląda jeszcze :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...