Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki wydajniejszy Intercooler do 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wie ktoś, czy intercooler o numerze: 4G0 145 805 J podejdzie do 1.8tfsi?

Chciałbym wymienić na większy, ale nie wiem czy będzie pasować...

Pozdro

Opublikowano

Jeśli mam 2.0 tdi caga to intercooler od 3.0 bitdi wejdzie na mocowania bez problemu tylko trzeba węże podgrzać żeby je nasunąć? Kierownice powietrza trzeba wymieniać?

Opublikowano (edytowane)

Koledzy szybkie pytanie dla potwierdzenia :

Rak temu zakupiłem IC 8K0 145 805 E
ywvf94hq.jpg
teraz przy okazji rozrządu chce go wrzucić....
Potrzebne mi do operacji te kierownice ??

8K0121284F 8K0121283F
ihg5sppa.jpg

Tu są za 50dyszek...
http://allegro.pl/kierownice-powietrza-audi-a4-b8-8k0121284f-i6410628615.html#

Chociaż nie wiem czy w ASO tego nie łyknąć ;)

I jeszcze jedno !
Jakbym już się zdecydował na redukcje silikonowe 57/63mm

http://allegro.pl/prosta-redukcja-silikonowa-57-63mm-od-fmic-pl-i5993470926.html
im5hhfml.jpg

to czy do połączenia silikonu z gumą na aucie potrzebna jest jakaś rura/złączka ??

Pytam bo będą mi to u nas w ASO robili i już sraczka jest czy będzie pasowało beż większych przeróbek :/

Potrzebuje po porstu potwierdzenia od osób które już to robiły u siebie.....

Edytowane przez simon__75
Opublikowano

Dziwię się że ASO się podejmuje takiej roboty :o

Opublikowano

Dziwię się że ASO się podejmuje takiej roboty :o

Poradzisz cos ;)

Telefonicznie stwierdzili że jak już przód będzie rozebrany to mogą wymienić. Ja się tylko zastanwaim czy roboty im nie ułatwić tymi redukcjami+łącznik to nich.

Opublikowano

w ASO strach płyn do spryskiwaczy dolewać bo mogą pomylić z olejem a Ty chcesz tam IC rzeźbić ?

Opublikowano

panowie 4G0145805J jakie ma wymiary całkowite ?

 

 

 

 

Opublikowano

Witam

Czy ktoś montował ten IC od 3.0 BiTDI do 2.0 TDI?

Czy da się to bezproblemowo założyć? Zakładam, że jakieś redukcje węży będą potrzebne

Opublikowano

względnie bezproblemowo wchodzi nawet 600x300x76. W B8 miejsca jest od groma i można się bawić.

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Witam,

W sobotę zamierzam wymienić swój IC na ten od 3.0. Znalazłem fajny opis jak zdemontować przedni zderzak, może komuś się przyda :

http://www.audi-sport.net/xf/threads/audi-a4-b8-s-line-bumper-removal-rs4-grille-fitment-step-by-step-guide.209727/

Do tego mam pytanie czy po odkręceniu starego IC to ten od 3.0 podejdzie bez problemu w to samo miejsce? Te same śruby będą ok?

Wiem że będę musiał podciąć trochę kierownice powietrza i ciężko będzie nałożyć stare węże, ale myślę żeby je trochę podgrzać, nasmarować smarem technicznym od wewnątrz i jakoś nałożyć na IC. 

Na coś jeszcze zwrócić uwagę? Z czymś mogą być problemy?

 

Ogólne pytanie które mnie nurtuje, kupiłem używany IC od kolegi z forum i zastanawiam się czy może okazać się że IC jest niesprawny, nieszczelny? Czy to raczej się nie zdarza jeżeli nie widać jakiegoś uszkodzenia z zewnątrz? Kolega zapewniał mnie że wszystko z IC ok, sprzedawał bo zakładał większy od BiT, więc myślę że wszystko powinno być ok, ale wolę zapytać :)

Opublikowano

Ja już po montażu. W sumie nie było większych problemów, polecam kupić nowe kierownice od 3.0. Węże po nasmarowaniu i rozkręceniu objemek na maxa wchodzą z lekkim oporem ale nie aż tak żeby je grzać.

Opublikowano

leewang i jak po założeniu? czuć różnice? Założyłeś od 3.0  8K0.145.805 E??

Opublikowano

Tak, założyłem  8K0 145 805E. Różnicy nie czuć w ogóle bo był chłodny dzień i lało, także większy IC w taką pogodę się zbytnio nie przydaje. Przypuszczam że w ciepły dzień, przy temperaturach 25+ można odczuć że silnik tak nie puchnie po 2-3 mocniejszych przejazdach :)

W każdym razie ja założyłem ICka bo za 3 tygodnie jadę na program i chciałem już stroić samochód z lepszym chłodzeniem ;) 

Opublikowano

Ok dzięki za info :)

A planujesz coś jeszcze modyfikować? 

...ja mam program zrobiony z CTR i się zastanawiam czy coś jeszcze nie pozmieniać poza ickiem, choć przy FWD i fabrycznym sprzęgle to chyba nie ma sensu :)

 

Opublikowano

Niestety w 2.0 i FWD nie ma z czym poszaleć, raz że sprzęgło nie wytrzymuje momentu na poziomie 390-400+ a dwa że brakuje trakcji.

Także oprócz tego nie planuje nic zmieniać ;)

Na początku były plany na turbo od CAHA, ale jak poczytałem że sprzęgło przy 390Nm już ma problemy z uślizgiwaniem to po co mi te 220KM/420Nm jak co 15-20k będę musiał zmieniać sprzęgło. Jeszcze jakbym mógł zmienić na to od 3.0... ale podobno za bardzo się nie da, bo się nie zmieści, albo za duża rzeźba to podziękowałem :)  Wzmacnianie kewlarem też odpada bo sprzęgło podobno bardzo ciężko chodzi a ja dużo w korkach stoję i nie chce żeby po kilku km jazy noga mi odpadała od wciskania sprzęgła. 

 

Opublikowano

Dokładnie jest tak jak mówisz...

Według wykresu z CTR mam 197KM i 420Nm (2.0 CAHA) i miesiąc temu wsadziłem nowe kompletne sprzęgło.

Teraz musiałem się na nowo nauczyć ruszać samochodem na światłach :D

Mechanik, który mi wymieniał sprzęgło (łącznie z dwumasem etc.) marudził bo musiał demontować półoś.

Miałem sprzęgło w rękach z 3.0 ale mechanik stwierdził, że mu się niechce z tym bawić.

Namawiał mnie na kevlar ale ciężko mi się było przekonać, jechałem jego preluda z takim sprzęgłem i tak działało to na zasadzie 0 -1 :/

Chyba wsadzę tego icka i na tym koniec zabawy. 

 

Opublikowano
13 godzin temu, djtatra napisał:

Dokładnie jest tak jak mówisz...

Według wykresu z CTR mam 197KM i 420Nm (2.0 CAHA) i miesiąc temu wsadziłem nowe kompletne sprzęgło.

Teraz musiałem się na nowo nauczyć ruszać samochodem na światłach :D

Mechanik, który mi wymieniał sprzęgło (łącznie z dwumasem etc.) marudził bo musiał demontować półoś.

Miałem sprzęgło w rękach z 3.0 ale mechanik stwierdził, że mu się niechce z tym bawić.

Namawiał mnie na kevlar ale ciężko mi się było przekonać, jechałem jego preluda z takim sprzęgłem i tak działało to na zasadzie 0 -1 :/

Chyba wsadzę tego icka i na tym koniec zabawy. 

 

Też bym tak zrobił ;) Jedyna opcja żeby spać ze spokojną głową to kupić 3.0 TDI w quattro :P Chociaż jak coś w tym silniku klęknie to koszta naprawy niemałe.

Opublikowano

W ramach ciekawostki, mój dobry znajomy ma Audi A6 (C6) 3.0TDI 233Km (wycięty DPF)  Avant Quattro z 2006 roku w tiptronicu.

Ostatnio staliśmy we dwoje na światłach, ja moją dużą lżejszą A4 po programie (mam DPFa)

Okazało się, że byłem szybszy od długość samochodu.

 

Także na tę chwilę, to jedynie ten nowy silnik 3.0 TDI 245KM montowany w nowych A6 C7 + program :) To by było dobre :)

 

 

Opublikowano (edytowane)

Miałem podobną sytuacje, kupiłem B7 jeździłem golfem 1,9. Kolega kupił A6 c6 3.0 jeździł B7... 2.0...

niestety ale te silniki często cierpią na różnego rodzaju problemy a właściciele o tym nie mają bladego pojęcia... no bo v6..... :facepalm: Po za tym seria ? z czym do ludzi i to w A6.

8090S  jest ok, 0-1 to raczej wina samochodu.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

 

Tez zmieniłem Intercooler  z seryjnego 3.0tdi 240ps na  q5 3.0tdi 313 PS pasuje idealnie różnica widoczna i odczuwalna lepszy przepływ i lepsze chłodzenie jest cały aluminiowy 

Węże kupiłem od Q5 3.0tdi biturbo na allegro po 50pln tez z tego modelu pasują idealnie nic nie trzeba naciągać ani smarować  to samo zrobione w drugim u kolegi  2.0tdi tez pasuje idealnie.

Intercooler  a6 a7  4G0145805J  q5 8R0145805A     < te same tylko numerki inne w etce pasuja idealnie na zaczepy.   

wąż prawy  8R0145790H od q5 pasuje idealnie       niestety od a6 a7 dłuższy 3ba dociąć bo się zagina.

wąż lewy 8R0145979E   od q5  pasuje idealnie          niestety od a6 a7 dłuższy 3ba dociąć bo się zagina.

Wiecej pytan pw

 

IMG_1468.JPG

IMG_1341.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...