Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem i czerwoną lampką oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Mam pytanie jakis miesiac temu podczas "szybkiej autostradowej jazdy" zapaliła mi sie czerwona kontrolka oleju. Standard zjazd sprawdzenie oleju bylo ok. Po wlaczeniu silnika juz sie problem nie pojawił. Byłem sprawdzic na komputerze co to jest ale nic nie wykazal, więc stwierdziłem ze styki może coś nie łączą. W tą sobotę jechałem do Bochni autostradą. Przy zjeździe znowu zapaliła sie czerwona lampka oleju. Jak zjechałem z autostrady to słyszałem, że silnik zacząl chodzić jak traktor(dosłownie). Oczywiscie laweta i do mechanika. Tam go odpalił na początku chodził głośno lecz poźniej coraz ciszej. Jak auto swoje odstało i silnik wyzimniał chodził normalnie. Jazda próbna nic nie wykazała. Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd chyba z fazami rozrządu, lecz jakoś się wszystko uspokoiło. Dziś byłem się pytać w ASO o koszt takiej pompy... ponad 5000zl ;(. Co może być przyczyną takiego działania samochodu? Proszę o pomoc.

Opublikowano

sprawdz cisnienie oleju, jak bedzie ponizej 1bara to masz miske do zdjecia

prawdopodobnie zaswiniony jest smok

na jakiej oliwie jezdzisz ?

Opublikowano

castrol 5w30

Opublikowano

No to na początek smok.

Opublikowano

ok jutro zlecę mechanikowi sprawdzenie i napisze co i jak;]

Opublikowano
Gowniany olej w silniku to nie ma co sie dziwic ze jest cyrk.

Cos jeszcze mądrego powiesz...?

To nie jest wina oleju jeśli jest w silniku tylko uszkodzenie mechaniczne.

Kolego dar0717 masz prawdopodobnie problem z pompą oleju (zaczyna niedomagać)... tak czy inaczej trzeba michę w dół i zobaczyć w czym problem.

Poczytaj na A6klub.pl tam już opisywali takie przypadki.

Opublikowano

A jak długo już latasz na tym oleju?

Opublikowano
Gowniany olej w silniku to nie ma co sie dziwic ze jest cyrk.

Cos jeszcze mądrego powiesz...?

To nie jest wina oleju jeśli jest w silniku tylko uszkodzenie mechaniczne.

Kolego dar0717 masz prawdopodobnie problem z pompą oleju (zaczyna niedomagać)... tak czy inaczej trzeba michę w dół i zobaczyć w czym problem.

Poczytaj na A6klub.pl tam już opisywali takie przypadki.

Przyjedz do mnie to sobie poogladasz silniki na placu.

Wymiana oleju w trybie LL i w dodatku szajstrola robi swoje

Usterka mechaniczna owszem ale powod zawsze ten sam, gowniany olej i tryb Ll.

Wszystko w temacie ale i tak nie zrozumiesz

Opublikowano

zrobiłem niecałe 5tys km. A powiedzcie mi czy pasowałaby pompa olejowa od skody rs?? Kolego devastation jaki olej wlać? Może rzeczywiście zrezygnuje z castrola.

Opublikowano

Koledzy chwalą Motul ale wybór należy do Ciebie.

Opublikowano
Koledzy chwalą Motul ale wybór należy do Ciebie.

5w30?

Opublikowano
Koledzy chwalą Motul ale wybór należy do Ciebie.

5w30?

Lub ....40.

Opublikowano

Wlej Liqui Moly 5W-40 Synthoil High Tech.

Ale najpierw micha w dół, zdejmij tez pokrywe rozrzadu,

więcej się wyjaśni

Opublikowano

ok tak zrobie;] jedno pytanko jeszcze;D jakieś lepsze filtry ?? marki itd;]

Opublikowano
Gowniany olej w silniku to nie ma co sie dziwic ze jest cyrk.

Cos jeszcze mądrego powiesz...?

To nie jest wina oleju jeśli jest w silniku tylko uszkodzenie mechaniczne.

Kolego dar0717 masz prawdopodobnie problem z pompą oleju (zaczyna niedomagać)... tak czy inaczej trzeba michę w dół i zobaczyć w czym problem.

Poczytaj na A6klub.pl tam już opisywali takie przypadki.

Przyjedz do mnie to sobie poogladasz silniki na placu.

Wymiana oleju w trybie LL i w dodatku szajstrola robi swoje

Usterka mechaniczna owszem ale powod zawsze ten sam, gowniany olej i tryb Ll.

Wszystko w temacie ale i tak nie zrozumiesz

Cytat z forum passata jednego z użytkowników:

"Passat 1.8 TSI, rok modelowy 2010. Regularnie serwisowany, zalewany Motulem.

Przy przebiegu 151 000km niestety albo padł napinacz albo wariator na wałku - do wymiany zawory, hydropopychacze, etc, etc... Auto nagle zaczęło drgać (dokładnie silnik i przenosił drgania) - niestety szybkie zgaszenie nie pomogło .

O ile z auta byłem naprawdę zadowolony, a sam silnik ma naprawdę fajną charakterystykę, osiągi, spalanie, to aktualnie mój entuzjazm dosyć mocno spadł.

Przy okazji pytanie - ile orientacyjnie powinna kosztować naprawa silnika - wymienione zawory, hydropopychacze, ślizgi, łańcuch, napinacz, głowica, etc - słowem tak, aby było lepiej niż jak wyjechał z salonu? Mam już kwotę, ale chciałbym ją zweryfikować just in case.

Jedyny "plus" całej sytuacji o ile może być o tym mowa w ogóle, to gwarancja na silnik na kolejne 150tys.km. Ktoś kto kupi kiedyś to auto ode mnie dostanie w sumie niezły prezent w postaci nowego silnika.

Miałem poprzednio mającą baaaardzo złą sławę Audi 2.5 V6 TDI (163KM ostatni wypust) - przejechałem nią prawie 300 000km BEZ usterki poważnej silnika"

Pewnie jakby zalewał ......Liqui Moly... to nic by się nie stało......??????

Nie ma żadnego znaczenia czy jest zalany castrol , czy motul czy orlen i tak usterka by nastąpiła.

Opublikowano

Daj juz sobie spokoj

Opublikowano

devastation dlaczego taki uprzedzony do Castrola jesteś???

ważne zeby z pewnego źródła był, inne tez podrabiają, niezależnie od marki oleju,

co nie zmienia faktu że 5/30 i tryb LL nie służy temu silnikowi, szczególnie że nim miło się zapier..ala. pozdr

Opublikowano

Panowie z innej beczki, tez wlałem castrol edge 5w40 do mojej, czy tez moze mi sie takie cos stać? Aha olej wymieniłem 3 tys km temu.

Opublikowano

Zrob jeszcze 3-4 tkm i wlej cos bardziej sensownego

Opublikowano

Ale kurcze, co z tym castrolem nie tak? Nie ze sie czepiam, ale kurde nawet na korku z oleju "castrol" pisze hehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...