Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy przy około 100kmh


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pojawił się u mnie problem. Mianowicie jade dziś około 70kmh, wrzucam 4 bieg rozpędzam się do około 100kmh i w pewnym momencie auto zaczyna zamulac, nie ciągnie tak jak przed momentem, gaz w podłodze a on ledwo się rozpędza. Tak jakby wyłączyła się turbina. Problem znika po zgaszeniu i odpaleniu, ciągnie już normalnie tak jak powinien, ale znów do 100kmh i potem sytuacja się powtarza. Sprawdzałem czy ma to związek z obrotami, wkręcając go na 2 biegu do 4tyś ale ciągnął normalnie, dopiero gdy dochodzi do okolo 100kmh jest ten spadek mocy. Nie było tego wcześniej. Nie wiem czy ma to związek ale ostatnio wymieniałem olej i filtr, może za dużo wlali ? Czytałem podobne tematy ale nigdzie nie ma tego co dzieje się u mnie. Mam też film nagrany w momencie gdy jest ten spadek mocy, jesli będzie potrzeba to wrzuce. Proszę o pomoc, jest to mój pierwszy disel i nie wiem nawet od czego zacząc sprawdzac. Pozdrawiam

Opublikowano

Geometria stoi, turbo do czyszczenia

Opublikowano

Jesteś pewny? Czytałem też żeby wyczyścic zawór n75, od tego zacznę jutro. Jak nie pomoże to oddaje turbo do czyszczenia. Może ktoś polecic kogoś czyszczącego turbiny w toruniu?

Opublikowano

Poczytaj forum duzo o tym bylo, posprawdzaj wezyki podcisnien, sparciale wymien, n75 tez moze byc winny, ale najczesciej turbo do czyszczenia, wpisz w youtube czyszczenie turbo... Moze sam zrobisz:)

Opublikowano
Turbo do czyszczenia 100% tak samo miałem, po wyczyszczeniu wszystko przywróciło się do stanu pierwotnego

nie tak 100% najpierw zaczynia sie od podmianki n75 i sprawdzenia wężyków

Opublikowano

Zaczyna sie od podlączenia Vaga i zrobienbia logów.

Opublikowano

Dobrze koledzy wyżej radzą. Jak masz dostęp do Vaga to obowiązkowo podpinaj i będziesz wiedział co jest 5.

Na pewno nie zaszkodzi wymienić węży podciśnienia na sylikonowe zwłaszcza,że to groszowe sprawy. Jak wymiana węży nic nie pomoże podmień N18 z N75 bądź możesz przeczyścić N75 nic nie zamieniając. A czyszczenie turbo zostaw na później.

Opublikowano

Miałem to samo, na zimnym silniku odłączało sie Turbo i samochód przechodził w tryb awaryjny. Zapiekły sie łopatki w turbinie;/ Za czyszczenie zapłaciłem 250 zł.:wink:

Opublikowano

Dzisiaj wyczyściłem n75, był tylko delikatnie zabrudzony. Na prawdę minimalnie. Wymieniłem też prawie wszystkie wężyki podciśnienia. Delikatna poprawa jest ale problem pozostał. W przyszłym tygodniu daje turbo do czyszczenia. Dam znac czy pomogło.

Opublikowano

turbawke mozna samemu wyczyścić :wink: wystarcza podstawowe narzędzia i trocge sprawności manualnej a 250 zeta wlać do baku:decayed:

Opublikowano

Witam. Mam taki sam problem. Moje pytanie jest jakiej średnicy mam kupić wężyki do podciśnienia. Dzisiaj zaopatrzyłem się w kabel i vag-a. z Racji tego że jestem zielony w tych sprawach gdzie mam zrobić te logi w programie?

Opublikowano

Wezyki 2m 3mm, 1m 5mm

Opublikowano

Ja do siebie zakupiłem po metrze- 2 mm i 3 mm

Opublikowano

Turbina zrobiona, śmiga aż miło. Rzeczywiście był problem z geometrią, nie pomogło czyszczenie gdyż była już zużyta. Trzeba było wymienic na nową. Dziękuję za pomoc, pozdrawiam :banan:

---------- Post dopisany 25-02-2014 at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany 13-02-2014 at 18:36 ----------

Zauważyłem, że mam słaby dół tzn turbina wstaje gdzieś przy 1800-2000obr. Co mam jeszcze do poprawki? Sztanga do regulacji ? :kwasny:

Dodatkowo podłączałem ostatnio auto pod kompa i jest jedna rzecz która mnie zaniepokoiła. Mianowicie przy wciśniętym pedale gazu do oporu położenie pedału przyspieszenia wynosi 33%. Co jest nie tak?

Opublikowano

Zrób logi dynamiczne grupy 003 i 011. Może być źle wyregulowana sztanga.

Opublikowano

Wydawało mi się, wszystko jest w porządku. A poradzicie coś na to położenie pedału przyspieszenia o którym pisałem w ostatnim poście? Mam też problem ze wspomaganiem, nie jest to odpowiedni dział ale nie chce zakładac nowego wątku. Wymieniłem wczoraj płyn w układzie wspomagania, ponieważ miałem taki objaw , że wspomaganie ciężko działało w lewą stronę(kręciło się ciężko do momentu jakby 'coś' puściło i potem szło lekko) w prawo było OK. Po wymianie płynu są momenty że w obie strony jest ciężko kręcic. Po parokrotnym przekręceniu do oporu w prawo i lewo na obrotach ok.2000 lub przegonieniu auta ok. 140kmh jest przez dłuższą chwilę dobrze. Dodam że przy maksymalnym skręcie i dodaniu gazu pompa wyje. Układ odpowietrzał się bardzo długo, nawet dziś otwierając zbiorniczek wyrównawczy widoczne były bąbelki powietrza i dodatkowo podczas odpowietrzania płyn osiąga wysoką temperaturę(aż wydobywa się para).Płyn zmienił kolor z zielonego na szary po wymianie. Co to może byc? Pompa sie skończyła? Czy zasyfiony układ? Może warto pare razy przepłukac układ i zbiorniczek i zobaczyc jaki będzie efekt?

---------- Post dopisany 07-03-2014 at 13:22 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2014 at 17:18 ----------

Jest możliwosc regulacji sztangi bez wyciągania turbo?

Opublikowano

zrób logi najlepiej komplet a w szczególności dynamiczne 010 i 011 bo bez logów to szkoda twojego i naszego czasu

chcesz zatrzeć pompę wspomagania? odpowietrzasz na zgaszonym silniku!! kręcąc w lewo i w prawo kierownicą, i to powinno trwać chwile roboty i powinien być układ już odpowietrzony, jeżeli dalej są bąbelki to proponuje ci wymienić zbiorniczek bo on może być powodem tych bąbelków, a to że do pewnego momentu szło ciężko a potem lekko ja bym przejrzał zawieszenie bo może tam coś blokuje, to normalne że pompa wyje na max skręconych kołach, staraj się unikać tego wycia na max skręconych kołach bo to grzeje płyn i długotrwałe takie trzymanie rozwali pompę, skoro płyn z zielonego zrobił się szary to już pompa została przytarta..

kup zbiorniczek, zwróć uwagę na tą siateczkę w środku bo ona jest ważna, spuść cały płyn z układu czyli na zgaszonym silniku kręcisz kołami w lewo i wprawo aż wszystko zleci, podnieś podnośnikiem trochę przód(ale żeby koła cały czas były na ziemi) by mniej siłować się z kręceniem, teraz montujesz nowy zbiorniczek, zalewasz do pełna płyn i kręcisz kierownica i dolewasz, masz na zbiorniczku dwie kreski, latarką sobie możesz poświecić czy płyn jest w tym przedziale, im mniej płynu tym lżej kierownica chodzi ale poniżej nim nie ma co kombinować, przekręcasz zapłon by silnik obrócił ale nie zapalił, to odpowietrzy pompę, i znowu na zgaszonym kręcisz lewo prawo i koniec odpowietrzania

sztangę można regulować bez wyjmowania turbo, jak dasz rade śrubę kontrująca na sztandze odkręcić to spoko, ja zdejmuje zawleczkę na dole sztangi i odkręcam gruszkę od wspornika i wyjmuje cała gruszkę i w imadle sobie reguluje, a potem wsadzam i przykręcam sztangę tylko na jedną śrubkę i robię loga w celu oceny czy już ustawiłem ok czy jeszcze trzeba podregulować, skoro pedał gazu wciska się tylko 33% najpierw to ogarnij a dopiero potem cokolwiek możesz kombinować ze sztangą

Opublikowano
że mam słaby dół tzn turbina wstaje gdzieś przy 1800-2000obr. Co mam jeszcze do poprawki? Sztanga do regulacji ? :kwasny:

:kawa::co:

Więc w czym problem ?

Przecież prawidłowo pracuje turbo .

19tdi110kmzd0.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...