lukaszooo Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Układ turba jest naprawde prosty i nie potrzeba wielkiej wiedzy zeby to zrozumieć. Najpier to powinien sprawdzić podcisnienie wakuometrem zaraz przy wyjsciu na zaworki ok -0,8 nastepnie wpiac sie zamiast N75 i sprawdzic szczlność przez wyciaagniecie zaworu zwrotnego i zgaszenie silnika, nastepnie wpiac sie zamiast gruszki turba i sprawdzenie działania N75. Jesli wszystko jest ok i całość jest szczelna dopiero mozna krecić sztangą, jesli cisnienie na gruszce było by -0,4 to przez skręcenie sztangi uzyskasz max doładowanie ale jest to tylko poł srodek i łatanie dziur .... Co do cen mechaników to tak jest ten swiat zbudowany ze jesli masz wiedze której nie mają inni to twoje usługi są drogie, po to człowiek uczy sie przez pół życia aby potem czerpać z tego korzyści, idac do lekarza nie masz do niego pretensji bo duzo wzioł tylko jestes szczesliwy ze sa na swiecie takie madre osoby które poświęciły pół życia na nauke i tobie pomogly. Edytowane 12 Lutego 2015 przez lukaszooo
mantix Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Łukasz powiedz mi w jakich jednostkach podajesz to podciśnienie? Znalazłem wakumetr tylko nie wiem czy on jest sprawny bo ma troszkę wskazówkę przesuniętą.Mierzyłem dziś u kumpla podciśnienie na tym przewodzie, który wchodzi do gruszki będąc jednocześnie zalogowany w 011 bs i jak zaciągało sztangę to byłem jeszcze w stanie troszkę ją do góry podnieść. Chyba nie ma się co łudzić, to raczej łopatki blokują i pewno podciśnienie nie jest na tyle duże, żeby ją wyżej zaciągło. W jednej skali pokazało 40, a w tej drugiej coś koło 15, tylko nie wiem co to za jednostki. Kurcze mam zdjęcie tego ustrojstwa tylko doczytać nie mogę
lukaszooo Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 (edytowane) 40 to cmHg a 15 to inHg czyli angielski wakuometr. 60 cmHg to - 0,8 Bar i tyle mniej więcej powinno być na odgałęzieniu z przewodu serwa czyli na wyjsciu na zaworki, sprawdz jakie u ciebie jest tam podcisnienie na jałowym (wepnij sie w miejscu zaworka wtórnego). Nastepnie podepnij sie zamiast gruszki turba i logój 11BS, jesli N75 działa prawidłowo podcisnienie powinno sie pojawiąc i znikać. Edytowane 14 Lutego 2015 przez lukaszooo
mantix Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Manometr wpinałem zamiast gruszki i i właśnie chyba tyle jednostek się wychylał i wracał tak jak piszesz, ale jeszcze raz to sprawdzę i wepnę też w miejscu zaworka. Dzisiaj pojeździłem tym autem z testerem i logowałem MB 11 i zauważyłem, że jak się w miarę spokojnie rozpędza to nie przeładowuje( utrzymuje zadane ciśnienie przez ecu). Na czwartym biegu do 4 tyś obrotów i ładnie szło ( nie było gdzie go bardziej pocisnąć). Jednakże przy gwałtownym bucie, w pierwszej chwili przeładowuje (co prawda nie wpada w awaryjny), i po chwili równa się prawie z zadanym przez ecu.Mam jeszcze jakiś n75 to też sprawdzę, albo podłącze n18.
lukaszooo Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Jesli N75 sprawny i dzieje sie tak jak piszesz to kierownice sie przycinają.
mantix Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Wracając do przechodzenia w tryb awaryjny, czy to wygląda tak, że ecu załącza tryb awaryjny tylko wtedy, kiedy ciśnienie aktualne jest przekroczone od tego maksymalnego ( 1948mb bodajże)przewidzianego w programie, czy również wtedy gdy różnica tych dwóch ciśnień (zadanego i aktualnego) jest dość spora, a wcale nie musi być przekroczone to maximum ustalone w programie? Może to trochę zamotałem, ale chyba wiadomo o co chodzi
lukaszooo Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Tego ci nie powiem bo tunerem nie jestem ale wydaje mi sie ze tylko gdy ciśnienie jest wyższe niż max.
danielom Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Tryb awaryjny wpada gdy cisnienie zostaje przekroczone lub jest zbyt niskie o 500mbar przez okreslony czas.
mantix Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Dzisiaj to postanowiłem sprawdzić i jadąc na czwartym biegu, cały czas logując MB 11, starałem się delikatnie rozpędzać, żeby mi nie przeładowało powyżej max. Miałem 140/h, prawie 3500 obrotów, aktualne ciśnienie doładowania dochodziło do 1800mb, ale zadane było poniżej 1500mb i urwało mi ciąg , bład 0575. Więc jednak ta różnica ciśnień chyba decyduje o trybie awaryjnym. Sprawdzałem dwa razy i choćby jak kombinował więcej jak 140 nie polecisz jak masz problem ze sterowaniem vnt
danielom Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Jest jeszcze zaleznosc od wysterowania n75, jesli jest bliskie 90% lub wieksze to wystarczy niewielka roznica cisnien i jest awaryjny.
mantix Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Chodzi o ostatnia kolumnę w grupie 011? Było 94%
GreenCar Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 tez mialem problemy z turbo, szedł góra 130 i tryb awaryjny wystarczy że silnik przekroczył 3 tyś obr. na trzecim albo 4 biegu chociażby i tryb awaryjny. Co się okazało, nie żaden n75 ani dziury w wężach aa poprostu zaje... turbo sadzami. Wyciągnąłem turbine wyczyściłem, wymyłem założyłem i WOOW Pocisk
tomi190183 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) Znow blokuje sie turbo sztanga mniej sie porusza. Dzis ustawialem dawke paliwa na 3,4 mg i obr jalowe silnika i nadal kopci po przygazowaniu ostrym i lekkim czy to juz wina pierscionkow Logi do oceny: http://vaglog.pl/log_205558.html tu troche podnioslem ba spadalo na 3.0 http://vaglog.pl/log_205561.html a tu grupa logow http://vaglog.pl/log_205559.html Edytowane 25 Lutego 2015 przez tomi190183
Tomek1979 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Witam Szanownych Forumowiczów! Pozwólcie, że przedstawię swoj problem i poprosze o pomoc. W moim 90 km ahh (olej syntetyk , zero brania oleju, przebieg 240000) w ciągu tygodnia dwa razy na 4 biegu silnik jakkby stracił moc, jakby turbina nie pracowała, jednak po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ustaje. Macie pojęcia co może by przyczyną???( z tego co wyczytałem to: zawór n 75, wężyki podnisienia, przepływomierz, zapieczone łopatki, gruszka itp) Myślę, że jakby były zapieczone opatki w tubinie to cały czas byoby żle, a nie po ponownym odpaleniu się ,,naprawiało'. Nie chę dawać od razu lepakowi babrać ręcę w turbo, bo auto jest w super stanie. Macie pojęcie co może być. Z góry dziękuje za odpowiedź.
goldi Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Jeżeli ciśnienie doładowania przekroczy dopuszczalne wartości wtedy zawór n75 mię jest w stanie zbić tego ciśnienia i dołącza turbo musisz zrobić logi dynamicznie jeżeli dysponujesz vagiem w gr 11 BS zobacz skok sztangi ma być około 2 cm jeśli nie ma trzeba szukać przyczyny dlatego najlepiej zrobić logi W 99% przypadkach to turbo
Tomek1979 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Ale dlaczego po zgaszeniiu i ponownym odpaleniu problem ustaje. Jakby padło turbo moim zdaniem to cały czs by nie działało. Jednak ja się nie znam:)
goldi Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Bo uruchamiasz auto na normalnym trybie czyli nastawach fabrycznych ale każde przekroczenie doładowania turbo będzie skutkować tryb awaryjnym i błędem 519 i 575 dlatego żeby zdiagnozować trzeba wykonać diagnostykę
Pablo2303 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 witam chciałbym prosić o analize logó dynamiczny , też mam problem z moim afn :/ grupy 003 http://vaglog.pl/log_210254.html 008 http://vaglog.pl/log_210253.html 011 http://vaglog.pl/log_210255.html
lukaszooo Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Kierownice jakos pracują, rozgrzej silnik do 90c i pokatuj go ze 30 min. Log 08 nie wyszedł dobrze, zrób jeszcze 10 dynamicznie ale chyba przepływka jest walnieta. W twoim silniku ważne jest jeszcze kat wtrysku i dawka paliwa czyli nastawnik, wieczorem jak wrócę do domu podesle ci fajna stronke z opisem jak to sprawdzić i ustawić
Pablo2303 Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 (edytowane) dzięki wielkie za analizę , z logami ciezko bo chlopak z okolic mi robił sprobuje sie z nim dogadac moze jeszcze zgodzi sie na druga runde, a co do pompy to wiedziałem o niej ale tylko tyle co na ciepłym ciezko pali i ze do regeneracji tyle mechanik mi powiedział , potem naczytałem sie ze to właśnie nastawnik do czyszczenia a lubie grzebac satysfakcja z poznawania budowy i zasad działania silnika we własnym aucie ale do pompy sie zabrac to gruby temat ... aha i jeszcze takie błędy : Address 01: EngineController: 038 906 018 PComponent: 1,9l R4 EDC 00SG 1623Coding: 00002Shop #: WSC 063255 Faults Found:17978 - Engine Start Blocked by ImmobilizerP1570 - 35-00 - -00575 - Intake Manifold Pressure17-10 - Control Difference - Intermittent00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)30-00 - Open or Short to B+00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)31-00 - Open or Short to Ground 01268 - Quantity Adjuster (N146)35-10 - - - IntermittentReadiness: N/A------------------------------------------------------co do czujnika g71-72 to wymieniłem go na uzywke roznicy nie było nie wiem czy tez nie jest walnieta , z przepływka robiłem test z dioda to było tak że na diodzie miał lepsze przyspieszenie na niskich ale po 1800-2000 zamulał a normalnie jest na odwrót na samym starcie jest muł Edytowane 26 Marca 2015 przez Pablo2303
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się