witus83 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Witajcie, Opiszę swój problem z moim B7...szukałem podobnych i ciężko jakoś. Więc...tydzień temu pojechałem do mojego zaufanego mechanika wymienić rozrząd. Wszystko poszło pięknie, gładko, rozrząd założył a podczas wymiany stwierdził że mógł być przestawiony lub pasek lekko rozciągnięty. No nic...w czasie powrotu do domu wszystko było ok...zero problemów. Po kilku dniach wybrałem się w niewielką trasę...600 km. Zdawało się że wszystko jest w najlepszym porządku. Wróciłem z trasy i w następnych dniach kręcąc się po mieście zauważyłem że gdy tylko wskazówka temperatury lekko się podniesie, zaczynają mi falować obroty. Odczuwalne to było nawet w kabinie więc wkurzało niesamowicie. Usiadłem do forum i padło na synchronizację wałków rozrządu. Tak też się stało...po podłączeniu kompa synchronizacja była ok +4. Czytając forum nastawiłem się że ma być 0.0 więc tak długo mechanik ustawiał aż było równo 0.0 (na wolnych obrotach). Sprawdził przy okazji PD (pierwszy miał skoki od +0,3 do nawet 1,3 ale niby cały czas w granicach normy). Podczas wczorajszego powrotu z ustawiania, samochód zaczął przerywać, jakby delikatnie coś go odcinało. Zauważalne to było przy wyższych obrotach szczególnie, potem już nawet przy spokojnej jeździe. Podczas szarpania, zjechałem na bok, zrzuciłem na wolne obroty to falowały jeszcze mocniej niż przedtem. Dzisiaj rano wsiadam do auta a ono nie chce zapalić (do tej pory paliło za pierwszym razem nawet przy dużych mrozach). Kręciłem dłużej i jakby łapało i nic. Po 4-5 próbach załapało...i falowanie znowu jest...samochód jest mułowaty i wyraźnie brakuje mu mocy. Nagrzał się trochę i po zgaszeniu zapalił za pierwszym razem. Dodam tylko że przerywanie nie dzieje się non stop, czasem po prostu zanika. Nie wiem czy to istotne ale mój mechanik stwierdził że auto ma bardzo gryzące spaliny (miało od początku takie i nic się z nim nie działo aż do teraz więc nie wiem czy to ma wpływ). Nie wiem czy to możliwe że wymiana rozrządu i początek tych problemów to czysty przypadek? Sprawdzaliśmy z moim mechanikiem większość parametrów silnika (dawka paliwa, EGR też chyba-nie znam się za mocno, PD). W każdym razie mój mechanik ma duże doświadczenie w VAG, jeżdżę do niego od zawsze i jest zaufany. Pomóżcie...jaka może być przyczyna takiego zachowania auta. Dzięki za wszelką pomoc i sugestie. Pozdrowienia
grami121 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 A może twój mechanik tylko ustawił wałek zaworów ssących, a wydechowy który napędza pompowtryski nie ustawiał. Ja w moim aucie też miałem złą synchronizację i w pierwszej fazie po ustawieniu wałka ssącego na 0,0 było jeszcze gorzej, dopiero jak ustawiłem wałek wydechowy jak należy to wszystko wróciło do normy.
thenaturat2 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 niech sprawdzi wałek od wtrysków. U mnie tylko ten wyregulowałem i pomogło. On steruje wtryskami
SotoM Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 powiedz mechanikowi aby pokombinował wałkiem wydechowym około 2mm w prawo go przekręcił i sprawdzajcie jeśli lipa do wrócic do pkt 0 i 1-2mm w lewo walek cofnac. wałek wydechowy przekazuje ruch na wałki od sterowania pompowtryskami...
grami121 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Widzę że jesteś z Gdańska. O ile twój mechanik założył dobrze pasek i jest możliwość regulacji na fasolkach w kołach, to mógłbym luknąć i Ci ustawić jak jest przestawiony. Na czuja trochę w prawo lub w lewo to się ustawiało zapłon lub gaźnik w wysłużonym maluchu. Trzeba pożyczyć od "koleżanki małżonki" lustereczko, potem albo ori blokada lub dwa wiertła fi 6,0 i będzie ustawienie jak na lini montażowej.
Pawelkiwi Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Tu http://www.zagazuj.pl/dane/Ustawianie%20kata%20synchronizacji%20PD%20Pompo%20wtryski.pdf masz pdf-a z dokładnym opisem ja wykonać synchronizację. Opis dotyczy wersji 8V ale stosując się do niego przy 16V ustawiasz prawy wałek stojąc przodem do silnika (strona ssąca). Lewe koło ustawiasz według znaków już dobrze ustawionego koła prawego. W kołach znaki są w formie otworów, muszą być tak samo ustawione względem ząbków.
grami121 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Tu http://www.zagazuj.pl/dane/Ustawianie%20kata%20synchronizacji%20PD%20Pompo%20wtryski.pdf masz pdf-a z dokładnym opisem ja wykonać synchronizację.Opis dotyczy wersji 8V ale stosując się do niego przy 16V ustawiasz prawy wałek stojąc przodem do silnika (strona ssąca). Lewe koło ustawiasz według znaków już dobrze ustawionego koła prawego. W kołach znaki są w formie otworów, muszą być tak samo ustawione względem ząbków. Dokładnie tak jak pisze Paweł. Niby prosta robota, ale niektórzy piszą mało wyraźnie bo ktoś im ustawiał a nie ustawiali sobie sami, albo mylą wałek ssący z wydechowym.
witus83 Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Opublikowano 20 Lutego 2014 Sprawa rozwiązana...okazało się że wałek wydechowy ustawiony był idealnie na 0 stopni za to wałek zaworów ssących wyczyniał cuda Auto dostawało zbyt bogatą mieszankę no i działy się cuda... Problem rozwiązany... DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC I WSZELKIE SUGESTIE
Kunio9 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Witam Takie wyniki z bloków są złe bo nie jest wartość 0,0 ---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 10:39 ---------- ---------- Post dopisany at 10:45 ---------- Poprzedni post napisany at 10:41 ---------- i trzeba je wyregulować czy można z tym żyć Co może to powodować
Pawelkiwi Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Regulacja synchronizacji to około 30 minut jak się wie co się robi. Masz jakieś niepokojące efekty ? Odpowiedz sobie sam czy z tym żyć ?
Kunio9 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Jak się wie jak się to robi to się za to bierze pieniądze Ja mam VAGCAN Pro i dwa wałki zamiast jednego i troszkę boję się tego ruszać. A chodzi mi o to że jak jest +1 to jest wyprzedzenie wtrysku o 1stopień czy opóźnienie ---------- Post dopisany at 23:45 ---------- Poprzedni post napisany at 23:42 ---------- i o co chodzi z tymi kątami w bloku 4 jeden to 5stopni drugi prawie 4 a trzeci 1 a powinien być 0
Pawelkiwi Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 +1 oznacza wyprzedzenie o 1 stopień. U Ciebie jest + 1.09 więc nie jest źle i jest w normie która stanowi od -3 do +3 stopnie. Jak nie masz typowych objawów sporadycznego drgania silnika na wolnych obrotach, gryzących spalin to nie musisz tego zmieniać.
Kunio9 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Pokręciłem troszkę i stwierdziłem ze mój silnik jest niereformowalny ---------- Post dopisany at 08:35 ---------- Poprzedni post napisany at 08:31 ---------- ---------- Post dopisany at 08:42 ---------- Poprzedni post napisany at 08:35 ---------- Tak więc po wymianie rozrządu już miałem 1,49 na zgaszonym silniku. Wymieniał osobiście p. Marek z Masters Tuning w 2012 i nic się nie zmieniło na zgaszonym silniku nadal mam 1,49 A kąt skrętu przynajmniej u mnie jest odporny na kręcenie tym kołem od rozrządu ---------- Post dopisany at 09:02 ---------- Poprzedni post napisany at 08:42 ---------- ---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 09:02 ---------- może ktoś wrzucić dane dla silnika BRD dla grupy 1 i 4 przy nagrzanym silniku do 80 stopni C dla włączonego silnika i wyłączonego
blbina Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Tym (lewym -patrząc od przodu auta) kołem możesz sobie kręcić i tak na vagu ci nic nie pokarze, bo czujnik położenia walka rozrządu jest na prawym.Wyżej masz jak to ustawić. Chyba ze się mylę.
grami121 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Tym (lewym -patrząc od przodu auta) kołem możesz sobie kręcić i tak na vagu ci nic nie pokarze, bo czujnik położenia walka rozrządu jest na prawym.Wyżej masz jak to ustawić. Chyba ze się mylę. Masz rację kolego. Czujnik jest na prawym, ale najważniejsze to idealne ustawienie lewego wałka, którego nie ustawisz dobrze jak prawe nie jest na 0,0.
piotrsob1 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Pany, kąt synchro to nie to samo co kąt wtrysku i kręcenie wałkami tego drugiego bezpośrednio nie zmieni. Kąt synchro jest zależny od ustawień wałków ( zależność kątowa pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu ) i ma znaczenie do zachowania włściwych faz rozrządu. Kąt wtrysku, kąt zapłonu zależą tylko od programu sterującego pompkami, ( są one uruchamiane elektrycznie, elektrozawór w pompce się zamyka zawór i paliwo nie idzie w przelew, tylko w rozpylacz )
BOBESZO Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Cześć Wczoraj ustawiłem na 0 . Silnik jak drgał tak drga . Miałem problem z blokadami bo bardzo ciasno wchodziły . Zrobiłem logi proszę o komentarz . 13:28:41 Group 004: Pump-Jet Valves 882 /min Engine Speed (G28) 0.0 °BTDC Injection Start (specified) 6.6°KW Injection Duration (specified) 0.0°KW Torsion Value 13:28:41 Group 023: Injector Switch Time Deviation -55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1 -59.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2 -48.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3 -55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4 13:28:41 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation) -0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1 0.02 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2 0.28 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3 0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4 jeszcze ma pytanie jak zdejmę pokrywę zaworów trzeba zmienić uszczelkę na nową , chcę sprawdzić brodki , czy są na swoim miejscu. dziękuję za pomoc walczę dalej !
Kunio9 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 ---------- Post dopisany at 16:39 ---------- Poprzedni post napisany at 16:38 ---------- Dobra ustawiłem jeden na 0,0 ---------- Post dopisany at 16:42 ---------- Poprzedni post napisany at 16:39 ---------- Jak wyregulować drugi wałek?? Czy może ktoś wie??
grami121 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Zablokuj ten który ustawiłeś wiertłem fi 6.0 (trzonem wiertła), a w drugim kole poluzuj te trzy śruby na klucz 13 i tak kręć śrubą centralną by drugie wiertło luźno weszło w drugie koło. Musisz posłużyć się małym lusterkiem by znaleźć miejsce otworów. ---------- Post dopisany at 18:22 ---------- Poprzedni post napisany at 18:15 ---------- Musisz zablokować tak ja na obrazku. Jak nie masz oryginalnych sworzni do blokowania użyj wierteł. Wiertła muszą wchodzić bez oporów dosyć głęboko.
Kunio9 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 ---------- Post dopisany at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany at 19:40 ---------- Wszystko się udało Dziękuje Bardzo za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się