mateusz16 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Witam, jak krok po kroku wymienić tuleje tylnej belki? Trzeba wymontować całą belke z auta? Będę wymieniał sprężyny z tyłu i przy okazji zobaczę w jakim stanie są tuleje. Jeśli będzie trzeba wymieniać to jak to zrobić? Na belce są 4 tuleje?
Dev Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Bardziej bym sie obawial o tuleje zwrotnic.
Pikuś Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Chyba nie belka, a tak zwana rama zawieszenia, sanki do której przymocowane jest zawieszenie.
mateusz16 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 No więc jak się za to zabrać?
mateusz16 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Sprężyny będę wymieniał dopiero w poniedziałek, żeby wymienić tuleje belki trzeba ją wymontować całkowicie z auta? Jechać na prase i wcisnąć nowe tuleje?
Dev Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Co się na nie Tak uparleś ? To nie opel vectra w ktorym robi sie to co roku. Nie pamiętam abym kiedyś to robil bo są bardzo mocne.
mateusz16 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Gdy jechałem na śliskiej nawierzchni odczuwałem pływanie auta, wydaje mi się że d*pa pływała. Zbieżność była ustawiana. Jeśli z przodu będę miał jakieś luzy na wahaczach to je wymienię, robiłem to już w a4 b5 i pasku b5, wiec z przodem sobie poradzę. Chciałbym się też przygotować na tył. Czytałem że skoro auto pływa to prawdopodobnie te tuleje do wymiany, dlatego tak się uparłem Po prostu chcę zdobyć trochę wiedzy przed diagnozą i wymianą, żeby później nie siedzieć tydzień w garażu....
Dev Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Najpierw trzeba znalesc luzy a nie gdybac.
mateusz16 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Jak w ogóle zobaczyć czy na tych tulejach są luzy? Wahacze z przodu sprawdzę bo będę je miał wszystkie wymontowane podczas wymiany sprężyn. Natomiast z tyłem jak postąpić? Jest jakiś sposób?
fafnasty Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 kolego chyba czytałeś o pływaniu ale b5 bo to właśnie tam są tuleje belki które sie wyrabiaja i ma sie odczucia pływania ale w b6 to raczej jest tytle zawieszenie bardzo trwałe poszukaj dokładnie luzów. amory tylne nie wylane?
mateusz16 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 No Czytałem kiedyś o a4 b5 i o pasku b5. Myślałem że to podobnie wygląda w b6..... Amorki były wymieniane z pół roku temu, nie widać wycieków, auto trzyma się drogi. Jeśli chodzi o sprężyny z tyłu to jak najszybciej wymienić?
Wandej Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Na dużej9(duża opona nie felga) gumie niestety B6 się dziwnie zachowuje i tył sobie lata na boki.Tuleje które mogą się jedynie wybić to tak jak dev pisał przy zwrotnicy + tuleje górnego wahacza. Na nim ustawia się zbieżność. Zeby wyjąć spreżyne własnie musisz rozpiąć górny wahacz:hi:
mateusz16 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Tak myślałem że mi odpiszesz . Obecnie mam założoną oponę 205/55-15 i czułem pływanie jak było ślisko. Latem jeździłem na 235/45-17 i jak droga nie była równa to strasznie latał na boki że trudno było jechać.... Na równej prowadził się dobrze. Który to jest ten wahacz górny? View image: wahacz a4 b6 tył1
Wandej Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Tak ten. Na nim przewwaznie siadają tuleje i te na dole przy zwrotnicy:wink
H4mm3R Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Tak ten. Na nim przewwaznie siadają tuleje i te na dole przy zwrotnicy:wink Nie, tak ten. Tylko nr 7
mateusz16 Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Opublikowano 22 Lutego 2014 Tak ten. Na nim przewwaznie siadają tuleje i te na dole przy zwrotnicy:wink Nie, tak ten. Tylko nr 7 Pisałem do Wandeja priv dlatego odpisał tak ten No to dzięki, w poniedziałek po pracy biorę się za wymianę sprężyn i sprawdzę czy są luzy, jeśli coś nie pójdzie to się odezwę
Duch^ Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Po pierwsze tam siedzą sanki nie belka.. Roboty przy wymianie tulei których jest 4 szt jest od groma rozkręcania zdejmowania luzowania.. Same wyciągnięcie tulei z sanek często kończy się wypalaniem i cięciem przy wypalaniu jeszcze pryska olejem więc lepiej jak nie wiesz jak zostaw to ogarniętym. Zobacz czy nie masz luzów na wahaczach tam masz na jednym wahaczu kilka sztuk tulei któraś może mieć luz. Najczęściej kończą się te które nie są wymienialne i trzeba wymieniać cały wahacz. Na allegro trzeba naprawdę się naszukać i nadzwonić żeby dorwać dobry wahacz bez uszkodzonej tulei wiem to bo przerabiałem i musiałem odsyłać. Roboty przy wymianie tulei można wpaść na cały dzień najlepiej z podnośnikiem na słupach. Na koniec zbieżność + geometria. Tuleje powinieneś kupić do około 300zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się