Mitshi Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Siemanko. Dzisiaj zrobiłem trasę z Krakowa do Katowic z słuszną prędkością. Po powrocie auto odsapnęło sobie 10 min na wolnych obr. zgasiłem i poszedłem do domu. Po jakieś +/- 1h odpalam samochód dodaje gazu, a z wydechu wydobył się biały dym. Dodam, że nic na kompie nie wyskoczyło, na wolnych obrotach też nie kopci, a silnik chodzi tak jak chodził. Co to może być? Prawdopodobnie jeszcze te zabezpieczenia są do zrobienia na wałkach, bo strasznie dudni silnik, ale to już od dłuższego czasu. Silnik BKE 116KM 1.9TDI przebieg ok. 270k km.
yanosho Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Sprawdzałeś stan oleju na bagnecie? Czy ten biały dym nie ma zapachu palącego sie oleju? Turbinka nie pracuje głosniej?
Mitshi Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Olej jest w normie. Wymieniany był z ~5000km temu. Dzisiaj jechałem i widziałem, że kopci tylko przy ruszaniu i z reguły na nagrzanym silniku, na zimnym albo mało albo wcale. Możliwe, że coś z zaworem ERG? W najbliższym czasie będzie wymieniany dwumas ze sprzęgłem. Dym ma zapach zwykłych spalin z diesla. Turbo coś tam poświstuje jak się wyłączy radio i klimę to słychać że trochę śwista i że łopatki domagają się czyszczenia. Chcę w najbliższym czasie zajrzeć do turbo, erg i pod pokrywę zaworów, czy broki są na miejscu bo nie wydaje mi się żeby jeszcze tam były...
januszm41 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 jak bedziesz ogladal turbo egr i pokrywe to zröb duzo zdjec. chcialbym widziec jak wygladja te rzeczy to tym przebiegu. janusz
Mitshi Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Ok. Dwumas i sprzęgło też pstryknę, bo z tego co pisze w książce serwisowej nie wymieniany był od nowości. A przebieg oryginalny.
yanosho Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 jesteś pewny, że nic oleju nie ubyło? mi się wydaje, że to może padające uszczelniacze walka w turbinie i popuszczają olej na wydech skoro piszesz, że turbo głośniej pracuje
Mitshi Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Opublikowano 24 Lutego 2014 Turbo głośniej pracuje już od pewnego czasu, ale dopiero teraz zaczęło się kopcenie. Wydaje mi się że to wina zaworu EGR, bo gdy się przełącza kopcenie się zwiększa, bądź zmniejsza.
yanosho Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 a jak wygląda sprawa z płynem chłodniczym? bo ten biały dym to może być tez uszczelka pod głowicą
Mitshi Opublikowano 25 Lutego 2014 Autor Opublikowano 25 Lutego 2014 Gdyby brało płyn chłodniczy to powinien dym pod niebieski wpadać chyba? Sprawdzę dzisiaj jaka jest ilość.
desate Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Miałem podobnie, okazało się, że to był egr (na początku dymił na biało, potem się pogorszyło i śmierdziało niespalonym paliwem, przy tym trząsł się przy dodowaniu gazu, nie dało się właściwie jeździć), po jego zaślepieniu wsz ustało. Pzdr.
yanosho Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Miałem podobnie, okazało się, że to był egr (na początku dymił na biało, potem się pogorszyło i śmierdziało niespalonym paliwem, przy tym trząsł się przy dodowaniu gazu, nie dało się właściwie jeździć), po jego zaślepieniu wsz ustało. Pzdr. Jeśli masz 2.0 TDI 16V i zaslepiłeś EGR to przy okazji tego manewru z tego co mi wiadomo odjąłeś sobie kilka koni bo w przypadku 2.0 TDI nie wychodzi ten manewr na "+" jak w 1,9 przepływka wtedy daje ubogie dawki co równa się z obniżoną mocą
mily Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Silnik BKE 116KM 1.9TDI przebieg ok. 270k km. Pierwszy post. ---------- Post dopisany at 23:46 ---------- Poprzedni post napisany at 23:37 ---------- Pewien jesteś że to nie jest para?? W takich okresach przejściowych zima-wiosna, jesień-zima, przeważnie to jest wilgoć, też się kiedyś tym zaniepokoiłem. po przełączeniu EGR zwiększa się prędkość wylotowa gazów i wtedy jest zjawisko jakby więcej pary wylatywało. Odpal go zimnego i wyjdź na fajkę Zauważysz że na początku jest ok przez jakąś 1-2 minuty, po czym zaczyna kopcić, po rozgrzaniu przestaje (jak się wypali). Para jest dość gęsta przynajmniej u mnie i wizualnie wygląda prawie jak by przepalał olej (olej jest bardziej niebieska). Czy jak przejedziesz się i go nie zgasisz to tez się wydobywa??
Mitshi Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Opublikowano 26 Lutego 2014 Płyn chłodniczy sprawdzony w normie, olej też w normie. Para to na pewno nie była, bo on kopci tylko i wyłącznie na zagrzanym silniku. W piątek znowu czeka mnie wycieczka na Kraków, mam nadzieję że będzie ok. W sobotę będę zaglądał do turbo i EGR. Przy okazji zajrzę do broków i teraz 1 pytanie, czy uszczelkę pokrywy zaworów wymienić na nową, czy można na tej składać ? Pytam bo nie mam pojęcia jaka tam uszczelka w ogóle jest. Dodatkowo turbo będzie rozebrane i wyczyszczone tak samo jak zawór EGR i teraz kolejne pytanie, czy wyczyścić go i wkładać z powrotem, czy kupić zestawy z allegro typu ten: Zestaw zaślepek EGR TDI VW AUDI SKODA SEAT FORD VO (3980808058) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ? Dodam, że autko dostanie nowy dwumas + sprzęgło (jakby ktoś nie doczytał ) w najbliższym czasie i prawdopodobnie pozbędzie się kata, a potem planuję jakiś chip. Jeszcze prosiłbym o podpowiedzi na co zwrócić uwagę jak już będę miał pokrywę zaworów zdjętą? ---------- Post dopisany at 01:18 ---------- Poprzedni post napisany at 01:14 ---------- Jeszcze jedno co zauważyłem, że podczas przyspieszania na wyższych biegach od ok. 1500-1800 obr strasznie trzęsie budą, ale nie wiem czy to wina sprzęgła czy coś pod maską.
piotrsob1 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 [/color]Jeszcze jedno co zauważyłem' date=' że podczas przyspieszania na wyższych biegach od ok. 1500-1800 obr strasznie trzęsie budą, ale nie wiem czy to wina sprzęgła czy coś pod maską.[/quote'] Przy takich prędkościach obrotowych na wyższych biegach to można hamować silnikiem albo co najwyżej utrzymywać stałą prędkość, a jak się chce przyspieszać to trzeba zacząć od zredukowania biegu Taka jazda to zarzynanie motorówki, dwumasa i reszty układu nanapędowego
desate Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Nie zdawałem sob z tego sprawy, dzięki za info. U mnie to zaślepienie jest tylko sytuacją przejściową, bo mam zamiar kupić nowy EGR. Pozdr.
yanosho Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Jeszcze jedno co zauważyłem, że podczas przyspieszania na wyższych biegach od ok. 1500-1800 obr strasznie trzęsie budą, ale nie wiem czy to wina sprzęgła czy coś pod maską. Tak jak napisał kolega piotrsob1 to tylko katowanie silnika i układu przeniesienia napędu a to, ze już telepie niestety dwumasa się poddaje
Mitshi Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Opublikowano 1 Marca 2014 Dobra Panowie, to jak z tym EGR, zaślepiać, czy nie zaślepiać ? Dzisiaj się postaram jeszcze auto pod kompa podpiąć i logi zrobić.
yanosho Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 w 1,9 możesz zaślepić jedyny minus to , że będzie wolniej łapał temperaturę roboczą dobrze przed zaślepieniem wyczyścić kolektor ssący bo pewnie jest zawalony syfem
Rotmistrz Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Jak zaślepisz to check engine Ci wywali. Można go wyłączyć tylko programowo.
yanosho Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 kurde no właśnie w B6 ten numer jedynie by gładko przeszedł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się