Lucas21 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Witam, potrzebuję wymienić jedną oponę, schodzi powietrze, zjechana (gość od którego kupowałem musiał zaniedbać ciśnienie czy coś i..) chce kupić w jedną opone, ale pytanie czy jeśli opona z tyłu czy przodu, to muszą być 2 nowe (używane 8mm jako zapasówka służyła) czy można jedną? Jak to sie ma do jazdy?
Fido Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Jak cię stać to zarzuć dwie nowe. Jeśli nie to jedna dobra używka też będzie ok. Milimetra (dwóch) różnicy za chu.a nie wyczujesz.
dybson Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 ano 2 mm jak najbardziej wyczujesz tyko parami, chyba że trafisz identyczną
A-rek Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 no oczywiście, że możesz zakupić tylko jedną szuke. pamiętaj tylko aby była dokładnie takich samych parametrów i oczywiście żeby był to dokładnie taki sam model jak druga na tej samej osi. staraj się także aby różnica w ilości bieżnika na osi nie była większa jak 1 mm
Lucas21 Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Opublikowano 27 Lutego 2014 Noo, żadna z tych co posiadam letnich nie ma 7 mm nawet.. Profil 205/55 to szukam takie właśnie, ale skoro nie mogą sie różnić więcej niż 1mm.. To albo dwie takie same w lepszym stanie, albo jedna podobnie zjechana jak moje, które posiadam?
radio22 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Pamiętaj zawsze wymieniaj opony na osi parami tak aby miały ten sam wzór bieżnika jak również tyle samo bieżnika mm.
hary2 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Przy różnicy w wysokości bieżnika będzie ciągnęło w jedną stronę
Fido Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Poparte to jakimiś testami czy tak tylko od siebie piszesz ? Założe się, że jak ci pozakładam gumy (o tym nie będziesz wiedział jakie i na którą stronę,nawet z różnicą 4mm) to za chu...a nie poczujesz różnicy.
Lucas21 Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Opublikowano 27 Lutego 2014 Widzę zdania podzielone..Eh.. Nie wiem czy kupować 1 czy dwie.. Mam juz na oku jedna zapasówkę p7 pirrelli za 140zł ale skoro parami to muszę szukać dwóch takich samych, ale szkoda, bo pozostałe 3 mam w dobrym stanie, bieznik powyżej 6mm w każdej
barthek11 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Pamiętaj zawsze wymieniaj opony na osi parami tak aby miały ten sam wzór bieżnika jak również tyle samo bieżnika mm. tak- i zawsze rób to w serwisie Audi po co ma wymieniać parę jak potrzebuje tylko jednej opony - niech poszuka sobie opony z podobną głębokością bieżnika i będzie o.k-... - bo niby jak odczuć różnicę w jeździe gdy bieżnik będzie różny o 1-2 mm...
hary2 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Testami może za dużo powiedziane, ale miałem kiedyś taki przypadek nawet wylądowałem na kontroli zbieżności, okazało się że zbieżność jest ok, a zamiana kół z prawej na lewą dawała taką różnice ze trzeba było kontrować. Skończyło się wymianą opon.
radio22 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Pamiętaj zawsze wymieniaj opony na osi parami tak aby miały ten sam wzór bieżnika jak również tyle samo bieżnika mm. tak- i zawsze rób to w serwisie Audi po co ma wymieniać parę jak potrzebuje tylko jednej opony - niech poszuka sobie opony z podobną głębokością bieżnika i będzie o.k-... - bo niby jak odczuć różnicę w jeździe gdy bieżnik będzie różny o 1-2 mm... Co za ciemnotę wciskasz nie chcę nikogo naciągnąć na koszta ale chodzi o bezpieczeństwo na drodze podjedz do pierwszego lepszego zakładu wulkanizacji to powiedzą ci że trzeba parami zmienić opony. A poza tym nie chodzi aż tak bardzo o głębokość bieżnika a jego wzór gdy będą 2 różne wzory bieżnika na jednej osi to może być nieprzyjemnie przy hamowaniu na śliskiej i mokrej nawierzchni:kwasny: Jak kolega który założył ten temat chcę zaoszczędzić tak bardzo to niech kupi 1 oponę używkę ale z podobnym bieżnikiem mm i takim samym wzorem:wink:
A-rek Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 A poza tym nie chodzi aż tak bardzo o głębokość bieżnika a jego wzór gdy będą 2 różne wzory bieżnika na jednej osi to może być nieprzyjemnie przy hamowaniu na śliskiej i mokrej nawierzchni:kwasny: a kto tu mówi o kupowaniu innej opony niż pozostałe 3? Jak kolega który założył ten temat chcę zaoszczędzić tak bardzo to niech kupi 1 oponę używkę ale z podobnym bieżnikiem mm i takim samym wzorem:wink: no to chyba logiczne, że trzeba kupić DOKŁADNIE TAKĄ SAMĄ OPONE, a nie podobną Lucas no to dokup sobie 1 opone używaną i po problemie. po co robić sobie problemy z niczego.... jakiej marki i model masz te 3 opony?
fafnasty Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 kolego kupuj 1 sztuke ten sam bieżnik i podobny stan... koledzy chyba za duzo sie poradnika Auto Świat naczytali:polew: takie dziwne tezy że to zle jedna że trzeba odrazu 2 sztuki i najlepiej od razu mowe
Michalos Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 na allegro pojedynczych opon masz mase. wpisz swoje parametry, poszukaj podobnego zużycia i śmigaj dalej:wink:
Lucas21 Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor Opublikowano 28 Lutego 2014 No wiem, że masa wszędzie jest, szukam po stanie bieżnika wszystkie. Teco mam to 1 pirelli a 2 tz 300 alfa. A jakiej firmy byście opony polecili? Nie potrzebuje jakichś mega dobrych, nie robie dużych tras, a głównie do 25km i mało jeżdże, więc opony z górnej pólki nie szuka, a tam średnią, żeby z 2-3 sezony (nie wiem ile starczają opony zwykle) pojeździć. Jakiej firmy?
barthek11 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 najpierw musisz podjąć konkretną decyzję bo nikt za Ciebie jej nie podejmie... -czy dokupywać brakującą pirelli czy kupić 2 całkiem inne-, sam napisałeś że pojedynek jest cała masa i można sobie coś dobrać-, więc niewiem jaki sens kupywać 2 szt jak można 1 -,a co do konkretnych opon masz o tym odrębny temat w którym to ludzie polecają lub odradzają poszczególne opony...
timm Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 dokup jedną !!! o identycznych parametrach i w miarę dobrana wysokość bieżnika ( dobrze byłoby spasować okolice rocznika i kraju produkcji ), ta o minimalnie choć wyższym bieżniku na prawy tył, słabsza na lewy tył - dla "przetarcia" ( prawa strona "delikatnie" szybciej się zużywa ! ), po sezonie decyzja - które na przód a które na tył (x ... naście lat w branży )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się