Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam opisze problem ktory mnie nie pokoi mianowicie postanowilem troche odmulic auto przy 210km/h auto szlo elegancko po zwolnieniu do 140km/h w auci zbraklo mocy tzn auto wogole przestalo reagowac na pedal gazu :( tak jakby turbo sie zawiesilo . Po ponownym uruchomieniu auta problemu juz nie bylo i nie ma ... orientuje sie moze ktos o co kaman ? Dodam ze zadna kontrolka sie nie zaswiecila i nie bylo widac zadnego nie pokojacego dymu ??

Opublikowano

kierownice w turbo zawieszaja sie

Opublikowano

tez to mialem, pierwszy raz chyba 2011 przed swietami, a drugi raz koncem 2012. nic nie robilem, zadnych napraw, do dzis chodzi bez problemu, mam 184tkm.

puki problem jest sporadyczny, nic nie robie.

nowe turbo zawsze mozny zalozyc.

janusz

Opublikowano

U mnie identiko to samo, rozpędziłem do 4tyś obr. i mi przycięło (jako, że 90% mojej jazdy to po mieście to nie zauważam tego przy codziennej jeździe bo przeważnie 2-3,5tyś). Mechanik stwierdził, że to kierownice, pogrzebał i powiedział że może się to jeszcze powtórzyć z parę razy, ale żeby pojechać np. na autostradę i "przewietrzyć" auto :wink: Normalnie bym na to nie zwracał tak dużej uwagi jak na razie, bo nie pojawia się problem przy codziennej mojej jeździe, ale chciałbym zachipować auto na wiosnę, ale właśnie boję się, że to się będzie pojawiało to wtedy chipowanie nie ma sensu na niesprawnej turbinie...

Opublikowano

wyczyść turbinę i po problemie

Opublikowano

no nie tak po problemie , zależy w jakim stanie jest turbo . Czyszczenie to pierwsza opcja, niestety jak nie pomoże to czeka Cię wymiana.

Opublikowano

A gdyby pokusić się na kupno nowej turbiny, pod słowem "nowej" mam na myśli nówka funkiel czy np. zdjętej z innego auta ? Co radzicie ? Wiadomo, jak się ma kasę to nową można kupić, ale załóżmy w granicy cenowej max do 1000zł :wink: I na jakiej "zasadzie" się dobiera wtedy turbine ? Czy wiekszość jest tak zrobiona, że jest p&p i tylko wielkością się różnią ? :wink:

Opublikowano

Za 1000zł to możesz co najwyżej kupić używaną lub po regeneracji. Nowa to koszt 2-3 tysie. Skoro u Ciebie tylko geometria się przycina to nie ma sensu kupować nowej wystarczy dobrze wyczyścić ok 200-300zł i będzie śmigać.

Opublikowano

Z mojego doświadczenia powiem że są dwie opcje po czyszczeniu albo bedzie smigalo juz bez problemu albo jak turbo w slabej kondycji to co 4mc bedzie do czyszczenia

Wysłane z mojego GT-I9100

---------- Post dopisany at 09:02 ---------- Poprzedni post napisany at 09:00 ----------

Z mojego doświadczenia powiem że są dwie opcje po czyszczeniu albo bedzie smigalo juz bez problemu albo jak turbo w slabej kondycji to co 4mc bedzie do czyszczenia

Wysłane z mojego GT-I9100

Ps wyczyść sam turbo z 5h roboty i bardzo proste wiec nie ma co kasy wydawać

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano

Ok, dzięki Panowie za radę :wink: Wyczyszczę i zobaczymy czy się będzie powtarzało, oby NIE :wink:

Opublikowano

zakasaj rękawy i wyciągaj. tylko dobre klucze i nie poddawaj się przy demontażu, ja jak wyciągałem to miałem załamke ale poszło jakoś

---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ----------

aha i uważaj na aluminiowy przewód smarujący turbinę. ja urwałem inaczej się nie dało

Opublikowano

aha i uważaj na aluminiowy przewód smarujący turbinę. ja urwałem inaczej się nie dało

Trzeba "dorobić" klucz 17 a drugim kluczem odkręcasz .

764196e067997338med.jpg

Opublikowano

Turbina wyczyszczona - jak ręka odjal! Nie wchodzi w tryb awaryjny, nie przycina, przy okazji jeszcze egr wyczyszczony :wink: Kierownice były zakochane a teraz czysto i pracują jak trzeba :wink:

Opublikowano

Sam czyściłeś? Mnie to też czeka ale jakoś nie mogę zebrać się na odwagę żeby to zrobić a zufanego fachowca też nie znam.

Opublikowano
Sam czyściłeś? Mnie to też czeka ale jakoś nie mogę zebrać się na odwagę żeby to zrobić a zufanego fachowca też nie znam.

Nie nie, znajomemu mechanikowi dałem do serwisu, wolałem mieć pewność niż cos złe samemu zrobic i jeszcze bez sprzętu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...