kaman Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 black4, Fido: Dzięki Panowie za odpowiedzi! A coś powiecie na temat firmy Kunzite? Bo jeżeli to jakiś noname które lepiej unikać to zacznę rozglądać się za innymi, najlepiej ori felgami
Baker35 Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 witam . mam zamiar kupic kola tylko zastanawiam sie ktore ? pomozecie ? http://olx.pl/oferta/felgi-aluminiowe-5x112x19-audi-a8-opony-zimowe-255-40r19-CID5-ID6dH9L.html#6b72c7e4e8 http://olx.pl/oferta/felgi-aluminiowe-19-5x112-CID5-ID7wjqP.html#3799dc6f1e
3r4 Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Witam panowie, aktualnie samochód jest trochę obniżony i siedzi na: 225/45 17" 7,5J ET43 Z tego co kojarzę, wiele osób zakłada felgi borbet i trafił mi się do kupienia taki komplet: 205/60 16" 7J ET38Wiem, że dla spokoju powinny być 205/55 i wtedy średnica koła byłaby podobna (no ale komplet nie zawsze da się trafić idealny...) Całość będzie odrobinę wyższa ( http://www.willtheyfit.com/index.php?width=225&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7%2C5&offset=43&width2=205&aspect2=60&diameter2=16&wheelwidth2=7&offset2=38#content ) Niby się boję że będzie gdzieś obcierać, ale to tylko 1cm więcej?!Może ktoś mi powiedzieć jak z ET? przejrzałem na kalkulatorze i wyszło na mój chłopski rozum, że jest tam tylko 1mm różnicy chyba i koło będzie tylko trochę węższe (nie będzie tak głęboko wchodzić "wgłąb" auta). Dobrze rozumuje? Nie będę do tego zestawu potrzebował jakiś innych śrub (domyślam się tylko że skoro to borbet to możliwe, że potrzeba tylko pierścieni centrujących na 57,1?)Ach i felga wygląda tak ->http://zapodaj.net/0c417604e02d1.jpg.html Edytowane 6 Listopada 2014 przez 3r4
Rotor Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 3r4 Powinno wszystko grać. Pierścienie centrujące mogą byc potrzebne chyba że felga fabrycznie ma 57,1. Do tego najprawdopodobniej potrzbny będzie komplet śrub z łbami stożkowymi, bo najpewniej takie są gniazda w tych felgach. Zaletą oryginalnych felg VW/Audi jest to, że mają gniazda na śruby z łbami kulistymi, czyli takie same jak do stalówek. PS. osobiście jestem zwolennikiem trzymania się rozmiarów przewidzianych przez producenta czyli np 205/55R16 - to jednak ponad 3% różnicy.
black4 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 panowie jakie et mogę zrobić z przodu i z tyłu tak aby nie obcierało przy komplecie ludków na pokładzie w mojej a4 b6 sedan, zawias 1BE koła przód 235/40/18 z tyłu 245/40/18 szerokość felg 8J et43 najlepiej jakby było równo z nadkolem ale nie wiem czy przy tylnych oponach mogę sobie na to pozwolić? Witaj, Przy 8 calowej feldze ET 35, zmień te tylne opony bo to zły rozmiar do B6/B7 i będą trzeć przy niskim ET, Pozdrawiam opony 245 jeszcze sezon wytrzymają później zmieniam na 215 bądź 225, czyli na obecną chwilę przy 235 z przodu i 245 z tyłu mogę zrobić et 35 i z przodu i z tyłu tak? Czy dopiero jak wrzucę na tył te 235 i na przód 215 bądź 225? black4 dostanę ostateczną odpowiedź? I przy et35 jakiej długości szpilek szukać 35mm, 40mm,45mm? Bo ori szpilka ma chyba 27mm z tego co się nie mylę tak? Witaj, Przy feldze szerokiej 8 cali i ET 35 stosujesz standartowe śruby do felg aluminiowych audi (długość śruby zdaje się 48mm a długość gwintu 24mm - pamiętaj, że głowice śrub mają być kuliste!) Jeżeli natomiast zamierzasz zastosować dystanse zmniejszające ET felgi wówczas musisz zastosować odpowiednio dłuższe śruby, Pozdrawiam
julo23 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Koledzy które felgi na zime byście brali: 1. 16'' 7J16H2 ET40 za 900zł 2. Z audi A6 C6 (brak danych) 700zł 3. SZEROKOŚĆ 7,5 JJX16 ET45 850zł http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/51/33/37/4751333792
3r4 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 3r4 Powinno wszystko grać. Pierścienie centrujące mogą byc potrzebne chyba że felga fabrycznie ma 57,1. Do tego najprawdopodobniej potrzbny będzie komplet śrub z łbami stożkowymi, bo najpewniej takie są gniazda w tych felgach. Zaletą oryginalnych felg VW/Audi jest to, że mają gniazda na śruby z łbami kulistymi, czyli takie same jak do stalówek. PS. osobiście jestem zwolennikiem trzymania się rozmiarów przewidzianych przez producenta czyli np 205/55R16 - to jednak ponad 3% różnicy. W ogóle to dziękuję za odpowiedź bo już we forum trochę zwątpiłem W sobotę byłem po te koła i są już u mnie. Póki co czekam na pierścienie bo wiem że były, ale okazało się że to 72/66,6 więc zamówione 57,1 i czekam na nie wtedy koła do wyważenia i będę zakładał i przymierzał... Wiem i chyba wyżej pisałem, że idealnym prawie zamiennikiem tego co mam byłoby 205/55 i takich szukałem ale trafiły się niedaleko te 205/60 Fakt, pomacałem w feldze palcem i wydaje się być gładko i prosto jak stożek. W każdym razie dziękuję za takie uwagi bo to pierwsze takie zakupy w moim życiu. Rozumiem że potrzebuje coś takiego M14 x 1,5 jeszcze tylko ktoś by mnie oświecił jaka długość? Pozdrawiam
black4 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 3r4 Powinno wszystko grać. Pierścienie centrujące mogą byc potrzebne chyba że felga fabrycznie ma 57,1. Do tego najprawdopodobniej potrzbny będzie komplet śrub z łbami stożkowymi, bo najpewniej takie są gniazda w tych felgach. Zaletą oryginalnych felg VW/Audi jest to, że mają gniazda na śruby z łbami kulistymi, czyli takie same jak do stalówek. PS. osobiście jestem zwolennikiem trzymania się rozmiarów przewidzianych przez producenta czyli np 205/55R16 - to jednak ponad 3% różnicy. W ogóle to dziękuję za odpowiedź bo już we forum trochę zwątpiłem W sobotę byłem po te koła i są już u mnie. Póki co czekam na pierścienie bo wiem że były, ale okazało się że to 72/66,6 więc zamówione 57,1 i czekam na nie wtedy koła do wyważenia i będę zakładał i przymierzał... Wiem i chyba wyżej pisałem, że idealnym prawie zamiennikiem tego co mam byłoby 205/55 i takich szukałem ale trafiły się niedaleko te 205/60 Fakt, pomacałem w feldze palcem i wydaje się być gładko i prosto jak stożek. W każdym razie dziękuję za takie uwagi bo to pierwsze takie zakupy w moim życiu. Rozumiem że potrzebuje coś takiego M14 x 1,5 jeszcze tylko ktoś by mnie oświecił jaka długość? Pozdrawiam Witaj, Zdecydowanie do A4 B6/7 wybrałbym te felgi z A6 C6. Ładny wzór i na B6/B7 będzie wyglądał dużo lepiej niż na A6. Sprawdź stan tych felg czy nie są krzywe, spawane itp... Jeśli mają otwór centralny 66,5 to stosujesz do A4 pierścienie centrujące na 57,1 i jest malina, Opony kup odpowiedich rozmiarów. I jeśli zimowe to z bieżnikiem wyższym niż 4mm i nie stare!!! PS. Do felgi 7,5 szer. z ET45 to spokojnie do A4 B6/7 wejdą dystanse np.13 mm na front i 17 tył, Pozdrawiam!
bąbel86 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) witam.mam pytanie,mam felgi stalowe o takim oznaczeniu;5x112 6jx15H2 ET45 czy będą pasowaly do mojego b6 1.9tdi? opona 195/60/15 Edytowane 13 Listopada 2014 przez bąbel86
black4 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 witam.mam pytanie,mam felgi stalowe o takim oznaczeniu;5x112 6jx15H2 ET45 czy będą pasowaly do mojego b6 1.9tdi? Witaj, Przy 6 calowej feldze mogą przy ET 45 za blisko element. zawieszenia siedzieć. Możesz dać dystans do felg albo lege 7,5 cala szeroką i będzie ok Pozdrawiam!
bąbel86 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 chyba dam dystanse bo felgi sa na piaskowaniu i malowaniu.
patryk10015 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 panowie jakie et mogę zrobić z przodu i z tyłu tak aby nie obcierało przy komplecie ludków na pokładzie w mojej a4 b6 sedan, zawias 1BE koła przód 235/40/18 z tyłu 245/40/18 szerokość felg 8J et43 najlepiej jakby było równo z nadkolem ale nie wiem czy przy tylnych oponach mogę sobie na to pozwolić? Witaj, Przy 8 calowej feldze ET 35, zmień te tylne opony bo to zły rozmiar do B6/B7 i będą trzeć przy niskim ET, Pozdrawiam opony 245 jeszcze sezon wytrzymają później zmieniam na 215 bądź 225, czyli na obecną chwilę przy 235 z przodu i 245 z tyłu mogę zrobić et 35 i z przodu i z tyłu tak? Czy dopiero jak wrzucę na tył te 235 i na przód 215 bądź 225? black4 dostanę ostateczną odpowiedź? I przy et35 jakiej długości szpilek szukać 35mm, 40mm,45mm? Bo ori szpilka ma chyba 27mm z tego co się nie mylę tak? Witaj, Przy feldze szerokiej 8 cali i ET 35 stosujesz standartowe śruby do felg aluminiowych audi (długość śruby zdaje się 48mm a długość gwintu 24mm - pamiętaj, że głowice śrub mają być kuliste!) Jeżeli natomiast zamierzasz zastosować dystanse zmniejszające ET felgi wówczas musisz zastosować odpowiednio dłuższe śruby, Pozdrawiam to że kuliste to wiem chyba we wszystkich ori felach są kule, kupię śrubki z 40mm gwintem lepiej ciut dłuższe niż mam jeździć w obawie o swoje bezpieczeństwo przy oponie 245/40/18 i et35 przy zawiasie 1BE nie będzie obcierki? Bo chciałbym dojeździć te oponki ostatni sezon niż mają kurzyć się w garażu
black4 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 panowie jakie et mogę zrobić z przodu i z tyłu tak aby nie obcierało przy komplecie ludków na pokładzie w mojej a4 b6 sedan, zawias 1BE koła przód 235/40/18 z tyłu 245/40/18 szerokość felg 8J et43 najlepiej jakby było równo z nadkolem ale nie wiem czy przy tylnych oponach mogę sobie na to pozwolić? Witaj, Przy 8 calowej feldze ET 35, zmień te tylne opony bo to zły rozmiar do B6/B7 i będą trzeć przy niskim ET, Pozdrawiam opony 245 jeszcze sezon wytrzymają później zmieniam na 215 bądź 225, czyli na obecną chwilę przy 235 z przodu i 245 z tyłu mogę zrobić et 35 i z przodu i z tyłu tak? Czy dopiero jak wrzucę na tył te 235 i na przód 215 bądź 225? black4 dostanę ostateczną odpowiedź? I przy et35 jakiej długości szpilek szukać 35mm, 40mm,45mm? Bo ori szpilka ma chyba 27mm z tego co się nie mylę tak? Witaj, Przy feldze szerokiej 8 cali i ET 35 stosujesz standartowe śruby do felg aluminiowych audi (długość śruby zdaje się 48mm a długość gwintu 24mm - pamiętaj, że głowice śrub mają być kuliste!) Jeżeli natomiast zamierzasz zastosować dystanse zmniejszające ET felgi wówczas musisz zastosować odpowiednio dłuższe śruby, Pozdrawiam to że kuliste to wiem chyba we wszystkich ori felach są kule, kupię śrubki z 40mm gwintem lepiej ciut dłuższe niż mam jeździć w obawie o swoje bezpieczeństwo przy oponie 245/40/18 i et35 przy zawiasie 1BE nie będzie obcierki? Bo chciałbym dojeździć te oponki ostatni sezon niż mają kurzyć się w garażu Tak jak pisałem wcześniej oponę masz za szeroką i może przycierać przy tym setupie. 1 BE jest 20 mm niżej niż seria, pytanie jaką masz szerokość felgi 7,5 czy 8 cala?
Rotor Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Bąbel86 Felgi mogą być. Fabryczne ET wynosi 42, tu będziesz miał o koło 3mm głębiej w nadkolu, przy szerokości 195 opona nie ma szans obcierać o cokolwiek. Ja nie chciałem ET45 bo bym się z tym źle czuł psychicznie ale nic poza tym. Jedna sprawa - opona 195/60R15 to nie jest prawidłowy rozmiar. Powinno być 195/65R15 lub 205/60R15. Różnica niewielka ok 3% ale po co wkładać za małe opony. PS. Do takich opon najlepiej znaleźć felgi 6,5" ET od 37 do 42 Edytowane 14 Listopada 2014 przez Rotor
bąbel86 Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) ROTOR dzięki.odbiore felgi z malowania to sprawdze dokładnie rozmiar tej opony Edytowane 14 Listopada 2014 przez bąbel86
kqba Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Mam dwa pytania: 1. Obniżam zawieszenie -30mm a zimówki mam na ostatni sezon 205/55/16. Czy jest sens założyć 205/60/16 żeby trochę dźwignąć auto na zimę? 2. Letnie mam obecnie 215/45/17 i dwie są do wymiany. Czy mogę na jedną oś założyć 215/45/17 a na drugą 225/45/17?
Fido Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Letnie mam obecnie 215/45/17 i dwie są do wymiany. Czy mogę na jedną oś założyć 215/45/17 a na drugą 225/45/17? A coż to za dziwny rozmiar. Licznik na pewno sporo oszukuje. Polecę 4x 215/50/17
damian1684 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Mam dwa pytania: 1. Obniżam zawieszenie -30mm a zimówki mam na ostatni sezon 205/55/16. Czy jest sens założyć 205/60/16 żeby trochę dźwignąć auto na zimę? 2. Letnie mam obecnie 215/45/17 i dwie są do wymiany. Czy mogę na jedną oś założyć 215/45/17 a na drugą 225/45/17? 1. zostałbym przy profilu 55 2. załóż 4x takie same np. 215/45 - to też zależy jaka szerokość felg założysz z przodu węższe, z tyłu szersze - opona z przodu inaczej się ułoży na feldze, a z tyłu inaczej (są z rantem ochronnym i bez - polecam te z rantem) może to niezbyt ładnie wyglądać, chyba że wszystkie taka sama marka i model
Fido Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 2. załóż 4x takie same np. 215/45 To nie jest dobry rozmiar do B6 kolego. Standard to 235/45/17 a idealny zamiennik to 215/50/17 To co piszesz jest prawie o 3% za mały rozmiar a więc nie mieści się już w tolerancji.
kqba Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) No takie kiedyś brat założył i z takimi kupiłem. Czterech nie wymienię, bo dwie są nowe Toyo T1R i sie zastanawiam, czy kupić na wiosnę 2x 215/45 czy ew mogę kupić 225/45? Jeżeli założę na jedną oś 225/45, to czy nie będzie problemów z ABS i kontrolą trakcji (różnica chyba 4,5mm w wysokości)? Ewentualnie nie ryzykować i dokupić 2szt. 215/45? ------ więc najlepiej było by pogonić wszystkie i kupić 225/45 albo 235/45. Edytowane 17 Listopada 2014 przez kqba
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się