czarownik3 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 A wiec w silniczku 2.4 v6 BDV 170 km są dwa napinacze łańcucha rozrządu pod pokrywa zaworów odpowiedzialne też za zminne fazy rozrządu. Koszt wymiany dwóch napinaczy chińskich to 500 zł za sztukę + uszczelka pod napinacz i ewentualnie łańcuch rozrządu. Czyli koszt naprawy to ok. 1200zl samych części w aso orginalny napinacz kosztuje 2000zl. Kupiłeś auto z tym silnikiem chcesz kupić albo poprostu masz poranne terakotanie z pod maski. Generalnie siara na parkingu. Jak to zdiagnozować co wymieniać. Terkotanie auta z zimnym silnikiem: 1.uszkodzony napinacz ewentualnie dwa 2. Uszkodzony zawór olejowy zwrotny. Generalnie w napinaczu nie ma co się zepsuć bo pracuje to w oleju po za cewka elektryczna odpowiedzialna za regulowanie ciśnienia oleju w napinaczu. Napinacze się zapiekaja zastają, objawia się to utrudniona praca napinacza dziurami w mocy przyspieszaniu auta wyższym spalaniem. Naprawa to wyjęcie napinacza i rozruszanie go przez scisniecie i rozprężenie. Z jednej strony ma spreżyne odpowiedzialna za wstępne napięcie druga strona jest olejowa zależna od ciśnienia oleju. Jeśli rano lub po 24h postoju auta przybywa ci oleju ok.3-5 kreski na bagnecie to znak że masz uszkodzone zawory zwrotne olejowe pod kolektorem ssący są dwa, koszt jednego w aso to ok. 220zl. Można też rano wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa zakręcić silnikiem ok.10 sekund włożyć bezpiecznik i odpalić auto , bez terkotania -USZKODZONE ZAWORY OLEJOWE !!! lub jak kto woli zdjąć wtyczkę z cewki zaplonowej ale to pozostawia błąd w kompie. Generalnie chodzi o napompowanie oliwy do napinaczy bez odpalania auta. Jeśli łańcuch terkocze na ciepłym silniku lub podczas przyspieszania to do sprawdzenie ciśnienie oleju , oliwa, smok , pompa oliwy oraz łańcuch. Generalnie łańcuch tak łatwo się nie wyciąga prędzej dopadna was wyżej wymienione problemy. Łańcuch musiał by się wyciągnąć o dwa oczka, gdyż napinacz ma duży zapas. Kontroluje się to przez liczenie oczek łańcucha o kółka ssacego do kółka wydechowego ma być 16 oczek. Auta przy kupnie zalane olejem 10w40 trzeba bacznie sprawdzić. Gdyż zwiększanie gęstości oleju powoduje klepie łańcucha na ciepłym silniku, wybieranie obudowy pokrywy zaworów w oleju mnóstwo opilkow metalu. Należy też sprawdzić uszczelki zaworów bo te silniki lubią tam gubić olej wystarczy włożyć rękę za pokrywę zaworów przy ścianie grodziowej.
powaguspisz Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Fajny artykuł, przerabiałem dwa razy ostatnio ten temat, klienci płakali, a miał być taki fajny zakup. Sam o tym silniczku myślałem że by z B6 zmienić na C6 ale odpuszczam sobie to już nie ta sama V-łka co stara 2.4 to paździerz.
fokusmok15 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Ale artykul mowi o silniku 2.4 170km ktory to jest ta sama konstrukcja co 2.4 165km - rozrzad na pasku i dwoch lancuchach laczacych walki rozrzadu w glowicach Dopiero w c6 jest rozrzad tylko na lancuchach i to umieszczony pomiedzy silnikiem i skrzynia biegow - mial byc dorzywotni- w praktyce wytrzymuje 150- 170 kkm a znam przypadki gdy klopoty zaczely sie przy 130 tys Niemniej artykul dobry Dodam od siebie ze skutecznie zabija napinacze ,wymienianie oleju w systemie long life - co 30kkm Warto zwrocic uwage na to w szczegolnosci gdy ktos sprowadza auto z zagranicy
Sylwo Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Odgrzewam kotleta bo sytuacja tego wymaga. Miałem B6 1.8t które sprzedałem, w między czasie inne auto , a obecnie mam okazje zakupić B6 2,4 v6 2004 r z tym że auto ma uszkodzony silnik Prawdopodobnie bedzie do wymiany (problem z rozrządem) i nie wiem na obecną chwile jaki jest symbol silnika. Moje pytanko - czy wszystkie 2,4 w b6 były na pasku rozrządu ( 165 KM i 170 KM ) czy też kładli już to co w A6 C6 177 KM na łańcuchu (BDW) przejrzałem forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
piti82 Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Wszystkie 2.4 w b6 są na pasku i dwóch łańcuchach. 2.4 BDW nie był w b6 montowany i z tego co wiem to całkiem inny silnik a nie rozwinięcie konstrukcji. Pozdrawiam
skayvoker Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 A wiec w silniczku 2.4 v6 BDV 170 km są dwa napinacze łańcucha rozrządu pod pokrywa zaworów odpowiedzialne też za zminne fazy rozrządu. Koszt wymiany dwóch napinaczy chińskich to 500 zł za sztukę + uszczelka pod napinacz i ewentualnie łańcuch rozrządu. Czyli koszt naprawy to ok. 1200zl samych części w aso orginalny napinacz kosztuje 2000zl. Kupiłeś auto z tym silnikiem chcesz kupić albo poprostu masz poranne terakotanie z pod maski. Generalnie siara na parkingu. Jak to zdiagnozować co wymieniać. Terkotanie auta z zimnym silnikiem: 1.uszkodzony napinacz ewentualnie dwa 2. Uszkodzony zawór olejowy zwrotny. Generalnie w napinaczu nie ma co się zepsuć bo pracuje to w oleju po za cewka elektryczna odpowiedzialna za regulowanie ciśnienia oleju w napinaczu. Napinacze się zapiekaja zastają, objawia się to utrudniona praca napinacza dziurami w mocy przyspieszaniu auta wyższym spalaniem. Naprawa to wyjęcie napinacza i rozruszanie go przez scisniecie i rozprężenie. Z jednej strony ma spreżyne odpowiedzialna za wstępne napięcie druga strona jest olejowa zależna od ciśnienia oleju. Jeśli rano lub po 24h postoju auta przybywa ci oleju ok.3-5 kreski na bagnecie to znak że masz uszkodzone zawory zwrotne olejowe pod kolektorem ssący są dwa, koszt jednego w aso to ok. 220zl. Można też rano wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa zakręcić silnikiem ok.10 sekund włożyć bezpiecznik i odpalić auto , bez terkotania -USZKODZONE ZAWORY OLEJOWE !!! lub jak kto woli zdjąć wtyczkę z cewki zaplonowej ale to pozostawia błąd w kompie. Generalnie chodzi o napompowanie oliwy do napinaczy bez odpalania auta. Jeśli łańcuch terkocze na ciepłym silniku lub podczas przyspieszania to do sprawdzenie ciśnienie oleju , oliwa, smok , pompa oliwy oraz łańcuch. Generalnie łańcuch tak łatwo się nie wyciąga prędzej dopadna was wyżej wymienione problemy. Łańcuch musiał by się wyciągnąć o dwa oczka, gdyż napinacz ma duży zapas. Kontroluje się to przez liczenie oczek łańcucha o kółka ssacego do kółka wydechowego ma być 16 oczek. Auta przy kupnie zalane olejem 10w40 trzeba bacznie sprawdzić. Gdyż zwiększanie gęstości oleju powoduje klepie łańcucha na ciepłym silniku, wybieranie obudowy pokrywy zaworów w oleju mnóstwo opilkow metalu. Należy też sprawdzić uszczelki zaworów bo te silniki lubią tam gubić olej wystarczy włożyć rękę za pokrywę zaworów przy ścianie grodziowej. Witam jeśli mogę dopiąć odnośnie całego artykułu to mam audi a6 c6 2.4 benzyna i słychać taki tekst rano jak jest zimny silnik około 2 sek olej wymieniłem i minimalnie ustał na jakiś tydzień ale po miesiącu użytkowania jest gozej sprawdziłem na bagnie ilość oleju i faktycznie na zimnym silniku było go dużo więcej możliwe że zawory olejowe padły moje pytanko do ciebie nie mam pojęcia jak te zawory wyglądają i gdzie się znajdują może podesłał byś jakiś link lub fotkę gdzie to się znajduje.
soul87 Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Kolego ten temat dotyczy innego silnika niz Twoj. Twoj silnik to BDW temat dotyczy silnika BDV
krzysztof-kosior1 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Ja wymieniłem oringi na zaworkach pod kolektorem ssącym, wyczyszciłem odmy i wymieniłem ślizgi w lewym napinaczu. Słyszę go teraz NIE rano... ale po pracy po 15:00. Dziwne ALE... rano auto stoi na górce przodem do góry... łancuch rano cisza a po pracy stoi na rowni na parkingu i słyszę łańcuch (lewy)... wnioskuję ze padł napinacz... moje pytanie do was koledzy: 1. Kto założył chiński napinacz i jak on się sprawuje? Jak ślizgi oraz czy klepanie ustało? 2. Jeżeli ktoś zakładał jakiś inny zmiennik niż chiny to jaki? Tylko nie piszcie ze macie orgyginal z allego za 600pln ponieważ to nie oryginał... 3. Czy ktoś zmieniał sam łańcuch i jakie były potem tego następstwa? Poprawa? Proszę o poradę po nieważ widziałem u kolegi co zrobił mu uszkodzony napinacz... nie stać mnie na wymianę silnika potem. Proszę o rady
krzysztof-kosior1 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Ktoś pomoże? Wybór napinaczy pada na dwie firmy... AUTLOG (1050pln) oraz VAICO (1250pln)... Którą firmę polecacie? Będę montował z łańcuchem SWAG. Proszę o sugestię i z góry dziękuję
krzysztof-kosior1 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 http://allegro.pl/napinacz-nastawnik-audi-a4-a6-2-4-2-8-078109087c-i6704952724.html Wygląda na oryginał... ale czy to oryginał?
przem8 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Na ślizgach są odbite ślady łańcuszka więc nie wiem czy to taka funkiel nówka. Prócz tego nowy napinacz powinien być spięty specjalnym kluczem a tu go nie ma. Wygląda na oryginał tylko lekko używany wg. mnie.
krzysztof-kosior1 Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 12 godzin temu, przem8 napisał: Na ślizgach są odbite ślady łańcuszka więc nie wiem czy to taka funkiel nówka. Prócz tego nowy napinacz powinien być spięty specjalnym kluczem a tu go nie ma. Wygląda na oryginał tylko lekko używany wg. mnie. Masz racje... dlatego pytanie co robic? Jaki napinacz zamontować? Poza tym z Aso....
przem8 Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 Osobiście nie kupiłbym ori napinacza, bo jest to ekonomicznie nieuzasadnione patrząc na wartość samochodu. Unikałbym zamienników z allegro niewiadomego pochodzenia i kupił w sklepie zamiennik w normalnych pieniądzach. Przerabiałem wymiane napinacza u rodziców w 1.8t i odpukać od 1,5 roku jest wsio ok, a założony maxgear więc prawie najtańszy jaki może być. Czasem zaterkocze ale ori też tak mają, a jak wytrzyma 3 lata to i tak dobrze. 3 takie wymiany z robocizną mi wyjdą taniej jak jeden ori z aso.
krzysztof-kosior1 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 A czy wymieniać łańcuchy od razu...?? bardzo proszę o szybką odpowiedz ponieważ wymiana napinacza już na ten weekend... zamówiłem autlog'a z 2letnią gwarancją.... 1050pln.
przem8 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 11 godzin temu, krzysztof-kosior1 napisał: A czy wymieniać łańcuchy od razu...?? bardzo proszę o szybką odpowiedz ponieważ wymiana napinacza już na ten weekend... zamówiłem autlog'a z 2letnią gwarancją.... 1050pln. Wymieniasz jeden napinacz czy jak w końcu? Jak jeden to z łańcuszkiem, a drugi sprawdzić. U mnie po 200 tys. łańcuszek nie był w ogóle wyciągnięty.
krzysztof-kosior1 Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 12 godzin temu, przem8 napisał: Wymieniasz jeden napinacz czy jak w końcu? Jak jeden to z łańcuszkiem, a drugi sprawdzić. U mnie po 200 tys. łańcuszek nie był w ogóle wyciągnięty. W przyszły poniedziałek/wtorek wymieniam jeden napinacz z banku2 (od kierowcy). Mam na nim błędy, a rano łańcuszek dzwoni. Mechanik radzi aby wymienić od razu oba łańcuchy na obu głowicach, a na napinaczu w banku 1 wymienić tylko ślizgi. Dobra myśl? A czy u Ciebie po wymianie łańcuszka było ciszej?
przem8 Opublikowano 1 Marca 2017 Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) Dobrze mówi, od razu za jednym zamachem będziesz miał zrobione jak należy. U mnie przed wymianą łańcuszek tarł o głowicę w zakresie 1200-2000 obr. nieważne zimny, czy ciepły ale winny był napinacz. Po wymianie czasem zagrzechocze po odpaleniu na 1-2 sekundy ale tylko po nocnym postoju. Pomyślnej wymiany bez komplikacji Edytowane 1 Marca 2017 przez przem8
krzysztof-kosior1 Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 W ptk będę wymieniać jeden napinacz plus dwa łańcuchy i ślizgi na drugim napinaczu. Ten drugi napinacz wymienię za jakiś czas jeżeli jego regeneracja okaże się niepomocna. Czyli tak: Bank 2 nowy napinacz plus łańcuch (stary napinacz wywala czasami błąd camschaft, i wcześniej klekotał, ma zużyte ślizgi i wsadzone jakieś używane). Bank 1 nowy łańcuch, nowe ślizgi do napinacza oraz wymiana sprężyny w napinaczu na jakąś lepszą ale używaną. Pod koniec tygodnia będę działać to podeślę fotki z zabiegu. A tak wygląda nowy napinacz firmy autlog z roczną gwarancją:
krzysztof-kosior1 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Po operacji Cisza jest powalająca. Mam na myśli ciszę pracy silnika. Poranne tyrkotanie to nie wiem... dziś nie było. Za tydzień powiem bo to u mnie często nie występowało. Ale do rzeczy: Okazało się, ze w banku pierwszym miałem już wymieniany napinacz. Ale wydaje mi się, że ktoś wsadził tam napinacz udający oryginał OEM z Allegrosza ("oryginalny panie za 500pln"). Ślizgi nie były w ogolę wyjechane, a rocznik napinacza to 2012. Tu zmieniliśmy więc tylko uszczelki i łańcuch. Napinacz w banku2 wyjechał mi trochę głowicy... wiec wleciał nowy napinacz firmy AUTlog... zobaczymy Przebieg mam aktualnie jakoś 225k. Jak bardzo były wyciągnięte łańcuchy? A no tak:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się