piotrcar Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 (edytowane) POMOCNE LINKI : :arrow2: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/148157-b6-avb-sposob-na-zacierajace-sie-wycieraczki/#entry2133132 :arrow2: Wischergestänge instandsetzen - A4-Freunde.COMmunity - Dein Forum zum Thema Audi A4Widok zainstalowanych wycieraczek.Podnosimy maske i pokazuja nam sie ramiona wycieraczek.Sciagamy dwie plastikowe nakladki i naszym ocza ukazuja sie dwie nakretki,ktore nalezy odkrecic.Po odkreceniu nalezy delikatnie szarpac wycieraczki do gory i na boki(nie potrzebny jest sciagacz do tego)Pozniej sciagamy ta plastikowa oslone akumulatora itd.Nastepnie musimy sciagnac plastikowe podszybie,aby to zrobic nalezy sciagnac trzy blaszki ktore znajduja sie w miejscu...zdjecia ponizejPierwsza blaszka zaznaczona strzalka(jest to blaszka pierwsza od lewej)Druga blaszka zaznaczona strzalka(ta blaszka znajduje sie po srodku)Trzecia blaszka zaznaczona strzalka(jest to ostatnia blaszka,znajduje sie ona calkiem po prawej stronie)Teraz juz mozemy scignac to plastikowe podszybie(trzeba je ciagnac do przodu samochodu i bez problemu wyjdzie)Nastepnie musimy dostac sie do obudowy komputera(nalezy odkrecic piec srubek zaznaczonych na zdjeciu i pozniej tylko ciagnac obudowe do gory)Gdy juz nie ma obudowy komputera zabieramy sie do demontazu calego stelaza wycieraczek(nalezy odkrecic trzy srubki zaznaczone na zdjeciu)po odkreceniu trzech srubek musimy takze wypiac ta kostke(zaznaczona strzalka na zdjeciu) i wyciagnac calosc z samochodu(jest to dosyc trudne,przydaja sie dodatkowe rece do pomocy)po wyciagnieciu calosci widzimy cos takiegoteraz sciagamy zawleczke (uwaga po sciagnieciu zawleczki moze na wszystko wypasc)zaznaczona na zdjeciu oraz ramie zaznaczone na zdjeciu ciagniemy do gory aby je sciagnaccaly mechanizm ze zdemontowanym ramieniem i sworzniami.sworznie nalezy wyciagac ostroznie(ja bylem nie ostrozny i niestety ulamalem jedno ramie i bez spawania sie nie obylo)a oto nasz pacjent(to gowno zapieka sie wlasnie.u mnie tak mocno sie zapieklo ze bez mlotka sie nie obylo)proponuje demontowac to bardzo ostroznie.nalezy takze zaopatrzyc sie w takie dwa oringi(nie moga byc ani grubsze ani ciensze).znajduja sie one u gory trzpienia.przy rozbieraniu napewno je zobaczycie.Kolejnosc rzeczy na trzpieniu:dwie cienkie podkladki,pozniej wkladamy wszystko w dziure,nastepnie gumowy simering,grubsza podkladka i zawleczkaCalosc montujemy w odwrotnej kolejnosci.zycze powodzenie Edytowane 13 Stycznia 2015 przez wrclaguna
otis8 Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 czy chodzi tu o moment gdy wycieraczki chodzą jeszcze ale jakby w zwolnionym tempie czy gdy juz niechodzą wogole.?
Wąski Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 czy chodzi tu o moment gdy wycieraczki chodzą jeszcze ale jakby w zwolnionym tempie czy gdy juz niechodzą wogole.? Lepiej zrobić to jak chodzą już wolniej niż powinny bo pózniej może być za póżno i w nieodpowiednim momencie
piotrcar Opublikowano 16 Września 2008 Autor Opublikowano 16 Września 2008 im zrobisz to wczesniej tym lepiej.ja troche zwlekalem i juz w sworzniach mialem dosyc duze ubytki.
Grzehus Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Mogę polecić wam jeszcze zrobienie otworu w trzpieniu mechanizmu od góry i później miedzy dwoma simmeringami tak żeby połączyć. Średnica taka żeby wprowadzić rurkę od WD-40. Na trzpieniu i tak jest kapturek a przed zimą lub przy trudnościach zawsze można dobroci tam prysnąć...
piotrcar Opublikowano 19 Września 2008 Autor Opublikowano 19 Września 2008 ja juz znalazlem calkiem dobry patent na wycieraczki i nastepnym razem jak mi sie zatna to wprowadze to do produkcji po malych przemysleniach wymyslilem ze wystaczy w tym aluminiowym mocowaniu sworznia wywiercic dziurke wiertlem 4mm,nagwintowac i wkrecic taka mala smarowniczke(srubke z z okragla glowka) i poprostu co jakis czas podac troche nowego smaru i bedzie po klopocie.
Rudi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Ja to kiedyś u siebie zrobiłem, jak chodziły już wolniej, ale nie zawsze wolniejsza praca jest efektem zatarcia swożni. I na przykład w moim przypadku to nic nie dało
piotrcar Opublikowano 25 Września 2008 Autor Opublikowano 25 Września 2008 Witam.No moja tez tego nie miala,pojechalem do serwisu i powiedzialem ze chce ta oslone aku bo dzies mi zginela,a on do mnie mowi ze nie zginela tylko niemcy zaoszczedzili:P:P:P:P:P:P:P calosc kosztowala jakos 80zl w serwisie audi we wroclawiu.wieczorem jak nie zapomne to zobacze jaki tam jest numer[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2008, 11:49_________________________________________________hej.ponizej masz numery ktore chciales: oslona podszybia 8E1 819 422, mala oslonka aku 8E1 819 417.
bobusiek Opublikowano 5 Października 2008 Opublikowano 5 Października 2008 Trochę z tym walczyłem ale już kupiłem te osłony w serwisie Audi,pasują super. U mnie części te maja numery: duża nakładka podszybia przez całą szerokość samochodu to 8E1 819 447 i mała zdejmowana osłonka akumulatora to 8E1 819 422 A. Pozdrawiam
j_24 Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Koledzy moje wycieraczki staneły przy przebiegu ok 180 tyś niestety przy demontarzu ułamało mi sie jedno ramie naszczescie dało sie pospawać (aluminium) podobno w a6 tego nie da cie pospawac trzeba uwazać na oringi teraz reguralnie wd 40
piotrcar Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Witam.Moje stanely przy 130tys.ja tez jak demontowalem to tez pekl mi uchwyt i bez problemu mi pospawali[br]Dopisany: 08 Październik 2008, 16:25_________________________________________________aha raczej nie uzywaj wd40 bo to tylko wyplucze ci smar.najlepiej zainwestowac w dobry smar i to wystarczy.
ems Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Super opis !! wczoraj naprawiłem swoje wycieraczki i nawet udało mi się nie połamać niczego Jedyne co bym zmienił to sposób wyjmowania plastikowego podszybia, trzeba je ciagnać w góre a nie do przodu Teraz juz mozemy scignac to plastikowe podszybie(trzeba je ciagnac do przodu samochodu i bez problemu wyjdzie) Ps. w moim przypadku bez młotka i sicagacza do ramion wycieraczek się nie obeszło
piotrcar Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 hej u mnie podszybie wyszlo do przodu i bez sciagacza i mlotka sie obylo.
Wujek Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 Witam, Niestety mam problem z wycieraczkami - ciężko chodzą (wczoraj zatrzymały mi się w połowie szyby). Czy jest jakiś sposób na uruchomienie ich "na szybko"? Jutro mam zaplanowany daleki wyjazd, a nie mam czasu aby je rozbierać. Czy WD40 pomoże? Gdzie go użyć? Jeśli będę miał wolną chwilę, czy powyższy instruktarz można wykrzystać przy naprawie wycieraczek w B5? Dzięki.
otis8 Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 zdejmij plastikowe osłony i w łączenia cięgien-ramion mechanizmu psikajjj WD40.. tymczasowo pomagaaa
zbuntowany Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 koledzy ja mam inny problem z wycieraczkami,otoz prawa wycieraczka ma na sworzniu duzy luz ,nie wiem moze poprzedni wlasciciel cos tam grzebal ale teraz prawa wycieraczka podczas pracy drzy po szybie i pozostawia takie schodki,znacie moze jakies lekarstwo na taka bolaczke?
Rudi Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Jak na sworzniu jest duży luz to może da się dotoczyć jakąś tulejkę z mosiądzu. Ale sprubuj może wymienić na inną bo ta jest pewnie odkształcona i pewnie drży tylko w jedną stronę. Może spróbuj ją odwrucić? I przetrzyj jeszcze pióro rozpuszczalnikiem.
AdamA4 Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 Moje padły przy 185 tyś.Pojechałem do ASO i po 1,5 godzinie miałem wymieniony nówkę mechanizm za jedyne 320 zeta + robota.Gwarancja dwa lata... Zrobiłem to po konsultacjach z mechanikami i informacji, że rozbieranie pomaga max. na parę miesięcy a zabawy jest dużo.
artur81 Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Po naprawie warto jakos to zabezpieczyc przed woda, moze wytrzyma dluzej niz kilka miesiecy. A to patent z a3. Ja uzylem termokurczki 20mm - idealny rozmiar, dlugosc 15mm. Probowalem rozgrzac to suszarka do wlosow ale byla slaba, wiec delikatnie zapalniczka i wyszlo idealnie. bez oslony efekt koncowy Uzylem sciagacza do ramion wycieraczek, szczerze polecam tylko wycieraczki musza byc ustawione wyzej na szybie.
kwiatko Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Ja miałem więcej przygód z wycieraczkami. Najpierw w zeszłym roku padł mi silniczek wycieraczek 600zł nie moje + montaż bo nastraszyli mnie, że w B5 trzeba bardzo uważać na szybe bo potrafi pęknąć. Po jakichś 2 latach znowu to samo, więc co zrobiłem, do serwisu po silnik i do wymiany, ale tym razem sam się za to wziąłem, ku mojemu wielkiemu zdziwieniu (po założeniu wszystkiego) nie działa!!! Okazało się, że zardzewiały i się spiekły do tego stopnia ramiona, że nie mogłem ich w żaden sposób rozebrać (cola i WD40 nie pomogło). Ogólnie koszt całego interesu ok 1000 zł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się