krzysiekvtec Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 I bez problemow i bledow wszystko smiga? Fajnie strzela
ShatyMK Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Trzeba było przerobić soft, wyłączyć kontrolę zaworu DV żeby nie wywalało błędu, przy okazji wyłączyłem 2 sondę przy montażu DP, ale z tego co zaobserwowałem, błąd zaworu DV nie wpływa na moc, przynajmniej to co zdążyłem zaobserwować na innym sofcie nie wskazywało na odczuwalny spadek mocy. W każdym razie montaż BOV zamiast DV nie jest zalecany bo nie działa to tak jak przewidział producent, powietrze jest wywalane na zewnątrz zamiast do TIPa. Według mnie i według tunera który mi to ogarniał, po wyłączeniu kontroli DVki można jeździć normalnie i nie wpływa to negatywnie na pracę silnika o ile BOV trzyma doładowanie, ewentualnie mógłby się wypowiedzieć ktoś kto dokładnie badał temat. Ja osobiście nie miałem niestety warunków żeby sprawdzić jak auto jeździ na DVce, ale chyba z ciekawości kupię DV i wstawię, porobię logi. Jak do tej pory BOV sprawdza się dobrze.
Roboform550 Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 powiem tak jest basowo do 3 tys ale powyzej 4 tys gada bardzo fajnie i kurde bede chyba musial cos podzialac w kierunku zmienszenia basu na poczatku nagram to podrzuce moze hmm w niedziele wieczorem, zobacze jak z czasem.. I co z tym filmikiem?
toman Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) Jakiej średnicy DP zrobić w 1.8T przy zachowaniu seryjnego wydechu? Pytanie padło już na którejś stronie, ale bez konkretnej odpowiedzi. Miałem dawać rurę fi60,3x1,6 na całej długości DP, ale dziś trafiłem na opis jakiegoś grupowego zamówienia DP do a4 1.8T z "2,75 cala z przejściem do 2,5".. i już nie wiem.. katalizatora jeszcze nie miałem w rękach, więc pytam tutaj Edytowane 3 Czerwca 2015 przez toman
Snorky Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 To i ja zagaję temat i zapodam nieco info. W minioną sobotę razem z moim ojcem zbudowaliśmy wydech w moim Czworołapie. Miałem jechać do Inkognito, ale było trochę problemów z ogarnięciem 1-2 dni wolnego w pracy, więc musiałem wziąć temat w swoje ręce. Szukałem dobrej firmy zajmującej się produkcją tłumików w mojej okolicy i okazało się, że firma RM Motors ma siedzibę pod Olsztynem - jakieś 80 Km w jedną stronę ode mnie. Pojechałem, pogadałem, obejrzałem co mają i wybór padł na: 2 przelotowe tłumiki środkowe RM01 z wejściem i wyjściem 2" i dodatkowym wytłumieniem (przetłoczenie) 2 przelotowe tłumiki końcowe RM14 z wejściem 2" i dwoma wyjściami po 76mm każde (dwururki) turbo -> DownPipe (zamówienie grupowe od ShatyMX) -> rura 2,5" -> łącznik elastyczny 2,5" -> rura 2,5" -> V-Band 2,5" -> rura 2,5" -> Y-Pipe (1 x 2,5" -> 2 x 2" ) -> rura 2" -> tłumik środkowy RM01 (2" ) -> rura 2" -> tłumik końcowy RM14 (2" ) Czas pracy - bite 12 godzin (od 13 do 1 w nocy). W obawie przed utratą dowodu rejestracyjnego pojechałem na stację diagnostyczną na pomiar. Mieszczę się w normie:3k RPM - 83dB4k RPM - 86dBNORMA - 93dBCiekawostka - żona, która jeździ aktualnie na tylnej kanapie razem z naszą 4-miesięczną córką mówi, że nie jest wcale aż tak głośno. Przy 3k RPM jest potężny huk, ale nie przeszkadza on w normalnej rozmowie przy włączonym radiu. Nie trzeba ani krzyczeć, ani przysuwać się do przednich foteli, żeby coś powiedzieć. W poprzednim samochodzie (Renault 19) ze zmienionym końcowym tłumikiem na jakąś niemarkową dwururkę (brak jakichkolwiek oznaczeń) niby nie było tak głośno, ale pasażerowie z tylnej kanapy musieli mówić bardzo głośno, a na długą trasę było to męczące. Dziwne. Chyba kwestia wyciszenia samochodu. Wydech robi robotę, a ludzie ewidentnie reagują na ten dźwięk. Ciekawe jak będzie reagowała Policja w Elblągu Przewiduję liczne kontrole w najbliższym czasie Powiem Wam - jest super. Fakt, że chciałem, aby było ciszej, ale skoro mieszczę się normie hałasu, dźwięk nie jest męczący, a do tego brzmi nieziemsko to zostaje. Na wolnych obrotach fajnie i przyjemnie mruczy, ale w pełnym pędzie straszy ludzi. Wjeżdżając na S7 koło Pasłęka (dozwolone 120Km\h) wleciałem na pas do rozpędu z prędkością 110Km\h na 4tym biegu i gość na prawym pasie zwątpił i zamiast zjechać na lewy pas to zwolnił. Przydałoby się jeszcze poprawić nieco podcięcie zderzaka (oryginalnie były 2 pojedyncze końcówki o średnicy 70mm, a teraz są 2 podwójne po 76mm każda) i mocowanie lewego tłumika, bo trochę krzywo wyszło po zespawaniu wszystkiego (musiał się przekręcić podczas montażu). Muszę naładować akumulator w aparacie to nagram filmik jak to brzmi, ale muszę przyznać, że jest naprawdę ciekawie... Kilka fotek (klik do większego rozmiaru): Jutro postaram się ogarnąć kilka fotek więcej i nagrać filmik, ale nie wiem jak mi na to czas pozwoli.
krzysiekml Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Jakiej średnicy DP zrobić w 1.8T przy zachowaniu seryjnego wydechu? Pytanie padło już na którejś stronie, ale bez konkretnej odpowiedzi. Miałem dawać rurę fi60,3x1,6 na całej długości DP, ale dziś trafiłem na opis jakiegoś grupowego zamówienia DP do a4 1.8T z "2,75 cala z przejściem do 2,5".. i już nie wiem.. katalizatora jeszcze nie miałem w rękach, więc pytam tutaj tak dokładnie od turba jest 2,75" i przechodzi w 2,5" możesz polecieć 2,75 i na końcu dp wstawić zwężkę na 2,5 jaki koszt i gwarancja na tłumiki ? bo czekam na produkt od http://www.baq-garage.pl/ Edytowane 4 Czerwca 2015 przez krzysiekml
Snorky Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Koszt materiałów to ok 1800-1900 nie licząc sprzętu (TIG + argon) i roboty własnej. Gwarancja na tłumiki to 2 lata, a na spawy wieczysta :-D Wysłane poprzez Tapatalk z mojego G3S. Edytowane 4 Czerwca 2015 przez Snorky 1
ShatyMK Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 za***ista robota Szacun!!! Ciekaw jestem jak to gada na żywo Jak będziesz w Trójmieście to daj znać, zrobimy jakiś spot, ewentualnie daj znać to się dopasujemy z chłopakami
toman Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Dzięki Krzysiek za potwierdzenie info Snorky pokaż jak to gra!
Snorky Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 @ShatyMX - jutro się wybieram do Gdańska, ale to znowu będę szybko wracał (koło 13-14). Wczoraj nagrałem filmik - wrzucam dzisiaj (nagrywane aparatem Nikon Coolpix P500). Na żywo brzmi nieco inaczej i ciekawiej. Co ważne - Policjanci jeszcze nie zwrócili na mnie uwagi Oczywiście jak tylko rozstawiłem statyw to zaczęły inne samochody jeździć. Jak się zwijałem to znowu pusto było, ale musiałem już do pracy śmigać.
ShatyMK Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Ja dziś mam urlop jak chcesz to wpadaj 13-14 jestem w domu na priv podesłałem Ci numer, dzwon to gdzieś podjadę, albo Ty podjedź na Ergo Arenę to się tam zjawię.
adrian92 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 cześć, co dokładnie trzeba by zrobić żeby zaczol szczelac 'marchewkami' i równocześnie nie było za głośno,
ShatyMK Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 Marchewy chcesz? Musisz odblokować w ECU procedurę startu, robert z turboelity takie rzeczy ogarnia, ostatnio nawet wymodził programowalną procedurę startu z fotela kierowcy Sam ustawiasz na jakich obrotach ma pompować max, zatwierdzasz i ogień Fajna sprawa Odkopuję temat, czy ktoś montował może u siebie przelotowy tłumik środkowy lub strumienicę AWG? Wiem że tłumik o rozmiarach 55cm jest w stanie delikatnie wyciszyć układ, a jak jest ze strumienicą łuskową? Łuski mają taką konstrukcję że z jednej strony są łuska a z drugiej mają otwór, więc po części strumienica tez powinna działać jak tłumik. Ma ktoś doświadczenie przy montażu strumienicy w 1.8T? chcę wstawić albo środkowy albo strumienicę, i tak będzie to metoda prób i błędów więc w ostateczności wstawię jakiś środkowy taki jak ma snorky, ale chciałbym pobawić się ze strumienica i sprawdzić jak wpłynie to na dźwięk. Chcę naprawdę delikatnie wyciszyć auto, tak żeby w trasie trochę ulżyło. http://allegro.pl/strumienica-luskowa-awg-dl-55cm-czestochowa-i5757909413.html
krzysiekml Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 ja mam bez procedury i też sobie strzela marchewkami z tymi strumienicami to będzie nie wypał,lepiej zapodaj tłumik przelotowy
ShatyMK Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 No własnie czytam już 3 dzień opinie itp, jednak w większości są to posty pisane przez właścicieli wolnossących silników o małych pojemnościach, którzy zazwyczaj wstawiają strumienice zamiast kata lub środkowego tłumika. W moim przypadku mam full przelot i w miejsce rurki chcę wstawić coś co delikatnie wyciszy buczenie w trasie między 2,5 - 3,5tys obr, wiem że na forum niektórzy wstawiali te standardowe przelotowe tłumiki AWG i faktycznie wyciszały cały układ. Co do strumienic nie znalazłem jakiś konkretów, jedyne co udało mi się ustalić, to po kontakcie z firmą AWG uzyskałem informację ze strumienica również wyciszy pracę silnika, na pewno nie tak jak tłumik środkowy, ale będzie ciszej niż rurka, więc teraz mam zagwostkę, chętnie bym sprawdził jak to lata na strumienicy ale nie wiem czy nie będę żałował. Każdy montaż to niestety czas, pieniądze i oczywiście nauka czasem na błędach, a chciałbym tego uniknąć. Do dyspozycji mam albo przelotowy tłumik AWG średnica montażowa 60cm długość 55cm, oraz w takim samym rozmiarze mają strumienicę łuskową, cena jest śmieszna 70zł z przesyłką za tłumik i 70 za strumienicę, więc jak nie wyjdzie to nie ma tragedii. Ewentualnie jak dalej będzie głośno to wstawię RM Motors środek, ala magnaflow tak jak Snorky,
gelus Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 kombinujcie kombinujcie, tez musze cos wymyslic by troche wyciszyc wiec chetnie zasiegne opini waszej, ale coraz czesciej mam ochote wstawic magnaflowa na srodek http://allegro.pl/tlumik-sportowy-magnaflow-3-5-7-1w2-1x58-2x52-i5707261145.htmlcos takiego, bo na chwile obecna mam jakis oryginal bmw jako srodek i koncowe supersprinty , chyba ze jeszcze miedzy srodkowym a koncowymi wstawie 2x http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-glasspack-magnaflow-58-46cm-i5707200208.html
ShatyMK Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Hmm, chyba pomieszałeś linki, według mnie odwrotnie W każdym razie ten magnaflow środkowy ma wymiary takie same jak AWG, też jest wykonany ze stali aluminizowanej, konstrukcji też sie nie spodziewam jakiejś stanowczo odbiegającej od AWG więc po co przepłacać 170zł vs 70zł bardziej chodziło mi o te magnaflow środkowe które użył Snorky, ale on zastosował przy końcu 2x środek więc u niego to bardzo wyciszyło cały układ, pomijając że cały zrobił z nierdzewki od początku do końca, za co szacun Takie coś na pewno wyciszy lepiej niż te przelotowe rurowe AWG, ale jak wyjdzie w praktyce, to już niestety trzeba samemu sprawdzać http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-srodkowy-rm-motors-rm01-i5784932651.html Ja mam pełen przelot i wiele osób by powiedziało że urywa głowę i jest męczący, wiele osób mówi też ze za***iście gada i by nic nie zmieniali, dla mnie gra bardzo fajnie, jedynie w trasie jest trochę uciążliwe, więc chcę delikatnie zbić db. Co człowiek to opinia, a odnośnie efektów to chyba jesteśmy skazani na eksperymenty ja mam bez procedury i też sobie strzela marchewkami z tymi strumienicami to będzie nie wypał,lepiej zapodaj tłumik przelotowy Jakim cudem masz marchewy z wydechu? Może masz źle wyregulowane LPG? Auto dłubnięte już? Bo w serii o marchewach można zapomnieć.
gelus Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 nie no, za dp chcialem wstawic wlasnie magnaflowa gdzie ma jedno wejscie, dwa wyjscia czyli ten: http://allegro.pl/tlumik-sportowy-magnaflow-3-5-7-1w2-1x58-2x52-i5707261145.htmli isc od niego do dwoch koncowych supersportow swoich... lub ewentualnie zostawic ten srodkowy ori BMW co mam i miedzy nim a koncowymi wstawic 2 tlumiki http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-glasspack-magnaflow-58-46cm-i5707200208.html ja zbyt glosno nie mam, przy 140-150KM/h jest cicho, ale niestety 90-130 jest glosnawo czyli predkosc ktora sie najczesciej uzywa a ostatnio jezdze duzo w trasach i po parusetkach km troche sie glowa meczy
ShatyMK Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 U mnie to samo, powyżej 140km/h jest ok ale ja za turbawką mam do samego końca rurę i 2 końcowe przelotowe WM R37. więc zakładam że u mnie jest dużo głośniej niż u Ciebie. Masz może fotkę z pod auta jak to wygląda u Ciebie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się