kuba93 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Witam, ostatnio myślałem nad montażem skrzyni 6 biegowej do mojej A4 1.6 jest to wgl wykonalne? jeżeli tak, to od jakiego modelu podpasuje skrzynia??
fanthomas18 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Kuba, sorry za ot ale po co chcesz zakładać do 1,6 skrzynie 6b? Na tym szóstym biegu przecież on nie będzie miał siły jechać i będzie palił od c**ja:kwasny: Do diesla 1,9 są tematy ale o 1,6 nie słyszałem
kuba93 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 hmmm spoko;d dzieki ;p wlasnie wiem ze na 6 by byl mul ale myslalem ze skoro reszta by byla krotszych przelozen to szla by troche lepiej;d
Arkom Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Podepnę się pod temat.Też mam B5 1.6 był automat jest manual i ogólnie fajnie to chodzi ale na trasie jadąc 100 km/h na 5 biegu jest 3000 tyś obr troche to dużo - chodzi mi tu o to, że jest strasznie małe przełożenie, pytanie jest takie czy jest sens założyć do takiej skrzyni koło piątego biegu od jakiegoś deasla??
franekd4 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 według mnie nie ma sensu sam mialem 1.6 ale za malo koni i momentu obr. zeby napedzac skrzynie od deasla,tak jak wspomnial kolega wyzej bedzie palił duzo i nie bedzie mial wogole kopyta do jazdy jak juz chcesz zmieniac to do 1.6 wstaw skrzynie od 1.8 bez turbo -te skrzynie maja ciut dluzsze przelozenie głowne
Arkom Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Mówiąc ciut dłuższe masz na myśli?? Chodzi mi o to czy na skrzyni z 1.8 jadac na 5 - tce 100 km/h też bd miał około 3000 tyś obr??
Neemzi Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Montowałem 6 skrzynie w 1.8T 150km i powiem tak spalanie spadło około 1-2l i jadac na 6 biegu 120 miałem około 1400-1800obr. W 1.6 raczej takiego efektu nie będzie, silnik będzie się męczył przy 6 skrzyni lepiej dać 5. Jak kolega wyżej od 1.8 prawdopodobnie będzie miała inne przyłożenia.
pioteros Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 ale napisales... 1400-1800 obr... to tak jakbys napisal ze wypiles okolo 2-8 piw, ale moim zdaniem to i tak cos przy malo nawet jak na te 1800 bo majac nawet skrzynie 6tke od diesla w 1.8t to przy 1800obr na 6tce bedziesz mial mniejwiecej 100km/h, a 120km/h przy 2200obr/min
dracus6662 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Tak mnie tylko zastanawia jedna rzecz jeżeli obniży się obroty tak drastycznie to jak to się ma do smarowania na dłuższą metę? bo sam kiedyś myślałem równiez nad 6stka ,ale do Q 1.8 t avj .... czy w sumie na trasie wyszłoby na plus ?
pioteros Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 smarowanie jest mniejsze ale i obroty sa duzo mniejsze... nie ma znaczenia... a jak toczysz sie po miescie 50 na godzine na 4ce i masz 1800 obrotow to cos sie dzieje silnikowi? nie ucierpi jedynie dynamika, ale na tych wyzszych biegach, na pierwszych 2-3 bedzie tylko troche gorzej
dracus6662 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 czyli na 6 biegu tak przy 100km/h ile by było? i czy byłby sens zapinania 6stki
pioteros Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 ok 1800... tylko ze ja sprawdzalem na skrzyni 6tce od quattro DQS czyli od 2.5TDI, tylko wymieniajac na 6 biegow musisz wymienic jeszcze wybierak, rozrusznik tez inny idzie chyba ze sprzego zostawiasz mniejsze (w 6 bieg masz 240mm a w 5tce 228mm), wał napedowy i dyfer wiec kupa rzeczy do siebie wrzucam skrzynie 5tke od 1.9tdi gdzie gabaryt skrzyni i przelozenie glowne jest to samo i nic wiecej nie trzeba bedzie zmieniac procz flansz na przeguby wewnetrzne, 100km/h powinienem miec przy ok 2150obr
dracus6662 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 heh to ja dzikekuje:facepalm: dyferr ,sprzeglo, wał ,rozruszik no wybierak to jeszcze rozumiem ale cała reszta ...nie no mija sie z celem.... Całe Q trzeba by zbudowac na nowo jednak dam sobie spokoj , myslałem ze to by było prawie PnP , czyli wybierak czy jakas poducha i wsio , poprostu na trasie przy 160 chciałem obroty trochę obciac ale kosztem całego Q ?? to nie:facepalm: z drugiej strony w alfie wrzucajac do 1.8 skrzynie z 2.0 była mega przepasc auto straciło cała dynamike , nie wiem jak by w audi było mysle ze z tego co piszesz to podobnie
pioteros Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 jesli chodzi o moj przypadek - b5 Q w skrzyni 1.9tdi pierwsze 3 biegi nie roznia sie az tak bardzo, roznica jest moze w 10km/h usredniajac na kazdym biegu wiec dynamika sie praktycznie nie zmienia, zmienia sie 4 i 5 bieg, roznica jest taka ze 4ka w tdi jest dokładnie jak 5tka w Q, a 5tka jest jak fajny nadbieg chociaz tez nie jest jakas mega dłuższa czyli powiedzmy przy 2000 obrotow na 4ce w skrzyni 1.9tdi masz 90km/h, a na piatce okolo 110km/h, zamiast 70 i 90km/h jak dla mnie taki swap jest idealny, tym bardziej że u mnie trzeba bedzie tylko flansze od przegubow wewnetrznych zamienic i nic wiecej, zreszta, moze w przeciagu 2 tygodni podmienie skrzynie to zdam relacje
Arkom Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 No dobra to na temat Q a co z 1.6??? Jest sens włożyć koło 5 -go biegu od deasla ?? Czy to będzie jednak za duże przełożenie ?? Nie ukrywam, że jadąc na 5 tce z 3000 obr/min to trochę kiepsko. Czy może jednak włożyć piąty bieg od 1.8 T czy samego 1.8 ??
dracus6662 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 to widzę że dramatu nie masz bo u mnie na 5 -tce przeważnie mam 4500:polew:
pioteros Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 samego koła 5tego biegu chyba nie zmienisz, na 80% miałeś mniejszy wałek w 1.6 chyba o 1 ząbek niż skrzynia dieslowska... ale moge sie mylic, jak bede mial chwile i bede pamietal to sprawdze to
Neemzi Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 mogłem się mylić co do tych obrotów, skrzynia była od 2.5 Quattro i poszła do 1.8 T Quattro (automat), Została zmieniona bo nikt w automacie nie chciał kupić. Samochód miałem jakiś rok temu wiec możliwe że były obroty takie jak mówisz.
Arkom Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Mam 3000 jadać 100 km/h przy 140 km/h mam ponad 3500 itd itd XD. Co do wałka w skrzyni chętnie się dowiem czy podejdzie koło od piątego biegu z deasla a jak nie z deasla to może z 1.8 lub 1.8 T??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się