Luk.tom Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Witam mam problem z ciśnieniem oleju w moim 1.8T AVJ 2001. Wymieniłem pompę oleju, wymieniłem olej na MOTUL 5W-40 filtr FILTRON-a i dalej to samo. Teraz chce wymienić czujnik ciśnienia oleju stąd moje pierwsze pytanie gdzie on się znajduje, gdzie szukać ? Drugie pytanie to co dalej jak czujka nie rozwiąże problemu? Auto normalnie śmiga ma moc nie dymi nie ubywa płynów. Dodam że błąd włącza się wtedy kiedy ruszam ze świateł powoli tak jak przysłowiowy dziadzia jak daje po garach to nic się nie załącza, lece po trasie jest malina a aby ruszam z pod świateł 90C na silniku i zaraz błąd, na zimnym to się nie dzieje nawet jak ruszam wolno. Dzięki za pomoc
Rabbi Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 ktoś opisywał taki przypadek na forum.któryś czujnik miał walnięty
Luk.tom Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 Właśnie szukam tematu i nic nie ma
wampir Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Ale w czym problem? Dzwonisz do ASO, pytasz czy maja do Twojego silnika, jedziesz, a przy kupnie pan Ci pokaze na rysunku gdzie sie znajduje. Najlepiej wymienic na ori i miec z głowy.
Luk.tom Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 Ale w czym problem? Dzwonisz do ASO, pytasz czy maja do Twojego silnika, jedziesz, a przy kupnie pan Ci pokaze na rysunku gdzie sie znajduje. Najlepiej wymienic na ori i miec z głowy. Problem tkwi w tym ze powoli mi się kończą pomysły jaka może być przyczyna tego ciągłego błedu. A poza czujnikiem jaka może być jeszcze przyczyna? Ktoś miał podobny problem?
dracus6662 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 moze silnik się juz kończy i brak ciśnienia:whistling:
_BiLu_ Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Mam dokładnie to samo. Pompa olejowa nowa, smok czyściutki, czujnik nowy, zalane Motulem 5W40, filtr oleju ori z ASO. Po rozgrzaniu ciśnienie na manometrze na wolnych obrotach 1 bar. Przy dynamicznej jeździe nie ma problemu, przy emeryckim trybie jazdy co jakiś czas na FISie wyskakuje oliwiarka Jakiś czas temu padła turbina, więc chcę jeszcze sprawdzić drożność rurki olejowej zasilającej turbinę. Może ona "psuć" ciśnienie na małych obrotach?
Luk.tom Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Opublikowano 28 Marca 2014 Dokładnie mam ten sam przypadek co _BiLu_ tylko u mnie turbo jeszcze żyje. Słyszałem że mogła też paść chodniczka oleju, może tak być ?
dracus6662 Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 a nie robiliscie czasem ostatnio płuku ,płuku w waszych silniczkach przy zastosowaniu jakiegos engine cleaner:whistling:
Luk.tom Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 Ja nic nie robiłem, żadnej płukanki. Błąd ten zaczął wyskakiwać po wymianie termostatu i jak silnik zaczął łapać 90C.
_BiLu_ Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zbieg okoliczności albo przypadkowo przy wymianie termostatu uszkodzony został czujnik/instalacja? Luk.tom - mierzyłeś ciśnienie na wolnych obrotach? ---------- Post dopisany 09-04-2014 at 00:12 ---------- Poprzedni post napisany 30-03-2014 at 09:40 ---------- Luk, rozwiązałeś problem?
elmo814 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 na forum paska pisza ze to własnie FILTRON był przyczyna usterki Czujnik poziomu oleju świecący problem B5, , sprawdz tez czujnik, chłodniczka nie ma nic do tego ---------- Post dopisany at 00:20 ---------- Poprzedni post napisany at 00:20 ---------- czujnik jest w miscie i wymiana najlepij na ori , nie bierz zmiennika
_BiLu_ Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Dzisiaj trochę zgłupiałem, bo znów wyskoczył dobrze mi znany komunikat na FISe: Do tej pory sądziłem, że jest to problem związany z ciśnieniem oleju, ale ponieważ zmieniłem dzisiaj kodowanie licznika z włoskiego na angielski to z ciekawości nacisnąłem na liczniku CHECK i moim oczom ukazał się taki oto komunikat: WTF? Wychodzi na to, że "problem" dotyczy poziomu oleju, a nie jego ciśnienia... Oczywiście oleju jest pod max na bagnecie, bo jestem dopiero co po jego wymianie. Wydawało mi się, że to powinno być zasygnalizowane żółtym komunikatem "oil min"
kawowy19 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 u mnie było zasygnalizowane żółtym chyba "oil level min" ale być może czujnikowi "wydaje się " że jest np.za dużo ? wygląda w każdym razie jakby czujnik coś wariował. A może idzie go jakoś vag-iem sprawdzić?
Luk.tom Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Niestety nie. GDzie znajduje się ten czujnik ciśnienia oleju? i jaki polecacie? Zbieg okoliczności albo przypadkowo przy wymianie termostatu uszkodzony został czujnik/instalacja? Luk.tom - mierzyłeś ciśnienie na wolnych obrotach?---------- Post dopisany 09-04-2014 at 00:12 ---------- Poprzedni post napisany 30-03-2014 at 09:40 ---------- Luk, rozwiązałeś problem?
_BiLu_ Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Czujnik jest wkrecony w podstawe filtra oleju.
Luk.tom Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 czyli muszę wykręcić filtr oleju ? ---------- Post dopisany 22-04-2014 at 04:08 ---------- Poprzedni post napisany 15-04-2014 at 09:44 ---------- A czujnik nie jest tez razem z calym napinaczem łańcuszka? I czy lancuszek ten moze byc przyczyna wywalania błędu o ciśnieniu oleju?
_BiLu_ Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Jest tam rowniez czujnik cisnienia oleju, ale chyba tylko dla potrzeb napinacza.
Luk.tom Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Jest tam rowniez czujnik cisnienia oleju, ale chyba tylko dla potrzeb napinacza. Właśnie dużo czytałem o tych przypadłościach z ciśnieniem oleju i ludzie też obstawiali to więc nie wiem jak się na to zapatrywać. Zauważyłem że u mnie włącza się błąd tylko przy małych obrotach i wysokim biegu albo wolne przyśpieszanie na rozgrzanym silniku, dziwi mnie to że problemy z ciśnieniem mam dopiero po wymianie termostatu jak już silnik łapie 90 stopni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się