deryl Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 To w takim razie ten "kombajn" do serwisu klimy tak dla picu chodzi przez kilkanaście minut? Trzeba sobie przekalkulowć czy taka oszczędność się opłaca. Moim zdaniem za 50 zeta nie ma co ryzykować i później zastanawiać się czy jest ok. Tymbardziej że czynnika nie uzupełnia się często. Oleje, filtry itp sam wymieniam, ale są rzeczy, które trzeba oddać do zrobienia fachowcom jeszcze raz powtórzę: chodzi o uzupełnienie-dobicie czynnika, a nie wymianę czy sprawdzenie układu. Jest to alternatywa a nie obowiązek.
musti Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Orientuje się ktoś gdzie można uzupełnić klimę w Okolicach W-wy i jaka jest cena tej przyjemności ?
majkel_majki Opublikowano 5 Lutego 2009 Opublikowano 5 Lutego 2009 Kolego, google- chłodnictwo Warszawa i okolice.
Voucher Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Sorry za odgrzewanie kotleta, ale wszystkie roczniki B5 mają owy filterek (dławik) w tej rurce od klimatyzacji?
Kowi87 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Sorry za odgrzewanie kotleta, ale wszystkie roczniki B5 mają owy filterek (dławik) w tej rurce od klimatyzacji? Ty go raczej masz Drogi nie jest wiec można wymienic dla spokoju, ja rok temu go wymieniłem, klima odrazu zadziałała jak nalezy
piotrcar Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 a ja mam taki problem ze klima sie wlancza ale nie chlodzi.sprawdzilem rurki od klimatyzacji i zaznaczylem ktora jest ciepla a ktora zimna.czy mogl by ktos sprawdzic czy to nie bedzie czasami ten filterek do wymiany. kolor niebieski-zimny kolor czerwony-cieply [br]Dopisany: 28 Kwiecień 2009, 17:28_________________________________________________wyglada to tak ze jak by za tym filterkiem byla zimna a przed ciepla.
Barni Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Najlepiej to sprawdzić w serwisie klimatyzacji. Po podłączeniu zegarów sprawdzą ci ciśnienia czynnika. U mnie było podobnie i to właśnie filterek w rurce -dysza dławiąca była zapchana. Po wymianie jak ręką odjął. Tak czy siak czeka cię wizyta w serwisie klimy. Wymiana dyszy dławiącej wiąże się ze spuszczeniem czynnika. Powodzenia!
piotrcar Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 wiec kupie jutro ten filterek i podjade zeby mi wymienili,zobaczymy co bedzie.dzieki
Barni Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Jak pojedziesz do dobrego serwisu klimatyzacji to mają na miejscu te dysze. Nie trzeba samemu gdzieś szukać.
piotrcar Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 u mnie to ciezko z jakims dobrym serwisem
Barni Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2009 No to jeszcze jest serwis ,w którym można dostać dyszę lub zamówić. A byle komu to bym nie dawał tego do wymiany. Kiedyś robił mi taki jeden mechanik od klimatyzacji,to po wymianie dyszy klima działała może z miesiąc. Jeździłem do niego kilka razy a on rozkładał ręce twierdząc że prawdopodobnie znowu dysza jest zapchana i może trzeba będzie wymienić kompresor,osuszacz no i dyszę.Odpuściłem go sobie. Pojechałem do serwisu klimatyzacji. Spuścili czynnik,zajrzeli do dyszy i okazało się że zamontował mi dyszę odwrotnie. Zamontowali nową dyszę tak jak trzeba napełnili czynnik,posprawdzali też resztę i klimka sprawna. Koszt całej usługi wraz z dyszą dławiącą 200 pln. Od tamtej pory cieszę się chłodkiem w aucie. Więc szukaj serwisu klimatyzacji bądź patrz mechanikowi na ręce. Powodzenia!
udy Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 witam, również mam strasznie zapchaną tą dyszę i klima nie chłodzi, byłem w serwisie od klimatyzacji po wykręceniu tej dyszy powiedzieli że skoro jest taka zapchana to znaczy że układa jest zasyfiony i trzeba wymienić sprężarkę bo jest już prawdopodobnie zatarta oraz zrobić płukanie całego układu, za robotę 2200zł, powiedzieli że trzy dni roboty, i powiedzcie wy mnie teraz czy mnie czasami nie naciągają ?? może wystarczy tylko wymienić tą dyszę i klima pochodzi jeszcze?? pozdro
Barni Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Opublikowano 18 Maja 2009 No cześć! A te 2200 to z częściami czy za samą robociznę Ci zaśpiewali. Jeśli za wszystko to jest to raczej normalna cena. Z tymi trzema dniami to raczej przesadzili no ale może.... Jest duże prawdopodobieństwo że twój kompresor wyzionął ducha jeżeli dysza jest zapchana. Jedyny chyba sposób aby to sprawdzić to wymienić dyszę na nową , napełnić układ i zobaczyć jak się klima będzie zachowywać. Jeśli padła sprężarka to w niedługim czasie klima znów przestanie działać(dysza na nowo się zapcha). Koszt wymiany dyszy i nabicia układu powinien wynieść około 200 pln. Decyzja należy do Ciebie.
majkel_majki Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Strasznie dużo zawołali za robociznę ale co do układu to wygląda na to, że mają rację. Jeżeli zawaliło dyszę opiłkami i do tego jest wytrącony grafit to sprężarka prawdopodobnie jest zatarta. Wymiana samej dyszy nie pomoże, bo jeżeli przytarło sprężarkę to na bank zerwało sprzęgiełko i klima nie ma prawa chłodzić. W takim razie trzeba zrobić płukanie układu, wymienić osuszacz i sprężarkę, ale moja rada, poszukaj warsztatu gdzie zrobią to taniej bo cena jest kosmiczna nawet jak za płukanie specjalnym płynem.
udy Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 ech szlag by trafił to wszystko, odkładam na turbinkę a tu jeszcze to może macie jakiś warsztat w wawie tani i godny polecenia?? a może jak wymienię tą dyszę to troche jeszcze klima polata, albo żeby nie ryzykować będe jeździł cały czas na econ wtedy może sprężarka nie stanie, nie ukrywam chodzi o fundusze, musiałbym jeszcze ze dwa miechy pojeździć bez klimy no ale teraz mam inne wydatki niestety [br]Dopisany: 18 Maj 2009, 20:10_________________________________________________o sory barni nie zauważyłem że odpowiedziałeś na mój post, tak z częściami razem, może i normalna cena ale przeraża mnie to, z drugiej strony jedyne co będę miał do stracenia to te 200 zł za napełnienie i dyszę, może pojeżdżę na tym jakoś ale jeśli nie to najwyżej za miesiąc może paść mi sprężarka i wtedy będę o 200 zł więcej do tylu , dzwoniłem też dzisiaj do drugiego zakładu, za całość krzykneli podobnie ale fachowiec od klimy powiedział że można by spróbować tylko przepłukać cały układ ( co kosztowało by około 500zł) i przepłukać sprężarkę olejem i może to coś da, zastanawia mnie że stwierdzono to zatarcie sprężarki tylko poprzez zajrzenie do tej dyszy, a jak widzę u kolegi barni był tak samo zapchany jak mój,
cezar1871 Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Panowie czy ten dławik znajduje się w każdej klimatyzacji ?, niezależnie od rocznika auta ? Jeśli tak to gdzie go znajdę u siebie ?
Stacez Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Nabiłem dziś klimę we francuskim serwisie. Mechanik zmierzył następnie temperaturę nawiewu przy kratkach. Napisał na kartce, że przy 18 stopniach ustawionych na panelu, przy kratkach jest 10-12. Na tyle, na ile go zrozumiałem powiedział, że muszę wymienić jakiś zbiorniczek, żeby była właściwa temperatura. Czy ktoś domyśla się o jaki zbiorniczek może chodzić? Z góry dzięki!
cezar1871 Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 Nabiłem dziś klimę we francuskim serwisie. Mechanik zmierzył następnie temperaturę nawiewu przy kratkach. Napisał na kartce, że przy 18 stopniach ustawionych na panelu, przy kratkach jest 10-12. Na tyle, na ile go zrozumiałem powiedział, że muszę wymienić jakiś zbiorniczek, żeby była właściwa temperatura. Czy ktoś domyśla się o jaki zbiorniczek może chodzić? Z góry dzięki! Jedyne co mi przychodzi do głowy to osuszacz który wygląda jak zbiorniczek ;D innego zbiorniczka niema
Stacez Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 Tak też sądziłem, że może jedynie chodzić o osuszacz klimatyzacji.
onsork Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Witam! Miałem problem z klimą. Czasem chłodziła lepiej ,czasem gorzej , w zależności od temp. na zewnątrz. Pojechałem raz do fachowca trochę dobił czynnika i kazał zobaczyć co się będzie działo dalej. Pojeżdziłem tak parę dni i cóż bez zmian. Wróciłem do mechanika od klimy. Zdiagnozował iż zapchany jest filterek (dławik) znajdujący się w rurce(zaznaczonej na zdjęciu) : Kazał mi go kupić. Kupiłem w niemieckim serwisie wraz z dwoma oringami -koszt niecałe 16 euro. I do fachury od klimy. Po wyjęciu stary filterek wyglądał tak : Porównajcie sobie z nowym! Wymienił zabity filterek,napełnił czynnikem i znów mogę się cieszyć w pełni działającą klimą. :> Może Wy macie też problem ze słabym chłodzeniem klimy więc sprawdzcie to. Bardzo pomocna informacja, miałem dokładnie to samo i te same objawy, do zaworu rurka mroźna potem ciepła, gdyby nie to info pewnie jeździłbym bez klimy cały kolejny rok, bo na pomoc i informacje i naprawę specjalistów od klimy nie mogłem liczyć(było tzw. rozkładanie rąk), a już przymierzałem się do rozbebeszania tapicerki od pasażera na dniach w poszukiwaniu miejsca niedomagania klimy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się