Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpaki nie wykazały luzów, a puka jak cholera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Jestem świeżo po przeglądzie i nie wiem jak to sprawdzał diagnosta ale powiedział, że tylko na górnych wahaczach od strony kierowcy na gumie robi się delikatny luz reszta bez luzów, a na dołkach, policjantach napieprza zdrowo. Przy zmianie biegów też czasami dosyć głośno puknie. Samochód dopiero co kupiłem i nie wiem ile km jest zrobione na tych wahaczach wiem tyle, że to wahacze Febi. Czy górne wahacze by tak pukały przez ten mały luz na gumie ? Jak się objawiają zużyte górne, a jak dolne ?

Opublikowano

U mnie górne pukały a dolne skrzypiały podczas kręcenia kierownicą. Ale czy tak jest w każdym przypadku tego nie wiem .

Opublikowano

Nie no i mnie nic nie skrzypi :) Tylko zastanawia mnie fakt czemu szarpaki nic nie pokazały, albo diagnosta taki spec. I nawet jeśli chciałbym wymieniać pojedynczo to teraz nie wiem dokładnie, które bo wątpię żeby te lewe górne tak waliły na dołkach bo to jest naprawdę głośne.

Opublikowano

Równie dobrze może być końcówka drążka nie koniecznie wahacze ale to raczej by na szarpakach zauwazył.

Opublikowano

Nie wiem czy w najbliższym czasie nie wymienie całej zawiechy na master sporta bo czytałem na forum, że są dobre w przystępnej cenie i wtedy będę wiedział co mam zrobione w zawieszeniu ...

Opublikowano

Kolego, u mnie puka od przypadku do przypadku końcówka drążka z prawej strony. Ciężko było złapać, ale pojechałem na stacje i powiedziałem, że za chwilę przegląd mam i chcę naprawić to stukanie. Okazało się, że końcówkę bardziej słychać przy jakimś skręcie koła. Po świętach wymiana i zbieżność na nowo. Oby tylko to stukalo

Opublikowano

Magiel może napierdzielać,i wsio co z układem kierowniczym jest związane,nie tylko wahacze:wink:

Opublikowano

I bądź tu teraz mądrym :) Jak to najlepiej sprawdzić i zdiagnozować, żeby nie wymieniać pół podwozia ?

Opublikowano

Odkręć drążek kierowniczy i szukaj luzu jak nie będzie to to szukaj w wahaczach ogólnie to ciężki temat.

Opublikowano

czesc,mialem podobny przypadek.Na diagnostyce wszystko ladnie pieknie,zawiecha OK,a stuki nadal byly.Jeden z warsztatow po ogledzinach stwierdzil ze mam do wymiany wahacze gorne i 2 dolne.Nie dawalo mi to spokoju bo przeciez bylem na szarpakach itp.i bylo OK.Inny mechanior doszedl do tego,okazalo sie... luzna poduszka silnika !!! Sprawdz ten element!!!

Opublikowano

Ano właśnie bo widzisz też coś u siebie zauważyłem, jak opre się o silnik i nim trochę poruszam to cały się rusza bez użycia dużej siły czy tak powinno być czy coś z poduszkami ?

Opublikowano

Końcówka drążka może być zużyta. Masz luzy na kierownicy?

Miałem podobny problem jak opisany wyżej przez Ciebie. Poruszaj kierownicą przy zgaszonym silniku. Jeśli usłyszysz charakterystyczne stukanie po lewej stronie podobne do tego podczas jazdy to może byż znak, że drążek kierowniczy ma luz i to jest powodem stukania.

Opublikowano

U mnie kiedyś na garba strach było wjechać bo miałem zużyte poduszki silnika i skrzyni i miałem wrażenie jakbym uderzał silnikiem w garba. Po wymianie było niebo a ziemia. A teraz mam luz na jednym górnym wahaczu i też strasznie puka, stuka i w ogóle. Także musisz obejrzeć wszystko bo nikt tak nie stwierdzi co konkretnie masz do wymiany.

Opublikowano
Końcówka drążka może być zużyta. Masz luzy na kierownicy?

Miałem podobny problem jak opisany wyżej przez Ciebie. Poruszaj kierownicą przy zgaszonym silniku. Jeśli usłyszysz charakterystyczne stukanie po lewej stronie podobne do tego podczas jazdy to może byż znak, że drążek kierowniczy ma luz i to jest powodem stukania.

No na zgaszonym silniku jak kręcę kierownicą to głośno coś stuka ale nie mogę stwierdzić z której strony :facepalm:

Opublikowano

To może być:

Krzyżak,drążki lub końcówki,magiel,wahacze,do tego jeszcze dochodzi regulacja kiery w płaszczyźnie

Opublikowano

Heh mi tez cos stuka bylem na 3 stacjach i i każdy co innego obstawiał... ale z lewej str gdzie wlasnie slychać stukanie mam upoconego amora więc to raczej to jest przyczyną, zresztą amorki wlaśnie wczoraj przyszly to sie przekonam co i jak.

Opublikowano

Witam

U mnie chyba podobny przypadek przy przejeżdżaniu przez dołki lub po nie równej nawierzchni jak kostka brukowa słychać stukanie na diagnostyce na szarpakach stwierdzili ze zawieszenie jest ok i mam problem bo nie wiem co to jest. A przy okazji haczą mi trochę biegi przy zmianie co to może być?

Opublikowano

ja tak samo miałem okazało sie ze mam luz na łozysku (nie buczy) w prawym kole podniesc auto do gory i szarpac kołem gora dół i pokarze

szarpaki tez nic nie wykazały

Opublikowano
Witam

U mnie chyba podobny przypadek przy przejeżdżaniu przez dołki lub po nie równej nawierzchni jak kostka brukowa słychać stukanie na diagnostyce na szarpakach stwierdzili ze zawieszenie jest ok i mam problem bo nie wiem co to jest. A przy okazji haczą mi trochę biegi przy zmianie co to może być?

Poducha pod skrzynią ? :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...