radko123 Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Witam Log (0 - 001)"]Log (0 - 001)[/url] Log robiłem na rozgrzanym silniku. Czy to normalne że na wolnych obrotach ciśnienie poniżej minimum. Nigdy nie pojawiała mi się kontrolka na fisie o problemach z ciśnieniem. Jak to wygląda u was? pozdrawiam i z góry dziękuję za informację.
szogun0 Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Sorry, ale to żaden parametr. Ciśnienie oleju mierzy się manometrem fizycznie wkręconym w kanał olejowy silnika.
szczur_84 Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 co tu dużo gdybać jedz do jakiegoś ogarniętego machera i niech ci manometrem zmierzy wtedy będziesz miał pewność i raczej z tym nie czekaj
Dev Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 W podstawie filtra oleju masz czujnik cisnienia. Gwint M10x1, tam wkrecasz manometr .
kamilb5 Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Cos w tym troche prawdy jest,u mnie było tak samo jak pompa oleju siadła,i na wolnych ciśnienie oleju wynosiło 0,5 bara przy temp oleju 95. Prawdopodobnie masz pompe oleju do wymiany bo nie trzyma ciśnienia.
radko123 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 około 10tyś temu było mierzone ciśnienie manometrem i mechanik z tego co pamiętam stwierdził że na wolnych na rozgrzanym było 1.7bar ale na ile był rozgrzany tego nie wiem. Trochę czasu od tego już minęło więc mogło się pogorszyć. Pomiar trzeba będzie powtórzyć ale mam jeszcze pytanie czy ktoś wie przy jakim ciśnieniu zmienia się stan na vagu z "OK" na "<min" ?
szczur_84 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 1.7 na rozgrzanym na wolnych to bardzo mało ma być przynajmniej 3.7 a przy 3tyś ma być 5 także pompa do wymiany
radko123 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 kurcze a mechanik powiedział że 1.7 prze oleju 5w30 to wskazanie w normie dla tego silnika a gość pracuje na etacie w aso. Czy ktoś jeszcze potwierdzi że na wolnych potrzeba aż 3.7. A jeśli pompa do wymiany to co warto kupić?
daniels Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 1.7bar na wolnych na rozgrzanym silniku to idealne ciśnienie ----------------- 1.7 na rozgrzanym na wolnych to bardzo mało ma być przynajmniej 3.7 a przy 3tyś ma być 5 także pompa do wymianyciekawe rzeczy piszesz
german81 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 te wartosci które podał Artur to sa wartosci dla silników aeb ajl apu .
szczur_84 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 może może coś pomyliłem racja Damian sorki
radko123 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 a już się przestraszyłem, trochę poszperałem i znalazłem parametry czujnika ciśnienia dla bfb: Punkty zmienne [bar]: 1,2 - 1,6. Napiszcie czy dobrze rozumuję, czujnik zmieni swój stan jak ciśnienie wzrośnie do 1,6 i ponownie zmieni jak spadnie do 1,2?
radko123 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 ze zwarcia na rozwarty lub odwrotnie.
Dev Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Matko Boska !!!!! rozwarcie to masz na porodówce a nie tutaj.... pisz po ludzku o co Ci chodzi
bin85 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Według ELSY Obserwować próbnik i diodę świetlną w trakcie uruchamiania, ponieważ punkt przełączania przełącznika ciśnienia oleju może zostać przekroczony już przy uruchomieniu. l Przy 1,2 … 1,6 bar nadciśnienia dioda świetlna musi się zaświecić. Jeżeli dioda nie świeci się: – Wymienić przełącznik ciśnienia oleju. Sprawdzanie ciśnienia oleju – Uruchomić silnik. l Ciśnienie oleju przy 2000 obr./min: co najmniej 1,3 bar. l Ciśnienie oleju przy 3500 obr./min: przynajmniej 3,5 … 4,5 bar. Jeśli wartości wymagane nie zostaną osiągnięte: uszkodzony zawór nadciśnieniowy lub pompa oleju.
radko123 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 czujnik taki posiada dwa stany w jednym para styków jest zwarta (oporność ok 0om) w drugim jest rozwarta (oporność bardzo duża) chodziło mi czy dobrze rozumuję podany parametr dla tego czujnika "Punkty zmienne [bar]: 1,2 - 1,6" ....zwarcia i rozwarcia występują również w elektronice
bin85 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Jak widzisz jest to też nie jasno opisane, bardziej rozumiałbym to że po prostu musi on zmienić swój stan przy ciśnieniu 1,2-1,6 bo wątpię aby był na tyle dokładny żeby rozwierał się przy 1,6 a zwierał przy 1,2 czyli pracował w pętli histerezy, po prostu próg jego zadziałania musi tylko zawierać się w tym przedziale wtedy jest sprawny
radko123 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Wiem że odpowiednie smarowanie to podstawa w silniku i dlatego moje obawy. Zamówię manometr i pomierzę, przetestuję również jak działa ten czujnik, podzielę się spostrzeżeniami na forum. Dziwię się tylko inżynierom z audi że tak uprościli kontrolę ciśnienia oleju. Informacja na fisie pojawia się jak prawidłowe ciśnienie nie zostanie osiągnięte przy prędkości obrotowej 2000 obr/min, trochę to niebezpieczne i niezrozumiałe dla mnie. Zdarza się że w porannych korkach pierwszy raz barierę 2000 obr/min przekroczę po ok 2 kilometrach....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się